Ple ordinari 2012-07-06

Cerca sessions de Ple

E.g., 05/06/2024
E.g., 05/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 06 Juliol, 2012

08/2012

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DE 6 DE JULIOL DE 2012

1. Aprovació de l’acta del dia 4 de maig de 2012

S’aprova l’acta de la sessió extraordinària de data 4 de maig de 2012.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L’ALCALDIA

3. Moció de l’Alcaldia. Nomenament dels nous membres del Consell Escolar Municipal per al període 2012-2014

S’acorda:

Primer. Agrair als membres que han format el Consell Escolar Municipal de Reus durant el període 2010-2011 la seva dedicació i esforços vers la planificació i gestió educativa de la ciutat i que tot seguit s'assenyalen :

Sra. Marcela Uroz Castaño Representant del sector Ajuntament de Reus
Sr. Jordi Torres López Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Josepa Fernández Cardona Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ester Vidal Massot Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Claudia Rako Representant del sector pares i mares
Sra. Teresa Sanchez Aibar Representant del sector pares i mares
Sr. Miquel Angel Prats Fabra Representant del sector pares i mares
Sr. Ramon de la Fuente Sans Representant del sector pares i mares
Sra. Yolanda Anguera Alpert Representant del sector pares i mares
Sra. Cori Amat Torrens Representant del sector professorat
Sra. Montserrat Curto Pons Representant del sector professorat
Sra. Carme Coca Torrell Representant del sector professorat
Sra. Consolación Rodas Saporta Representant del sector professorat
Sr. Josep Morell Torrademé Representant del sector professorat
Sra. Sara Duran Salvadó Representant del sector professorat
Sra. Dolors Sugrañes Liñana Representant del sector professorat
Sra. Maria del Mar Latorre E. Representant del sector professorat
Sra. Núria Güell Gimenez Representant del sector professorat
Sr. Joaquim Vilafranca Pijoan Representant del sector professorat
Sra. Patrícia Agudo Chavero Representant del sector alumnes
Sra. Júlia Cervera Guasch Representant del sector alumnes
Sr. Pedro Méndez Ruiz Representant del sector alumnes.
Sra. Rosa Maria Boqué Ferran Representant del sector directors/es
Sr. Eduard Ferrán Pallejà Representant del sector directors/es
Sr. Jordi García Cobos Representant del sector directors/es
Sra. Immaculada Arias Prieto Representant del sector directors/es
Sr. Antoni Montserrat Duch Representant del sector titulars
Sr. Nacho Royo Sans Representant del sector titulars
Sra. Neus Puente Pascual Representant del sector PAS
Sra. Clara Armengol LLort Representant del sector PAS
Sra. Neus Gironés Noya Representant del sector PAS
Sra. Teresa Papió Batlle Representant del sector PAS
Sra.Quimeta Hortoneda Alberich Representant del sector PAS
Sra. Micaela Vicens Gavaldà Representant del sector PAS
Sra. Antònia Aguilar Gordi Representant del sector de Llars d’Infants
Sra. Mariona Guirro Llauradó Representant del sector de Llars d’Infants

Segon. Nomenar els membres que han estat escollits i designats per formar el Consell Escolar Municipal per al període a 2012-2014, d’acord amb l’art. 6 del Reglament del CEM de Reus :

• Representants de l’Ajuntament de Reus :

Sra. Carmen Jiménez Hurtado Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ester Vidal Massot Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Belen Castaño Sanchez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Josepa Fernández Cardona Representant del sector Ajuntament de Reus

• Representants de pares/mares d’alumnes :

Sra. Angels Reche Cavallé Representant del sector pares i mares
Sra. Carme Dengra Sánchez Representant del sector pares i mares
Sra. Sabina Bardou Torredemer Representant del sector pares i mares
Sr. Miquel Angel Prats Fabra Representant del sector pares i mares
Sr. LLuís Pallejà Català Representant del sector pares i mares
Sr. Vicenç Torrens Bordonaba Representant del sector pares i mares
Sr. Emilio Gómez Gómez Representant del sector pares i mares
Sr. Xavier Canela Cardoner Representant del sector pares i mares
Sr. Xavier Masdeu Cardona Representant del sector pares i mares

