Junta de Govern Local 2015-12-04

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 4/12/2015

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 21/2015

Caràcter: ordinària
Data: 04/12/2015
Horari: 12:05h a 12:25h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, alcaldessa accidental
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Josep Maria Sabaté Vidal, secretari general en funcions
Sr. Baldomero Rovira López, interventor

S'ha excusat:
Sr. Carles Pellicer Punyed

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació acta sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte dels Decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 10303, 10661, 11044, 11547, 11773, 12087 i 12864 en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.

4. Esports. Aprovació del projecte del Parc de Nadal 2015-2016 i de l'encàrrec a REUS ESPORT I LLEURE, SA per a la seva realització i gestió.

5. Esports. Aprovació de l'addenda d'ampliació del conveni entre l'Ajuntament de Reus i REUS ESPORT I LLEURE, SA, relatiu a l'encàrrec de l'actuació del camp de futbol annex al camp de futbol municipal La Pastoreta i diverses actuacions d'adequació del pavelló olímpic i de l'estadi municipal, en el marc dels Jocs del Mediterrani 2017.

6. Benestar Social. Aprovació de l'ampliació de l'encàrrec de gestió del servei d'ajuda a domicili a la Fundació SAGESSA-SALUT per a l'any 2015.

7. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la revisió de preus del contracte de gestió del servei públic de teleassistència domiciliària, sota la modalitat de concert.

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització del carrer entre el c/ d'Oliver Oliva, 11 i el c/ del Pintor Jaume Segarra, 12-14 (Mas Carpa), en terrenys classificats com a sòl urbà no consolidat.

9. Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA que afecta a l'illa E del polígon 1, presentada per GESDIP, SAU.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 20 de novembre de 2015.

2. Informació de l’Alcaldia

No n'hi ha.

3.Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte dels Decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals núm. 10303, 10661, 11044, 11547, 11773, 12087 i 12864 en relació a l’aprovació de factures, certificacions d’obres, serveis i subministraments.

Es dóna compte dels següents decrets:
"Decret número 10303

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 17/2015, per un import de 618.742,32€ (sis-cents divuit mil set-cents quaranta-dos euros amb trenta-dos cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 17/2015, per un import de 618.742,32€ (sis-cents divuit mil set-cents quaranta-dos euros amb trenta-dos cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.
"Decret número 10661

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 18/2015, per un import de 2.175.925,47€ (dos milions cent setanta-cinc mil nou-cents vint-i-cinc euros amb quaranta-set cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 18/2015, per un import de 2.175.925,47€ (dos milions cent setanta-cinc mil nou-cents vint-i-cinc euros amb quaranta-set cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.
"Decret número 11044

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 19/2015, per un import de 309.862,90€ (tres-cents nou mil vuit-cents seixanta-dos euros amb noranta cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 19/2015, per un import de 309.862,90€ (tres-cents nou mil vuit-cents seixanta-dos euros amb noranta cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.
"Decret número 11547

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 20/2015, per un import de 672.667,22€ (sis-cents setanta-dos mil sis-cents seixanta-set euros amb vint-i-dos cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 20/2015, per un import de 672.667,22€ (sis-cents setanta-dos mil sis-cents seixanta-set euros amb vint-i-dos cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.

"Decret número 11773

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 021F/2015, per un import de 56.141,01€ (cinquanta-sis mil cent quaranta-un euros amb un cèntim).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 021F/2015, per un import de 56.141,01€ (cinquanta-sis mil cent quaranta-un euros amb un cèntim), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.

"Decret número 12087

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 023F/2015, per un import de 6.531,15€ (sis mil cinc-cents trenta-un euros amb quinze cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 023F/2015, per un import de 6.531,15€ (sis mil cinc-cents trenta-un euros amb quinze cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.
"Decret número 12864

Vistes les despeses corresponents a obres, serveis i subministraments realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 022F/2015, per un import de 2.500.744,27€ (dos milions cinc-cents mil set-cents quaranta-quatre euros amb vint-i-set cèntims).

