Junta de Govern Local 2012-05-18

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 18/05/2012

>
ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE REUS

Núm.: 12/2012

Caràcter: ordinària
Data: 18.05.2012
Horari: 12.30 a 13.00 h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Alicia Alegret Martí
Teresa Gomis de Barbarà
Sebastià Domènech Bosch
Montserrat Vilella Cuadrada
Joaquim Enrech Garola
Maria Dolors Sardà Lozano
Marcos Massó Cavallé
Jaume Renyer Alimbau, secretari
Baldomero Rovira López, interventor

S’han excusat:
Miquel Domingo Rodríguez
Hipòlit Monseny Gavaldà

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

2. Informació de l’Alcaldia.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció d’Alcaldia. Aprovació del Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Benestar Social i Família, l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp, per a la gestió de l’Oficina Jove del Baix Camp.

4. Moció d’ Alcaldia. Aprovació del Conveni de col·laboració amb INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL, per a la prestació del servei públic de televisió digital local 2012.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies anomenat “Escola Reus 21”.

SERVEIS A LA PERSONA

6. Assessoria Jurídica. Encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa de l'anàlisi, desenvolupament i tractament d'indicadors en els àmbits educatius i socials.

Assumptes sobrevinguts.

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

S’aprova l’acta de la sessió ordinària del dia 11 de maig de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia.

El senyor alcalde recorda que aquest cap de setmana es duu a terme a la ciutat de Reus la Fira del Circ de Catalunya – Trapezi. Informa que el proper Ple ordinari serà el divendres dia 8 de juny i que el dia 28 de maig es durà a terme un Consell d’Administració d’INNOVA.

També informa que s’ha signat un protocol de col·laboració per tal d’organitzar els actes de commemoració dels 200 anys del naixement de Joan Prim, juntament amb la Diputació de Tarragona i la Societat Bicentenari General Prim.

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció d’Alcaldia. Aprovació del Conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Benestar Social i Família, l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp, per a la gestió de l’Oficina Jove del Baix Camp.

“La Generalitat de Catalunya ha impulsat el Pla Nacional de Joventut de Catalunya (en endavant PNJC) com a eina per a la població jove del nostre país que permet, per una banda interrelacionar els diversos àmbits de la vida de les persones joves de Catalunya i, per una altra banda, facilitar una actuació transversal i coordinada de totes les administracions vers aquest sector de la població de Catalunya. Actualment s’està tramitant l’aprovació d’un nou decret pel qual s’aprovarà el Pla Nacional de Joventut de Catalunya 2011-2020.

La Llei de polítiques de joventut que consolida el desplegament del PNJC preveu la constitució d’una Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil a tot al territori. Per això, cal crear una eina capaç de gestionar la complexitat i la diversitat de les polítiques de joventut amb criteris d’interinstitucionalitat i interdepartamentalitat que assoleixi la simplificació administrativa mitjançant una porta d’entrada que esdevingui el referent per oferir als i a les joves l’atenció integral necessària per al seu desenvolupament personal i social i que contribueixi, de manera decidida, al seu procés d’emancipació. Per això, es va considerar necessari establir un sistema de pilotatge, des del qual dissenyar, planificar i implantar unes oficines d’emancipació juvenil anomenades “Oficines Joves” com a models d’eina per a la Xarxa, per tal de poder consolidar un model definitiu.

L’article 66 del text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya estableix que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l’àmbit de les seves competències, pot promoure tota mena d’activitats i prestar tots els serveis que contribueixin a satisfer les necessitats i les aspiracions de la comunitat de veïns.

L’article 71.1 b) de l’esmentada norma, faculta al municipi per exercir activitats complementàries de les pròpies d’altres administracions públiques relatives a joventut.

El Consell Comarcal del Baix Camp té delegades certes competències en matèria de Joventut amb l’objectiu d’afavorir la situació i el desenvolupament de les polítiques en el territori impulsant actuacions des de la comarca amb caràcter integral i transversal, pel que fa a les necessitats dels seus municipis, especialment, en aquells aspectes que els facilitin una mínima estructura per a dur a terme polítiques d’emancipació juvenil, promoció de serveis compartits entre els municipis, coordinació i assessorament, a través dels Serveis Comarcals de Joventut.

