Notes de premsa

Ajuntament i entitats veïnals posen en marxa una campanya de sensibilització per prevenir l'ocupació d’habitatges

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 30/04/2015
Foto de la reunió

La regidora de l'Àrea de Benestar Social, Montserrat Vilella, i els regidors de l’Àrea d'Arquitectura i Urbanisme, Miquel Domingo, i de Seguretat, Joaquim Enrech, han presentat aquest dimecres 29 d’abril, en diverses reunions successives, als presidents de totes les entitats veïnals de la ciutat el díptic editat per l’Ajuntament de Reus amb informació de com actuar, de manera conjunta i coordinada, en cas d’ocupació d’habitatges i per prevenir aquests fets. El document és el resultat de la feina desenvolupada des de fa mesos entre la Federació d’Associacions de Veïns de Reus i l'Ajuntament.

La campanya neix amb l'objectiu de donar resposta a una nova demanda dels veïns en l'àmbit de la convivència detectada per l'administració en els darrers anys.

En aquesta presentació, l'Ajuntament ofereix a les entitats veïnals la possibilitat d'organitzar xerrades amb el veïnat per donar indicacions a la ciutadania de com actuar en aquests casos. Aquestes sessions informatives es desenvoluparan amb la participació d’agents de la Guàrdia Urbana i tècnics de l’Àrea de Benestar Social.

El díptic editat s’emmarca en el Protocol d’actuació en relació a l’ocupació il·legal d’habitatges elaborat pels departaments de l’Ajuntament de Reus de Seguretat Ciutadana, Arquitectura i Urbanisme, Benestar Social, Salut Pública i Població.

En el seu redactat, el protocol es fixa com a objectiu establir les línies d'actuació i millorar les eines per fer front a les ocupacions d'habitatges que es produeixin a la ciutat. Per part de l'Ajuntament, el tractament d'aquesta problemàtica requereix de l’actuació coordinada de diferents àrees i departaments. I, externament, implica treballar coordinadament amb els professionals del sistema judicial —procuradors, advocats, jutges, etc…—, alhora que cal considerar els actors diversos que hi intervenen com veïns i associacions de veïns, presidents de comunitat, propietaris particulars i de bancs, etc.

El díptic dóna consells sobre què cal fer en cas d’ocupació, dirigits a la ciutadania en general i als propietaris d’habitatges ocupats.

Què fer en cas d'ocupació?
1. El propietari de l’habitatge ocupat
Per prevenir l'ocupació:

  • Informar el veïnat i/o la presidència de la comunitat de propietaris conforme l’habitatge queda deshabitat.
  • Donar de baixa els subministraments.
  • Fer un tancament de seguretat de portes i finestres.
  • Recollir la correspondència de forma regular.

En cas d'ocupació:

  • Informar la Guàrdia Urbana.
  • Presentar denúncia.
  • Contractar un advocat/ada: Si la propietat és un particular es podrà acollir a la justícia gratuïta, si compleix els requisits exigits. En el cas que la propietat sigui una persona jurídica (empresa, entitat, etc.) no tindrà accés a la justícia gratuïta.

2. La ciutadania

  • Informar la presidència de la comunitat de propietaris quan sospitem que pot haver-hi una ocupació il·legal.
  • Informar la Guàrdia Urbana: tel. 977 010 092, o de forma directa al 092. Presencialment: av. Marià Fortuny, 27

On adreçar-nos?

  • A la Guàrdia Urbana 977 010 092, o de forma directa al 092. Presencialment: av. Marià Fortuny, 27.

On podem informar-nos-en?

  • Oficina d’Habitatge: 977 010 071. De dilluns a divendres de 8.30 a 14:00h
  • Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC): 977 010 010. De 8:30 a 14:00h i de 16:00 a 18:00h, excepte divendres. A l’estiu de 8:30 a 13:30h.
  • Àrea de Benestar Social: 977 010 034.

Què podem aconseguir?

  • Evitar l’ocupació.
  • Iniciar el tràmit de desnonament dels ocupants.
  • Millorar la convivència i evitar la degradació de l’immoble i del seu entorn (comunitat, carrer, barri, etc.).
  • Millorar les condicions de vida de les persones que ocupen il·legalment l’habitatge.
Foto de la reunió

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.