Ple ordinari 2011-09-09

Cerca sessions de Ple

E.g., 16/06/2024
E.g., 16/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 09 Setembre, 2011

núm. 10/2011

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE
L’AJUNTAMENT DE REUS DE 9 DE SETEMBRE DE 2011

1. Aprovació de les actes de les sessions anteriors

S’aprova l’acta de la sessió ordinària de data 08.07.11 i a l’acta de la sessió extraordinària de data 29.07.11

2. Informació de l’Alcaldia

3. Moció de l’Alcaldia. Ratificació de la proposta de rectificació de la Trama Urbana Consolidada del terme municipal de Reus

S’acorda:

Ratificar la proposta de rectificació de la Trama Urbana Consolidada del Terme Municipal de Reus.

4. Moció de l’Alcaldia. Ratificació del decret d’Alcaldia núm. 2693 de data 1 d’agost de 2011 relatiu al nomenament de personal directiu

S’acorda ratificar:

Primer: Nomenar Director General de Serveis de l’Ajuntament de Reus al Sr. Josep Prat i Domènech, amb la dedicació i retribució que s’especifica en l’acord del Ple abans esmentat.

Segon: Nomenar personal directiu a les persones que es detallen seguidament i amb la dedicació i la retribució que, s’especifiquen a continuació.

Sra. Núria Roset Roig ; Gerent d’àmbit de Serveis Territorials, 60% de la dedicació i les retribucions corresponents a un lloc de treball A 28- I, amb especial dedicació.
Sra. Montserrat Ibarz Vidal-Barraquer ; Gerent d’àmbit de Serveis Personals, 100% de la dedicació i les retribucions corresponents a un lloc de treball A 28- I, amb especial dedicació.
Sr. Luís Alberto Rodríguez Merayo ; Gerent d’àmbit de Serveis Generals, 100% de la dedicació i les retribucions corresponents a un lloc de treball A 28- I, amb especial dedicació.

Tercer: Els efectes dels nomenaments anteriors seran a partir del dia 2 d’agost de 2011. Aquest personal podrà ser separat lliurement del seu càrrec en qualsevol moment i cessa automàticament quan acaba el mandat corporatiu.

Quart: Les atribucions del Director general de serveis són les especificades en el referit acord plenari, corresponent-li dirigir, coordinar i impulsar l'actuació de l'administració municipal en les diferents àrees, serveis i entitats dependents d'acord amb la normativa vigent i les directrius de l'equip de govern, impulsar i coordinar l’execució dels acords adoptats pels òrgans de govern de l’Ajuntament, dirigir i coordinar el personal directiu, organitzar i distribuir els recursos humans i tecnològics i financers de la Corporació per complir els objectius fixats pels òrgans de govern, i exercir les funcions de representació i negociació que se li encomanin.

Cinquè: En dependència directa de la Direcció General de serveis i en els respectius àmbits que se’ls assigna, correspondrà als directius indicats desenvolupar i executar els plans d’actuació i les decisions adoptades pels òrgans executius i administratius competents. En particular, els hi correspon l’ impuls de l’execució de les decisions adoptades pels òrgans de govern, la planificació i coordinació d’activitats, avaluació i proposta d’innovació i millora en relació amb els serveix i activitats del seu àmbit competencial, així com les funcions específiques que li deleguin els òrgans de govern o se li atribueixin com pròpies. Per a l’exercici d’aquestes funcions disposarà del comandament directe dels serveis i àmbits competencials que se li assignen. En l’exercici de les seves funcions, els Gerents d’Àmbit assistiran, amb veu i sense vot, a les Comissions Informatives dels respectius àmbits organitzatius.

Sisè: Els directius designats queden sotmesos al règim d’incompatibilitats establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’Incompatibilitats del Personal al Servei de les Administracions públiques, i normes concordants.

Setè: Sotmetre la present resolució a la ratificació per part del Ple de la Corporació, en atenció al que disposa l’article 306 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.

Vuitè: Ratificat l’acord per part del Ple, es publicaran els nomenaments en el Butlletí Oficial de la Província.

Novè: En cas de dictar-se les normes de desenvolupament de la Llei 7/2007 de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’empleat públic, es procedirà a l’adequació del règim jurídic d’aquest personal a la nova regulació.

