Ple ordinari 2006-07-28

Cerca sessions de Ple

E.g., 03/06/2024
E.g., 03/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 28 Juliol, 2006

CTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE
L’AJUNTAMENT DE REUS DE 28 DE JULIOL DE 2006

1. Aprovació actes sessions anteriors

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 7 de juliol de 2006.

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Substitució del representant de l’Ajuntament de Reus a REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, A.I.E.

S’acorda:

Primer: Substituir la persona designada com a representant d’aquest Ajuntament en la seva condició de membre nat del Consell d’Administració de “REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, A.I.E.”, també com a representant d’aquest Ajuntament a l’Assemblea General de socis, al tinent d’alcalde delegat de Promoció i Estratègia, Sr. Josep Morató i Clarasó, amb NIF 39820453R, data de naixement 19-7-1946, estat civil casat, amb domicili a Reus al carrer Guillem M. de Broca, 3 i nacionalitat espanyola.

Segon: Notificar aquest acord a “REUS CENTRE COMERCIAL SEGLE XXI, A.I.E.” als efectes escaients.

4.- Moció de l’Alcaldia. Protocol amb el departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per a la construcció dels CEIP La Vitxeta i el Burgar.

S’acorda:

Primer: Avocar la competència delegada a la Junta de Govern local per a l’aprovació del protocol de col·laboració amb el Departament d’Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya que seguidament es detalla.

Segon: Aprovar la formalització d’un protocol de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i el Departament d’Educació i Universitats de la Generalitat de Catalunya per a la realització dels actes necessaris per a la construcció del CEIP La Vitxeta, de dues línies (3 a 12 anys) i del CEIP que es denominaria, si escau, El Burgar, de dues línies (3 a 16 anys).

Tercer: Instar la tramitació dels actes necessaris per poder signar el conveni de col·laboració per a les obres de nova construcció dels CEIP esmentats.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5. Alcaldia. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’entitat cultural Ball de Diables de Reus.

S’acorda:

Concedir a l’entitat cultural BALL DE DIABLES de Reus la Menció Honorífica Municipal, en reconeixement a la tasca duta a terme en el món cultural i associatiu reusenc dedicat a la recerca i la difusió del patrimoni etnològic, la història local i la dinamització cultural i, de forma especial, per celebrar enguany el 25è aniversari de la seva creació.

COMISSIÓ DE SERVEIS PERSONALS

6. Educació i Família. Substitució dels representants municipals en els consells escolars de centres educatius.

S’acorda:

Nomenar com a representants municipals en els consells escolars del centres docents públics de la ciutat, les persones que a continuació es detallen:

Centre docent Representant municipal
CEIP Alberich i Casas Rosa Ruiz Bacelis
CEIP Cèlia Artiga Raquel Prius Sardà
CEIP Ciutat de Reus Glòria Fortuny March
CEIP Eduard Toda Roser Trilla Pech
CEIP General Prim Núria Bruno Mas
CEIP Joan Rebull Encarna Rega Molina
CEIP Marià Fortuny Anna González Alemany
CEIP Misericòrdia Rosa M. Rodríguez Valiente
CEIP Escola Montsant Núria Bruno Mas
CEIP Escola Mowgli Glòria Fortuny March
CEIP Pompeu Fabra Laura Maturana Fernández
CEIP Prat de la Riba Encarna Rega Molina
CEIP Rosa Sensat Raquel Prius Sardà
CEIP Rubió i Ors Laura Maturana Fernández
CEIP Sant Bernat Calbó Raquel Prius Sardà
CEIP Teresa Miquel Rosa M. Rodríguez Valiente
CEIP La Vitxeta Coia Dols Campanera
CEIP El Burgar Coia Dols Campanera
IES Salvador Vilaseca Silvia Parés Ribé
IES Gabriel Ferrater Silvia Parés Ribé
IES Gaudí Mercè Altés Castells
IES Horticultura i Jardineria Silvia Parés Ribé
IES Josep Tapiró Anna González Alemany
IES Baix Camp Rosa Ruiz Bacelis
IES Domènech i Montaner Mercè Altés Castells
Escola Oficial d´Idiomes Ester Alberich Forns
Escola d´Art i Disseny Ester Alberich Forns
Escola i Conservatori de Música de Reus Ester Alberich Forns
Centre de Formació d´Adults Mas Pellicer Silvia Parés Ribé
Centre de Formació d´Adults Marta Mata Silvia Parés Ribé

7. Benestar. Constitució del Consell Municipal de la Discapacitat.

S’acorda:

Primer: Aprovar la constitució del Consell municipal de la discapacitat com a òrgan de participació sectorial.