En data 15 de juliol de 2010 es va signar un conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el departament d’Acció Social i Ciutadania (actual departament de Benestar Social i Família), l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp, per a la gestió de l’Oficina Jove del Baix Camp, el qual ha estat vigent fins al 31 de desembre de 2011.

Les parts consideren necessari mantenir la col·laboració esmentada per al qual cosa s’ha de procedir a la signatura d’un nou conveni per tal de garantir la continuïtat de l’Oficina Jove del Baix Camp.

Vist el que disposen els articles 303 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels locals, així com els articles 150 i 191 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la llei municipal i del Règim local de Catalunya, i els articles 108 i següents de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic de les Administracions públiques de Catalunya; i en virtut de la delegació de competències en favor de la Junta de Govern Local que resulta de l’acord del Ple de data 20 de juny de 2011, publicat al BOPT núm. 170 de 25/7/2011, es proposa l’adopció del següent acord:

Primer: Aprovar el conveni de col·laboració entre la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament de Benestar Social i Família, l’Ajuntament de Reus i el Consell Comarcal del Baix Camp, per a la gestió de l’Oficina Jove del Baix Camp.

Segon: Facultar al Molt Il·ltre Sr. Alcalde, Sr. Carles Pellicer i Punyerd i al Regidor delegat de Cultura i Joventut, adscrit a la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, Sr. Joaquim Sorio Vela perquè qualsevol d’ells realitzi la signatura del referit conveni.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

4. Moció d’ Alcaldia. Aprovació del Conveni de col·laboració amb INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL, per a la prestació del servei públic de televisió digital local 2012

“Atès que de conformitat amb el que s’estableix en el preàmbul de la llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya cal entendre aquest servei públic com una activitat de subministrament o prestació de serveis audiovisuals que s’orienta a la creació de les condicions necessàries que permetin la plena vigència de les llibertats d’expressió i comunicació, la plenitud del funcionament democràtic del sistema i la satisfacció adequada i efectiva de tot un seguit de drets i principis d’origen constitucional i estatutari, com ara el dret a l’educació i a l’accés a la cultura, l’impuls del coneixement i l’ús de la llengua catalana, i l’afavoriment de la cohesió i el pluralisme socials.

Atès que, a proposta del conseller primer, la Comissió de Govern de Política Institucional del Departament de la Presidència va acordar en data 6 d’abril de 2006 atorgar a aquest Ajuntament la concessió per a la prestació del servei públic de televisió digital local corresponent al programa núm. 1 del canal múltiple 56 amb referència TL01T i denominació “Reus”, el qual actualment realitza emissions en proves.

Atès que, així mateix, INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL ostenta la llicència per a la prestació del servei de televisió digital local, en règim de gestió indirecta, del programa núm. 4 del canal 56 amb referència TL01T de la demarcació de Reus.

Atès que en l’informe emès al respecte per la Direcció de Comunicació Corporativa es posa de manifest, per motius tècnics, econòmics i d’oportunitat, la conveniència que, per encàrrec de l’Ajuntament, la societat INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL difongui diferents continguts que, en tot cas, estaran orientats al compliment dels principis del servei públic audiovisual que determina la llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya.

Atès que, de conformitat amb el que disposa l’article 36, apartat 4 de la llei 22/2005, de 29 de desembre, de la comunicació audiovisual de Catalunya, un cop posats de manifest els motius tècnics, econòmics i d’oportunitat abans esmentats, s’ha sol·licitat al Consell de l’Audiovisual de Catalunya la seva apreciació.

Vist l’informe emès per la Intervenció Municipal en el sentit que pel que fa a les despeses corresponents al suport a la programació del servei públic, compra de serveis i promoció de serveis municipals existeix consignació pressupostària per un import de 211.650,00 euros a la partida 101102-491000-22799 suficient, així com que no existeix consignació pel que fa a les inversions previstes en el pacte III del conveni.

