Ple ordinari 2006-02-24

Cerca sessions de Ple

E.g., 03/06/2024
E.g., 03/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 24 Febrer, 2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 24 DE FEBRER DE 2006

1. Aprovació acta sessió anterior.

S’aprova l’acta de 27 de gener de 2006

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament representant en el Consell Municipal de la Gent Gran.

S’acorda:

Nomenar al Sr. Jaume Gil Badell membre del Consell Municipal de la Gent Gran com a representant de l’Associació de Gent Gran del Casal número 1 de Reus, i a la Sra. Carme Rosell Riera com a suplent.

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació acord plenari de 29.01.04 sobre accions de l’Ajuntament cas d’agressions de violència domèstica.

S’acorda:

Que el Consistori convoqui automàticament una concentració silenciosa de cinc minuts a la plaça Mercadal a les 12 hores l'últim dilluns de cada mes, sempre que en el mes en curs hagi hagut alguna mort per violència de gènere, amb l’objectiu de manifestar el rebuig de la nostra ciutat a aquesta mena d’actuacions contràries als drets de les persones.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5. Concessió Menció Honorífica Municipal a la Llar d’Infants El Barrufet de Reus.

S’acorda:

Concedir a la Llar d’infants El Barrufet de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa infantil duta a terme, pel seu esforç i implicació en la necessitat de buscar noves fórmules socials, culturals i educatives que han permès afavorir la diversitat i integració de l’alumnat i, de manera especial, en complir-se enguany el 25è aniversari del començament de la seva trajectòria.
6. Concessió Menció Honorífica Municipal a l’Escola Ntra. Sra. de la Presentació de Reus.

S’acorda:

Concedir a l’Escola Nostra Senyora de la Presentació de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per aquesta comunitat educativa i, de manera especial, en complir-se durant el curs 2006-2007 el 100 aniversari de la seva fundació.

7. Concessió Menció Honorífica Municipal a l’Escola Arce de Reus

S’acorda:

Concedir a l’ESCOLA ARCE de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per aquesta comunitat educativa i, de manera especial, en complir-se durant aquest curs el 25è aniversari del començament de la seva trajectòria.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

8. Educació i Família. Aprovació definitiva dels estatuts de la Fundació de l’esport base de Reus, fundació privada.

S’acorda:

Primer: Rectificar l’articulat dels estatuts de la Fundació Esport Base de Reus, fundació privada, amb les modificacions següents:

“Art. 6. Les persones beneficiaries de l’activitat de la Fundació serà la societat en general i, en concret, l’àmbit esportiu, les entitats esportives, els ciutadans que practiquin l’esport, els esportistes, els professionals de l’esport, l’àmbit educatiu, les persones en situació d’exclusió social i en general tost els àmbits que tinguin relació amb la pràctica de l’esport.

L’elecció de les persones beneficiaries s’efectuarà pel Patronat amb criteris d’imparcialitat i de no discriminació entre les persones que demandin la prestació o servei que la Fundació pugui oferir.”

“Article 7.- ………Ajuntament de Reus i l’empresa Reus Esport i Lleure, SA (RELLSA), que tindran el caràcter…….. i la potestat de designar-ne …..”

“Article 9.- La duració del càrrec dels patrons, amb excepció dels patrons permanents, serà de quatre anys. Els patrons podran ser reelegits indefinidament.

La composició dels següents Patronats estarà format per l’Ajuntament de Reus i l’empresa Reus Esport i Lleure, SA (RELLSA) o la persona jurídica que la substitueixi en cas de dissolució i, aquests patrons permanents tindran la potestat de designar-ne 6 i 4 de la resta de vocals del Patronat, respectivament, podent substituir-los en qualsevol moment. El Patronat podrà decidir la separació de qualsevol de la resta dels seus membres.

Els patrons que per qualsevol causa cessin com a tals, abans que finalitzi el termini pel qual foren nomenats, podran ser substituïts, per acord del Patronat o dels patrons permanents, que els hagin designat. El nomenat com a substitut ho serà pel període de temps que manqués al patró substituït per complir el seu mandat. Finalitzat aquest termini podrà ser reelegit pels mateixos terminis establerts per als altres membres del Patronat.

El cessament dels patrons es produeix per les causes que assenyala l’article 24 de la Llei de Fundacions.

Article 14.- …… “amb l’assistència de la tercera part dels seus membres, sempre i quan hi assisteixi el president o un vicepresident.”

