Junta de Govern Local 2012-03-02

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 2/03/2012

núm.: 05/2012

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL ORDINÀRIA DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 2 DE MARÇ DE 2012

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 24 de febrer de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia.

3. Moció de l’Alcaldia. Ampliació encàrrec a EPEL INNOVA del manteniment d'edificis i instal·lacions dels CEIP i les EBM. Any 2012

S’acorda:

PRIMER: Aprovar els treballs i reconèixer l’obligació en favor de l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA de les retribucions corresponents per les tasques realitzades de manteniment de les pistes i equipaments esportius dels centres d’ensenyament de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus durant els mesos de gener i febrer de 2012.

SEGON: Ampliar l’objecte de l’encàrrec efectuat a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA en l’acord adoptat per la Junta de Govern local de data 20 de gener de 2012, per tal que la citada entitat assumeixi la realització i gestió del servei de manteniment, conservació i reparació d’edificis i instal·lacions del conjunt de les escoles d’educació infantil i primària públiques i de les escoles bressol municipals de la ciutat de Reus, en el sentit que l’esmentat encàrrec també inclourà el manteniment de les pistes i equipaments esportius dels centres d’ensenyament esmentats.

Aquest encàrrec abasta el període comprès entre els dies 1 de març i 31 de desembre, ambdós inclosos, de 2012.

TERCER: L’encàrrec que s’efectua en l’acord anterior serà realitzat per l’EPEL INNOVA qui, a la vegada, podrà encarregar la seva execució, total o parcialment, a qualsevol altra entitat depenent directa o indirectament d’aquest Ajuntament que sigui competent en la matèria, o subcontractar-ho a terceres persones, prèvia realització, si s’escau, dels oportuns processos de licitació.

QUART: Aprovar la despesa màxima per a l’execució dels treballs previstos en el present acord és de 30.000 euros (TRENTA MIL) , per als quals existeix la corresponent retenció de crèdit a la partida pressupostària 309119-321030-251 del pressupost municipal de despeses per a l’any 2012.

Aquest import es farà efectiu en dos pagaments avançats d’un import de 15.000 euros cadascun, el primer dels quals s’efectuarà en el termini de 30 dies des de la presentació de la corresponent factura, i el segon abans de l’1 de juliol de 2012, prèvia presentació amb la mateixa antelació de la corresponent factura.

4. Moció de l’Alcaldia. Addenda al conveni amb l'IMFE en relació a l'Escola Marta Mata. Encàrrec 1r semestre

S’acorda:

PRIMER: Renovar l’encàrrec a l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell del conjunt de tasques necessàries per al desenvolupament del conjunt d’accions inherents a l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel que resta del curs 2011-2012.

Els termes del present encàrrec són els previstos en aquest acord i en l’addenda al conveni formalitzat el dia 18 de març de 2011, que seguidament també s’aprova.

En conseqüència, els elements inclosos en l’esmentat encàrrec, amb caràcter exemplificatiu i no exhaustiu, comprenen les següents accions, que s’executaran d’acord els procediments establerts a l’IMFE:

• L’ús dels espais i les instal·lacions necessàries per acollir la totalitat de l’activitat formativa Marta Mata, així com dels recursos tecnològics necessaris (ordinadors, pissarres digitals,...) i altre material de suport pedagògic de l’IMFE Mas Carandell.
• La gestió, control i seguiment de l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata; per a aquesta tasca, s’empraran les aplicacions que l’IMFE Mas Carandell disposa per a tal efecte. Així mateix, la gestió dels preus públics aprovats per l’Ajuntament s’efectuarà amb la normativa reguladora específica que té aprovada l’Institut, sempre i quan aquesta no resulti contrària a les disposicions de l’Ordenança general de gestió, recaptació i inspecció dels tributs i preus públics municipals i al Reial Decret legislatiu 2/2004; igualment, el cobrament de les matrícules de l’Escola d’Adults així com els tràmits que se’n derivin es realitzaran a través del servei de gestió econòmica de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, i als comptes que indiqui aquest Institut.
• La contractació de professionals externs, així com la gestió per a la disposició d’altres béns i serveis necessaris per a l’oferta formativa de l’Escola d’Adults Marta Mata, d’acord amb les necessitats indicades pel responsable tècnics del citat Centre de formació d’Adults.