5. Moció de l’Alcaldia. Donar compte de distintes resolucions de l’Alcaldia en matèria d’organització municipal

Es dóna compte dels decrets següents:

Decret 2375

Primer: Nomenar al Sr. Xavier Bages Llasera amb NIF , Delegat de Serveis, en funcions de confiança i assessorament de l'Alcaldia.

El/la nomenat/da tindrà la condició de personal eventual d’acord amb la legislació aplicable, i la seva cessació serà lliure i correspondrà a l’Alcaldia. Malgrat això, i en el seu cas, cessarà automàticament quan cessi l’Alcalde o acabi el seu mandat.

Al lloc de treball ocupat pel Sr. Bages, li corresponen les retribucions establertes per a un nivell Cap de Serveis de la Corporació (nivell A1-28-II), amb especial dedicació.

Els efectes del nomenament seran a partir del dia 01 d’agost de 2011.

Segon: Aquest nomenament, el règim de retribucions fixat i la dedicació, es publicaran en el BOP i DOGC.

Decret 2377

Primer: Agrair a la Sra. Núria Pérez Bautista el serveis prestats com a Delegada de Serveis.

Segon: Cessar a la Sra. Núria Pérez Bautista com a Delegada de Serveis en funcions de confiança i assessorament de l’Alcaldia amb efectes 8 de juliol de 2011.

Tercer: Donar compte al Ple.

Decret 2380

Primer: Nomenar els/les regidors/ores que seguidament es relacionen per desenvolupar les seves funcions en règim de dedicació parcial:

- El Sr. Joaquim Sorio Vela, Regidor delegat de Cultura i Joventut adscrit a la Regidoria Adjunta a l’Alcaldia de Coordinació i Organització, amb el 70% de dedicació i el mateix percentatge de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

- La Sra. M. Dolors Sardà Lozano, Regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, amb el 60% de dedicació i el mateix percentatge de les retribucions fixades per a un funcionari de la Corporació del Grup A, Nivell 30 amb especial dedicació (titular de la secretaria general).

Segon: De conformitat amb l’acord adoptat pel Ple de la Corporació en sessió de data 20 de juny de 2011, a les retribucions previstes en l’acord PRIMER anterior, se’ls aplicarà, transitòriament, una reducció del 8%.

Tercer: Aquesta resolució surtirà efectes a partir del dia 1 d’agost pel que fa al regidor Sr. Joaquim Sorio Vela. Pel que fa a la regidora Sra. M. Dolors Sardà Lozano tindrà efectes a partir de l’1 de setembre.

Decret 2393

Primer: Nomenar el Sr. Jordi Salvat Rovira, Cap de Comunicació Corporativa, en funcions de confiança i assessorament de l'Alcaldia.

El/la nomenat/da tindrà la condició de personal eventual d’acord amb la legislació aplicable, i la seva cessació serà lliure i correspondrà a l’Alcaldia. Malgrat això, i en el seu cas, cessarà automàticament quan cessi l’Alcalde o acabi el seu mandat.

Al lloc de treball ocupat pel Sr. Salvat, li corresponen les retribucions establertes per a un/a cap de serveis de la Corporació (nivell A/28-I), amb especial dedicació.

Els efectes del nomenament seran a partir del dia 18 de juliol de 2011.

Segon: Aquest nomenament, el règim de retribucions fixat i la dedicació, es publicaran en el BOP i DOGC.

Decret 2507

Primer: Agrair al Sr. Engelbert Magriñà Vidal el serveis prestats com a Delegat de Serveis.

Segon: Cessar al Sr. Engelbert Magriñà Vidal com a Delegat de Serveis en funcions de confiança i assessorament de l’Alcaldia amb efectes 31 de juliol de 2011.

Tercer: Donar compte al Ple.

Decret. 2512

Primer: Nomenar al Sr. Ricard Font de Rubinat García amb NIF , Delegat de Serveis, en funcions de confiança i assessorament de l'Alcaldia, amb una dedicació del 90% de la jornada laboral.

El/la nomenat/da tindrà la condició de personal eventual d’acord amb la legislació aplicable, i la seva cessació serà lliure i correspondrà a l’Alcaldia. Malgrat això, i en el seu cas, cessarà automàticament quan cessi l’Alcalde o acabi el seu mandat.