• Representants dels professors/es:

Sra. Beatriu Montseny Belda Representant del sector professorat
Sra. Carme Coca Torrell Representant del sector professorat
Sra. Marta Griñó Ferrando Representant del sector professorat
Sr. Joaquim Vilafranca Pijoan Representant del sector professorat
Sr.Enric Aragonés Delgado de T. Representant del sector professorat
Sra. Dolors Varea Santiago Representant del sector professorat
Sra. Maria del Mar Latorre E. Representant del sector professorat

• Representants dels alumnes:

Sr. Oscar Batista Pérez Representant del sector alumnes
Sr. Andrei Ioan Boar Representant del sector alumnes
Sra. Ana Cámara Rodríguez Representant del sector alumnes

• Representants dels directors i titulars de centres:

Sra. Remei Girona Tell Representant del sector directors/es
Sr. Fernando Ortega Justícia Representant del sector directors/es
Sra. Pepa Bello Pastor Representant del sector directors/es
Sr. Josep Lluís Queralt Representant del sector directors/es
Sr. Antoni Montserrat Duch Representant del sector titulars
Sr. Nacho Royo Sans Representant del sector titulars

• Representants del personal d’administració i serveis:

Sra. Yolanda Durán Morales Representant del sector PAS
Sra. Irene Llanas Rivera Representant del sector PAS
Sra. Montserrat Roig Pàmies Representant del sector PAS
Sra. Teresa Papió Batlle Representant del sector PAS
Sra. Antonia Ventura Torondel Representant del sector PAS
Sra. Micaela Vicens Gavaldà Representant del sector PAS
• Representants de llars d’infants :

Sra. Eva Viana Aguilera Representants del sector de llars d’Infants
Sr. Miquel Alcaraz Fernández Representant del sector de Llars d’Infants

Tercer. Posar de manifest que la composició del Consell Escolar Municipal per al període 2012-2014 sigui la que tot seguit s’assenyala:

• Sector Ajuntament de Reus :

Sra. Raquel Montes Pavon Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Montserrat Duch Cartañà Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ma. Betlem Oriol i Andreu Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Maria Gisper Voltas Representant del sector Ajuntament de Reus
Sr. Antoni Ballester Rodríguez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Carme Jiménez Hurtado Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Esther Vidal Massot Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Ana Beles Castaño Sanchez Representant del sector Ajuntament de Reus
Sra. Josepa Fernández Cardona Representant del sector Ajuntament de Reus

• Sector pares/mares d’alumnes:

Sra. Angels Reche Cavallé Representant del sector pares i mares
Sra. Carme Dengra Sánchez Representant del sector pares i mares
Sra. Sabina Bardou Torredemer Representant del sector pares i mares
Sr. Miquel Angel Prats Fabra Representant del sector pares i mares
Sr. LLuís Pallejà Català Representant del sector pares i mares
Sr. Vicenç Torrens Bordonaba Representant del sector pares i mares
Sr. Emilio Gómez Gómez Representant del sector pares i mares
Sr. Xavier Canela Cardoner Representant del sector pares i mares
Sr. Xavier Masdeu Cardona Representant del sector pares i mares

• Sector professor/es:

Sra. Beatriu Montseny Belda Representant del sector professorat
Sra. Carme Coca Torrell Representant del sector professorat
Sra. Marta Griñó Ferrando Representant del sector professorat
Sra. Dolors Varea Santiago Representant del sector professorat
Sr. Joaquim Vilafranca Pijoan Representant del sector professorat
Sr.Enric Aragonéz Delgado de T. Representant del sector professorat
Sra. Dolors Sugrañes Liñana Representant del sector professorat
Sra. Maria del Mar Latorre E. Representant del sector professorat