Segon: Aprovar inicialment els estatuts que regularan el seu funcionament.

Tercer: Donar tràmit d’informació pública i audiència a l’expedient d’acord al que estableix l’article 178.1. del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment, l’acord inicial esdevindrà definitiu.

Quart: Nomenar els membres que seguidament s’indiquen com a integrants del Consell municipal de la discapacitat:

- Un representant de cada grup municipal:
• Germán Garcés Martínez (PSC)
• Manel Seva Vicente (CIU)
• Alícia Alegret Martí (PPC)
• Montserrat Foraster i Adserà (ICV-EA)
• Antoni Randuà i Sabater (ERC)

- Un representant de cadascuna de les entitats legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a la discapacitat:
• Sandra Caballé Ortega (CDM Costa Dorada)
• Pilar Álvarez Muñoz (Fundació URV)
• Consol Rull Pallarès (Escola Alba)
• Jaume Verge Torrebadell (Associació de pares de minusvàlids del Baix Camp)
• Signe Gustafsson-Hansen (Escola Nostra Sra. del Mar)
• Manel Eiximeno Moreso (ONCE)
• José Luís Julian Justícia (ARAB)
• Dolores Montserrat Mestre (Associació de Sords de Reus)
• M. Josep Delor Bonfill (Fundació Pere Mata)
• Concepció García-Anton Trassierra (Federació ECOM)

Cinquè: La vigència de l’acord anterior resta condicionat a l’aprovació definitiva dels Estatuts del Consell Municipal de la Discapacitat.

COMISSIÓ DE SERVEIS TERRITORIALS

8. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 6.1 “Mas Mainer”.

S’acorda:

Primer: Assumir la proposta de modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus pel que afecta a l’àrea 6.1 “Mas Mainer”, formulada per UNIFAMILIAR SANT JORDI, SA.

Segon: Aprovar inicialment l’esmentada modificació puntual de la Revisió del Pla general d’ordenació urbana de Reus, condicionat a les determinacions següents, resultants de l’informe emès en data 14 de juliol de 2006 per l’arquitecte cap del Servei d’Urbanisme d’aquest Ajuntament:

a) Cal referir la legislació urbanística aplicable al Text Refós del Decret Legislatiu 1/2005.
b) Manca agenda i avaluació econòmica i financera.
c) Manca visat del Col·legi Professional.
d) Com sigui que la proposta d’ordenació volumètrica incorpora edificacions de 14 plantes d’alçada, molt superior als de l’entorn immediat que són de 6 i 8 plantes, i a fi efecte que el resultat arquitectònic del conjunt edificatori no desllueixi l’entorn edificat, caldrà introduir algun mecanisme de selecció del projecte a construir per escollir la millor solució arquitectònica.

La resta de condicions resultants de l’esmentat informe de 14 de juliol de 2006, còpia del qual s’annexa com a fonament d’aquest acord, hauran de complimentar-se en el Pla de millora urbana que es formuli.

Tercer: Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d’un mes, perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents.

Quart: Demanar informe als organismes sectorials afectats.
Cinquè: Concedir audiència als ajuntaments l’àmbit territorial dels quals confina amb aquest municipi.
9. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de l’Ordenança municipal d’obres subjectes a règim de comunicació.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l’Ordenança municipal d’obres subjectes a règim de comunicació.

