Ple ordinari 2012-05-04

Cerca sessions de Ple

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 04 Maig, 2012

núm.: 06/2012

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL
PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 4 DE MAIG DE 2012

1. Aprovació de l’acta del dia 9 de març de 2012

S'aprova l'acta de la sessió ordinària del dia 9 de març de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Nomenament de membres i representants en distints òrgans i entitats.

S’acorda:

Primer. Designar els membres dels òrgans de govern del següent òrgan municipal complementari i fundació:

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

• Un representat de cadascuna de les entitats de la ciutat legalment constituïdes i inscrites al registre municipal d’entitats ciutadanes que desenvolupin activitats que estiguin vinculades a les persones grans:

- FORO PARA LA DEFENSA, TERCERA EDAD, GRUPO OPINIÓN UPD, Sr. Victor Vallinoto Santos (representant titular), Sr. Juan Hidalgo Sánchez (suplent).

PATRONAT FUNDACIÓ IMFE MAS CARANDELL, FUNDACIÓ PRIVADA

- Sr. Jose Machado Barroso

4. Assessoria Jurídica. Cessament càrrec directiu.

S’acorda:

Primer. Cessar la Sra. Núria Roset Roig del càrrec de Gerent d’Àmbit de Serveis Territorials d’aquest Ajuntament, en la modalitat de personal directiu, amb efectes a partir del dia 31 de maig de 2012.

Segon. Agrair la Sra. Núria Roset Roig els serveis prestats en l’exercici del càrrec i la seva dedicació i professionalitat.

5. Assessoria Jurídica. Autorització a l'Hospital Sant Joan de Reus, SAM per la venda de 500 accions de SAGESSA i a GECOHSA per a renunciar al seu dret d’adquisició preferent.

S’acorda:

Primer. Autoritzar a la societat HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS, SAM la venda de cinc-centes accions de la societat SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL, SA (núm. 991 a 1.040 i 9.551 a 10.000) (5% del capital social) al CONSELL COMARCAL DEL PRIORAT, per un valor nominal de 6,02 € cadascuna (amb un valor total de les 500 accions de 3.010 €).

Segon. Autoritzar a GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA, SA (GECOHSA) a renunciar expressament al dret d’adquisició preferent de les esmentades accions de l’entitat SAGESSA, ASSISTÈNCIA I SANITÀRIA I SOCIAL, SA, reconegut a l’article 9è dels seus estatuts socials.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

6. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’entitat cultural Llop’s Teatre SF/87 de Reus

S’acorda:

Concedir a l’entitat cultural Llop’s Teatre SF/87 de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

7. Concessió de la Menció Honorífica Municipal al Col·legi Sant Josep de Reus

S’acorda:

Concedir al Col·legi Sant Josep de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

SERVEIS A LA PERSONA

8. Participació i Ciutadania. Extinció del Consell municipal de les dones i del Consell municipal de polítiques per a la igualtat i constitució i aprovació dels Estatuts del nou Consell municipal de polítiques de gènere.

S’acorda:

Primer. Aprovar la constitució del Consell municipal de polítiques de gènere com a òrgan de participació sectorial, que se succeiria en la tasca desenvolupada pels Consells municipals que s’extingeixen en el següent punt del present acord.

Segon. Aprovar l’extinció del Consell municipal de les Dones i del Consell municipal de polítiques per a la igualtat, i cessar les persones d’un i altre òrgan de participació sectorial, a les quals se’ls agraeix la tasca desenvolupada en els respectius Consells.

Tercer. Aprovar inicialment els estatuts que regularan el funcionament del Consell municipal de polítiques de gènere.

Quart. Donar tràmit d’informació pública i audiència a l’expedient d’acord al que estableix l’article 178.1. del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. En cas de no haver-hi cap reclamació o suggeriment, l’acord d’aprovació inicial esdevindrà definitiu.

SERVEIS DE TERRITORI I URBANISME

9. Gestió Urbanística. Aprovació provisional de la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies

S’acorda:

Primer. Assumir el contingut de la resposta del tècnic redactor del projecte a les al·legacions formulades, que consta incorporada al nou projecte presentat i que s’annexa com a fonament d’aquest acord i, en base a aquesta, estimar les al·legacions formulades en el sentit que les parcel·les amb front al c/ de l'Hospital 26-28 i 32, tindran una doble qualificació urbanística, podent-se acollir a la ordenació del nucli històric (clau I) que tenen actualment o a la nova qualificació de volum definit (clau VI) que estableix aquesta modificació puntual.

