Ple extraordinari 2013-07-26

Cerca sessions de Ple

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 26 Juliol, 2013

Acta 12/2013

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 26 DE JULIOL DE 2013

1. Aprovació de l’acta de la sessió de data 10 de maig de 2013.

S’aprova l’acta de la sessió del dia 10 de maig de 2013.

MOCIONS DE L'ALCALDIA

2. Alcaldia. Autorització a distintes empreses i entitats del Grup SALUT per adquirir i/o vendre participacions i accions d'altres entitats i per a renunciar al seu dret d'adquisició preferent

S’acorda:

Primer. Autoritzar a les societats HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SAM, GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, SA (GECOHSA), CENTRE MQ REUS, SA i a SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA la compra d'una participació social, cadascuna de les tres primeres, i a SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA l'adquisició de quatre participacions socials a l'entitat FUNDACIÓ HOSPITAL DE SANT PAU I SANTA TECLA DE TARRAGONA de l'entitat COOPERACIÓ DE SERVEIS SANITARIS INTERHOSPITÀLARIA, AIE per un preu d'11 euros, cada participació.

Segon. Autoritzar a la societat SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA a renunciar al dret d'adquisició preferent de les participacions socials núm. 11 a 13, 18 a 20 i 21 a 40 de l'entitat COOPERACIÓ DE SERVEIS SANITARIS INTERHOSPITALÀRIA AIE.

Tercer. Autoritzar a les societats HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SAM, GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, SA (GECOHSA), CENTRE MQ REUS, SA, SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA i GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, AIE (GINSA AIE) la venda a l'entitat MSG, SEGUROS Y REASEGUROS, SA de 3.988, 709, 413, 108 i 24 accions, respectivament, de l'entitat MSG, SEGUROS Y REASEGUROS, SA (adquisició d'accions pròpies, autocartera) per un preu de 2,30 euros cada acció.

Quart. Autoritzar a la societat SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA, la venda a l'entitat CONSORCI DE SALUT I SOCIAL DE CATALUNYA SA de 1.535 participacions socials (núm. 1 al 1535) de l'entitat IMATGE MÈDICA INTERCENTRES, SL per un preu global de 4.638,39 euros.

Cinquè. L'efectivitat dels acords primer i tercer, anteriors, resta condicionada, pel que fa al a societat HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS SAM, a que la seva Junta General acordi la compra d'una participació social de l'entitat COOPERACIÓ DE SERVEIS SANITARIS INTERHOSPITALÀRIA AIE i la venda de 3.988 accions de l'entitat MSG SEGUROS Y REASEGUROS SA en els termes exposats en els dits acords.

3. Alcaldia. Autorització a l'entitat GINSA AIE per a modificar els seus estatuts socials.
S’acorda:
Aprovar la modificació dels articles 1 i 2 dels estatuts socials de l'Agrupació d'Interès Econòmic GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, AIE que tindrà la condició de mitjà propi i servei tècnic de les entitats que participen en el seu capital social i es podrà emprar com a central de contractació de serveis i subministraments per part de dites entitats, conforme a la legislació vigent en matèria de contractes públics.

4. Alcaldia. Renúncia de l’Ajuntament de Reus a ser patró de la Fundació Catalana Privada “Josep Coll Sincalbarez i Joaquina Urgellés Samora”

S’acorda:

Primer. Renunciar, aquest Ajuntament, al càrrec de membre del patronat de la Fundació Josep Coll Sincalbarez i Joaquima Urgellès Samora.

Segon. Notificar aquest acord al Patronat de l’esmentada Fundació, als efectes pertinents.

Tercer. Donar trasllat d’aquest acord, així mateix, al Registre de Fundacions que gestiona la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, en els termes previstos als articles 332-5 i 332-12 de la citada Llei 4/2008.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Escola Montsant de Reus.

S’acorda:

Concedir a l’Escola de Música del Centre de Lectura de Reus, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

6. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Grup d’Aficionats als Vehicles d’Època de Reus.

S’acorda:

Concedir al Grup d’Aficionats als Vehicles d’Època de Reus, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

7. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a la Facultat d’Economia i Empresa de la URV.