• Representants dels alumnes :

Sr. Oscar Batista Pérez Representant del sector alumnes
Sr. Andrei Ioan Boar Representant del sector alumnes
Sra. Ana Cámara Rodríguez Representant del sector alumnes

• Representants dels directors i titulars de centres :

Sra. Remei Girona Tell Representant del sector directors/es
Sr. Fernando Ortega Justícia Representant del sector directors/es
Sra. Pepa Bello Pastor Representant del sector directors/es
Sr. Josep Lluís Queralt Representant del sector directors/es
Sr. Antoni Montserrat Duch Representant del sector titulars
Sr. Nacho Royo Sans Representant del sector titulars

• Representants del personal d’administració i serveis :

Sra. Yolanda Durán Morales Representant del sector PAS
Sra. Irene Llanas Rivera Representant del sector PAS
Sra. Montserrat Roig Pàmies Representant del sector PAS
Sra. Teresa Papió Batlle Representant del sector PAS
Sra. Antonia Ventura Torondel Representant del sector PAS
Sra. Micaela Vicens Gavaldà Representant del sector PAS

• Representants de les llars d’infants :

Sra. Eva Viana Aguilera Representants del sector de Llars d’Infants
Sr. Miquel Alcaraz Fernández Representant del sector de Llars d’Infants

4. Moció de l’Alcaldia. Modificació de la denominació i dels estatuts del Patronat Municipal de Turisme i Comerç

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació de la denominació del Patronat Municipal de Turisme i Comerç, que passarà a denominar-se Agència de Promoció de ciutat “Reus Promoció”; així com la modificació dels seus estatuts que quedaran redactats en la forma que figura en l’expedient administratiu i que aquí es donen per reproduïts.

Segon. Sotmetre a informació pública aquestes modificacions pel termini de 30 dies per a la presentació d’al·legacions i suggeriments.

COMISSIÓ D’HONORS I DISTINCIONS

5. Concessió de la Menció Honorífica Municipal a l’Associació de Concerts de Reus

S’acorda:

Concedir a l’Associació de Concerts de Reus la Menció Honorífica Municipal pels mèrits i circumstàncies que en ella concorren i que han quedat suficientment acreditats a l’expedient a l’efecte incoat.

6. Compte general exercici 2011

S’acorda:

Aprovar el Compte General de la Corporació, corresponent a l'exercici de 2011 format pels Comptes i documentació esmentats anteriorment, de la forma en què s'han redactat, i el resum del qual és:

AJUNTAMENT
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 6.819.019,29
Saldos de dubtós cobrament 6.704.470,77
Excés de finançament afectat 7.832.413,30
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals -7.717.864,78
Resultat Pressupostari -3.252.407,97
Incorporació de romanents de crèdits 12.150.437,39
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 325.582.109,58
Compte de Resultats: Saldo deutor -16.853.775,98

INSTITUT MUNICIPAL D'ACCIÓ CULTURAL
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 88.534,24
Saldos de dubtós cobrament 2.654,60
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 85.879,64
Resultat Pressupostari 82.183,70
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 782.180,25
Compte de Resultats: Saldo deutor -48.396,71
PATRONAT MUNICIPAL DE TURISME I COMERÇ
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 62.098,56
Saldos de dubtós cobrament 30.128,09
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 31.970,47
Resultat Pressupostari 64.904,22
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 569.461,48
Compte de Resultats: Saldo creditor 22.984,02

INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total -31.135,08
Saldos de dubtós cobrament 4.500,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals -35.635,08
Resultat Pressupostari -35.764,59
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 207.309,93
Compte de Resultats: Saldo deutor -57.722,60