Segon. Aprovar provisionalment la modificació puntual de la revisió del Pla general d'ordenació urbana de Reus a l'illa delimitada entre els carrers de Montserrat, de l'Hospital, de la Presó i la plaça d'Evarist Fàbregas i Pàmies.

Tercer. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

Quart. Reconèixer a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, SA la condició per operar com administració actuant en la gestió urbanística de l'àmbit objecte d'aquesta modificació puntual, podent rebre el sòl de cessió obligatòria i gratuïta corresponent al percentatge aplicable sobre l’aprofitament urbanístic.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

10. Hisenda – Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits del pressupost de la Corporació.

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en els pressupostos de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, el resum del qual per capítols és el següent:

I) MODIFICACIÓ DE CRÈDITS
AJUNTAMENT DE REUS

ALTES DE DESPESES

CAPITOL VI INVERSIONS REALS 47.414,97
TOTAL ALTES DE DESPESES 47.414,97

BAIXES DE DESPESES

CAPITOL VI INVERSIONS REALS 47.414,97
TOTAL BAIXES DE DESPESES 47.414,97

II) APLICACIÓ ROMANENT LIQUIDACIÓ EXERCICI 2011 OOAA
INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIÓ CULTURAL

ALTES DE DESPESES

CAPITOL IV TRANSFERENCIES CORRENTS 78.759,07
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 7.120,57
TOTAL ALTES DE DESPESES 85.879,64

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 85.879,64
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 85.879,64
PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ

ALTES DE DESPESES

CAPITOL II DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 31.970,47
TOTAL ALTES DE DESPESES 31.970,47

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 31.970,47
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 31.970,47
INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS

ALTES DE DESPESES

CAPITOL I DESPESES DE PERSONAL 9.772,52
CAPITOL II DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 16.300,00
TOTAL ALTES DE DESPESES 26.072,52

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 26.072,52
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 26.072,52
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA

ALTES DE DESPESES

CAPITOL I DESPESES DE PERSONAL 44.016,87
CAPITOL II DESPESES DE BÉNS CORRENTS I SERVEIS 12.674,06
CAPITOL VI INVERSIONS REALS 32.019,38
TOTAL ALTES DE DESPESES 88.710,31

ALTES D’INGRESSOS

CAPITOL VIII ACTIUS FINANCERS 88.710,31
TOTAL ALTES D’INGRESSOS 88.710,31

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

ASSUMPTE SOBREVINGUT

Hisenda – Intervenció. Aprovar la concertació d’una operació de préstec a llarg termini.

S’acorda:

Primer. Aprovar la concertació de l’operació de préstec a llarg termini, amb les següents característiques, enteses com a màxims:

• Import màxim de 36.619.729,85 euros.

• Termini màxim: de 10 anys amb 2 de carència en l’amortització del principal.

• Amortització de l’operació: flexibilitat necessària per a poder efectuar cancel·lacions anticipades.

• Tipus d’interès: l’equivalent al cost de finançament del Tresor Públic als terminis senyalats més un marge màxim de 115 punts bàsics al que s’afegirà un marge d’intermediació d’un màxim de 30 punts bàsics.

Segon. Autoritzar a les societats mercantils depenents incloses en la certificació, la corresponent operació de préstec a llarg termini, segons el previst al Pla d’Ajust aprovat pel Ple en data 27 de març, a concertar, amb l’Ajuntament i pels imports finalment certificats.

Tercer. L’operació d’endeutament deurà ser incorporada en el termini màxim d’un mes a comptar des de la data de la seva formalització, a la Central d’Informació de Riscos de les Entitats Locals, d’acord amb el que disposa l’art. 55 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l’art. 10.3 del RDL 4/2012. El Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya, en data 21 de març de 2012 ha informat en relació al règim de tutela financera aplicable a aquesta operació, que serà únicament el de la comunicació dins dels 10 primers dies hàbils posteriors a la formalització de l’operació o operacions de crèdit.

Quart. Habilitar al Sr. Alcalde o indistintament al Regidor delegat d’Hisenda i Recursos Generals per a la formalització de l’operació de crèdit descrita anteriorment, així com per a la concreció de l’ entitat o entitats financeres i de la resta d’aspectes materials i formals de l’operació, respectant els límits màxims descrits en els apartats anteriors.

