Junta de Govern Local 2015-11-20

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 20/11/2015

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 20/2015

Caràcter: ordinària
Data: 20/11/2015
Horari: 12:00h a 12:15h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general
Sr. Baldomero Rovira López, interventor

S'ha excusat:
Sr. Marc Arza Nolla

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Serveis Financers. Donar compte del decret de l'Alcaldia núm. 11.441 que aprova la formalització de dues operacions de tresoreria amb BBVA i La Caixa de 4.000.000 i 2.500.000 euros, respectivament.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Adjudicació del servei de manteniment i conservació de l’enllumenat públic i ornamental de la ciutat de Reus.

5. Intervenció. Aprovació confort letter de la pòlissa de crèdit a curt termini a aprovar per la Fundació IMFE Mas Carandell.

6. Intervenció. Aprovació confort letter de la pòlissa de crèdit a curt termini a aprovar pel Consorci del Teatre Fortuny de Reus.

7. Guàrdia Urbana. Aprovació de l'encàrrec temporal i provisional de la gestió de la grua municipal a Reus Mobilitat i Serveis, SA.

Desenvolupament de la sessió

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència els següents assumptes per a ser inclosos a l'ordre del dia:

8. Esports. Conveni entre l'Ajuntament de Reus i la Real Federación Española de Patinaje per a l'organització de la Copa del Rei d'Hoquei sobre Patins 2016.

9. Esports. Encàrrec a Reus Esport i Lleure SA de la realització i gestió de la Copa del Rei d'Hoquei sobre Patins 2016.

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 23 d'octubre de 2015.

2. Informació de l’Alcaldia

L'alcalde informa que el proper Ple ordinari tindrà lloc el dia 28 de desembre de 2015 a les 16h i el Ple dels pressupostos pel 2016 tindrà lloc el dia 22 de gener de 2016 a les 9h.

L'alcalde també informa del següent:

De la cloenda, el dia 7 de novembre, del Xè Festival Internacional de Cinema de Reus "Memorimage" al Teatre Bartrina.
De la inauguració de la Conferència debat "Quina Europa vols?", el dia 11 de novembre, al Centre Cívic Llevant.
De la reunió al Consulat del Japó a Barcelona amb empresaris del sector comercial i turístic.
De la reunió de la Taula Estratègica de l'Aeroport. CESDA Reus.
De la inauguració, el dia 13 de desembre, de la 19ª Fira de l’Oli Siurana, amb l'assistència de l'Honorable conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Jordi Ciuraneta.
Del Sopar de la Lliga contra el Càncer a l'Hotel NH.
Del minut de silenci que l'Ajuntament de Reus va convocar dissabte 14 de novembre de 2015 a la plaça del Mercadal, per condemnar els atemptats comesos a París i per mostrar la solidaritat amb les víctimes i els seus familiars.
De la reunió de la Taula de Comerç. Agència Reus Promoció.
De la inauguració, el dia 18 de novembre, de la Biblioteca Pere Anguera amb l'assistència de l'Honorable conseller de Cultura, Ferran Mascarell.
De la presentació de la Campanya de Nadal, el dia 19 de novembre, que transformarà el centre de Reus en un gran parc temàtic inspirat en els contes infantils.

3. Serveis Financers. Donar compte del decret de l'Alcaldia núm. 11.441 que aprova la formalització de dues operacions de tresoreria amb BBVA i La Caixa de 4.000.000 i 2.500.000 euros, respectivament.

L'alcalde dona compte als assistents del següent decret:

"DECRET 11.441

Amb la finalitat de cobrir les necessitats de Tresoreria de l’Ajuntament de Reus s’han demanat ofertes a diverses entitats bancàries per cobrir un total de 10.000.000 euros en operacions de tresoreria a cancel·lar en el termini màxim d’un any. Aquesta necessitat ve provocada pel desfasament temporal entre l'entrada d’ingressos i la realització de pagaments que es produeix en alguns mesos de l'any.

Les entitats BBVA i La Caixa han presentat ofertes per imports de 4.000.000 euros i 2.500.000 euros respectivament, que es consideren adients, ateses les condicions favorables en tant que ambdues estan subjectes als límits de condicions financeres per entitats locals definits en la Resolució de 31 de juliol de 2015 de la Secretaria General del Tesoro sobre la definició del principi de prudència financera. La operació de La Caixa es planteja com una renovació de la operació ja existent pel mateix import de 2.500.000 euros i venciment 9 de desembre de 2015.

Segons l'article 51 del Reial decret legislatiu 2/2004 pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, "Per a atendre necessitats transitòries de tresoreria, les Entitats locals podran concertar operacions de crèdit a curt termini, que no excedeixi d’un any, sempre que en el seu conjunt no superin el 30 per 100 dels seus ingressos liquidats per operacions corrents en l’exercici anterior...”. En similars termes s’expressa l’article 199 del mateix text legal.

La competència pel que fa a l’aprovació d’operacions de tresoreria que no superin el 15 per 100 dels ingressos corrents liquidats, que correspon a l’alcalde segons l’art 52.2 del TRLRHL, va ser delegada en la Junta de Govern Local pel decret d’alcaldia 7032 de 15 de juny de 2015.

Atès que aquest mateix decret 7032 resol la capacitat d’avocar competències delegades a la Junta de Govern Local en els termes previstos en l’article 14 de la Llei 30/1992, i atesa la urgència d’aprovar les esmentades operacions abans de la finalització del termini de validesa de les ofertes presentades, que en cas de l’oferta del BBVA és el 22 d’octubre de 2015.