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRÍAS
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 26.072,52
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 0,00
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 26.072,52
Resultat Pressupostari 16.819,91
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 167.465,41
Compte de Resultats: Saldo deutor 23.527,31
INSTITUT MUNICIPAL DE FORMACIO I EMPRESA
Liquidació del pressupost:
Romanent de Tresoreria Total 239.810,57
Saldos de dubtós cobrament 0,00
Excés de finançament afectat 27.143,14
Romanent de Tresoreria per a Despeses Generals 212.667,43
Resultat Pressupostari 168.666,24
Balanç de situació a 31.12.2011
Total Actiu i Passiu 2.863,169.45
Compte de Resultats: Saldo creditor 92.985,47

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 136.050.560,32
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 110.991,18

ENTITAT PÚBLICA EMPRESARIAL LOCAL INNOVA
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 9.033.523,79
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 262,85

HOSPITAL DE SANT JOAN DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 73.559.064,52
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 39.385,28
GESTIÓ COMARCAL HOSPITALÀRIA S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 17.196.626,54
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 60.643,62

CENTRE M.Q. REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 7.756.752,99
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 57.941,53

CENTRE OFTALMOLÒGIC DE REUS, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 984.363,58
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 43.596,74

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, A.I.E.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 2.488.528,34
Compte de pèrdues i guanys: Equilibrat 0,00

GESTIÓ INTEGRAL SANITÀRIA I ASSISTENCIAL, S. A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 60.543,50
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 195,60

SAGESSA, ASSISTÈNCIA SANITÀRIA I SOCIAL S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 13.459.128,37
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -77.168,54

GRUP D’ATENCIÓ PRIMÀRIA DE SALUT,S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 67.709,47
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 258,71

LABORATORI DE REFERÈNCIA CAMP DE TARRAGONA I TERRES DE L’EBRE, S.L.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 2.066.741,14
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 1.107,92

REUS TRANSPORT PÚBLIC, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 3.918.207,40
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 11.727,29

REUS, ESPORT I LLEURE, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 18.395.801,74
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 887,70

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS SA, GRUP CONSOLIDAT
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 587.070.189,26
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -4.215.808,82

INNOVA GRUP D’EMPRESES MUNICIPALS DE REUS S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 339.902.613,98
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -3.106.803,80

AIGÜES DE REUS, S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 34.441.007,69
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 229.095,63

GESTIÓ AMBIENTAL I ABASTAMENT, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 9.100.580,07
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 68.051,23

SANEJAMENT AMBIENTAL, S.A
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 1.646.078,80
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 80.258,95

GESTIÓ URBANÍSTICA PÚBLICA, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 56.130.414,95
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 10.481,23

APARCAMENTS I MERCATS DE REUS S.A.M.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 40.084.096,85
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 212.559,56

GESTIÓ DE SERVEIS FUNERARIS DE REUS, S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 6.462.940,20
Compte de pèrdues i guanys: Benefici 286.459,23

REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC S.A.
Balanç de situació a 31.12.2011. Total Actiu i Passiu 148.573.912,99
Compte de pèrdues i guanys: Pèrdues -2.284.574,54

Segon: Remetre l’expedient a la fiscalització de la Sindicatura de Comptes, en virtut de les seves competències, així com al Tribunal de Comptes, d’acord amb la normativa vigent.

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

7. Assessoria Jurídica. Aprovació inicial del Reglament de les factures electròniques de l'Ajuntament de Reus

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Reglament de les factures electròniques de l’Ajuntament de Reus.

Segon. Sotmetre el present acord, a informació pública, per un període de 30 dies, mitjançant edicte al Butlletí oficial de la província, el Diari oficial de la Generalitat i el taulell d’anuncis de la Corporació. Durant aquest període es podran formular les al·legacions que es considerin pertinents. L’acord adoptat esdevindrà definitiu si dins el termini esmentat no es presenten al·legacions.

