Ple ordinari 2015-01-30

Cerca sessions de Ple

E.g., 25/04/2024
E.g., 25/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres 30 Gener, 2015

Acta núm.: 02/2015

EXTRACTE DE L’ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL PLE DE L’AJUNTAMENT DE REUS DEL DIA 30 DE GENER DE 2015

1. Aprovació de l’acta del dia 17.10.2014

S’aprova l’acta per unanimitat.

2. Informació de l’Alcaldia

MOCIONS DE L'ALCALDIA

3. Assessoria Jurídica. Aprovació definitiva de la modificació de l’article 6 dels estatuts dels organismes autònoms municipals. Adequació de la composició del Consell General de l'Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías” a la classificació de l'ens

3a) S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la modificació de l’article 6 dels estatuts de l'Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l'Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”, i estarà constituït per:
a) L’alcalde/sa, que en serà el president/a. L’alcalde/sa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes relatius a l’objecte de l’Agència.
b) El/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes relatius a l’objecte de l’Agència.
c) Un/a representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Un màxim de cinc persones relacionades amb l’activitat objecte de l´Agència.

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar trasllat d’aquest acord a l'Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”.

3b) S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la modificació de l’article 6 dels estatuts de Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell” que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”, i estarà constituïda per:
a) L’alcalde/essa, que en serà el/la president/a. L’alcalde/essa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes objecte de l’Institut.
b) El/la regidor/a responsable dels assumptes objecte de l’Institut.
c) Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d) Un màxim de cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”.
En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar trasllat d’aquest acord a l’Institut Municipal de Formació i Empresa “Mas Carandell”.

3c) S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la modificació de l’article 6 dels estatuts de l'Institut Municipal d'Acció Cultural, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal d'Acció Cultural, i estarà constituït per:
a) L’alcalde/essa, que en serà el/la president/a. L’alcalde/essa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes relatius a cultura i joventut.
b) El/la regidor/a responsable dels assumptes relatius a cultura i joventut.
c)Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d)Un màxim de cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal d'Acció Cultural.

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar trasllat d’aquest acord a l'Institut Municipal d'Acció Cultural.

3d) S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la modificació de l’article 6 dels estatuts de l’Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías” que restarà amb el següent redactat:
“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i estarà constituït per:
a)L’alcalde/essa, que en serà el/la president/a. L’alcalde/essa podrà delegar la presidència en el/la regidor/a responsable de la gestió dels assumptes objecte de l’Institut.
b)El/la regidor/a responsable dels assumptes objecte de l’Institut.
c)Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d)Un màxim de cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías
En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Cessar del Consell General de l’Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías” les persones que seguidament s’indiquen, per ajustar el nombre de membres que el conformen al nombre màxim derivat de la classificació efectuada a l’ens per acord del Ple de data 30 de maig de 2014:

- Sr. Joan Ll. Borràs Balada
- Sra. Rosa Feliu Jornet

Tercer. Donar trasllat d’aquest acord a l’Institut Municipal de Puericultura “Dr. Frías”.

3e) S’acorda:

Primer. Aprovar definitivament la modificació de l’article 6 dels estatuts de l'Institut Municipal de Museus, que restarà amb el següent redactat:

“El Consell General és l’òrgan de govern i de gestió superior de l’Institut Municipal de Museus de Reus, i estarà constituït per:

a)L’alcalde, que en serà el/la president/a. L’alcalde podrà delegar la presidència en el regidor responsable de la gestió dels assumptes relatius a Cultura.
b)El regidor responsable dels assumptes relatius a Cultura.
c)Un representant de cada grup polític amb representació municipal.
d)Cinc persones o entitats relacionades amb l’activitat objecte de l’Institut Municipal de Museus de Reus.

En qualsevol cas, el nombre total de membres no podrà superar el nombre màxim que resulti de la classificació efectuada pel Ple de l’Ajuntament, en virtut del que disposa la Disposició Addicional 12a de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, o la norma que la substitueixi.”

Segon. Donar trasllat d’aquest acord a l'Institut Municipal de Museus.