Atès les condicions financeres i operatives de les ofertes, i a la vista dels informes preceptius,

He resolt:

Primer. Avocar l’exercici de les competències delegades a la Junta de Govern Local pel que fa a l’aprovació de les esmentades operacions de tresoreria per cas d’urgència, donant-ne compte a la propera Junta de Govern Local.

Segon. Aprovar la concertació d’una operació de crèdit a curt termini amb l’entitat BBVA a través d’una pòlissa de crèdit de les previstes a l'article 51 del decret legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, per un import de QUATRE MILIONS d’euros (4.000.000 €) per a cobrir desfasaments transitoris de tresoreria.

Les condicions i característiques de l'operació a contractar són les següents:

- Import: QUATRE MILIONS d’euros (4.000.000 €)
- Interès: EURIBOR 3M + 0,49 %. Liquidació i revisió trimestral
- Termini: com a màxim 12 mesos des de la signatura
- Comissió Obertura: 0,00 %.
- Comissió de Disponibilitat: 0,025 % trimestral
- Comissió de cancel·lació Exempta
- Garantia Les pròpies de l’Ajuntament.
Domiciliació suficient de recursos
- Compensacions Operativa transaccional (impostos, assegurances socials, nòmines, rebuts, etc).
- Formalització: Secretari de l’Ajuntament

Tercer: Aprovar la concertació d’una operació de crèdit a curt termini amb l’entitat La Caixa, a través d’una pòlissa de crèdit de les previstes a l'article 51 del decret legislatiu 2/2004, pel que s’aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, per un import de DOS MILIONS CINC-CENTS MIL euros (2.500.000 €), ja sigui com amortització anticipada de l’operació actualment vigent del mateix import de 2.500.000 euros i venciment 9 de desembre de 2015 i nova concertació, o bé com a renovació automàtica de la mateixa al venciment.

Les condicions i característiques de l'operació a contractar són les següents:

- Import: DOS MILIONS CINC-CENTS MIL euros (2.500.000 €)
- Interès: Segons resolució Prudència Financera. EURIBOR 3M + 0,49 %. Revisió i liquidació trimestral.
- Termini: Com a màxim 12 mesos des de la signatura
- Comissió Obertura: 0,00 %.
- Comissió d’estudi 0,00 %
- Comissió de Disponibilitat: 0,10 % anual
- Amortització Al venciment
- Garantia Les pròpies de l’acreditat amb afectació de tributs.
- Intervenció: Sense intervenció notarial, intervenció fedatari municipal

Quart: Formalitzar els esmentats crèdits segons les normes vigents per a les operacions de tresoreria a curt termini.

Cinquè: Facultar l'alcalde i, en el seu cas, el regidor delegat de Recursos Generals i Hisenda, per a què, indistintament un o l'altre, en representació de l'Ajuntament, subscriguin tots els documents públics i privats que siguin necessaris per formalitzar les anteriors operacions."

Els membres de la JGL es donen per assabentats.

4. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Adjudicació del servei de manteniment i conservació de l’enllumenat públic i ornamental de la ciutat de Reus.

"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local de data 27 de febrer de 2015, es va aprovar el plec de clàusules administratives i tècniques particulars que havien de regir la contractació, mitjançant procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, del servei de manteniment i conservació de l’enllumenat públic i ornamental de la ciutat de Reus, amb un valor estimat del contracte de 3.695.868,80 € (més l'IVA que li correspongui), i un pressupost de licitació anual de 710.744,00 € (més l'IVA que li correspongui).

Atès que es contracta mitjançant el procediment obert, subjecte a regulació harmonitzada, a l’empara de l’article 138.2 i 157 en relació amb els articles 13 i 16 del Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic (en endavant, TRLCSP), en virtut del qual qualsevol empresari interessat pot presentar proposició, amb la utilització d’una pluralitat de criteris, tal i com preveu l’article 150 del TRLCSP.

Atès que s’han presentat a la present licitació FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS SA I ALUMBRADOS VIARIOS S.A (compromís d'UTE), SOCIEDAD IBÉRICA DE CONSTRUCCIONES ELÉCTRICAS SA, SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELÉCTRICAS SA, EMTE SERVICE SAU, IMESAPI SA i MERCADER INTEGRAL SL (compromís d'UTE), FERROVIAL SERVICIOS SA, EULEN SA i l’empresa ELECNOR SA.

Atès que en data 14 d'abril de 2015 la mesa de contractació va procedir a la qualificació de la documentació general presentada per les empreses.

Atès que en data 27 d'abril de 2015, la mesa de contractació va procedir a l'obertura del sobre “B” que contenia la documentació a valorar mitjançant criteris d’adjudicació basats en judicis de valor.

Atès que en data 30 de setembre de 2015, la mesa de contractació va procedir a donar compte del resultat de la valoració de la documentació a valorar mitjançant criteris d'adjudicació basats judicis de valor presentada pels licitadors, segons informes tècnics valoratius de dates 14.09.2015 i 23.09.2015, i arrel de les manifestacions dels informes esmentats, la mesa de contractació va acordar excloure les empreses FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS SA-ALUMBRADOS VIARIOS SA-(compromís d'UTE), SOCIEDAD IBERICA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA, EMTE SERVICE SAU, FERROVIAL SERVICIOS SA i l'empresa EULEN SA, per incompliment de requisits establerts en el plec de prescripcions tècniques en base als referits informes, i seguidament es va procedir a l'obertura del sobre «C» (documentació a valorar mitjançant criteris quantificables de forma automàtica) presentada per les empreses, SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELÉCTRICAS SA, IMESAPI SA i MERCADER INTEGRAL SL (compromís d'UTE), i l’empresa ELECNOR SA.