8. Hisenda – Gestió Econòmica i Pressupostària. Expedient de modificació de crèdits del pressupost de la Corporació

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, el resum del qual per capítols és el següent:

AJUNTAMENT DE REUS

Altes de despeses

Capítol II Despeses bens corrents i serveis 14.882,21
Capítol VI Inversions reals 221.692,25
Total altes de despeses 236.574,46

Baixes de despeses

Capítol II Despeses bens corrents i serveis 14.882,21
Capítol VI Inversions reals 221.692,25
Total baixes de despeses 236.574,46

Segon. Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

9. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni.- Adjudicació de la gestió del servei públic d’explotació de la central de recollida pneumàtica al municipi de Reus, en règim de concessió administrativa

S’acorda:

Primer. Avocar per aquest expedient la competència delegada a la Junta de Govern Local en matèria de contractació.

Segon. Adjudicar a l’empresa ENVAC IBERIA SA la gestió del servei públic d’explotació de la central de recollida pneumàtica al municipi de Reus, en règim de concessió administrativa, amb una durada de vint anys, per la quantitat total anual i d’acord amb els preus que es detallen a continuació:

- Preu fixe: 125.931,69 € (més l’IVA que li correspongui) desglossat de la forma següent :

.-Despeses del personal 57.720,18€
.-Despeses de vehicles i maquinària 6.194,56€
.-Subministres a la Central 14.536,57€
.-Despeses de reposició dels elements mecànics
subjectes a desgast 8.354,17€
.-Despeses generals d’estructura,inclosa la part proporcional
relativa a la supervisió tècnica d’enginyeria 15.111,80€
.-Despeses auxiliars (mòbil, campanya informativa, neteja
sala annexa) 3.380,69€
.-Despeses de reparació d’equips (inclou la reparació qualsevol
equip avariat de la central i de la xarxa) 11.818,50€
.-Benefici industrial 8.815,22€

- Preu per actualització i reposició d’equips: 54.513,77 € / anuals (més l’IVA que li correspongui)

- Import fix anual per inversions pendents d’amortitzar: 103.085,60 € / anuals

Tercer. Notificar el present Acord a l’únic licitador que ha participat en la licitació i publicar-lo en el perfil del contractant de l’Ajuntament de Reus.

Quart. Formalitzar en el seu cas, el contracte administratiu en el termini dels 15 dies hàbils següents a comptar des de la notificació d’aquest acord, i publicar l’anunci de la seva formalització del contracte en el perfil del contractant i en els butlletins oficials corresponents, a l’empara del que disposa l’article 154 del TRLCSP.

Cinquè. Atorgar els recursos legals oportuns.

ASSUMPTES SOBREVINGUTS

10. Recursos Humans. Aprovar el catàleg de llocs de treball 2012.

S’acorda:

Primer. Aprovar el catàleg de llocs de treball de l’Ajuntament de Reus a efectes de complement específic, d’acord amb el que diu l’article 170 del Reglament de personal al servei de les Entitats locals, en relació amb la Disposició Transitòria segona del RD 861/86, i que consta com Annex al present acord.

Segon. Assignar els nivells de complement de destinació en la forma establerta per l’esmentat catàleg.

Tercer. Fixar la quantitat global anual destinada a assignació de complements específics als funcionaris, en el 72,72% de la massa salarial.

Quart. Fixar la quantitat global anual destinada a complement de productivitat als funcionaris, en el 17,48% de la massa salarial.

Cinquè. Fixar la quantia global anual destinada a gratificacions dels funcionaris, en el 2,23 % de la massa salarial.

Sisè. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat, segons la quantitat global assignada, els quals queden establerts de la següent forma:

a) Especial rendiment, activitat extraordinària i l’interès i iniciativa amb els que els funcionaris desenvolupin el seu treball.

b) Retribuirà aquells funcionaris que portin a terme esporàdicament i provisionalment, per necessitats del servei, tasques de conducció de vehicles dels diferents serveis corporatius. Aquesta productivitat també serà aplicable al personal que ocupi una plaça o lloc de treball de xofer de la plantilla de la Corporació.