4. Assessoria Jurídica. Nomenament de membres i representants en distints òrgans, organismes i entitats.

S’acorda:

PRIMER: Nomenar els següents membres:

INSTITUT MUNICIPAL DE PUERICULTURA DR. FRIAS

• Un/a representant de cada grup polític amb representació municipal:
• (PSC-PM) Sra. Aurora Rodríguez Pérez en substitució de la Sra. Anna Lafuerza Torres

CONSELL MUNICIPAL DE LA GENT GRAN

• Un representant de cada partit polític o coalició electoral amb representació a l’Ajuntament.
• (PSC-PM) Sra. Amèlia Besora Juncosa en substitució de la Sra. Montserrat Agramunt Munté

SERVEIS GENERALS I ECONÒMICS

5. Assessoria Jurídica. Aprovar inicialment la modificació del Reglament de les factures electròniques de l’Ajuntament de Reus

S’acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació del Reglament de les factures electròniques de l’Ajuntament de Reus.

Segon. Sotmetre el present acord, a informació pública, per un període de 30 dies, mitjançant edicte al Butlletí oficial de la província, el Diari oficial de la Generalitat i el taulell d’anuncis de la Corporació. Durant aquest període es podran formular les al·legacions que es considerin pertinents. L’acord adoptat esdevindrà definitiu si dins el termini esmentat no es presenten al·legacions.

6. Gestió econòmica i pressupostària. Expedient de modificació de crèdits del Pressupost de l'Ajuntament de Reus i els seus organismes autònoms

S’acorda:

PRIMER.- Aprovar inicialment l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus, de l’Institut Municipal d’Acció Cultural, de l’Institut Municipal de Museus, de l’Agència de Promoció de Ciutat “Reus Promoció”, de l’Institut Municipal de Puericultura Dr. Frías i de l’Institut Municipal de Formació i Empresa, essent el detall per aplicacions pressupostàries el següent:

AJUNTAMENT DE REUS
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
205009 32000 131 RRHH-Ensenyament-Personal laboral eventual 1.426,59 €
205009 32000 12009 RRHH-Ensenyament-PG-Altres Retribucions bàsiques 3.219,75 €
205009 32000 13000 RRHH-Ensenyament-PG-Personal laboral 10.593,77 €
205009 34000 12009 RRHH-Esports-Altres Retribucions bàsiques 724,85 €
205009 132000 131 RRHH-Guardia urbana PG-Personal laboral eventual 605,99 €
205009 132000 12009 RRHH-Guardia urbana PG-Altres Retribucions bàsique 112.458,09 €
205009 132000 13000 RRHH-Guardia urbana PG-Personal laboral 812,26 €
205009 134000 131 RRHH-Mobilitat PG-Personal laboral eventual 814,91 €
205009 134000 12009 RRHH-Mobilitat PG-Altres Retribucions bàsiques 4.039,36 €
205009 134000 13000 RRHH-Mobilitat PG-Personal laboral 1.196,58 €
205009 135000 12009 RRHH-Proteccio civil PG-Altres Retribucions bàsiqu 1.660,21 €
205009 135000 13000 RRHH-Proteccio civil PG-Personal laboral 580,80 €
205009 150000 12009 RRHH-Arquitectura PG-Altres Retribucions bàsiques 15.038,45 €
205009 152000 12009 RRHH-Pla habitatge PG-Altres Retribucions bàsiques 172,98 €
205009 152000 13000 RRHH-Pla habitatge PG-Personal laboral 879,47 €
205009 153000 12009 RRHH-Via publica PG-Altres Retribucions bàsiques 5.032,57 €
205009 153000 13000 RRHH-Via publica PG-Personal laboral 3.537,72 €
205009 170300 12009 RRHH-Medi ambient-PG-Altres Retribucions bàsiques 8.885,39 €
205009 170300 13000 RRHH-Medi ambient-PG-Personal laboral 1.112,27 €
205009 171000 13000 RRHH-Parcs i Jardins-PG-Personal laboral 1.588,82 €
205009 330000 131 RRHH-Cultura PG-Personal laboral eventual 405,01 €
205009 330000 12009 RRHH-Cultura PG-Altres Retribucions bàsiques 769,33 €
205009 330000 13000 RRHH-Cultura PG-Personal laboral 2.220,12 €
205009 332100 131 RRHH-Biblioteques-PG-Personal laboral eventual 625,94 €
205009 332100 12009 RRHH-Biblioteques-PG-Altres Retribucions bàsiques 1.281,12 €
205009 332100 13000 RRHH-Biblioteques-PG-Personal laboral 5.027,50 €
205009 433000 13000 RRHH-Dinamització-Personal laboral 523,69 €
205009 433200 13000 RRHH-Empresa i Ocupació-Personal laboral 545,81 €
205009 493000 131 RRHH-OMIC-PG- Personal laboral eventual 291,70 €
205009 493000 12009 RRHH-OMIC PG-Altres Retribucions bàsiques 961,74 €
205009 912000 10000 RRHH-Òrgans de govern-PG-Retribucions bàsiques 10.414,69 €
205009 912000 11000 RRHH-Òrgans de govern-PG-Retribucions bàsiques per 3.738,45 €
205009 912000 11001 RRHH-Òrgans de govern-PG-Retribucions complem.pers 4.026,58 €
205009 920000 131 RRHH-Administracio gral. PG-Personal laboral eventual 392,09 €
205009 920000 12009 RRHH-Administracio gral. PG-Altres Retribucions bà 28.829,99 €
205009 920000 13000 RRHH-Administracio general PG-Personal laboral 8.038,76 €
205009 924000 131 RRHH-Participació Ciutadana-PG-Personal laboral eventual 846,36 €
205009 924000 12009 RRHH-Participació Ciutadana-PG-Altres retrib.bàsiq 2.722,37 €
205009 924000 13000 RRHH-Participació Ciutadana-PG-Personal laboral 5.590,66 €
205009 931000 12009 RRHH-Hisenda PG-Altres Retribucions bàsiques 29.037,88 €
205009 931000 13000 RRHH-Hisenda PG-Personal laboral 3.363,21 €
205009 933100 131 RRHH-Edificis municipals-PG-Personal laboral eventual 2.358,08 €
205009 933100 12009 RRHH-Edificis municipals-PG-Altres retrib.bàsiques 4.787,73 €
205009 933100 13000 RRHH-Edificis municipals-PG-Personal laboral 11.901,43 €
205009 2310000 131 RRHH-Serveis socials-Personal laboral eventual 4.284,67 €
205009 2310000 12009 RRHH-Serveis socials-Altres Retribucions bàsiques 3.238,90 €
205009 2310000 13000 RRHH-Serveis socials-Personal laboral 15.537,83 €
205009 2311600 131 RRHH-Convivència Immigració-Personal lab.eventu 605,99 €
205009 2311600 12009 RRHH-Convivència Immigració-Altres retrib.bàsiques 437,62 €
205009 2311600 13000 RRHH-Convivència Immigració-Personal laboral 790,76 €
205009 3110000 12009 RRHH-Salut publica PG-Altres Retribucions bàsiques 1.787,73 €
205009 3110000 13000 RRHH-Salut publica PG-Personal laboral 2.149,89 €
205009 9203000 131 RRHH-STIT PG-Personal laboral eventual 735,72 €
205009 9203000 12009 RRHH-STIT PG-Altres Retribucions bàsiques 7.138,21 €
205009 9203000 13000 RRHH-STIT PG-Personal laboral 1.676,26 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 341.464,65 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 341.464,65 €
TOTAL ALTA INGRÉS 341.464,65 €
INSTITUT MUNICIPAL D’ACCIO CULTURAL
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
302228 3341000 13000 Imac-Programa Gral-Personal laboral 4.609,71 €
302228 3341000 131 Imac-Programa Gral-Personal laboral eventual 305,43 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 4.915,14 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 4.915,14 €
TOTAL ALTA INGRÉS 4.915,14 €
INSTITUT MUNICIPAL DE MUSEUS
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
302231 333000 13000 IMMR-Programa general-Personal laboral 5.609,61 €
302231 333000 131 IMMR-Programa general-Personal laboral eventual 152,52 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 5.762,13 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 5.762,13 €
TOTAL ALTA INGRÉS 5.762,13 €
AGÈNCIA PROMOCIÓ CIUTAT “REUS PROMOCIÓ”
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
102160 432000 13000 Turisme-Personal laboral 1.824,41 €
102160 432000 131 Turisme-Personal laboral eventual 664,62 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 2.489,03 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 2.489,03 €
TOTAL ALTA INGRÉS 2.489,03 €
INSTITUT PUERICULTURA DR. FRIAS
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
302124 3114010 13000 Recursos humans-Personal laboral 1.072,98 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 1.072,98 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 1.072,98 €
TOTAL ALTA INGRÉS 1.072,98 €
INSTITUT MUNICIPAL FORMACIÓ I EMPRESA
SUPLEMENTS DE CRÈDIT
309121 3260510000 13000 General-Personal laboral-PEDES12 7.109,08 €
309121 3260510000 131 General-Personal laboral eventual-PEDES12 9.910,47 €
TOTAL ALTES CRÈDITS 17.019,55 €
ALTA INGRÉS
87010 Romanent tresoreria despeses amb finançament afectat 17.019,55 €
TOTAL ALTA INGRÉS 17.019,55 €