Vist l’informe tècnic emès pel Tècnic Municipal de Manteniment de data 13 d'octubre de 2015, en el qual es valoren les ofertes presentades d’acord amb els criteris d’adjudicació establerts a l’Annex VIII del plec de clàusules tècniques.

Vista la proposta d’adjudicació feta per part de la mesa de contractació, en data 19 d’octubre de 2015, a favor de l’empresa SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA, per ser la que ha obtingut major puntuació, i considerar-se l’oferta més avantatjosa per l’Ajuntament.

Atès que les característiques i avantatges de la proposició de l’adjudicatari determinants de la seva selecció, són:

-Ser l'oferta econòmicament més avantatjosa.

-La disposició de 6.976 hores d’un equip de treball format per un oficial de 1ª electricista, un oficial de 2ª electricista i un camió cistella de 14 metres, que equivalen a un valor econòmic de 244.997,12euros (import sense IVA).

-Millores en canalitzacions i cablejat en les instal·lacions de l'enllumenat equivalents a un valor econòmic de 345.756,80 euros(import sense IVA).

-Millores en enllumenat ornamental equivalents a un valor econòmic de 40.745,87 euros (import sense IVA).

Atès que per Decret número 2015011500 del Regidor Delegat d'Hisenda i Recursos Generals de data 21 d'octubre de 2015, es va fer el requeriment previ a l'empresa SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA, per tal que presentés la documentació que disposa la clàusula quinzena del plec de clàusules administratives i tècniques particulars, i que constituís una garantia definitiva equivalent al 5% de l'import d'adjudicació (IVA exclòs) per un import de 106.441,02€.

Atès que en el termini concedit l'empresa SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA, ha presentat la documentació requerida a la clàusula quinzena del plec i la carta de pagament, justificativa d'haver constituït la garantia definitiva, per import de 106.441,02€, en data 4 de novembre de 2015.

Atès que en data 12 de novembre de 2015, la Mesa de Contractació va procedir a la qualificació de la documentació presentada per l'empresa «SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA», la qual acredita la personalitat, capacitat i solvència econòmica i financera i tècnica o professional, per a contractar assenyalada al plec de clàusules.

Vist el que disposen els articles 151, 154 i 156 del TRLCSP, en relació a l'adjudicació i a la formalització del contracte.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona, apartats segon i catorzè, del TRLCSP, i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, s'acorda:

Primer. Excloure a les empreses FOMENTO DE CONSTRUCCIONES Y CONTRATAS SA-ALUMBRADOS VIARIOS SA-(compromís d'UTE), SOCIEDAD IBERICA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA, EMTE SERVICE SAU, FERROVIAL SERVICIOS SA i l'empresa EULEN SA, pels motius que consten en la part expositiva del present Acord.

Segon. Adjudicar el servei de manteniment i conservació de l'enllumenat públic i ornamental de la ciutat de Reus, a l'empresa «SOCIEDAD ESPAÑOLA DE CONSTRUCCIONES ELECTRICAS SA» per la quantitat total anual de 532.205,10€ (més l’IVA que li correspongui) d’acord amb la seva oferta econòmica de data 8 d’abril de 2015.

Tercer. Notificar el present acord als licitadors que han participat en la licitació, i PUBLICAR-LO en el perfil del contractant de l’ Ajuntament de Reus.

Quart. Formalitzar el contracte administratiu en el termini fixat a l'article 156.3 del TRLCSP i PUBLICAR l’anunci de la formalització del contracte en el perfil del contractant i en els butlletins oficials corresponents, a l’empara del que disposa l’article 154 de la TRLCSP.

Cinquè. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Intervenció. Aprovació confort letter de la pòlissa de crèdit a curt termini a aprovar per la Fundació IMFE Mas Carandell.

"Atès que en data 28 d'octubre de 2015, el Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell va tractar la situació de la tresoreria, concloent la necessitat de finançament a curt termini de la Fundació, per a poder fer front als pagaments previstos.

Atès que es van sol·licitar propostes a tres entitats financeres per a cobrir aquesta necessitat de finançament per import de 100.000€. L'entitat que ha manifestat interès per cobrir aquesta necessitat ha estat Caixabank SA.

Atès que el Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell, en sessió de data 28 d'octubre va acordar, a partir dels antecedents exposats, facultar al President de la Fundació IMFE Mas Carandell, previs els tràmits corresponents, per aprovar i concertar l'operació de finançament a curt termini, per un import de 100.000€ i amb unes condicions econòmiques fixades com a màxims en la normativa de prudència financera vigent a la data de signatura de l'operació.

Atès que les condicions de l'operació finalment comunicada per Caixabank SA, a la Fundació IMFE MAS Carandell en oferta de data 9 de novembre de 2015, són:

Import: Fins a 100.000€
Termini: 6 mesos amb 1 pròrroga tàcita de 6 mesos més.
Interès: Subjecte a prudència financera novembre 2015 (Euríbor 3 mesos + 0,42%)
Comissió obertura: 0,00%
Comissió d'estudi: 0,00%
Comissió de disponibilitat: 0,10% anual, cobrable trimestralment
Amortització: al venciment (6 mesos)
Interessos: Liquidació trimestral
Garantia: Les pròpies de l'acreditat i Confort Letter (*)de l'Ajuntament de Reus
Condicions posteriors a la signatura: La pròrroga tàcita prevista als 6 mesos estarà subjecte a: 1. Traspàs de tota l'operativa bancària de la Fundació a Caixabank (domiciliació dels cobraments, pagaments nòmines, proveïdors, rebuts domiciliats...) i 2. Autorització del departament de riscos de Caixabank.