Al lloc de treball ocupat pel Sr. Font de Rubinat, li corresponen les retribucions establertes per a un nivell Cap de Serveis de la Corporació (nivell A/28-I), amb especial dedicació.

Els efectes del nomenament seran a partir del dia 01 de juliol de 2011.

Segon: Aquest nomenament, el règim de retribucions fixat i la dedicació, es publicaran en el BOP i DOGC.

Decret 2696

Acceptar la renúncia presentada pel Sr. Miquel Guiot Rocamora amb efectes 24 de juliol de 2011

Decret 2697

Modificar el decret d’aquesta Alcaldia núm. 1968 de data 17 de juny en els següents aspectes:

- Atribuir a la Regidoria delegada de Via Pública, adscrita a la Regidoria delegada de l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme, en règim de delegació específica, les competències que fins ara ostentava la Regidoria adjunta a l’Alcaldia de Seguretat en matèria d’emergències i protecció civil.

- Atribuir, en règim de delegació genèrica, a la Regidoria delegada de l’Àrea de Medi Ambient les competències que corresponen a aquesta Alcaldia, en tots els casos reglamentàriament establerts, per a suspendre el servei d’abastament d’aigua i/o sanejament d’aigües residuals, previs els tràmits preceptius.

Decret. 2861

Primer: Agrair a la Sra. Núria Roset Roig el serveis prestats com a Assessora d’Àmbit.

Segon: Cessar a la Sra. Núria Roset Roig com a Assessora d’Àmbit en funcions de confiança i assessorament de l’Alcaldia amb efectes 1 d’agost de 2011.

Tercer: Donar compte al Ple.

6. Moció de l’Alcaldia. Nomenament de membres i representants en distints òrgans, organismes i entitats

S’acorda:

Primer: Designar i/o proposar, en el seu cas, els següents membres dels òrgans de govern dels següents consorcis, fundació, organismes autònoms i òrgans municipals complementaris:

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

Consell General.
• (CIU) Sr. Josep Jofré Solanellas

CONSELL DEL CENTRE DE NORMALITZACIÓ LINGÜÍSTICA DE REUS:

• Sra. Maria Dolors Sardà Lozano

CONSORCI DEL TEATRE FORTUNY DE REUS

Comissió Gestora:
• Sr. Joaquim Sorio Vela en substitució de la Sra. Teresa Gomis de Barbarà

Comissió Executiva:
• Sr. Joaquim Sorio Vela en substitució de la Sra. Teresa Gomis de Barbarà

Comissió de Comptes:
• Sr. Joaquim Sorio Vela en substitució de la Sra. Teresa Gomis de Barbarà

CONSORCI DEL TRANSPORT PÚBLIC DEL CAMP DE TARRAGONA

Comitè Executiu
• Sr. Josep Jofré Solanellas en substitució del Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà

FUNDACIÓ IMFE MAS CARANDELL, FUNDACIÓ PRIVADA

Cessar en el seu càrrec com a patrona designada per aquest Ajuntament agraint-li els serveis prestats a la fundació:
• Sra. Misericòrdia Dosaiguas Pérez

Designar com a membres en el patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell, d’acord amb el previst a l’art. 8 dels estatuts d’aquesta fundació:
• Sra. Maria Dolors Sardà Lozano

FUNDACIÓ ESPORT BASE DE REUS, FUNDACIÓ PRIVADA

Nomenar la següents vocal del patronat de la fundació:
• Sra. Teresa Gomis de Barbarà

FUNDACIÓ DEL CENTRE DE SEGURETAT DE LA INFORMACIÓ DE CATALUNYA

Proposar al patronat de la fundació el nomenament com a patró del regidor delegat d’Empresa i Ocupació adscrit a la Regidoria delegada de l’Àrea de Promoció Econòmica, Sr. Josep Jofré Solanellas, en substitució del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals, Sr. Joaquim Enrech Garola.

COMISSIÓ DE SEGUIMENT DE LA TV LOCAL

• (CIU) Sr. Joaquim Enrech Garola en substitució del Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà

REUS BORSA 2010, A.I.E.