Article 28.- Acordada l’extinció de la Fundació i acomplerts els requisits exigits per la normativa vigent, es procedirà a la cessió global de tots els actius i els passius, que es cediran a l’Ajuntament de Reus. En el cas que no es pugui fer una cessió global es procedirà a la seva liquidació, i el romanent resultant, si n'hi ha, es cedirà a l'Ajuntament de Reus.”

Segon: Efectuar els tràmits de publicació dels Estatuts definitius de la Fundació de l’esport base de Reus, fundació privada que esdevinguin necessaris.

Tercer: Continuar amb els tràmits per inscriure la Fundació Esport Base de Reus en el Registre de Fundacions de la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

9. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus i del Pla parcial pel que afecta a l’illa 5 del sector E.3 “Partida Vila”.

S’acorda:
Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus i del Pla parcial pel que afecta a l’illa 5 del sector E.3 “Partida Vila”, incorporant-se d’ofici les següents determinacions:
a) El Centre de Transformació d’Electricitat se situarà dins de terrenys d’edificació privativa.
b) Cal eliminar del plànol O-4 la possibilitat de realitzar un passatge prolongació del c/ Maria Cortina.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

10. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.11 “Bellisens Oest” i del conveni urbanístic per al desenvolupament del sector.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta al sector H.11 “Bellisens Oest”, formulada pel senyor Joaquin Obon i Dosdad en representació dels propietaris majoritaris de l’àmbit, i aprovar-la inicialment.

Segon: Aprovar i ratificar el conveni urbanístic per al desenvolupament del sector H.11 “Bellisens Oest” subscrit en data 17 de gener de 2006 amb IOSA INMUEBLES, SL, propietària majoritària dels terrenys de l’àmbit, així com el d’adhesió subscrit en data 15 de febrer de 2006 amb els senyors Pau Cort Ramon i Teresa Giralt Cavallé, i facultar el Tinent d’Alcalde d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Jordi Bergadà i Masquef, per a subscriure durant la informació pública convenis amb la resta de propietaris del sector.

Tercer: Sotmetre a informació pública durant el termini d’un mes l’instrument de planejament i els convenis urbanístics, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.

Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.

11. Patrimoni del Sòl. Aprovació de la proforma d’escriptura pública de dissolució d’indivís i adjudicació dels terrenys del subsòl afectat per l’execució del contracte de concessió administrativa del Polígon 2 del Pla Especial de Reforma Interior del Nucli Antic i de la construcció i explotació d’un aparcament.
S’acorda:

Primer: Aprovar la proforma d’escriptura pública de declaració d’obra nova en construcció, divisió en règim de propietat horitzontal, dissolució de l’indivís i adjudicació, i constitució de servituds a les plantes –1 –2 i –3 del subsòl dels terrenys afectats per l’execució del contracte de concessió administrativa del Polígon 2 del Pla Especial de Reforma Interior del Nucli Antic i de la construcció i explotació d’un aparcament. Aquesta escriptura complementarà la transmissió dels terrenys del Polígon esmentat realitzada mitjançant escriptura de data 21.05.03 referida a la part expositiva. També preveu l’adjudicació de les entitats núms. ú, quatre i cinc, a l’Ajuntament, sense que l’espai lliure (quatre) participi en cap despesa derivada de la divisió horitzontal. Així mateix, també comprèn les servituds necessàries pel funcionament i interrelació jurídica de tots els elements constructius de la concessió.

Segon: Manifestar als efectes de l’establert al D. Leg. 1/05 de 26 de juliol, que l’Ajuntament ha concedit la corresponent llicència per l’execució de l’obra esmentada.

Tercer: Facultar tan àmpliament com en Dret sigui necessari el Molt Il·ltre. Sr. Alcalde, i el Tinent d’Alcalde delegat d’Arquitectura i Urbanisme Sr. Jordi Bergadà i Masquef, perquè qualsevol d’ambdós indistintament pugui signar l’escriptura pública a que es refereix aquest acord, així com els documents que siguin necessaris per a la seva execució.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

12. Recursos Humans. Catàleg llocs de treball 2006.

S’acorda:

Primer: Aplicar al personal d'aquesta Corporació les retribucions bàsiques fixades en la Llei 30/05, de 29 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a 2005 i instruccions dictades per Resolució de la Secretaria d'Estat d’Hisenda i Pressupostos, de 30 de desembre de 2005 i incorporar un 80% i un 100% del complement de destinació mensual dels funcionaris a les pagues extraordinàries de juny i desembre, respectivament.