S’acorda:

Concedir a la Facultat d’Economia i Empresa de la URV, la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

COMISSIÓ DE SERVEIS GENERALS

8. Intervenció. Aprovació del compte general de l'exercici 2012 i els seus annexes.

S’acorda:

Primer. Aprovar el Compte General de la Corporació, corresponent a l'exercici de 2012 format pels Comptes i documentació esmentats anteriorment, de la forma en què s'han redactat, i el resum del qual és:
AJUNTAMENT
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 16.291.584,10
Saldos de dubtós cobrament 7.287.148,50
Excés de finançament afectat 8.664.729,27
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 339.706,33
Resultat Pressupostari 13.673.561,72
Incorporació de romanents de crèdits 9.968.084,13
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 346.816.178,63
Compte de Resultats: Saldo deutor 4.849.789,11

INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 225.966,70
Saldos de dubtós cobrament 4.556,56
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 221.410,14
Resultat Pressupostari 214.852,37
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 768.085,40
Compte de Resultats: Saldo creditor 153.366,29
AGÈNCIA DE PROMOCIÓ DE CIUTAT “REUS PROMOCIÓ”
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 181.175,35
Saldos de dubtós cobrament 56.642,74
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 124.532,61
Resultat Pressupostari 145.447,89
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 538.663,59
Compte de Resultats: Saldo creditor 94.194,59

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 170,87
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 170,87
Resultat Pressupostari 36.656,10
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 154.445,02
Compte de Resultats: Saldo creditor 54.207,39

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 11.106,28
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 11.106,28
Resultat Pressupostari 8.193,93
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 140.679,36
Compte de Resultats: Saldo deutor -14.966,24
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIO I EMPRESA
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 568.555,21
Saldos de dubtós cobrament 3.544,84
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 565.010,37
Resultat Pressupostari 410.808,90
Balanç de situació a 31.12.2012
Total Actiu i Passiu 2.463.583,47
Compte de Resultats: Saldo creditor 311.042,94

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 149.011.066,33
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 532.232,77

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 11.941.875,39
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 76,89

HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 79.785.752,90
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 97.852,04
GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 18.148.855,19
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 20.315,15

CENTRE M.Q. REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 9.325.397,51
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 351.108,79

CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 837.581,10
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 14.847,01

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, A.I.E.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 2.399.856,99
Compte de pèrdues i guanys: Equilibrat 0,00

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, S. A.
Balanç de situació a 15.05.2012 (en liquidació). Total Actiu i Passiu 59.074,23
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -4.477,38

SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 14.033.448,37
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 32.330,03

GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT,S.A.
Balanç de situació a 15.05.2012 (en liquidació). Total Actiu i Passiu 67.757,66
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -2.911,65

LABORATORI DE REFERÈNCIA CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 2.495.068,86
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 10.254,66

REUS TRANSPORT PÚBLIC, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 3.586.179,12
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 4.692,77

REUS, ESPORT I LLEURE, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 17.647.601,03
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 755,16

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 565.401.676,17
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -4.953.519,98

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 328.645.613,29
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -1.974.065,38

AIGÜES DE REUS, S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 44.577.194,28
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 560.541,57
GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 56.145.337,35
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 11.913,74

APARCAMENTS I MERCATS DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 38.581.643,84
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 96.712,32

GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 5.960.055,33
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 416.221,72

REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 139.900.307,86
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -3.618.064,72

TECNOPARC REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2012. Total Actiu i Passiu 8.447.684,86
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -446.779,26
Segon. Donar compte al Ple l’informe anual de fiscalització posterior de l’exercici 2011, per al seu coneixement i efectes, d’acord amb les previsions de l’art. 219 del TRLRHL.
Tercer. Donar compte al Ple l’informe d’estabilitat pressupostària de l’exercici 2012, segons disposa l’art. 16 del RD 1463/2007, per al seu coneixement i efectes.
Quart. Remetre l’expedient a la fiscalització de la Sindicatura de Comptes, en virtut de les seves competències, així com al Tribunal de Comptes, d’acord amb la normativa vigent.