Vist l’informe favorable de la Comissió de Seguiment de la Televisió Local.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

PRIMER: Aprovar el conveni de col·laboració amb INICIATIVES DE TELEVISIÓ, SL per a la prestació del servei públic de televisió digital local, en virtut del qual l’esmentada empresa, per encàrrec d’aquest Ajuntament, difondrà diferents continguts i prestarà diferents serveis (suport a la programació de servei públic, serveis i promoció de serveis municipals).

SEGON: La vigència del conveni a que fa referència l’acord PRIMER, anterior, serà d’un any, finalitzant el 31 de desembre de 2012. No obstant l’anterior, la vigència d’aquest conveni podrà veure’s modificada per la decisió de l’Ajuntament de Reus d’iniciar les emissions regulars del servei públic de televisió digital local amb motiu d’ésser concessionària d’un canal de programació inclòs en el canal múltiple corresponent (56), reservat als ens locals.

TERCER: L’efectivitat dels anteriors acords resta condicionada a l’apreciació per part del Consell de l’Audiovisual de Catalunya dels motius que els fonamenten segons el previst a l’article 36.4 de la llei 22/2005.
Així mateix, l’execució de les inversions previstes en el pacte III del conveni resta condicionada a l’existència de consignació pressupostària.

QUART: Facultar al regidor delegat d’Innovació, Empresa i Ocupació, Sr. Marc Arza Nolla, per a la signatura dels documents a què fan referència els anteriors acords.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Aprovació de la modificació del projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies anomenat “Escola Reus 21”.

“Atès que existeix informe de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística sobre la necessitat d’iniciar la tramitació de la modificació del projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies “Isabel Besora”, abans anomenat “Escola Reus 21”.

Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 24 de setembre de 2010 es va aprovar inicialment el projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies anomenat “Escola Reus 21” el qual va resultar aprovat definitivament per Acord de la Junta de Govern Local de data 25 de març de 2011, amb un pressupost d’execució material de 3.479.496,25€ .

Atès que la modificació del projecte suposa un increment inferior al 20% del pressupost, i d’acord amb el que disposa l’article 43·3 del Decret 179/95, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’Obres Activitats i Serveis dels ens locals (en endavant ROAS) el projecte modificat s’ha de sotmetre al tràmit d’aprovació per l’òrgan competent.

Atès que la modificació del projecte comporta un increment del pressupost d’execució material de 309.789,83 euros respecte de l’import primitiu, representant un increment del 8,9033%, i resultant un nou pressupost d’execució material de 3.789.286,08 euros .

Vist que els Serveis Tècnics d’Arquitectura i Urbanisme en data 24 d’abril de 2012, han informat favorablement sobre la modificació del projecte de referència.

En virtut de les competències delegades d’aquest òrgan de govern, que resulten del Decret de l’Alcaldia de data 19.06.07, S’ACORDA:

1.- APROVAR la modificació del projecte executiu del Centre d’Educació Infantil i Primària (3-12 anys) de dues línies anomenat “Isabel Besora” abans anomenat “Escola Reus 21” amb un pressupost d’execució material de 3.789.286,08€ .

2.- ATORGAR els recursos legals oportuns.”

- La proposta s’aprova per assentiment.

SERVEIS A LA PERSONA

6. Assessoria Jurídica. Encàrrec a la Fundació per a l'Acció Educativa de l'anàlisi, desenvolupament i tractament d'indicadors en els àmbits educatius i socials.

“Atès que l’Ajuntament de Reus ha iniciat els darrers anys una important tasca d’implantació de tècniques de gestió per disposar d’un sistema que permeti facilitar l’accés a les dades, la seva conversió en informació i l’aportació de coneixement, tant a nivell de programa i/o unitat com de visió global de l’organització.

Atès que la implantació d’aquestes mesures permet millorar la informació disponible del grau de compliment dels projectes i la seva incidència econòmica, de tal manera que s’optimitzen i anticipen les mesures a adoptar, a partir d’un coneixement real de la informació.