Segon: Aprovar el catàleg de llocs de treball de l'Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d'acord amb el que diu l'article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats Locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del R.D.861/86, i que consta com Annex al present Dictamen.

Tercer: Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l'esmentat catàleg.

Quart: Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complement específic als funcionaris, en el 64’5 % de la massa salarial.

Cinquè: Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 12’4 % de la massa salarial.

Sisè: Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 3’4 % de la massa salarial.
Setè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que el funcionari desenvolupi el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius.

Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l'alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l'administració municipal, així com l'assignació individual d'acord amb els anteriors criteris.

L'apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L'alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

Vuitè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat al personal de la Guardia Urbana, els quals queden establerts de la forma següent:

El personal de la Guardia Urbana percebrà un complement de productivitat de 75’13 €./mes pels agents, de 165’28 €./mes, pels caporals (Es percebrà aquesta productivitat amb l’objectiu de cobrir sempre les 2 places de caporal en cada jornada i torn) i de 195’33 €./mes, pels sergents (El nombre de sergents a cobrir en cada torn i jornada de treball és un mínim d’un). Pels caporals i els sergents el 50% d’aquesta quantitat serà en concepte d’assistència i l’altre 50% en concepte de quadrant.

Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no hi hagi cap indisposició ni baixa per qualsevol concepte, amb l'exempció d’assumptes propis, hores sindicals o absències per defunció d’un familiar fins a segon grau. No existeix cap possibilitat de recuperació.

En el supòsit que hi hagués un dia d’absència es perdrà el 50% de la productivitat per a cada categoria. El segon dia es perdrà el 100%, és a dir, no es cobrarà la productivitat d’aquell mes.

L’abonament d’aquesta productivitat es farà mensualment. Les places mínimes de sergents i caporals no es tindran en compte en cas de baixa per malaltia o accident.

El personal de la plantilla de la Guardia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de: 9’02 €./día.

Novè: Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball.

Correspon a l'Alcalde o Regidor en qui delegui l'assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l'anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

Desè: Els anteriors acords tindran efectes de 1r. de gener de 2006.

13. Recursos Humans. Modificació plantilla de funcionaris.

S’acorda:

Primer: Modificar la plantilla de personal funcionari d’aquesta Corporació, mitjançant la creació del lloc següent:

Personal Funcionari
• Creació de lloc de treball:

- Viceinterventor, funcionari amb habilitació de caràcter nacional, Subescala d’Intervenció-Tresoreria, categoria d’entrada, Grup A.

Es configura com un lloc de col·laboració immediata a la Intervenció i al que correspon la substitució del seu titular en cas de vacant, absència, malaltia o abstenció legal o reglamentària, així com la realització de les funcions reservades que, prèvia autorització de l’Alcaldia, els sigui encomanades per aquest funcionari titular.

Segon: Interessar de la Generalitat de Catalunya, la classificació d’aquest lloc de treball en la subescala, grup i categoria indicades.

Tercer: Als efectes de provisió del lloc, comunicar a la Generalitat de Catalunya que la Corporació opta pel sistema de Lliure Designació ja que reuneix els requisits previstos en la normativa en vigor (art. 27 del RD 1732/1994, de 29 de juliol).

Quart: Donar a l’expedient la tramitació reglamentària.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Proposta de resolució de PSC-PM, ERC i ICV-EA sobre el model lingüístic a Catalunya.

S’acorda:

Primer: Manifestar el suport de l’Ajuntament de Reus a les campanyes institucionals de normalització del català seguides per la Generalitat de Catalunya, en el marc d’una política lingüística que ha demostrat la seva validesa i capacitat de garantir els drets lingüístics de tothom.

Segon: Expressar la repulsa de l’Ajuntament pels intents d’instrumentalització política de la situació lingüística a Catalunya, i en especial per les manifestacions, falses i malintencionades, que han equiparat la situació actual del castellà amb la del català sota la dictadura franquista.

Tercer: Comunicar aquest acord al Parlament de Catalunya així com al Consorci de Normalització Lingüística com a mostra del reconeixement de la tasca feta d’ençà del 1989 a favor de la convivència lingüística i social.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS. No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 1 de març de 2006

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.