Cessar el Sr. Lluis Miquel Pérez Segura i el Sr. Josep Morató i Clarasó com a representants d’aquest Ajuntament en l’Assemblea i en el Consell d’Administració de Reus Borsa 2010, A.I.E, agraint-los els serveis prestats a l’entitat.

Designar a la Tinent d’Alcalde Sra. Alícia Alegret Martí amb NIF , data de naixement , amb domicili a i nacionalitat espanyola, com representant d’aquest Ajuntament en l’Assemblea General de socis i en el Consell d’Administració de l’entitat, en la seva qualitat de membre nat.

Proposar el regidor Josep Jofré Solanellas amb NIF , data de naixement , amb domicili a i nacionalitat espanyola, com a membre del Consell d’Administració de Reus Borsa 2010, A.I.E., en representació d’aquest Ajuntament.

CONSELL MUNICIPAL DE JOVENTUT

• Un/a representant de cadascuna de les entitats, associacions o col·lectius juvenil de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadans amb interessos relacionats amb el món juvenil a Reus. (entre 16 i 35 anys)
• Sr. Gerard Baiget Dolcet com a representant de la Coordinadora d’Esplais i Escoltes de Reus.
• Sra. Elisabet Ollé Cerdán com a representant suplent de la Coordinadora d’Esplais i Escoltes de Reus.
• Sra. Elisabet Jiménez Burgeño com a representant de la Jove Cambra Internacional de Reus.
• Sr. Jaume Piñol de la Mata com a representant d’Unió de Joves de Reus
• Sr. Joan Benaiges Torres com a representant de l’Associació de Jugadors i Jugadores de Rol de Reus.
• Sr. Oscar Sanguino Mancheño com a representant suplent de l’Associació de Jugadors i Jugadores de Rol de Reus.
• Sr. Gerard Martí Roig com a representant de Joventuts d’Esquerra Republicana de Catalunya.
• Sr. Daniel Marcos Cruz com a representant de l’Associació de Cibervoluntaris de Catalunya (CIBERCAT).
• Sra. Iris Triguero Castro com a representant de l’associació Amakuni
• Sra. Gemma Rufino Gonzalvez com a representant suplent de l’associació Amakuni.
• Sra. Núria Gascón Bru com a representant de l’Agrupament Escolta i Guia Montsant-Cim.
• Sra. Laura Carceller Garcia com a representant suplent de l’Agrupament Escolta i Guia Montsant-Cim.

Segon: Deixar sense efectes el nomenament del Molt Il·lustre. Sr. Alcalde, Carles Pellicer Punyed, com a representant d’aquest Ajuntament en el Consorci “Costa Daurada Convention Bureau

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Intervenció. Aprovació del Compte General de la Corporació corresponent a l'exercici 2010

S’acorda:
Aprovar el Compte General de la Corporació, corresponent a l'exercici de 2010 format pels Comptes i documentació esmentats anteriorment, de la forma en què s'han redactat, i el resum del qual és:

AJUNTAMENT
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 30.024.267,60
Saldos de dubtós cobrament 4.147.744,03
Excés de finançament afectat 24.210.049,84
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 1.666.473,73
Resultat Pressupostari 17.881.280,35
Incorporació de romanents de crèdits 32.833.285,50
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 332.917.798,45
Compte de Resultats: Saldo creditor 41.165.774,87

INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 117.658,34
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 117.658,34
Resultat Pressupostari 98.743,18
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 651.176,16
Compte de Resultats: Saldo creditor 33.126,14
PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 35.309,39
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 35.309,39
Resultat Pressupostari 32.348,22
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 408.653,36
Compte de Resultats: Saldo creditor 57.308,21

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 12.714,07
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 12.714,07
Resultat Pressupostari 13.694,73
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 226.697,41
Compte de Resultats: Saldo deutor 20.794,38

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 57.173,07
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 57.173,07
Resultat Pressupostari 55.487,92
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 203.468,33
Compte de Resultats: Saldo creditor 23.172,85

INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIO I EMPRESA
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 119.904,92
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 119.904,92
Resultat Pressupostari 108.514,31
Balanç de situació a 31.12.2010
Total Actiu i Passiu 1.635.646,92
Compte de Resultats: Saldo deutor 58.561,65

