Ple ordinari 2006-07-07

Cerca sessions de Ple

E.g., 03/06/2024
E.g., 03/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 07 Juliol, 2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 7 DE JULIOL DE 2006

1. Aprovació actes sessions anteriors.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 26 de maig i l’acta de la sessió extraordinària del dia 29 de maig.

2. Informació de l’Alcaldia.

3.- Donar compte resolucions Alcaldia sobre organització municipal.

3a).- Es dóna compte del decret número 516 de data 30 de juny de 2006:

Primer: Revocar la delegació de la presidència del Patronat Municipal de Turisme i Comerç efectuada mitjançant decret d’aquesta Alcaldia núm. 1904 de data 20 de juny de 2003, a la Sra. Teresa Pallarès Piqué

Segon: Els efectes d’aquesta resolució seran a partir del dia 1 de juliol de 2006.”

3b).- Es dóna compte del decret número 517 de data 30 de juny de 2006:

Primer: Deixar sense efectes el decret de l’alcaldia núm. 777 de data 31 d’agost de 2005 en el que s’establia el règim de dedicació parcial de la Sra. Teresa Pallarès Piqué.

Segon: Aquesta resolució tindrà efectes a partir del dia 1 de juliol de 2006.

Tercer: Donar a la present resolució la tramitació que legal i reglamentàriament procedeixi.”

3c).- Es dóna compte del decret número 518 de data 30 de juny de 2006:

Primer: Revocar la delegació efectuada a la regidora Sra. Teresa Pallarès Piqué com a regidora delegada de Promoció de la Ciutat adscrita a la Tinència d’Alcaldia delegada de Promoció i Estratègia mitjançant decret de data 18-6-2003.

Segon: Els efectes d’aquesta resolució seran a partir del dia 1 de juliol de l’any 2006.

3d).- Es dóna compte del decret número 525 de data 30 de juny de 2006:

- Incloure en l’àmbit competencial de la Tinència d’Alcaldia Delegada de Promoció i Estratègia, les competències definides per Resolució de 18 de juny de 2003 que afectaven la Delegació de Promoció de Ciutat, les quals seran assumides pel titular de la citada Tinència d’Alcaldia, Sr. Josep Morató Clarasó.

4.- Moció de l’Alcaldia. Modificació membres del Consell General del Patronat Municipal de Turisme i Comerç.

S’acorda:

Primer: Cessar la Sra. Teresa Pallarès Piqué com a membre del Consell General del Patronat Municipal de Turisme i Comerç.

Segon: Nomenar el Sr. Josep Morató Clarasó, tinent d’alcalde delegat de Promoció i Estratègia, membre del Consell General del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, com a regidor responsable de la gestió dels assumptes relatius a Turisme i Promoció de la Ciutat.

5.- Moció de l’Alcaldia.- Desestimació de la sol·licitud de declaració de nul·litat de l’acord de creació de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, S.L.

S’acorda:

Primer: Desestimar per les raons que figuren a la part expositiva d’aquest acord, la petició formulada pel Sr. Josep Maria Pujol Masip, en representació de PRIM (Plataforma Reusenca Independent Municipal), relativa a que s’acordi la nul·litat de l’acord del ple de l’Ajuntament pel qual es va aprovar la creació de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS S.L.

Segon: Atorgar els recursos legals pertinents.

6.- Moció de l’Alcaldia. Dissolució del Patronat Local de l’Habitatge.

S’acorda:

Primer: Acordar la dissolució del denominat PATRONAT LOCAL DE LA VIVENDA “REUS”, una vegada s’han acomplert les finalitats previstes en els corresponents Estatuts.

Segon: Obrir un període de liquidació de l’Associació, procedint-se a portar a terme les previsions de l’article 28 de la Llei 7/1997, de 18 de juny, d’Associacions a Catalunya. A aquests efectes es designa com a liquidadors al Molt Il.ltre. Sr. Lluís Miquel Pérez segura, alcalde-president de l’Ajuntament de Reus i al Sr. Jordi Bergadà Masquef, regidor del mateix.

Tercer: Una vegada completada la liquidació del Patronat, adjudicar els béns mobles i immobles sobrants així com tot l’actiu i passiu de l’entitat a l’Ajuntament de Reus com a legítim successor del citat Patronat en base a les competències en la promoció i gestió d’habitatges que l’art. 25 2. d) de la Llei de Bases del règim local, assigna a les Corporacions Locals.