El present encàrrec no inclou, en cap cas, la gestió dels recursos humans de la plantilla de l’Ajuntament de Reus adscrit al Centre de formació d’Adults Marta Mata, que restaran sota la dependència funcional i exclusiva de la Regidoria delegada de Formació per a la Integració, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística.

SEGON: El present encàrrec abasta el període comprès entre els mesos de gener a agost de 2012.

TERCER: Aprovar l’addenda al conveni formalitzat entre l’Ajuntament i l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell el dia 18 de març de 2011 i que ha de permetre regular de forma més adient la relació entre ambdues entitats en l’activitat de l’Escola de Formació d’Adults Marta Mata pel període comprès entre gener i agost de 2012, ambdós mesos inclosos.

QUART: Donar trasllat d’aquest acord a l’Institut Municipal de Formació i Empresa Mas Carandell, als efectes pertinents.”

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

5. Gestió Urbanística. Recepció parcial de les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector A.4 Ctra. de Constantí Nord"

S’acorda:

1r. Rebre les obres d'urbanització, instal·lacions i dotacions del Pla parcial del sector A.4 "Ctra. de Constantí Nord", corresponents als carrers Tàrrega, Balaguer i Alguer, la parcel·la d'equipaments i la de RSU, condicionat a què en el termini d'un mes, comptat a partir de la notificació del present acord, es resolguin les qüestions pendents a l'àmbit objecte d'aquesta recepció, detallades a l'informe del cap del Servei d'Enginyeria de 20 de desembre de 2011, que s'adjunten com a fonament d'aquest acord.

2n. Fixar un termini de dos mesos, comptats a partir de la notificació d'aquest acord, per a la tramitació del projecte de connexió peatonal amb la ciutat.

3r. Retornar la fiança dipositada en data 06.07.2005 per PROMOCIONS INTEGRALS DEL CAMP, SL, d'import 155.909,00 euros, mitjançant aval de "La Caixa" núm. 93400668381-69, com a garantia del 12% del valor de les obres d'urbanització del sector.

4t. Retornar la fiança dipositada en data 21.08.2006 per PROMOCIONS INTEGRALS DEL CAMP, SL, d'import 1.978.478,82 euros, mitjançant aval de "La Caixa" núm. 93400751462-40, com a garantia de l'execució de les obres d'urbanització del sector, sempre i quan prèviament sigui dipositada una nova fiança d'import 743.000,00 euros, per garantir la realització de les obres inacabades que resten pendents de recepció.

5è. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Miquel Domingo Rodríguez, per subscriure l’acta de recepció i demés documents necessaris per fer efectiu l'acord.

6. Gestió Urbanística. Acceptació de la cessió de l'obra d'urbanització executada per l'Institut Català del Sòl a l'Àrea 5.14 "Carrer Joan Fuster"

S’acorda:

1r. Acceptar la cessió de l'obra d'urbanització executada per l'Institut Català del Sòl a l'Àrea 5.14 "Carrer Joan Fuster".

2n. Facultar el regidor delegat de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, Sr. Miquel Domingo Rodríguez, per subscriure l’acta de cessió i demés documents necessaris per fer efectiu l'acord.

7. Oficina d’Habitatge. Proposta de conveni de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Reus, relatiu al servei d’Assessorament sobre el deute hipotecari

S’ACORDA

1r. APROVAR la proposta de conveni de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l'Ajuntament de Reus, relatiu a al Servei d’Assessorament sobre el deute hipotecari.

2n. FACULTAR el Molt Il·lustre senyor alcalde, Sr. Carles Pellicer Punyed, per subscriure l’esmentat conveni i demés documents necessaris per fer efectiu aquest acord.

SERVEIS A LA PERSONA

8. Benestar Social – Família i Gent Gran. Aprovació del preu públic per les inscripcions a les activitats organitzades als casals municipals de Gent Gran de Reus

S’acorda:

Únic: Aprovar el preu públic per la participació en les activitats dels usuaris/es dels Casals Municipals de Gent Gran de Reus, en els termes següents:

1er.- Disposició general

D’acord amb allò que disposen els articles 41 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, s’estableix el preu públic per les activitats que es porten a terme als Casals Municipals de la Gent Gran de Reus de sol·licitud i recepció voluntària i en règim de concurrència amb el sector privat.