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 121.604.164,09
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 619.927,24

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 8.411.874,92
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 220,47

HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 63.612.506,67
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 104.401.94

GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 18.989.905,22
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 399.420,02

CENTRE M.Q. REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 8.892.247,58
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 29.277,33

CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 998.251,58
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 45.894,01

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, A.I.E.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 3.733.562,34
Compte de pèrdues i guanys: Equilibrat 0,00

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, S. A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 60.282,90
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 13,40

SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 12.456.309,82
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 10.355,24

GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT,S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 67.379,89
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 393,63

LABORATORI DE REFERÈNCIA CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 143.869,54
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 747,82

REUS TRANSPORT PÚBLIC, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 3.166.481,18
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 1.030,16

REUS, ESPORT I LLEURE, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 15.757.180,84
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 325,70

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 509.183.554,71
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 1.357.584,23

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 358.567.546,09
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 3.729,06

AIGÜES DE REUS, S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 32.953.723,91
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 637.589,29

GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 10.259.606,90
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 13.838,98

SANEJAMENT AMBIENTAL, S.A
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 1.168.489,34
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 23.033,49

GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 53.124.767,12
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 92.588,93

APARCAMENTS I MERCATS DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 39.027.870,70
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 413.598,91

GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 6.196.891,11
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 304.025,03

REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC S.A.
Balanç de situació a 31.12.2010. Total Actiu i Passiu 68.105.152,20
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 21.807,71

Segon: Elevar al Ple l’informe anual de fiscalització posterior i control financer, per al seu coneixement i efectes , d’acord amb les previsions dels art. 219 i 220 del TRLRHL.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

8. Medi Ambient. Gestió Ambiental. Constitució de l’òrgan tècnic ambiental municipal

S’acorda:

Primer: Constituir l’òrgan tècnic municipal d’avaluació ambiental, en endavant, Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental, de caràcter permanent, la qual es reunirà amb una periodicitat setmanal, el dia que es determini, amb les funcions següents:

• Autorizació ambiental. Pronunciament sobre la suficiència i la idoneïtat del projecte bàsic i resta de documentació presentada; i avalulació i informe tècnic ambiental en els aspectes de la competència municipal (olors, sorolls, vibracions, escalfors i abocaments d’aigües residuals).

• Llicència ambiental. Comprovació formal de la documentació presentada; pronunciament sobre la suficència i la idoneïtat del projecte bàsic i resta de documentació presentada (art. 40 Llei 20/2009); avaluació ambiental en els aspectes de la competència municipal i emissió de l’informe integrat (art. 45 de la Llei 20/2009).

• Llicències sectorials. Avaluació ambiental i formulació de emissió ambiental que ha de ser incorporat en els procediments de llicència sectorial, com ara, espectacles públics i activitats recreatives, centres de culte, etc. (art. 56.2 de la lei 20/2009).

• Projectes d’equipaments i serveis de titularitat municipal. Avaluació ambiental i emissió de l’informe integrat. (art. 57 de la Llei 20/2009).

• Control inicial i periòdic. Verificació de les actuacions de control inicial i periòdic de les activitats de l’annex II, i informe en els aspectes de competència municipal en els controls periòdics d’activitats de l’annex I de la Llei 20/2009 (art. 69 de la Llei 20/2009).

• Revisió d’autorització i o llicència ambiental. Informe d’avaluació ambiental en els procediments de revisió de l’autorització ambiental, en els aspectes de competència municipal i formulació de l’informe integrat en els procediments de revisió de llicència ambiental (art. 63 de la Llei 20/2009).

• Procediments iniciats d’acord amb la LLei 3/1998, de 27 de febrer, de intervenció integral de l’Administració ambiental i no finalitzats en els casos en que és preceptiu informe de suficiència i idoneïtat, així com avaluació ambiental de l’òrgan tècnic municipal ambiental, abans Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental d’acord amb l’esmentada Llei.

• Procediments iniciats d’acord amb la Llei 4/2004, d’1 de juliol reguladora del procés d'adequació de les activitats d'incidència ambiental al que estableix la Llei 3/1998, del 27 de febrer, de la intervenció integral de l'Administració ambientali no finalitzats en els casos en que és preceptiu informe d’avaluació ambiental de l’òrgan tècnic ambiental municipal, abans Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental d’acord amb l’esmentada Llei.