(*) Atès que l'entitat financera sol·licita la signatura de la Confort Letter amb el text que seguidament es reprodueix:

"LA CAIXA

Senyors,

Som plenament conscients que en l’aprovació de la transacció, s’ha tingut en compte de manera rellevant, la participació, d’aquest Ajuntament en el Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell i per tant la vinculació estreta entre els dos. Per aquest motiu i mitjançant aquesta carta, expressem el nostre ferm compromís de garantir el bon fi de l’operació de finançament que formalitzaran en favor de la mateixa, compromís que volem reflectir en el següents termes:

1.- Qualsevol canvi en la forma de gestió dels serveis i activitats que actualment constitueixen l’objecte social de la Fundació ha de ser comunicat amb al menys tres mesos d’antelació a Caixabank SA

2.- L’Ajuntament de Reus notificarà a Caixabank, SA, amb un mínim tres mesos d’antelació, el canvi substancial en les condicions en que la Fundació IMFE Mas Carandell, sempre que impedeix a aquesta fundació fer front adequadament als seus compromisos econòmics.

3.- L’Ajuntament de Reus es compromet a mantenir la seva participació (9 patrons de l’Ajuntament enfront dels 12 patrons totals) en la Fundació IMFE Mas Carandell durant tota la vigència de l’operació de crèdit, així com a exercitar mecanismes de control en la gestió de la Fundació IMFE Mas Carandell per a l’atenció de les obligacions assumides amb aquesta operació de finançament, dotant-la, si s’escau, dels fons necessaris per tal que pugui acomplir amb les obligacions derivades d’aquesta operació fins a un màxim del 75% de l’operació, previs els tràmits que corresponguin."

Vist l'Informe d'intervenció de data 16 de novembre de 2015 emès en relació a l'aprovació de l'operació de finançament a curt termini de la Fundació IMFE Mas Carandell, que en el seu apartat segon relatiu a les consideracions jurídiques de l'expedient, es dona la consideració d'aval a la confort letter sol·licitada per Caixabank SA, d'acord amb la Resolució de 9 de setembre de 2015 de la secretaría General de Coordinación Autonómica y Local, i que com descriu l'apartat primer de les consideracions respecte la tramitació de l'expedient de l'Informe d'Intervenció esmentat, la competència de l'aprovació de la confort letter correspon a l'Alcalde.

Atès que aquestes condicions són de prudència financera d'acord amb la Resolució de 31 de juliol de 2015, de la Secretaría General del Tesoro y Política Financera, per la que es defineix el principi de prudència financera aplicable a les operacions d'endeutament de les entitats local, i d'acord amb la Resolució de 28 d'octubre de 2015 de la Direcció General del Tesoro, per la que s'actualitza l'annex1 de l'anterior Resolució de la Secretaria general.

Atès que amb la consideració d'aquesta confort letter per import de 75.000€ (75% de 100.000€), l'Ajuntament no supera el llindar de l'art. 51 del TRLRHL previst per les operacions de crèdit a curt termini.

Atès que mitjançant Decret 7032 de data 15 de juny de 2015, l'Alcalde resolt delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local.

S'acorda:

Primer: Aprovar el text de la confort letter de la Pòlissa de crèdit, reproduït en l'apartat expositiu de l'acord amb el termes i condicions exposades. Condicionar aquest acord a l'aprovació per part de l'òrgan competent de la Fundació IMFE Mas Carandell.

Segon: Donar trasllat al Patronat de la Fundació IMFE Mas Carandell, per tal que incorpori el present acord a l'expedient d'aprovació i concertació de l'operació de finançament a curt termini juntament amb la resta dels termes de l'operació proposats per Caixabank.

Tercer: Que es comuniqui l'operació de confort letter a l'òrgan de Tutela Financera, per part de la Corporació, d'acord amb els termes previstos en l'Informe d'Intervenció emès al respecte de l'aprovació i concertació de l'operació financera."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Intervenció. Aprovació confort letter de la pòlissa de crèdit a curt termini a aprovar pel Consorci del Teatre Fortuny de Reus.

"Atesa la necessitat del Consorci del Teatre Fortuny de Reus de concertar una pòlissa de tresoreria a curt termini per tal de disposar dels fons líquids necessaris per al bon funcionament de l’entitat.

Atès que les condicions de l'operació finalment comunicada per Caixabank SA, al Consorci del Teatre Fortuny de Reus són:

Import: Fins a 100.000€
Termini: 6 mesos amb 1 pròrroga tàcita de 6 mesos més.
Interès: Subjecte a prudència financera novembre 2015 (Euríbor 3 mesos + 0,42%)
Comissió obertura: 0,00%
Comissió d'estudi: 0,00%
Comissió de disponibilitat: 0,10% anual, cobrable trimestralment
Amortització: al venciment (6 mesos)
Interessos: Liquidació trimestral
Garantia: Les pròpies de l'acreditat i Confort Letter (*)de l'Ajuntament de Reus
Condicions posteriors a la signatura: La pròrroga tàcita prevista als 6 mesos estarà subjecte a: 1. Traspàs de tota l'operativa bancària del Consorci a Caixabank (domiciliació dels cobraments, pagaments nòmines, proveïdors, rebuts domiciliats...) i 2. Autorització del departament de riscos de Caixabank.