9. Intervenció. Donar compte de l'informe trimestral de la intervenció general sobre el Pla d'Ajust previst al RDL 4/2012, segon trimestre de 2013.

Es dóna compte de l’informe que seguidament es reprodueix:

“INFORME DEL INTERVENTOR GENERAL, DE SEGUIMIENTO DEL PLAN DE AJUSTE PREVISTO EN EL RDL 4/2012, APROBADO POR EL AYUNTAMIENTO DE REUS EN FECHA 27 DE MARZO DE 2012 A FECHA 30 DE JUNIO DE 2013

1. Carácter preceptivo del informe:

De acuerdo con el artículo 10 del RDL 7/2012, de 9 de marzo, por el que se crea el Fondo para la financiación de los pagos a proveedores, en relación con el artículo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, que desarrolla la periodicidad y el contenido del informe de intervención de seguimiento del Plan de ajuste, se redacta el presente informe por parte del órgano Interventor de la entidad local.

2. Antecedentes: Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012.

El Pleno del Ayuntamiento de Reus aprobó en fecha 27 de marzo de 2012 el Plan de Ajuste previsto en el RDL 4/2012, tras la certificación de fecha 14 de marzo de 2012 de la Intervención general relativa a las obligaciones que cumplían con los requisitos del artículo 2 del citado Real Decreto.

Una vez validado el plan de Ajuste por parte del Ministerio de Hacienda y autorizada la operación de crédito correspondiente, finalmente, de acuerdo con la deuda existente en el momento de la formalización de las operaciones, la operación de crédito ascendió a 36.619.729,85 €.

Modificación del ámbito subjetivo de las entidades que consolidan a efectos de estabilidad presupuestaria y, en consecuencia, en las entidades afectadas por el Plan de ajuste

La Intervención General de la Administración del Estado ha resuelto clasificar a las entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus durante el mes de marzo de 2013.

Hasta la fecha y en defecto de clasificación, las Bases de ejecución del presupuesto del Ayuntamiento de Reus establecían un perímetro de consolidación a efectos de contabilidad nacional. La clasificación de la IGAE ha modificado ese perímetro con la clasificación de Innova SA como perteneciente al sector Administraciones públicas, así como la incorporación de otras entidades dependientes que no consolidan en términos del TRLRHL.

Esta clasificación afecta al ámbito subjetivo de seguimiento del Plan de Ajuste, al incorporar a la sociedad Innova SA, quedando el ámbito subjetivo como sigue:

Entidad Clasificación BEP Clasificación
IGAE Consolidación a efectos de seguimiento del Plan de ajuste
Ayuntamiento de Reus AAPP AAPP Si
IMAC AAPP AAPP Si
IMFE AAPP AAPP Si
Agencia Promoció de Ciutat AAPP AAPP Si
IMMR AAPP AAPP Si
Institut de Puericultura AAPP AAPP Si
EPEL Innova AAPP AAPP Si
Hospital USJR AAPP AAPP Si
Gecohsa AAPP AAPP Si
SAGESA SA AAPP AAPP Si
Reus Transport públic AAPP AAPP Si
Rellsa AAPP AAPP Si
GINSA AIE AAPP AAPP Si
Centre MQ AAPP Pendiente de clasificar Si
Centre Oftalmològic de Reus AAPP Pendiente de clasificar Si
Laboratori RCT AAPP Pendiente de clasificar Si
Innova SA Sociedades no financieras AAPP Si
Fundació Sagessa Salut No incluída AAPP Si
Fundació Recerca Docència No incluída AAPP Si
Fundació IMFE No incluída AAPP Si
A diferencia del informe del anterior trimestre, en la información trimestral correspondiente a este segundo trimestre del ejercicio 2013 se han incluido las entidades que no consolidan a efectos de la ley de haciendas locales, en concreto las fundaciones SAGESSA SALUT, la RECERCA DOCENCIA I FORMACIÓ y la IMFE, a pesar de que no forman parte del ámbito subjetivo del RDL 4/2012, constan clasificadas por la IGAE como entidades dependientes del Ayuntamiento de Reus y pertenecientes al sector Administraciones públicas.