SEGON.- Exposar al públic, de conformitat amb allò que disposa l’article 169 del RDL 2/2004 de 5 de març pel que s’aprova el Text Refós de la Llei d’Hisendes Locals, l'expedient de modificació de crèdits en el pressupost de l’Ajuntament de Reus i per un termini de quinze dies als efectes del seu examen i presentació de reclamacions, transcorregut el qual sense que se'n realitzin es considerarà l'expedient definitivament aprovat.

SERVEIS TERRITORIALS

7. Gestió Urbanística. Aprovació provisional del Pla parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal"

S’acorda:

1r. Assumir la resposta donada pels tècnics redactors del projecte a les al·legacions formulades durant el període d'informació pública del Pla parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal", que es troba incorporada al document tècnic i que s'annexa com a fonament d'aquest acord, i donar-les per contestades en els termes que resulten de l'esmentat document.

2n. Aprovar provisionalment el Pla parcial urbanístic del sector C.8 "La Comarcal", presentat per Reus Desenvolupament Econòmic, SA, així com la memòria ambiental que s'hi inclou.

3r. Elevar-ho a la Generalitat de Catalunya als efectes de la seva aprovació definitiva.

PROPOSTES DE RESOLUCIÓ DELS GRUPS MUNICIPALS

8. Proposta de resolució del Grup municipal de la CUP, per l’autoinculpació en els processos judicials a conseqüència de la jornada participativa del 9 de novembre.

S’acorda:

Primer.- Felicitar als ciutadans de Reus per la jornada cívica i democràtica del 9 de novembre, agraint i destacant la feina de totes les persones que ho van fer possible i la valentia de les que hi van participar, en una clara esmena ciutadana a les impugnacions i amenaces del Govern de l’Estat espanyol

Segon.- Rebutja l’actuació de la delegada del Govern de l’Estat a Catalunya, senyora Llanos de Luna, perquè considera que s’ha extralimitat en les seves funcions amenaçant ajuntaments i directors d’instituts, i insta el Govern a estudiar els mecanismes legals que convingui aplicar a per defensar les competències de la Generalitat afectades.

Tercer.- Manifestar el rebuig a la querella presentada per la Fiscalia General de l’Estat contra el president de la Generalitat Artur Mas, la vicepresidenta Joana Ortega i la consellera d’Ensenyament Irene Rigau, la qual ha estat admesa a tràmit pel TSJC per presumpte delicte de desobediència i assumir de forma solemne i col·lectiva totes les conseqüències que se’n deriven com a responsables del procés participatiu del 9N.

Quart.- L’Ajuntament de Reus insta el Govern a adreçar-se a les institucions i a la comunitat internacional per a traslladar-los el resultat del procés participatiu del 9- N, que ha restat obert fins el 25 de novembre. Així mateix, valora molt positivament la presència de delegacions d’observadors internacionals que han elaborat un informe sobre el desenvolupament de la jornada.