(*) Atès que l'entitat financera sol·licita la signatura de la Confort Letter amb el text que seguidament es reprodueix:
"LA CAIXA

Senyors,

Som plenament conscients que en l’aprovació de la transacció, s’ha tingut en compte de manera rellevant, la participació, d’aquest Ajuntament en el Consorci del Teatre Fortuny de Reus i per tant la vinculació estreta entre els dos. Per aquest motiu i mitjançant aquesta carta, expressem el nostre ferm compromís de garantir el bon fi de l’operació de finançament que formalitzaran en favor de la mateixa, compromís que volem reflectir en el següents termes:

1.- Qualsevol canvi en la forma de gestió dels serveis i activitats que actualment constitueixen l’objecte social del Consorci del Teatre Fortuny de Reus ha de ser comunicat amb al menys tres mesos d’antelació a Caixabank SA

2.- L’Ajuntament de Reus notificarà a Caixabank, SA, amb un mínim tres mesos d’antelació, el canvi substancial en les condicions en que el Consorci del Teatre Fortuny de Reus, sempre que impedeix a aquest Consorci fer front adequadament als seus compromisos econòmics.

3.- L’Ajuntament de Reus es compromet a mantenir la seva participació durant tota la vigència de l’operació de crèdit, així com a exercitar mecanismes de control en la gestió del Consorci del Teatre Fortuny de Reus per a l’atenció de les obligacions assumides amb aquesta operació de finançament, dotant-la, si s’escau, dels fons necessaris per tal que pugui acomplir amb les obligacions derivades d’aquesta operació fins a un màxim del 67% de l’operació, previs els tràmits que corresponguin."

Vist l'Informe d'intervenció de data 16 de novembre de 2015 emès en relació a l'aprovació de l'operació de finançament a curt termini del Consorci del Teatre Fortuny de Reus, que en el seu apartat tercer relatiu a les consideracions jurídiques de l'expedient, es dona la consideració d'aval a la confort letter sol·licitada per Caixabank SA, d'acord amb la Resolució de 9 de setembre de 2015 de la secretaría General de Coordinación Autonómica y Local, i que com descriu l'apartat primer de les consideracions respecte la tramitació de l'expedient de l'Informe d'Intervenció esmentat, la competència de l'aprovació de la confort letter correspon a l'Alcalde.

Atès que aquestes condicions són de prudència financera d'acord amb la Resolució de 31 de juliol de 2015, de la Secretaria General del Tesoro y Política Financera, per la que es defineix el principi de prudència financera aplicable a les operacions d'endeutament de les entitats local, i d'acord amb la Resolució de 28 d'octubre de 2015 de la Direcció General del Tesoro, per la que s'actualitza l'annex1 de l'anterior Resolució de la Secretaria general.

Atès que amb la consideració d'aquesta confort letter per import de 67.000€ (67% de 100.000€), l'Ajuntament no supera el llindar de l'art. 51 del TRLRHL previst per les operacions de crèdit a curt termini.

Atès que mitjançant Decret 7032 de data 15 de juny de 2015, l'Alcalde resolt delegar aquesta competència a la Junta de Govern Local.

S'acorda:

Primer. Aprovar el text de la confort letter de la Pòlissa de crèdit, reproduït en l'apartat expositiu de l'acord amb el termes i condicions exposades. Condicionar aquest acord a l'aprovació per part de l'òrgan competent del Consorci del Teatre Fortuny de Reus.

Segon. Donar trasllat al Consorci del Teatre Fortuny de Reus, per tal que incorpori el present acord a l'expedient d'aprovació i concertació de l'operació de finançament a curt termini juntament amb la resta dels termes de l'operació proposats per Caixabank.

Tercer. Que es comuniqui l'operació de confort letter a l'òrgan de Tutela Financera, per part de la Corporació, d'acord amb els termes previstos en l'Informe d'Intervenció emès al respecte de l'aprovació i concertació de l'operació financera."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Guàrdia Urbana. Aprovació de l'encàrrec temporal i provisional de la gestió de la grua municipal a Reus Mobilitat i Serveis, SA.

"Atès que l'article 25.2 de la Llei 7/1985, de 2 de abril, reguladora de les Bases del Règim Local estableix que el municipi té competències pròpies, entre d’altres, en matèria de trànsit, estacionament de vehicles i mobilitat.

Atès que entre les atribucions per exercir aquestes competències resta inclosa la corresponent a la retirada de vehicles de la via pública mitjançant grua; així, l’article 105 del Reial Decret legislatiu 6/2015, de 30 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària habilita l’autoritat encarregada de la gestió del trànsit a retirar els vehicles de la via i dipositar-los en el lloc que es designi en els casos que s’hi relacionen.

Atès que la Llei 16/1991, de 10 de juliol, de les policies locals, estableix que correspon a la Guàrdia Urbana ordenar, senyalitzar i dirigir el trànsit en el nucli urbà, d’acord amb el que estableix les normes de circulació... així com dur a terme les actuacions destinades a garantir la seguretat viària... a la vegada que en l’exercici de llurs funcions, la Guàrdia Urbana gaudeix, a tots els efectes, de la condició d’agents de l’autoritat.

Atès que per dur a terme aquest servei, la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 26 de juny de 2009, encarregà, per un període de cinc anys a comptar des del dia 1 de novembre de 2009, a l’empresa REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA (abans anomenada Aparcaments i Mercats de Reus, SAM –AMERSAM-) la licitació, contractació i coordinació de la gestió del servei de retirada de vehicles de la via pública amb grua.

Atès que el punt quart de l’esmentat acord preveia la possibilitat de prorrogar aquest termini a criteri de la Junta de Govern Local en funció dels resultats del servei.