Como ya indicábamos en el informe del anterior trimestre, la incorporación de Innova SA al ámbito subjetivo del Plan de ajuste tiene importantes consecuencias en relación al nivel de deuda que supone la integración de esta sociedad íntegramente municipal. Asimismo la Fundación SAGESSA SALUT incorpora al análisis de grupo, endeudamiento bancario, por importe de 3.299278.41 euros datos proyectados a 31 de diciembre de 2013.

3. Información relativa a la ejecución del Plan de Ajuste de 27 de marzo de 2012

El artículo 10 de la Orden HAP/2105/2012 de 1 de octubre, por la que se desarrollan las obligaciones de suministro de información previstas en la Ley Orgánica 2/2012, de 27 de abril, de Estabilidad Presupuestaria y Sostenibilidad Financiera, establece la obligación de remisión antes del día 15 posterior a la finalización del trimestre natural, tratándose de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del artículo 111 del RDL 2/2004, que aprueba el texto refundido de la Ley reguladora de las haciendas locales, de un informe del órgano interventor en relación al cumplimento del Plan de Ajuste, con el siguiente contenido mínimo:

a) Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto. Se incluye información referida a la previsión de liquidación del ejercicio, considerando la ejecución trimestral acumulada.

b) Ejecución de las medidas de ingresos y gastos previstas en el Plan y, en su caso, de las medidas adicionales adoptadas.

c) Comparación de los detalles informativos anteriores con las previsiones contenidas en el Plan para ese año y explicación, en su caso, de las desviaciones.

De acuerdo con las previsiones del Plan de Ajuste, los datos aportados se expresan en miles de euros, y se presentan con carácter consolidado, referido al grupo de entidades que no se financian mayoritariamente con ingresos de mercado, según la clasificación establecida por el Pleno del Ayuntamiento de Reus, a falta de la concreción por parte de la IGAE del perímetro de consolidación definitivo de acuerdo con la clasificación que corresponda, con la incorporación al grupo objeto de análisis de la fundaciones Sagessa Salut, Recerca i IMFE.

3.1 Resumen trimestral del estado de ejecución del presupuesto.

3.1.1- Ingresos

Datos del Plan de Ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 2n trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación estimación anual/plan ajuste

Ingresos Corrientes: 268.711,91 287.323,37 6,93% 167.237,00 287.323,37 6,93%
Ingresos de Capital: 0,00 7.816,07 0,00% 0,21 7.816,07 0,00%
Ingresos no financieros 268.711,91 295.139,44 9,83% 167.237,21 295.139,44 9,83%
Ingresos financieros 0,00 5.874,26 0,00% 0,0 0,00 0,00%
Ingresos totales: 268.711,91 301.013,70 12,02% 167.237,21 295.139,44 9,83%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de ingresos no financieros de capital y en los ingresos financieros, ya se informó con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando en los respectivos presupuestos anuales.

La proyección de los ingresos corrientes a 31 de diciembre significa un incremento de la previsión del 6,93% respecto del Plan de ajuste, este dato se explica por la incorporación de más entidades al ámbito subjetivo del Plan de Ajuste. Lógicamente este incremento de los ingresos corrientes viene acompañado de un aumento de los gastos corrientes del 5,19% respecto a las previsiones del Plan, lo que conlleva neutralidad financiera de las respectivas desviaciones.

Ajustes propuestos en el Plan en materia de ingresos

Respecto los ajustes propuestos en materia de ingresos, el Presupuesto general aprobado del ejercicio de 2013 incorpora una disminución de la previsión de los ingresos de -7.798,79 miles de euros. Esta desviación responde a la variación de la actividad de las empresas municipales asociadas al concierto sanitario.
3.1.2 - Gastos

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial+modificaciones) Desviació del plan/presupuesto 2 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan de ajuste

Gastos Corrientes: 254.377,97 267.577,06 5,19% 121.775,49 267.577,06 5,19%
Gastos de Capital: 0,00 17.576,92 0,00% 11.223,62 17.576,92 0,00%
Gastos no financieros: 254.377,97 285.153,98 12,10% 132.999,11 285.153,98 12,10%
Gastos financieros: 11.375,27 20.775,70 82,64% 8.019,84 20.421,07 79,52%
Gastos totales: 265.753,24 305.929,68 15,12% 141.018,95 305.575,05 14,98%

Las variaciones más significativas se producen en el apartado de gastos no financieros de capital y en los gastos financieros, ya se informo con motivo de la aprobación del Plan de Ajuste que las operaciones de capital se planificarían según se vayan acordando los respectivos presupuestos anuales.