En conseqüència tots els habitatges que, en l’actualitat, son propietat del Patronat Local, tots els altres béns mobles i els dipòsits bancaris dels que sigui titular passaran a integrar-se en el patrimoni de l’Ajuntament de Reus, assolint al mateix temps aquesta entitat les obligacions que puguin resultar imputables al Patronat Local fins la data de la seva dissolució.

Quart: Facultar el Molt Il.ltre. Sr. Alcalde Sr. Lluís Miquel Pérez Segura i al regidor Sr. Jordi Bergadà Masquef, per tal que en nom de la entitat en liquidació i en la de l’Ajuntament de Reus, pugui signar, qualsevol d’ells de forma indistinta, tots els documents públics o privats que siguin necessaris per a l’efectivitat dels anterior acords.

7.- Moció de l’Alcaldia. Aprovació del conveni amb el Departament de Cultura per a la construcció del nou Arxiu.

S’acorda:

Primer: Revocar, de conformitat amb l’escrit de la Subdirecció General d’Arxius del Departament de Cultura de la Generalitat de la Generalitat de data 7 de desembre de 2005, la cessió gratuïta efectuada a l’esmentat Departament de l’ús de 1000 metres quadrats de superfície de l’immoble número 10 del carrer M. Antònia París, amb destí a la construcció del nou arxiu integral, Comarcal i Municipal.

Segon: Aprovar la proposta de conveni entre l’Ajuntament de Reus i el del Departament de Cultura de la Generalitat de la Generalitat pel qual s’estableix el marc de col·laboració d’ambdues Administracions en relació amb el finançament per a la construcció d’aquest nou arxiu integral, Comarcal i Municipal.

Tercer: Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al tinent d’alcalde delegat de Cultura, Sr. Francesc Xavier Filella Fargas, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin el conveni referenciat a l’acord segon.

8.- Moció de l’Alcaldia. Desestimacio de les al·legacions presentades al plec de clàusules administratives del concurs públic per a l’atorgament de la concessió administrativa per a l’ús privatiu de la parcel·la de domini públic en la que hi ha l’actual palau de fires i congressos, per tal de destinar-la a la construcció i explotació d’un centre comercial i d’oci integrat i aprovació definitiva del mateix.

S’acorda:

Primer: Desestimar, pels motius que figuren a la part expositiva d’aquest acord, les al·legacions presentades pel Sr. Luís Llobet Carol, en nom i representació de YUCA STAR, S.L, pel Sr. Antoni Vives Sendra, i per la Sra. Margarita Oliva Vivar, en nom i representació de INTATORE, S.L., relatives al plec de clàusules administratives del concurs públic per a l’atorgament de la concessió administrativa per a l’ús privatiu de la parcel·la de domini públic en la que hi ha l’actual Palau de fires i congressos, per tal de destinar-la a la contrucció i explotació d’un centre comercial i d’oci integrat.

Segon: Aprovar definitivament el referit plec de condicions.

Tercer: Aixecar la suspensió del procediment de licitació i reprende el termini de presentació d’ofertes, de manera que la data límit de presentació serà als 35 dies naturals des de l’endemà de la publicació del corresponent anunci en el Butlletí Oficial de l’Estat. (BOE). Si l’últim dia de presentació fos dissabte o festiu, es traslladarà el termini al primer dia hàbili següent.

9.- Moció de l’Alcaldia. Ampliació de capital d’INNOVA. Subscripció i desemborsament de participacions.

S’acorda:

Primer: Aprovar l'augment de capital social de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL en dos-cents setanta mil euros, mitjançant l’emissió de 27 noves participacions socials, amb un valor nominal de deu mil euros cadascuna resultant, per tant, una xifra de capital social de quaranta-un milions nou-cents quaranta mil euros.

Segon: Subscriure i desemborsar 27 noves participacions socials, amb un valor nominal de DEU MIL euros cadascuna, de la societat INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS, SL, per un import total de dos-cents setanta mil euros.

A les noves participacions socials els correspondrà una numeració correlativa del núm. 4.168 al 4.194, ambdós inclosos.