2n.- Objecte

Constitueix l’objecte d’aquest preu públic la participació en les activitats dels usuaris/es dels Casals Municipals de Gent Gran de Reus.

3er.- Obligats al pagament

Estaran obligats al pagament les persones físiques que sol·licitin prendre part a les activitats organitzades pels Casals Municipals de Gent Gran de Reus.

4rt.- Tarifes

El preu públic a aplicar als usuaris/es dels casals que facin activitats és:
- De 5 €/mes, per activitat, sempre que suposi dues hores/setmanals
- De 3 € /mes, per activitat, sempre que suposi menys de dues hores/setmanals

5è. Normes de gestió.

L'Ajuntament de Reus determinarà, en tot cas, el sistema d'organització de la gestió, liquidació i cobrament del preu públic.

6è.- Vigència.

El present acord entrarà en vigor des de la seva aprovació i hi romandrà fins a la seva modificació o derogació expressa.

9. Benestar Social. Conveni de col·laboració entre l’Instituto de Mayores y Servicios Sociales (IMSERSO), la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP) i l'Ajuntament de Reus, per al desenvolupament d'un programa de Teleassistència Domiciliària per a l’any 2012
S’acorda:

PRIMER: Aprovar el Conveni de col·laboració entre l’INSTITUTO DE MAYORES Y SERVICIOS SOCIALES (IMSERSO), LA FEDERACION ESPAÑOLA DE MUNICIPIOS Y PROVINCIAS (FEMP) i aquest Ajuntament, per al desenvolupament del programa de Teleassistència Domiciliària per a l’any 2012.

SEGON: Aprovar la despesa derivada de la formalització del conveni, que es xifra en un màxim de 170.181,59€.

TERCER: Facultar a l’Alcalde i a la Regidora delegada de l’Àrea de Benestar Social, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, formalitzin l’esmentat conveni i la resta de documents necessaris per a fer efectius els acords anteriors.

10. Benestar Social. Encàrrec de gestió d’activitats socials i de lleure incloses als projectes i/o programes de l’àrea de Benestar Social municipal a l'entitat pública empresarial local INNOVA

S’acorda:

PRIMER: Encarregar a l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA la gestió dels programes i projectes que seguidament s’indiquen, que es duran a terme el primer semestre de l’any 2012, amb un import màxim de 27.452,50 €, de conformitat amb la xifra màxima indicada per a cada programa:

PROGRAMA IMPORT
PLA DE BARRIS: 7.1 XARXA CÍVICA PONENT 23.867,44
PLA DE BARRIS: 7.7LA INTEGRACIÓ I QUALITAT DE VIDA A TRAVES DE L’ESPORT 3.585,06

Aquestes activitats seran realitzades per monitors i persones amb titulació adient a cadascuna de les activitats a realitzar.

SEGON: L’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s’efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei citada Orgànica 15/1999, i amb el contracte específic per al tractament de dades derivades d’encàrrecs com el present que les parts formalitzaren el dia 4 de juny de 2010 (o qualsevol altre contracte que formalitzin les parts i que substitueixi, completi i complementi el contracte esmentat).

TERCER: Aprovar la despesa màxima prevista del present encàrrec, xifrada en 27.452,50euros per als projectes corresponents al primer semestre de 2012, a càrrec de les partides del pressupost municipal de despeses de l’any 2012 que es relacionen en les respectives retencions de crèdits obrants a l’expedient.

QUART: El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà mitjançant factura mensual emesa per l’ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, que serà conformada pels responsables de l’Àrea de Benestar Social, essent els imports unitaris per al període abans esmentat els que es detallen a continuació:

Preu Total (IVA inclòs)
Preu/hora de monitor 16,24 €
Preu/hora de titulat mig 22,13 €
Preu/hora de titulat superior 27,36 €

CINQUÈ: Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

Reus, 19 de març de 2012

El secretari general en funcions

Josep Maria Sabaté Vidal

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.