Cinquè.- Notificar aquest acord al Parlament de Catalunya, al Govern de la Generalitat de Catalunya, a la Delegada del Govern i la Fiscalia General de l’Estat i a la Fiscalia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.

Sisè.- L’Ajuntament de Reus convida a la ciutadania a sumar-se a la iniciativa de l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural, per tal d’autoinculpar-se als jutjats de Reus.

9. Proposta de resolució del Grup municipal del PSC, per a reclamar la concertació de la totalitat de places a la residència del barri Fortuny de Reus.

S’acorda:

Que l’Ajuntament exigeixi al departament de Benestar Social la concertació de totes les places de la residència de gent gran i centre de dia a la residència del barri Fortuny de Reus.

10. Proposta de resolució del PSC, per a reclamar la responsabilitat de la Generalitat en el manteniment del servei públic de les escoles bressol municipals.

S’acorda:

Primer. Instar al Govern de la Generalitat, com a Comunitat Autònoma amb competència plena en matèria d’educació, el manteniment de l’actual xarxa pública de llars d’infants municipals atenent a la seva responsabilitat institucional.

Segon. Demanar al Govern de Catalunya la restitució immediata de la partida pressupostària finalista del Departament d’Ensenyament per al finançament del servei públic d’escoles bressol municipals, per tal de cobrir com a mínim un mòdul econòmic de 1.600.-€ per plaça/funcionament/any, i comprometre's a augmentar-ho progressivament fins als 1.800.-€ plaça/funcionament/any.

Tercer. Reclamar a la conselleria d’Ensenyament el restabliment dels pertinents convenis, segons el que estipula la Llei d’Educació de Catalunya, incorporant una estabilitat temporal i la corresponent clàusula de garantia de compliment dels compromisos de pagament, per garantir la prestació del servei en les llars d’infants de titularitat municipal.

Quart. Sol·licitar a la conselleria d’Ensenyament el restabliment de la convocatòria de beques amb la finalitat de garantir la igualtat d’oportunitats i l’equitat en l’accés al servei.

Cinquè. Garantir a les administracions locals el pagament dels deutes pendents derivats de les despeses realitzades en concepte de funcionament i places, despesa que correspon a la Generalitat, d’acord amb la petició formalitzada pel Fòrum d’Alcaldes i Alcaldesses per l’Educació a Catalunya.

Sisè. Reclamar a la Generalitat quina ha estat la destinació dels 139 milions d’euros dels exercicis 2012, 2013 i 2014, anys en els que la conselleria d’Ensenyament tenia assignada una partida finalista per aquests centres sense que s’executés cap via de finançament.

Setè. Notificar l’acord d’aquest Ple a la Conselleria d’Ensenyament, a la Mesa del Parlament i el grups presents al Parlament de Catalunya, a les entitats municipalistes del país, les associacions educatives i AMPA del municipi.

MOCIONS DELS GRUPS MUNICIPALS

11. Moció del PP, en relació al projecte “Aproximació a entorns laborals” aprovat dins del pla d’actuacions pel curs 2014-2015 del Pla Educatiu d’Entorn de Reus.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus, en concret la regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística es conscienciï de la importància del compromís aprés en la Comissió representativa institucional del Pla Educatiu d’Entorn i engegui aquest projecte.

12. Moció del PP, en relació a l’instal·lació d’un Centre de Tecnificació Esportiva Especialitzat de Patinatge Artístic a Reus.

S’acorda:

Instar des de l’Ajuntament de Reus a la Generalitat, i més en concret, a la Secretària General de l’Esport de la Generalitat i al Consejo Superior de Deportes per tal d’impulsar i tramitar la creació a Reus d’un Centre de Tecnificació Esportiva Especialitzat en Patinatge Artístic.

13. Moció de CiU, per la simplificació de les obligacions tributàries de les entitats sense ànim de lucre.

S’acorda:

Primer. Instar al Govern espanyol a modificar la Llei de l’Impost sobre Societats per tal de simplificar les obligacions tributàries de les associacions i entitats sense ànim de lucre i recuperar el supòsit de no obligació de presentació de la declaració de l’Impost sobre Societats.