Tercer: Aprovar la corresponent modificació de l’article 5è dels estatuts socials, en base als anteriors acords.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

10.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Centro Cultural Castellano Manchego de Reus.

S’acorda:

Concedir al CENTRO CULTURAL CASTELLANO MANCHEGO de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la tasca duta a terme en l’educació especial encaminant l’aprenentatge per tal de fomentar la màxima autonomia possible en el món cultural i associatiu reusenc, contribuint a l’intercanvi de festes, costums i tradicions regionals i, de forma especial, per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva creació.

11.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Penya Barcelonista Baix Camp de Reus.

S’acorda:

Concedir a la PENYA BARCELONISTA BAIX CAMP de Reus, la Menció Honorífica Municipal en reconeixement a la seva trajectòria com a entitat esportiva i associativa i, de forma especial, per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva trajectòria.

12.- Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al CEIP Rosa Sensat.

S’acorda:

Concedir al Centre d’Ensenyament Infantil i Primari ROSA SENSAT de Reus la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la tasca educativa duta a terme per aquesta comunitat educativa i, de forma especial, per celebrar enguany el 25è aniversari de la creació de l’escola.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

13.- Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual del Pla parcial del sector G.13 “Mas Bertran”.

S’acorda:

Primer: Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla parcial del sector G.13 Mas Bertran” pel que afecta a les illes 4, 5 i 6, proposada per EDIRESA-2, SA, incorporant-se d’ofici la modificació puntual pel que afecta a les illes 10 i 11 que consisteix en el següent:

- Incorporar a l’article 2.1.3 de la memòria de l’ordenació en la zona on defineix les característiques de la ZONA RU3: “atès que les zones RU3 estan configurades per dues parcel·les segons plànol d’ordenació del Pla parcial, serà possible l’agrupació de les dues per ocupar-les amb un habitatge unifamiliar”.

- Incorporar a l’article 90 “parcel·la mínima” (de la clau RU3). “Es permetrà l’agrupació de les dues parcel·les assenyales en les illes 10 i 11 per destinar-les a la construcció d’habitatge unifamiliar”.

- Incorporar a l’article 91 “posició de l’edificació principal” (de la clau RU3). Completar el primer paràgraf de l’article amb la indicació: “… Excepte en cas d’agrupació de les parcel·les per a construir un habitatge unifamiliar”.

Segon: Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

14.- Recursos Humans.- Compatibilitats de tres treballadors amb activitat privada.

S’acorda:

Primer: Declarar la compatibilitat de l’exercici dels llocs de treball ocupats pel personal al servei d’aquesta Corporació Sra. Trinitat Castro Salomó, Sra. Conchita Porres Blanquet i Sr. Manuel J. Marquès Ugidos, amb les activitats privades demanades.

Segon: Aquesta declaració ve subjecte al compliment de les condicions previstes en els articles 324, 325, 326, 329, 330, 335, 343 del Reglament del personal al servei de les entitats locals i més concretament el personal autoritzat no podrà realitzar les activitats següents:

a) Aquelles que tinguin per clients persones físiques o jurídiques amb interessos econòmics a la ciutat de Reus.
b) Aquelles que el seu resultat hagi de ser sotmès a autorització, llicència, permís, ajuda financera o control de l’Ajuntament de Reus.
c) Les que es relacionin directament amb la que realitza en la unitat o servei a què estigui adscrit el personal autoritzat.
d) Aquelles que requereixin o puguin requerir la coincidència d’horari o la presència física del personal amb el que tingui atribuït en l’Ajuntament.
e) Les què el assumptes en què intervingui o hagi intervingut en els dos darrers anys o en els que hagi d’intervenir per raó del lloc públic.
f) Aquelles que es tractin de gestories, mediació, representació i defensa d’interessos de particulars davant l’Ajuntament de Reus o dels seus organismes autònoms.

El personal no podrà invocar la seva condició pública, ni fer-ne ús, per a l’exercici de cap activitat.

En cap cas la suma de les jornades del lloc de treball de l’Ajuntament de Reus i de l’activitat privada no podrà superar la jornada ordinària que tingui establert l’Ajuntament, incrementada en un 50%.

Tercer: Els efectes dels anteriors acords seran des de la data d’avui.

Reus, 18 de juliol de 2006

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.