Atès que l’Ajuntament de Reus no disposa dels recursos humans i materials idonis en els àmbits corresponents per assumir i desenvolupar aquesta tasca.

Atès que aquest Ajuntament té la voluntat d’encarregar aquesta tasca a un ens que tingui capacitat i experiència suficient i un coneixement adequat de l`àmbit material que ha d’ésser objecte del corresponent anàlisi.

Atès que les finalitats fundacionals de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA comprenen, entre d’altres, la prestació, gestió i promoció de tota classe d’activitats, relacionades amb els serveis educatius i d’ensenyament, ja siguin obligatoris o no obligatoris, serveis domiciliaris d’assistència, ajuda i suport i qualssevol altres o activitats directament relacionades amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital, i també les activitats d’investigació i estudi en l’àmbit educatiu, entenent aquests objectius o finalitats amb caràcter no limitatiu.

Atès, en conseqüència, que les activitats que es plantegen encarregar són subsumibles en l’objecte social de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA.

Atès que la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, de conformitat amb l’article 5è dels seus estatuts, té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de qualsevol dels poders adjudicadors que de manera directa o indirecta formen part de l’accionariat de l’entitat fundadora (entre els quals, l’Ajuntament de Reus), que li poden fer encàrrecs de gestió, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del disposat als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Vist l’informe emès per la gerència d’àmbit de serveis personals de data 7 de maig de 2011, pel qual es posa de manifest la conveniència que aquesta tasca, durant l’any 2012, sigui encarregada a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA.

Atès que l’esmentat informe fixa la retribució d’aquest encàrrec per a l’any 2012 en l’import de 41.800 euros, xifra a la qual s’ha d’addicionar l’IVA corresponent.

Vist l’informe emès per la intervenció municipal, acreditatiu de l’existència de consignació pressupostària per atendre els compromisos econòmics amb la Fundació per a l’Acció Educativa per atendre el present encàrrec.

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1.n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, abans esmentat, resten fora de l’àmbit de la llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”, i vist així mateix el que disposa l’article 24.6 de la mateixa Llei.

Atesos, entre d'altres, els principis d'eficàcia i d'eficiència previstos a l'article 3 de la llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d'optimització dels recursos disponibles que han d'informar la pràctica administrativa.

Vist el decret de l’Alcaldia de data 17 de juny, pel qual es delega en la Junta de Govern local la competència per a l’aprovació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan pel seu import no correspon a les regidories delegades ni a les regidories adjuntes a l’Alcaldia.

Vist el decret de l’Alcaldia número 1968 de data 17 de juny, pel qual es delega en les regidories delegades i en les regidories adjuntes a l’Alcaldia la competència per a l’aprovació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès que l’aportació municipal en el present encàrrec supera amb escreix la xifra esmentada en el paràgraf anterior, per la qual cosa l’òrgan competent per a la seva aprovació és la Junta de Govern local, per delegació de l’alcaldia.

Per tot l'exposat, es proposa a la Junta de Govern local l'adopció dels següents ACORDS:

PRIMER: Encarregar a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA les tasques d'anàlisi, desenvolupament, estructuració, explotació, manteniment i evolució de diferents projectes, relacionats amb l´àmbit educatiu i social, a fi de poder extreure la informació mensual que afavoreixi el seguiment del grau de compliment dels projectes i els resultats econòmics obtinguts, i així poder optimitzar i anticipar al màxim l’adopció de mesures correctores, basades en el coneixement real de la informació.

Aquest encàrrec s’efectua per tot l’any 2012, de tal manera que es reconeixen executats els treballs efectivament realitzats amb anterior a l’adopció del present acord.

SEGON: Aprovar la despesa derivada d’aquest encàrrec corresponent a la gestió de l’any 2012, xifrada en 41.800 euros més l’IVA corresponent, a càrrec de la partida 309119-321020-260 pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2012.“

- La proposta s’aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha.

I, sense més assumptes a tractar, s'aixeca la sessió, de la qual com a secretari general estenc aquesta acta amb el vistiplau del president.

L’alcalde El secretari general

Carles Pellicer Punyed Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.