Segon. Que l’Ajuntament de Reus posi a disposició de les associacions i entitats sense ànim de lucre de un servei de formació i d’assessorament jurídic per a la presentació de les declaracions tributàries, mentre no es modifiqui la Llei de l’Impost sobre Societats.

Tercer. Notificar la present moció al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, als grups parlamentaris i a la Mesa del Congrés dels Diputats, així com a les associacions i entitats sense ànim de lucre de Reus.

14. Moció d’ARA Reus, per a la reactivació i dinamització del sector comercial i industrial de Reus.

S’acorda:

Que l'Ajuntament de Reus intensifiqui les relacions i els projectes conjunts amb els diversos actors socieconòmics que permetin crear un model de col·laboració en la promoció nacional i internacional de les PIMES en les que siguin convidades la Cambra de Comerç de Reus, Foment Reus Empresarial, REDESSA, Unió de Botiguers, El tomb de Reus, L’eix, PIMEC, CEPTA i altres entitats empresarials del territori marcant objectius i calendari viable.

15. Moció d’ARA Reus, perquè s’estudiï una baixada de la tarifa de l’autobús municipal.

S’acorda:

Que l’Ajuntament de Reus i el Consell d’Administració de l’empresa Reus Transports estudiï aplicar una rebaixa en el cost del bitllet senzill i de les targetes dels autobusos urbans de Reus.

16. Moció de la CUP, per a crear un reglament de prestacions econòmiques d’urgència social i la creació d’una targeta moneder de crèdit social.

Sotmesa la moció a votació, és rebutjada.

17. Moció de la CUP, per a desenvolupar de forma activa la Llei de drets de gais, lesbianes, bisexuals i transexuals i per l’eradicació de l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia.

S’acorda:

Primer.- Que l'Ajuntament de Reus impulsi un pla d’acció de caràcter municipal amb la planificació de polítiques públiques per avançar en la línia del que recolleix la Llei de drets de gais, lesbianes, bisexuals i transexuals i per l’eradicació de l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia aprovada al Parlament de Catalunya.

Segon.- Comunicar aquest acord als col·lectius GLBT H2O i Brot Bord que van promoure la moció esmentada anteriorment i presentada en aquest Ple el passat 13 de juny de 2014.

18. Moció de la CUP, per declarar Reus com a ciutat lliure de desnonaments.

Sotmesa la moció a votació, és rebutjada.

19. Moció del PSC, en relació al nivell d’estructura de l’Hospital Universitari de Sant Joan de Reus.

S’acorda:

Primer. El Ple rebutja l’actual classificació de l’hospital Universitari Sant Joan de Reus com a centre de nivell 4 i reclama que sigui reconegut com a centre de nivell 5. Considera que aquesta classificació no s’ajusta a la vàlua i es discriminatòria amb aquest equipament, els professionals que hi treballen i la ciutadania de tot l’àmbit territorial a qui presta el seu servei.
Segon. El Ple insta al President de la Corporació i al Director General de Sagessa que es facin totes les gestions necessàries en la major brevetat possible perquè l’hospital Universitari de Sant Joan de Reus sigui reconegut de nivell 5.
Tercer. El Ple reconeix als treballadors de l’hospital Universitari Sant Joan de Reus l’extraordinari esforç que estan realitzant per prestar un excel·lent servei de salut en tots els àmbits i especialitats en un context de precarietat tan en la disponibilitat de la plantilla necessària com en les condicions laborals i socials per a realitzar la seva feina. A més els encoratja a continuar treballant per tal d’aconseguir de forma immediata el reconeixement del nivell 5 i perseverar en l’establiment de xarxes per tal d’assolir en un futur proper el nivell 6.
Quart. El Ple insta al Departament de Salut a comprometre’s públicament per tal de no retallar el pressupost de l’hospital Universitari Sant Joan de Reus en els pressupostos de 2015 i 2016 i a reconèixer immediatament el nivell 5 del centre.
Cinquè. Traslladar aquests acords al Departament de Salut.

El secretari general

Jaume Renyer Alimbau

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.