Correspon a l’alcalde o regidor en qui delegui la distribució de la quantitat consignada en pressupost entre els diferents programes i àrees de l’administració municipal, així com l’assignació individual d’acord amb els anteriors criteris.

L’apreciació de la productivitat es farà en funció de circumstàncies objectives relacionades directament amb el desempenyorament del lloc de treball i objectius assignats al mateix. L’alcalde o regidor en qui delegui podrà demanar informe no vinculant als caps dels funcionaris proposats per ser retribuïts amb el complement de productivitat.

Així mateix s’aprova un complement de productivitat en concepte d’assistència de 160,00 € /mes per tot el personal de la plantilla de l’Ajuntament, a excepció de la Guàrdia Urbana d’acord amb determinats criteris. Pels conserges de col·legi que tinguin la jornada partida aquest import es veurà incrementat en 36,06 €.

Per poder percebre aquest complement, serà necessari que mensualment no es falti al treball més d’un dia, amb l’exempció dels següents supòsits: llicència per maternitat, vacances, assumptes propis, situacions d’incapacitat laboral derivades d’accident laboral, assistència a cursos de perfeccionament, crèdit horari sindical, permís per deures inexcusables i permís per defunció de pares, sogres, cònjuge, fills i germans. Totes les absències de dos o més dies comportaran la minoració d’aquest complement en 25,00 €.

S’estableix una productivitat per al personal adscrit a la Biblioteca Municipal de 18 euros per dissabte realment treballat.

També s’estableix un plus de conducció per un import de 18,03 € / mes.

Els criteris per repartir la quantitat de productivitat prevista en l’apartat a) d’aquest punt 6è, són els que s’acompanyen al document denominat projecte d’implementació de l’avaluació del compliment que va com annex al present acord.

Els percentatges del global de la productivitat pressupostada per cada concepte que s’abonaran durant el present exercici i el primer trimestre del 2013, també figuren a l’esmentat annex.

En la nòmina del mes de juliol es pagaran 450.-€ a compte del total de la productivitat pactada per l’any 2012 al personal al servei de la corporació exclosa la Guàrdia Urbana que la cobrarà amb els criteris més avall assenyalats.

La resta de productivitat s’abonarà l’últim trimestre de l’any una vegada complimentades les fitxes que consten a l’annex abans esmentat.

La part de productivitat per objectius restant s’abonarà el primer trimestre de l’any 2013.

En cap cas els complements de productivitat percebuts durant un període de temps originaran cap tipus de dret individual respecte a valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.

En quant a la productivitat del personal de la recaptació executiva s’estarà als criteris establerts pel ple de la Corporació de data 2 de maig de 2000.

Setè. Aprovar els criteris que han de regir la concessió del complement de productivitat al personal de la Guàrdia Urbana, els quals queden establerts de la forma següent:

Els criteris de cobrament d’aquest Complement de Productivitat seran els següents:

1. S’estableixen quatre ítems de valoració

a) Baixes laborals prolongades (no més de 7 dies al semestre)
b) Formació continuada
c) Implicació del personal en les especialitats
d) Condecoracions
1. Medalla al mèrit professional
2. Medalla d’honor

2. Per optar a aquesta productivitat s’hauran d’assolir necessàriament, al menys, dos dels ítems exposats al punt 1. Un dels quals haurà de ser necessàriament el punt a).

3. Excepcionalment es procedirà a la valoració de les baixes produïdes per motius laborals.

4. La remuneració econòmica mensual corresponent a aquest Complement de Productivitat serà de 150 € pels agents i de 200 € pels caporals.

5. Aquest cobrament es farà cada sis mesos (dos pagaments anuals) sempre i quan durant aquest període s’hagin assolit els ítems especificats al punt 1. Es percebrà als mesos de març i setembre.

El personal de la plantilla de la Guàrdia Urbana percebrà una nocturnitat per nit real treballada de 10,00 € / dia.