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió duta a terme el dia 23 de desembre de 2014, acordà renovà l’encàrrec, per un termini de tretze mesos, a comptar des del dia 1 de novembre de 2014, per un import de 420.000 euros, IVA inclòs.
Atès que prèviament, el dia 28 de novembre, l’Assessoria jurídica i la Secretaria general van emetre un informe en el qual posaven de manifest la necessitat que la prestació de l’encàrrec referenciat havia d’ésser, almenys, parcialment assumida per part de l’aleshores denominada AMERSAM, i que si aquesta assumpció no es produïa, es recomanava que la licitació fos assumida quan això possible pel propi Ajuntament.

Atès que un cop realitzats els treballs de redacció del plec de clàusules administratives i tècniques particulars, mitjançant decret de l’alcaldia de 26 d’octubre de 2015, s’aprovà l’expedient de contractació del servei d’arrossegament, transport i retirada de vehicles de la via pública per mitjà de grua a la ciutat de Reus, s’aprovà l’esmentat plec de clàusules i es resolgué efectuar els corresponents anuncis de licitació.

Vist l’informe de l’assessoria jurídica de 27 d’octubre de 2015, pel qual es posava de manifest la necessitat d’adoptar alguna decisió per disposar del servei de retirada de vehicles des de la finalització de l’encàrrec que fou renovat per acord de la Junta de Govern local del dia 23 de desembre de 2014 (finalització que s’esdevé l’1 de desembre de 2015) i l’entrada en funcionament del servei per part de l’adjudicatari resultant del procés de licitació efectuat per l’Ajuntament que, pels tràmits d’un procediment d’aquesta naturalesa i import, en cap cas es veu factible que sigui abans de les darreries del mes d’abril de 2016.

Vist l'informe emès pels responsables de la Guàrdia Urbana del dia 12 de novembre de 2015, en el qual es valora satisfactòriament el servei de retirada de vehicles executat en virtut de l'encàrrec esmentat al paràgraf quart, pels motius que s'exposen a l'esmentat informe, per la qual cosa es proposa renovar aquest encàrrec de gestió per un període de 6 mesos més a comptar des del dia 1 de desembre de 2015, reduint –com ja es féu a la darrera renovació- els recursos destinats a aquest servei, en la mesura que s'ha reduït també la demanda de serveis de grues.

Considerant, doncs, la necessitat de continuar disposant de servei de retirada de grua fins a l’entrada en funcionament del servei resultant de la licitació esmentada al paràgraf vuitè d’aquesta resolució.

Vist el que disposa l’article 174 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en relació als compromisos de despesa de caràcter plurianual.

Vistes les competències delegades per l’Alcaldia a la Junta de govern local en virtut del decret d’Alcaldia 7034, de data de data 15 de juny de 2015 (publicat al BOPT núm. 145 de 23/06/2015).

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Ordenar (atenent les circumstàncies concurrents, exposades en els antecedents del present acord, i atesa la necessitat de mantenir el servei), a l’empresa REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA el manteniment del servei de retirada de vehicles de la via pública mitjançant grua, de forma temporal i provisional, fins a l’efectiva posada en servei per part de l’adjudicatari resultant del procés municipal de licitació.

Segon. Per rescabalar-se d’aquesta execució del servei, REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA presentarà a l’Ajuntament les factures corresponents als serveis prestats la mensualitat anterior, en els mateixos termes i condicions vigents a data d’avui.

Tercer. Correspondrà a la Guàrdia Urbana la supervisió i control del servei públic esmentat en l’acord anterior. Així mateix, l’exercici d’autoritat que implica aquest servei públic correspondrà exclusivament a la Guàrdia Urbana, per la qual cosa la retirada d’un vehicle haurà de ser prèviament ordenada per aquesta.

Quart. Donar trasllat d’aquest acord a REUS MOBILITAT I SERVEIS, SA. "

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passa a tractar els assumptes admesos al començament de la sessió i que s'han declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.3 del Text Refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya:

8. Esports. Conveni entre l'Ajuntament de Reus i la Real Federación Española de Patinaje per a l'organització de la Copa del Rei d'Hoquei sobre Patins 2016

"L'Ajuntament de Reus, en virtut de l’article 25.2 l) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’administració local, té competència en matèria de promoció de l’esport i instal·lacions esportives i d’ocupació del temps lliure. Així mateix, l’article 39 del Decret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, pel qual s’aprova el text únic de la Llei de l’esport, estableix que correspon als municipis promoure de manera general l'activitat física i l'esport en llur àmbit territorial.

El Comité Nacional de Hockey sobre Patines de la Real Federación Española de Patinaje (en endavant RFEP) va publicar el 15 de juliol de 2015 els requeriments per optar a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016.

L’entitat Reus Deportiu va sol·licitar a l’Ajuntament de Reus, mitjançant diverses converses, la presentació de la candidatura de la ciutat de Reus per a l’organització d’aquest esdeveniment.

En data 15 de setembre de 2015 el regidor delegat de l’Àrea d’Esports, el Sr. Joaquim Enrech Garola, va presentar a la RFEP la petició formal per optar a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016, atès l’elevat interès esportiu i social d’una organització en l’àmbit de l’hoquei sobre patins, esport emblemàtic a la ciutat.

L’Ajuntament de Reus va presentar a la RFEP el projecte d’organització d’aquest esdeveniment esportiu, i en data 31 d’octubre de 2015 la Junta Directiva d’aquest organisme va aprovar la candidatura presentada per la ciutat de Reus.
Segons l’estudi tècnic, econòmic i de viabilitat d’aquest campionat, per part de Reus Esport i Lleure, SA, s’ha emès informe favorable en data 16 de novembre 2015.