11. Hisenda – Intervenció. Aprovació inicial del Pressupost General de la Corporació per a l’exercici 2012.

S’acorda:

Primer. Aprovar el pressupost de l'AJUNTAMENT i les seves Bases d'Execució, corresponents a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :
INGRESSOS

A)Operacions corrents
Capítol I Impostos directes 46.317.177,29
Capítol II Impostos indirectes 3.915.439,61
Capítol III Taxes i altres ingressos 23.067.765,42
Capítol IV Transferències corrents 21.766.962,74
Capítol V Ingressos patrimonials 140.000,00

B) Operacions de capital
Capítol VII Transferències de capital 8.758.304,84
Capítol IX Passius financers 0,00
TOTAL INGRESSOS 103.965.649,90
DESPESES

A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 31.294.433,62
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 36.745.019,08
Capítol III Despeses financeres 4.000.000,00
Capítol IV Transferències corrents 12.167.892,36

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 3.709.348,84
Capítol VII Transferències de capital 5.048.956,00
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 11.000.000,00
TOTAL DESPESES 103.965.649,90

Segon. Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat precedent, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat Pressupost.

Tercer. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :
INGRESSOS
A) Operations corrents
Capítol III Taxes i altres ingressos 93.000,00
Capítol IV Transferències corrents 1.357.250,00
Capítol V Ingressos patrimonials 200,00
TOTAL INGRESSOS 1.450.450,00

DESPESES
A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 522.530,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 747.250,00
Capítol IV Transferències corrents 180.630,00

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 40,00
TOTAL DESPESES 1.450.450,00

Quart. Aprovar de conformitat amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Cinquè. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIÓ I EMPRESA i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent :
INGRESSOS
A) Operacions corrents
Capítol III Taxes i altres ingressos 70.599,30
Capítol IV Transferències corrents 2.793.565,20
Capítol V Ingressos patrimonials 500,00
TOTAL INGRESSOS 2.864.664,50

DESPESES

A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 1.979.464,58
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 726.211,82
Capítol III Despeses financeres 100,00
Capítol IV Transferències corrents 157.478,10

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 1.410,00
TOTAL DESPESES 2.864.664,50

Sisè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Setè. Aprovar el pressupost de l’INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent:
INGRESSOS
A) Operacions corrents
Capítol III Taxes i altres ingressos 34.000,00
Capítol IV Transferències corrents 726.635,00
Capítol V Ingressos patrimonials 10,00
TOTAL INGRESSOS 760.645,00

DESPESES

A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 592.410,00
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 168.185,00
Capítol IV Transferències corrents 10,00

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 40,00
TOTAL DESPESES 760.645,00

Vuitè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Novè. Aprovar el pressupost del PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ i les seves Bases d'Execució, corresponent a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent:

INGRESSOS

A) Operacions corrents
Capítol III Taxes i altres ingressos 323.740,00
Capítol IV Transferències corrents 593.523,18
Capítol V Ingressos patrimonials 75,00
TOTAL INGRESSOS 917.338,18

DESPESES
A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 295.400,61
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 591.897,57
Capítol IV Transferències corrents 30.000,00

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 40,00
TOTAL DESPESES 917.338,18

Desè. Aprovar de conformitat a l'establert en l'apartat anterior, la plantilla de personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Onzè. Aprovar el pressupost de l'INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS i les seves Bases d'Execució corresponent a l'exercici de 2012 el desglossament del qual i resum per capítols és el següent:
INGRESSOS

A) Operacions corrents
Capítol III Taxes i altres ingressos 50,00
Capítol IV Transferències corrents 111.028,00
Capítol V Ingressos patrimonials 1.010,00
TOTAL INGRESSOS 112.088,00

DESPESES

A) Operacions corrents
Capítol I Remuneracions del personal 90.425,10
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 15.462,90
Capítol IV Transferències corrents 6.000,00

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 200,00
TOTAL DESPESES 112.088,00

Dotzè. Aprovar d'acord amb el punt anterior, la plantilla del personal que es contempla en l'esmentat pressupost.

Tretzè. Aprovar els pressupostos de les societats municipals i el programa d’actuació, inversions i finançament, corresponent a l’exercici 2012, segons es relaciona a continuació:
PRESSUPOST D’EXPLOTACIÓ