Segon: Sotmetre l'acord d'aprovació inicial i el projecte d'ordenança a informació pública mitjançant un anunci que s'ha de publicar al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un mitjà de comunicació escrita diari i en el tauler d'anuncis de la corporació, per un termini de trenta dies hàbils a comptar de l'endemà de l'última de les publicacions de l'anunci al Butlletí Oficial de la Província o en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Així mateix, sotmetre l'acord d'aprovació i el projecte d'ordenança a audiència dels interessats pel mateix termini. Tot això a l'efecte de poder ser examinats i, si escau, formular les reclamacions, les al·legacions i els suggeriments que es considerin pertinents. En el cas que no se’n presenti cap, l'acord d'aprovació inicial esdevindrà definitiu.

10. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Sol·licitud de declaració de zona de seguretat de terrenys a la Direcció General del Medi Natural del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.

S’acorda:

Primer: Sol·licitar a la Direcció General del Medi Natural la declaració de zona de seguretat dels terrenys segregats del coto T- 10.237 Aigüesverds amb una extensió de 64,6801 ha en el terme municipal de Reus, segons els límits següents i els plànols adjunts:

1r bloc:
Al Nord: amb la zona de seguretat de Reus.
A l’Est: El terme de Vilaseca
Al Sud: el Coto de caça privat T-10.237 propietat de Sr. Joaquim Ortega Molina, actuant com a límit de finques, les parcel·les 19, 42, 46, 92, 88, 84, 38, 87, 33, 03, 02 del polígon 27.
A l’oest: el Barranc de Mascalbó o de Barenys

2n bloc:
Al nord Límit amb la zona de seguretat i amb la finca 23 del polígon 30
A l’Est: les parcel·les 23, 25, 27 del polígon 30 del coto de caça privat T-10.237
Al Sud: les parcel·les 27, 38, 39 del polígon 30 del Coto de caça privat T-10.237 ropietat de Sr. Joaquim Ortega Molina.
A l’oest: el camí de Riudoms a Vilaseca.
Segon: Comprometre’s a fer-se càrrec de la senyalització i el manteniment dels senyals en tot el perímetre de la nova àrea una vegada sigui declarada zona de seguretat.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

11. Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits de l'Ajuntament i Organismes Autònoms.

S’acorda:

Primer: Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos l’Ajuntament i de l’Institut Municipal de Museus de Reus, el resum del qual per capítols és el següent :

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses
Capítol II Despeses de personal 3.091,07
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 288.188,47
Capítol IV Transferències corrents 1.503.000,00
Capítol VI Inversions reals 5.318,23
Capítol VII Transferències de capital 41.181,59
Total altes de despeses……………… 1.840.779,36

Altes d’ingressos
Capitol III Taxes i altres ingressos 4.789,95
Total altes d’ingressos… 4.789,95

Baixes de despeses
Capítol II Despeses de béns corrents i serveis 1.830.671,18
Capítol VI Inversions reals 5.318,23
Total baixes de despeses………… 1.835.989,41

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS

Altes de despeses
Capítol II Compra de béns corrents i serveis 13.000,00
Total altes de despeses…………….. 13.000,00

Altes d’ingressos
Capítol IV Transferències corrents 13.000,00
Total altes d'ingressos…………… 13.000,00

Segon: Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

12. Rendes i Exaccions. Resolució de les al·legacions formulades a l'aprovació provisional de la imposició i ordenació de contribucions especials amb motiu d’obres d'urbanització als Passejos Prim i Sunyer Fase 3, “Sector A”. Aprovació definitiva de l’acord.

S’acorda:

Primer: Desestimar les al·legacions formulades per diversos interessats tota vegada que la imposició i ordenació de les contribucions especials resulten ajustades a dret.

Segon: Aprovar definitivament els text de l’acord d’imposició i ordenació de les contribucions especials per obres d’urbanització als Passejos Prim i Sunyer fase 3, sector A amb el mateix contingut i les especificacions establertes amb caràcter provisional al seu dia.

Tercer: publicar el text íntegre del present acord, juntament al definitiu dels acord d’imposició i ordenació en la forma prevista a l’article 17 del TRLRHL i que amés haurà de ser notificat als reclamants com a correspongui.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

- No n’hi ha.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 18 d’agost de 2006

El secretari general accidental

Fernando Grugués Cabré

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.