L’Ajuntament de Reus considera d’especial interès l’organització anual d’almenys un esdeveniment esportiu. A més, cal tenir en compte les especials circumstàncies de l’any 2016, durant el qual al Pavelló Olímpic Municipal s’efectuaran diverses obres de reforma, que es portaran a terme amb posterioritat a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016, que es desenvoluparà a finals del mes de febrer.

D’acord amb l’informe de data 19 de novembre de 2015 emès per la gerència, en el qual s’expressa la necessitat d’aprovar l’esmentat conveni de col·laboració, el qual preveu una aportació municipal al pressupost de l’organització de 55.000,00 €, en els termes que estableix la seva clàusula desena. D’aquest import l’Ajuntament de Reus farà efectius 12.500,00 € amb càrrec al pressupost del 2015 en concepte de cànon, i s’hauran de consignar 12.500,00 € amb càrrec al pressupost del 2016. Per que fa als 30.000,00 € restants es farà la corresponent aportació al pressupost general del campionat a través de l’encàrrec de la gestió de l’organització del referit campionat efectuat a la societat municipal Reus Esport i Lleure, SA, amb càrrec al pressupost de 2016.

En l’informe emès en data 19 de novembre de 2015 per la Secretaria General de la Corporació es fa constar que l’objecte del conveni no està comprès en el de cap dels contractes regulats pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, de manera que ens trobem davant del supòsit d’exclusió d’aplicació d’aquesta norma previst per l’article 4.1.d).

En l’informe emès per la Intervenció municipal el dia 19 de novembre de 2015 s’acredita l’existència de consignació pressupostària.

Per Decret de l’alcaldia de data 15 de juny de 2015 es va delegar en la Junta de Govern Local la formulació dels convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import fos competent l’alcalde i la seva quantia excedís els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/es, límit fixat en 50.000,00 € segons decret de la mateixa data.

Com que l’aportació municipal en el present conveni supera amb escreix la xifra esmentada en el paràgraf anterior (les despeses estimades del qual s’han quantificat en 211.722,68 €), l’òrgan competent per a la seva aprovació és la Junta de Govern Local.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Aprovar el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la Real Federación Española de Patinaje relatiu a l’organització de la Copa de Sa Majestat el Rei d’hoquei sobre patins del 25 al 28 de febrer de 2016.

Segon. Aprovar la despesa plurianual d’acord amb les anualitats previstes en el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la Real Federación Española de Patinaje, per una banda, per un import de 12.500,00 € (primer pagament del cànon dels drets d’organització) amb càrrec al pressupost del 2015, i per l’altra, per uns imports de 12.500,00 € (segon pagament del cànon dels drets d’organització) més 30.000,00 € (en concepte d’encàrrec a Reus Esport i Lleure, SA), per la qual cosa s’haurà d’habilitar el crèdit corresponent, per poder fer front als compromisos econòmics adquirits per l’Ajuntament de Reus, en virtut del conveni que s’aprova.

Tercer. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea d’Esports per tal que qualsevol d’ells, indistintament, signi tots els documents que siguin necessaris per a fer efectius els anteriors acords."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

9. Esports. Encàrrec a Reus Esport i Lleure SA, de la realització i gestió de la Copa del Rei d'Hoquei sobre Patins 2016.

"L'Ajuntament de Reus, en virtut de l’article 25.2 l) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’administració local, té competència en matèria de promoció de l’esport i instal·lacions esportives i d’ocupació del temps lliure. Així mateix, l’article 39 del Decret legislatiu 1/2000, de 31 de juliol, pel qual s’aprova el text únic de la Llei de l’esport, estableix que correspon als municipis promoure de manera general l'activitat física i l'esport en llur àmbit territorial.

El Comité Nacional de Hockey sobre Patines de la Real Federación Española de Patinaje (en endavant RFEP) va publicar el 15 de juliol de 2015 els requeriments per optar a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016.

L’entitat Reus Deportiu va sol·licitar a l’Ajuntament de Reus, mitjançant diverses converses, la presentació de la candidatura de la ciutat de Reus per a l’organització d’aquest esdeveniment.

En data 15 de setembre de 2015, el regidor delegat de l’Àrea d’Esports, el Sr. Joaquim Enrech Garola, va presentar a la RFEP la petició formal per optar a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016, atès l’elevat interès esportiu i social d’una organització en l’àmbit de l’hoquei sobre patins, esport emblemàtic a la ciutat.

L’Ajuntament de Reus va presentar a la RFEP el projecte d’organització d’aquest esdeveniment esportiu, i en data 31 d’octubre de 2015 la Junta Directiva d’aquest organisme va aprovar la candidatura presentada per la ciutat de Reus.

Segons l’estudi tècnic, econòmic i de viabilitat d’aquest campionat per part de Reus Esport i Lleure, SA, s’ha emès informe favorable en data 16 de novembre 2015.

L’Ajuntament de Reus considera d’especial interès l’organització anual d’almenys un esdeveniment esportiu. A més, cal tenir en compte les especials circumstàncies de l’any 2016, durant el qual al Pavelló Olímpic Municipal s’efectuaran diverses obres de reforma, que es portaran a terme amb posterioritat a l’organització de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016, que es desenvoluparà a finals del mes de febrer.