Consolidat Grup EPEL INNOVA 176.341.751,00
- EPEL INNOVA 11.676.817,00
- Hospital Sant Joan, S.A.M 122.176.714,00
- Gestió Comarcal Hospitalària, S.A. 20.345.911,00
- Centre M.Q. Reus, S.A. 11.477.304,00
- Centre Oftalmològic Reus, S.L. 735.100,00
- Gestió Integral Sanitària i Assistencial, A.I.E. 5.919.095,00
- GINSA SA 62,00
- SAGESSA, Assistència Sanitària i Social, S.A. 4.247.995,00
- Grup d’Atenció Primària de Salut, S.A. (GAPS) 61,00
- Laboratori RCT SA 4.622.150,00
- Reus Transport Públic, S.A. 3.474.596,00
- Reus Esport i Lleure, S.A. 3.509.575,00
Consolidat Grup INNOVA
Ingressos 49.414.223,00
Despeses 49.127.512,00
Beneficis 286.711,00
- INNOVA
Ingressos 14.883.765,00
Despeses 14.881.587,00
Beneficis 2.178,00
- Aigües de Reus, S.A.M
Ingressos 10.856.374,00
Despeses 10.723.869,00
Beneficis 132.505,00
- Gestió Ambiental i Abastament, S. A
Ingressos 4.693.351,00
Despeses 4.675.874,00
Beneficis 17.477,00
- Sanejament Ambiental,S.A
Ingressos 2.061.290,00
Despeses 2.042.068,00
Beneficis 19.222,00
- Gestió Urbanística Pública,S.A. (GUPSA)
Ingressos 1.534.183,00
Despeses 1.534.183,00
Resultat 0,00
- Aparcaments i Mercats de Reus, S.A.M.
Ingressos 8.591.416,00
Despeses 8.591.416,00
Resultat 0,00
- Gestió de Serveis Funeraris Reus, S.A.
Ingressos
3.815.538,00
Despeses 3.700.209,00
Beneficis 115.329,00
- Reus Desenvolupament Econòmic, S.A.
Ingressos 7.806.439,00
Despeses 7.806.439,00
Resultat 0,00
Consolidat Grup INNOVA-EPEL
Ingressos 214.996.254,00
Despeses 214.709.543,00
Beneficis 286.711,00

Detall de les inversions a portar a terme per part de les societats:
PRESSUPOST DE CAPITAL

Grup INNOVA 956.080,00
INNOVA 20.000,00
Aigües de Reus Empresa Municipal SA 100.120,00
Gestió Ambiental i Abastament SA 50.000,00
Sanejament Ambiental SA 50.000,00
Aparcaments i Mercats de Reus SAM 390.000,00
Gestió de Serveis Funeraris Reus SA 215.960,00
Reus Desenvolupament Econòmic SA 110.000,00
Gestió Urbanística Pública, S.A. (GUPSA) 20.000,00
Grup EPEL INNOVA 2.197.701,00
Hospital de Sant Joan de Reus 1.398.618,00
Gestió Comarcal Hospitalària 292.356,00
Centre MQ Reus 156.898,00
Centre Oftalmològic de Reus 57.561,00
Gestió Integral Sanitària i Assistencial AIE 25.980,00
SAGESSA,Assistència Sanitària i Social, SA 224.923,00
Laboratori RCT SA 1.365,00
Reus Transport Públic, S.A. 40.000,00

Catorzè. Aprovar la consolidació dels pressupostos de caràcter administratiu i de les societats, que és la següent:

INGRESSOS

A) Operacions corrents
Capítol I Impostos Directes 44.903.223,29
Capítol II Impostos Indirectes 3.915.439,61
Capítol III Taxes i altres ingressos 209.136.274,96
Capítol IV Transferències corrents 37.277.619,34
Capítol V Ingressos patrimonials 141.795,00

B) Operacions de capital
Capítol VI Alienació patrimoni 128.402,00
Capítol VII Transferències de capital 9.418.109,94
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 639.201,23
- Subvencions de capital transferides a l’exercici 0,00
- Variació fons de maniobra 14.559.209,12
TOTAL 320.119.274,49
DESPESES

A) Operacions corrents
Capítol I Despeses personal 120.314.680,91
Capítol II Compra de béns corrents i de serveis 130.130.272,61
Capítol III Interessos 15.797.671,00
Capítol IV Transferències corrents 4.209.883,68

B) Operacions de capital
Capítol VI Inversions reals 6.864.859,84
Capítol VII Transferències de capital 5.048.956,00
Capítol VIII Actius financers 0,00
Capítol IX Passius financers 23.832.836,45
- Pèrdues immob. i desp. extraordinàries 229.553,00
- Amortitzacions i provisions 13.403.850,00
- Benefici 286.711,00
TOTAL 320.119.274,49

Quinzè. Exposar al públic els esmentats pressupostos per un termini de 15 dies hàbils, a l'efecte que puguin ser examinats i presentar reclamacions davant el Ple de conformitat al què disposen els arts. 112.3 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i 169 del RDL 2/2004, de 5 de març, pel que s’aprova el Text Refós de la Llei Reguladora d’Hisendes Locals.

Setzè. Elevar la present aprovació a definitiva si durant el termini d'exposició al públic no es presentessin reclamacions.

Precs i preguntes

No n’hi ha

Reus, 9 de juliol de 2012

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.