L’informe emès per l’òrgan tècnic ambiental municipal és preceptiu i vinculant.

Segon: Determinar la composició de la Ponència Municipal d’Avaluació Ambiental que amb l’assistència amb veu i sense vot del Regidor delegat de Medi Ambient, el senyor Marcos Massó i Cavallé, en formaran part els tècnics municipals següents:

• President : Ramon Castellví i Andreu, cap de servei i enginyer superior de l’Àrea de Medi Ambient
• Vocal: Albert Montlleó i Nogués, enginyer tècnic d’Activitats
• Vocal: Pere Líndez i Borras, metge de Salut Ambiental
• Vocal: Joan Ramon Baxauli i Culleré, arquitecte municipal

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

9. Proposta del PSC-PM, per rebutjar la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya contra la Immersió Lingüística a l’escola

S’acorda:

Primer: Manifestar el nostre rebuig a l’interlocutòria del TSJC que significa la fi del sistema d’immersió lingüística a les escoles catalanes i un risc seriós de trencament social, desigualtat i discriminació que suposa aquesta ofensiva jurídica.

Segon: Declarar que l’actual model d’immersió lingüística ha portat resultats positius en l’educació del nostre país, donant lloc a un sistema educatiu que en cap cas ignora el coneixement del castellà, i, per tant, reafirmar el nostre convenciment que la llengua catalana és i ha de continuar sent la llengua vehicular del sistema educatiu català així com l’eina indispensable que possibiliti la cohesió social del nostre país.

Tercer: Reclamar unitat a les forces polítiques i a la societat civil catalana enfront l’enèsim atac a la llengua, cultura i societat catalana a complir la Llei d’Educació de Catalunya, així com adherir-nos a la campanya de somescola.cat que, entre d’altres coses, convoca una concentració davant els ajuntaments el dilluns 12 de setembre a les 19h.

Quart: Comunicar aquest acord a la presidenta del Parlament de Catalunya; als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya; a la Conselleria d’Ensenyament; als grups parlamentaris del Congrés dels Diputats i del Senat; als presidents de l’Associació Catalana de Municipis, i a la Federació de Municipis de Catalunya, a Convivència Cívica Catalana, a l’entitat somescola.cat, i al Consell Escolar Municipal.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

10. Moció d’ARA REUS, per la transparència de les empreses municipals

S’acorden els punts primer i tercer:

Primer: Publicar en el web d’INNOVA el dossier informatiu on es defineix i s’explica l’entramat empresarial.

[...]

Tercer: Fer una sessió informativa sobre INNOVA oberta a tota la societat civil.

[...]

11. Moció del PSC-PM, respecte als serveis assistencials del nou CAPI d’Horts de Miró.

S’acorda el punt primer:

Primer: Instar a la Generalitat la posada en marxa d’aquest nou Centre d’Assistència Primària per tal de donar un servei més proper als nostres ciutadans.

[...]

12. Moció de la CUP, per la cancel·lació del deute de l’ACA, Agència Catalana de l’Aigua, amb Aigües de Reus a través del cànon de l’aigua

S’acorden els punts primer i segon:

Primer: Demanar a l’ACA que estudiï les formes legals pertinents i possibles per tal que el total de la quota del cànon de l’aigua que s’incrementarà a partir del 4t trimestre de 2011 serveixi per eixugar el deute de forma progressiva que l’Agència Catalana de l’Aigua ha contret amb Aigües de Reus, fins a la seva cancel·lació.

Segon: Instar al Parlament de Catalunya la necessitat d’una revisió en profunditat del model de finançament de l’Agència Catalana de l’Aigua.

[...]

13. Moció de la CUP, per millorar el model de finançament local i rebutjar l’espoli fiscal

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

14. Moció de la CUP, per fixar un recàrrec de l’IBI als habitatges permanentment desocupats

Sotmesa la proposta a votació, es desestimada.

Assumptes sobrevinguts

No n’hi ha

PRECS I PREGUNTES

Reus, 14 d’octubre de 2011

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.