Vuitè. Aprovar els criteris que han de regir la concessió de gratificacions als funcionaris segons la quantitat global destinada a aquest concepte, que queden establerts de la següent forma:

- Realització de serveis extraordinaris fora de la jornada normal de treball, i assistència a judicis per raó del servei.

Correspon a l’Alcalde o Regidor en qui delegui l’assignació individual de les gratificacions amb subjecció a l’anterior criteri.

Les gratificacions no podran ser fixes en la seva quantia ni periòdiques en la seva percepció.

Novè. Els anteriors acords tindran efectes de 1er. de gener de 2012.

Desè. Modificar el nom del lloc de treball de 57 a i b que passarà a anomenar-se Tècnic/a de Gestió jurídica d’Arquitectura i Urbanisme.

11. Hisenda-Intervenció. Aprovació del compromís previst a la Disposició Final 10a de la LPGE de 2012.

S’acorda:

Primer. Adoptar el compromís d’acordar amb el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas un pla d’ajust que garanteixi el compliment dels objectius d’estabilitat pressupostària y de deute públic.

Segon. Aquests objectius es troben incorporats en la planificació prevista al Pla d’ajust aprovat pel Ple de l’Ajuntament de Reus en data 27 de març de 2012 i valorat favorablement pel Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas en data 30 d’abril de 2012, amb la qual cosa es donen aquests per assolits i formulats dins del compromís recollit a l’apartat primer d’aquest acord.

Tercer. Que sigui realitzada la tramesa del present acord mitjançant via telemàtica i amb signatura electrònica a l'Oficina Virtual de Coordinació Financera amb les Entitats locals en la pàgina web del Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

12. Proposta del PSC-PM, en suport al model d’immersió lingüística a l’escola

S’acorda:

Primer. Manifestar el nostre compromís amb la immersió lingüística en el sistema educatiu del nostre país, un model d'èxit i de cohesió social reconegut internacionalment i amb un amplíssim consens polític i social, de manera que la llengua catalana sigui la llengua vehicular de l'ensenyament.

Segon. Instar el Govern de la Generalitat a mantenir la llengua catalana com la llengua vehicular d’aprenentatge en l’ensenyament, i continuar d’aquesta manera la bona feina feta els darrers 30 anys.

Tercer. Instar el Govern de la Generalitat a defensar els docents i els centres educatius en l'exercici dels seus drets i el compliment de les lleis.

Quart. Instar el Govern de la Generalitat a recórrer als tribunals competents contra les decisions judicials que puguin malmetre el model lingüístic de les escoles catalanes, recollit en la Llei d'Educació de Catalunya.

13. Proposta del PSC-PM, a donar suport a la iniciativa de desenvolupament de fórmules de gestió públic-privades per a la reactivació econòmica del país

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

14. Moció del PSC-PM, en relació amb l’Institut Escola Els Ganxets

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

15. Moció d’Ara-Reus, sol·licitant el canvi d’hora dels Plens Municipals

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

16. Moció d’Ara Reus, per garantir que la contractació realitzada per l’Ajuntament com pels seus organismes autònoms i empreses municipals es duguin a terme sota els principis de transparència, publicitat i lliure concurrència

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

17. Moció de la CUP, per a la reducció del desequilibri en la retribució econòmica entre els treballadors i treballadores de l’Ajuntament i els càrrecs directius de les empreses municipals

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

18. Moció de la CUP, per a resoldre el deute de les empreses municipals que no s’incloïen al Pla d’Ajust amb els seus respectius proveïdors

Sotmesa la proposta a votació, és rebutjada.

19. Moció de la CUP, per al foment del cooperativisme a la ciutat de Reus

S’acorda:

Primer. Fomentar i impulsar projectes cooperatius d’economia social com una de les estratègies de la promoció de l’ocupació i l’economia social.

Segon. Col·laborar amb institucions de finances ètiques que fomentin el cooperativisme i les iniciatives d’economia social.

PRECS I PREGUNTES

Reus, 22 d’octubre de 2012

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.