En el conveni de col·laboració entre l’Ajuntament de Reus i la RFEP relatiu a l’organització i celebració de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016, es contempla, concretament a la clàusula primera, que per a la consecució dels objectius establerts, l’Ajuntament de Reus el podrà executar directament o mitjançant la societat mercantil de capital íntegre municipal Reus Esport i Lleure, SA.

En l’informe abans esmentat s’incorpora el pressupost de l’execució del campionat (desglossat en el projecte Reus’16), per un import de 211.722,68 €, que inclou, per una banda, 25.000,00 € del cànon que aporta l’Ajuntament de Reus a la RFEP en dues anualitats (és a dir, 12.500,00 € a càrrec del pressupost del 2015 i 12.500,00 € a càrrec del pressupost del 2016) i, per una altra, l’aportació de l’Ajuntament de Reus, a càrrec del pressupost de l’any 2016, de 30.000,00 €, corresponents a l’encàrrec a efectuar a Reus Esport i Lleure, SA, en concepte d’execució de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016.

La societat Reus Esport i Lleure, SA, té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus, el qual li podrà fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, amb relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del que disposen als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (a partir d’ara TRLCSP).

Al respecte, cal tenir en compte, entre d’altres, els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

De conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1.n) del TRLCSP, resten fora de l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.

En base a la valoració dels resultats d’altres esdeveniments esportius, és voluntat de l’Àrea d’Esports, un cop estudiats el projecte Reus’16 i el pressupost de l’esdeveniment, encarregar a Reus Esport i Lleure, SA, els compromisos adquirits per l’Ajuntament de Reus en virtut del conveni de col·laboració entre la RFEP i aquest Ajuntament, per a l’organització i celebració de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016.

En l’informe emès per la gerència en data 19 de novembre de 2015 es proposa encarregar a Reus Esport i Lleure, SA, l’execució dels compromisos adquirits per l’Ajuntament de Reus en virtut del conveni esmentat relatiu a l’execució de la Copa del Rei d’Hoquei sobre patins 2016, que es durà a terme del 25 al 28 de febrer de 2016, ambdós inclosos.

Per tal de donar compliment a la clàusula desena d’aquell conveni resta pendent d’aportar al pressupost general del campionat l’import de 30.000,00 €, amb càrrec al pressupost del 2016.
En l’informe emès per la Intervenció municipal el dia 19 de novembre de 2015 s’acredita l’existència de consignació pressupostària.

Per Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015 es va delegar a la Junta de Govern Local la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan pel seu import fos competent l’alcalde i excedís els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/es, límit fixat en 25.000,00 € segons decret de la mateixa data.

Com que l’aportació municipal en el present encàrrec supera amb escreix la xifra esmentada en el paràgraf anterior, l’òrgan competent per a la seva aprovació és la Junta de Govern Local.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Encarregar a Reus Esport i Lleure, SA, l’execució dels compromisos adquirits per l’Ajuntament de Reus en virtut del conveni de col·laboració amb la RFEP per a l’organització i celebració de la Copa del Rei d’Hoquei sobre patins 2016, que es durà a terme del 25 al 28 de febrer de 2016, ambdós inclosos.

Segon. Del cost d’aquesta actuació per import total de 211.722,68€, l’Ajuntament de Reus assumirà la quantitat màxima de 30.000€ en concepte de dèficit estimat, que s’imputarà en el pressupost del 2016, i la quantitat de 25.000,00 € del cànon que aporta l’Ajuntament de Reus a la RFEP en dues anualitats (és a dir, 12.500,00 € a càrrec del pressupost del 2015 i 12.500,00 € a càrrec del pressupost del 2016).

Tercer. L’encàrrec que s’efectua en l’acord PRIMER anterior, per import de 186.722,68€, serà realitzat per Reus Esport i Lleure, S.A., dels quals 94.123,13€ es realitzaran amb mitjans propis que suposen més del 50% de l’encàrrec.

Quart. L’Ajuntament traspassarà a Reus Esport i Lleure, SA, les aportacions finalistes externes que rebi d’altres entitats, públiques o privades, i, a aquests efectes, realitzarà les modificacions pressupostàries oportunes.

Cinquè. De la quantitat de 30.000,00 € de l’encàrrec es pagaran 27.000,00 € a compte de forma immediata. Un cop finalitzat aquest campionat i, en tot cas, abans del 30 de març del 2016, Reus Esport i Lleure, SA, presentarà la pertinent memòria, juntament amb la corresponent liquidació definitiva, en base el dossier de la candidatura presentat; així, l’import restant, és a dir, 3.000,00 €, es farà efectiu un cop aprovada la liquidació esmentada, en el termini de 30 dies des de la seva presentació.

Sisè. L’Àrea d’Esports podrà, en tot moment, requerir de REUS ESPORT I LLEURE, SA, tota la informació i dades que consideri d’interès respecte al desenvolupament de la Copa del Rei d’Hoquei sobre Patins 2016.

Setè. En la mesura que el present encàrrec comporti la cessió i/o tractament de dades de caràcter personal, l’Ajuntament i les entitats receptores de l’encàrrec es comprometen a donar ple compliment a les disposicions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la normativa vigent que la desenvolupa. Cadascuna de les entitats esmentades serà responsable del compliment d’aquesta normativa. En les mesura que esdevingui necessari, s’hauran de formalitzar els documents contractuals pertinents per regular aquesta cessió i/o tractament.

Vuitè. Facultar al Molt Il·lustre Sr. Alcalde i al regidor delegat de l’Àrea d’Esports, per tal que qualsevol d’ells, indistintament, signi tots els documents que siguin necessaris per a fer efectius els anterior acords, així com l’execució de l’esmentat encàrrec."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.