La variación de los gastos corrientes y el seguimiento de las medidas ya se ha explicado en el apartado de ingresos.

Periodo medio de pago a proveedores

El periodo de pago medio a proveedores se situó, a 30/06/2013, en 113 dias, la evolución del periodo del Plan de ajuste es la siguiente:

Periodo medio de pago a 30/09/2012 176 Variación
Periodo medio de pago a 31/12/2012 166 -6%
Periodo medio de pago a 31/03/2013 156 -6%
Periodo medio de pago a 30/06/2013 113 -28%

Hay que significar que en la explicación de los motivos que originaron la situación de desequilibrio en la tesorería del Ayuntamiento, se encontraba, entre otras causas, por el retraso generalizado de la deuda que otras administraciones públicas, especialmente la autonómica. En el informe de 14 de enero de 2013 se cifraba en 23,09 millones de euros a 31 de diciembre de 2012 mas la deuda de la Generalitat de Catalunya con el grupo de empresas municipales, por valor de 27,7 millones de euros, con lo que la deuda total de la administración autonómica con el municipio de Reus se eleva a 50,79 millones de euros, la cifra a 31 de marzo de 2013 ascendía a 62,5 ME.

A fecha del presente informe, según los últimos datos disponibles, esa deuda ha disminuido en 16,9 millones de euros, con lo que la deuda total asciende a 45,6 millones de euros.

Naturalmente, este impago generalizado lleva a una situación de desequilibrio o de iliquidez en la tesorería del Ayuntamiento y de sus entidades dependientes, que provoca un incremento respecto el plazo fijado como objetivo del Plan de ajuste.

Esta situación no encuentra su origen en un desequilibrio presupuestario (como si explicaba el remanente de tesorería negativo a 31/12/2011), si no simplemente en el retraso generalizado de otra administración en atender sus obligaciones respecto esta entidad local.

En la medida en que esta situación no se resuelva, de forma temporal, no se podrá atender al pago de las obligaciones en plazos razonables. Tampoco, a criterio de quien subscribe, es necesario tomar mayores medidas de ajuste cuando se trata de otras administraciones las que deberían ajustar su déficit para atender a obligaciones ya comprometidas y reconocidas, de acuerdo con los convenios que rigen las obligaciones de pago respecto esta entidad local.

En relación con este apartado, informar que el Ayuntamiento de Reus conjuntamente con el resto de entidades incluidas en el ámbito subjetivo del RDL 8/2013, está procediendo a la recopilación y análisis de la información relativa a la deuda comercial que esté incluida en el ámbito objetivo de la norma, así como informar sobre la cifra, que como grupo afectado por esta normativa la Generalitat de Catalunya nos adeuda. Antes del día 19 de julio, y como grupo Ayuntamiento de Reus, estaremos en disposición de informar en forma esta deuda.

3.1.3 Deuda

En relación al saldo y movimiento de la deuda, la información facilitada es la siguiente:

Datos del Plan de ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 2 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de estimación anual/plan ajuste

Deuda viva a 31 diciembre 173.502,46 313.295,08 80,6% 311.093,80 297.547,30 71,49%
A corto plazo: 11.688,46 1.979,28 -83% 0,00 283,03 -97,58%
A largo plazo: 161.814,00 311.315,80 92,4% 311.093,80 297.264,27 83,71%
Operación deuda RDL 4/2012 37.391,29 36.584,17 -2,16% 36.584,17 36.584,17 -2,16%
Resto operaciones deuda a largo plazo 124.422,71 274.731,63 120% 274.509,63 260.680,10 109,51%
Anualidades operaciones deuda largo plazo 16.505,14 30.263,10 83% 10.881,55 31.032,23 188%
Cuota total amortización del ppal. 11.375,27 20.463,29 79,9% 8.019,84 21.548,14 189%
Operación deuda RDL 4/2012 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00%
Resto operaciones deuda a largo plazo 11.375,27 20.463,29 79,9% 8.019,84 21.548,14 189%

Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 2 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste
Cuota total intereses: 5.129,87 9.799,81 191% 2.861,71 9.484,09 184%
Operación deuda RDL 4/2012 1.869,56 2.000,00 1.002,35 2.000,00 7%
Resto operaciones deuda a largo plazo 3.260,31 7.799,81 239% 1.859,36 7.484,09 229%

La principal desviación se produce al preveer el Plan de ajuste una cuota de liquidación anual, mientras que la periodicidad de liquidación de los préstamos finalmente ha sido trimestral.
Respecto al resto de magnitudes, cabe destacar el hecho explicado en el apartado 2 del informe, al considerar que la modificación del ámbito subjetivo de las entidades consideradas AAPP a efectos de contabilidad nacional determina la inclusión de Innova SA y las Fundaciones relacionadas, y que incorporan al grupo una deuda bancaria total a 1/1/2013 de 133,31 millones de euros.

4. Magnitudes financieras y presupuestarias

Se informa respecto la capacidad y necesidad de financiación de la Corporación. La disminución de la capacidad de financiación respecto a las previsiones del Plan de Ajuste se deben, en parte, a la financiación de inversiones con cargo a exceso de financiación afectada de ejercicios anteriores, por una magnitud estimada provisionalmente en 5.522,43 miles de euros. Sin considerar esta incorporación de remanentes de crédito obligatoria según la previsión del artículo 182 del TRLRHL, la capacidad de financiación del ejercicio hubiera ascendido realmente a 17.718,96 miles de euros.

El ahorro neto estimado a fin de ejercicio es negativo por la mayor amortización que soporta la entidad participada Innova SA.

Datos del Plan ajuste Datos del Presupuesto (Prev.inicial + modificaciones) Desviación del plan/presupuesto 2 trimestre 2013 Proyección anual estimada Desviación de la estimación anual/plan ajuste

Ahorro bruto 14.333,94 19.746,31 37,76% 45.461,51 19.746,31 37,76%
Ahorro neto 2.958,67 -716,98 -124% 37.441,67 -1.801,83 -161%
Saldo de operaciones no financieras 14.333,94 9.985,46 -30,34% 34.238,10 9.985,46 -30,34%
Ajustes SEC 0,00 890,40 0,00% 253,56 890,40 0,00%
Capacidad o necesidad de financiación 14.333,94 10.875,86 -24,13% 34.491,66 10.875,76 -24,13%

5. Conclusiones

De acuerdo con los estados de ejecución y las proyecciones realizadas, El Plan de Ajuste, a fecha 30 de junio de 2013, se está ejecutando, en términos agregados, de acuerdo con las previsiones contenidas en el propio Plan.
No se aprecian desviaciones significativas en relación a las medidas adoptadas, si bien en relación al nivel de deuda, es muy destacable el impacto producido por la modificación del ámbito subjetivo y las inclusiones de Innova SA y la Fundación Sagessa Salut, en las previsiones de deuda.

No se cumple con carácter general, de acuerdo con los motivos expuestos, con el plazo de pago a proveedores previsto en el Plan de Ajuste, que era de 30 días, situándose a fecha 30/06/2013 en 113 días.

Este informe, debe ser elevado al Pleno para su conocimiento, de acuerdo con lo previsto en el artículo 10 del RDL 7/2012.
Reus, 15 de julio de 2013

El Interventor general
Baldomero Rovira López”

10. Intervenció. Donar compte de la certificació de l'Interventor General de data 18 de juliol de 2013 relativa al deute anterior a 31/05/2013, d'acord amb el previst al RDL 8/2013.

D’acord amb les previsions del RDL 8/2013, es dóna compta al Ple de l’Ajuntament de Reus del certificat de l’Interventor General, de data 18 de juliol de 2013, el qual diu:

«Baldomero Rovira López, interventor general de l’Ajuntament de Reus

Certifico:

Que d’acord amb les previsions incorporades a l’art. 16 del RDL 8/2013 de 29 de juny, de mesures urgents contra la morositat de les administracions públiques i de suport a entitats locals amb problemes financers, pel que es determinen obligacions d’informació i procediments necessaris per a establir un mecanisme de finançament per al pagament als proveïdors de les entitats locals, s’estableix la obligatorietat per part de l’òrgan interventor de l’entitat local d’emetre certificació relativa de les factures pendents que compleixen els requisits subjectius i objectius fixats als arts. 3 i 14 del RDL 8/2013 de totes les entitats locals compreses en l’àmbit subjectiu definit i que es trobaven comptabilitzades abans del 31 de maig de 2013.

Vistos els requisits i l’àmbit subjectiu en relació a les factures que consten al registre administratiu de factures així com als registres comptables de les diferents entitats del Grup Ajuntament de Reus.

Vistes les certificacions dels respectius secretaris de les societats i entitats municipals incloses en l’àmbit subjectiu que acrediten que les factures certificades compleixen els requisits previstos al RDL 8/2013

Per tant, d’acord amb els criteris exposats, el total de les factures que compleixen, per cada entitat, d’acord amb les certificacions respectives i relació que consta a l’expedient, és la següent:

Ajuntament de Reus 10.640.700,48
EPEL Innova 600.527,37
Reus Transport públic 37.304,70
RELLSA 287.293,59
Hospital de Sant Joan de Reus SAM 20.234.574,34
Gestió Comarcal Hospitalària SA 2.153.136,81
Total 33.953.537,29

D’acord amb l’art. 16 del RDL 8/2013, d’aquest certificat se n’haurà de donar compte al Ple.

La qual cosa es fa constar als efectes previstos al RDL 8/2013 i que s’emet amb el vistiplau del regidor delegat d’Hisenda de l’Ajuntament de Reus, el dia 18 de juliol de 2013.

La qual cosa es posa en coneixement del Ple en ús de les funcions reservades atribuïdes pel RDL 8/2013.

11. Gestió econòmica i pressupostària. Expedient de modificació del pressupost.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, el resum del qual per capítols és el següent: :

AJUNTAMENT DE REUS
ALTES DE DESPESES
CAPITOL II DESPESES DE BENS CORRENTS I SERVEIS 176.000,00
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 499.730,00
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 160.000,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 835.730,00

BAIXES DE DESPESES
CAPITOL III DESPESES FINANCERES 176.000,00
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 85.609,84
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 324.255,16
TOTAL BAIXES DE DESPESES 585.865,00

ALTES D’INGRESSOS
CAPITOL VII TRANSFERENCIES DE CAPITAL 249.865,00

TOTAL ALTES D’INGRESSOS 249.865,00

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

COMISSIÓ DE SERVEIS A LA PERSONA

12. Coordinació i Organització. Denominació de nous vials municipals.

S’acorda:

Primer. Aprovar l'assignació de noms a noves vies públiques, segons es determina a continuació, tots ells segons els plànols que consten a l'expedient.

- Anomenar la zona verda situada al costat de l'escola Marià Fortuny, entre els carrers d'Astorga i de Milà i Fontanals, com a Plaça Jaume Mestre Cardona.

- Anomenar l'espai de les Parcel·les Casas, situat entre la Riera de l'Escorial i els carrers de Pere Cavallé Llagostera i d'Astorga, com a Plaça Manuel Ortega Rubio.

Segon. Sotmetre aquest acord a informació pública per un termini de 20 dies hàbils, mitjançant edicte al BOP de Tarragona i al tauler d'edictes de la Corporació, a l'efecte que qualsevol persona interessada pugui formular-hi al·legacions i, en cas de no presentar-se'n, l'acord inicial esdevindrà definitiu.

Reus, 14 de gener de 2014

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.