Vist el Decret de l’Alcaldia 7034, de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 145 de 23/06/2015), de delegació de competències a la Regidoria delegada de l'Àrea d'Hisenda i Recursos Generals, en relació a l'aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments.

He resolt:

Aprovar les despeses en concepte corresponent a obres, serveis i subministraments, realitzats per aquest Ajuntament, relacionades a l’expedient núm. 022F/2015, per un import de 2.500.744,27€ (dos milions cinc-cents mil set-cents quaranta-quatre euros amb vint-i-set cèntims), amb càrrec al pressupost de l’exercici 2015 i procedir al seu pagament. Així mateix, es validen les cessions de crèdit que es sol·licitin."

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats.

4.Esports. Aprovació del projecte del Parc de Nadal 2015-2016 i de l'encàrrec a REUS ESPORT I LLEURE, SA per a la seva realització i gestió.

“L'Ajuntament de Reus, en virtut del previst a l’article 25.2 l) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local, segons la redacció donada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’administració local, té competències en matèria d’ocupació del lleure.

És voluntat de l’Àrea d’Esports portar a terme el programa municipal del Parc de Nadal corresponent a l’edició de 2015-16, per la qual cosa es disposa del projecte de l’actuació, elaborat de forma conjunta pels serveis tècnics de l’Àrea i els de la societat municipal REUS ESPORT I LLEURE, SA.

Com que l’Àrea d’Esports no disposa dels recursos humans i materials adients per al desenvolupament d’aquest projecte, es considera oportú encarregar a l’empresa municipal REUS ESPORT I LLEURE, SA, el desenvolupament i l’execució de les referides actuacions, ja que disposa dels mitjans personals i materials necessaris a l’efecte.

L’Ajuntament de Reus és titular del 100% del capital social de l’empresa REUS ESPORT I LLEURE, SA, que té per objecte entre d’altres: la prestació de serveis i la realització per compte propi, de les administracions públiques o de tercers, d’activitats, programes i esdeveniments esportius, socials, educatius, culturals, recreatius i de lleure, ja sigui amb elements propis o de tercers, a nivell local, nacional, estatal o internacional.

I aquesta societat municipal té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de l’Ajuntament de Reus, el qual li podrà fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, amb relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del que disposen als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (a partir d’ara TRLCSP).

Al respecte, cal tenir en compte, entre d’altres, els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

De conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1.n) del TRLCSP, resten fora de l’àmbit d’aplicació d’aquesta llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.

En data 27 de novembre de 2015 s’ha emès informe, en el qual es posa de manifest que “des de fa anys, l’Ajuntament de Reus promou un seguit d’activitats educatives i de lleure adreçades a infants i famílies integrades en la programació de l’anomenat Parc de Nadal de Reus, que es realitza coincidint amb les dates nadalenques a les instal·lacions de Fira de Reus – Tecnoparc”. Així mateix, en aquest informe es proposa encarregar la realització i gestió de l’edició 2015-2016 del Parc de Nadal a l’ens esmentat més amunt, que es duria a terme en el període comprès entre els dies 27 de desembre de 2015 i 4 de gener de 2016, ambdós inclosos.

En aquest informe s’incorpora el pressupost de l’execució del Parc de Nadal 2015-16, per un import total de 287.960,62 € (és a dir, 127.080,00 € de costos directes i 160.880,62 € de mitjans propis de la societat), que inclou l’aportació municipal d’un import màxim de 90.785,00 € (28.503,00 € a càrrec de l’exercici 2015 i 62.282,00 € a càrrec de l’exercici 2016).

En aquest sentit, REUS ESPORT I LLEURE, SA, ha elaborat una previsió del dèficit que resultarà de les accions descrites anteriorment.

Així mateix, el dia 30 de novembre de 2015 la intervenció municipal ha emès el corresponent informe, que acredita l’existència de consignació pressupostària a la partida 310020-341200-44900 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’any 2015, per atendre els compromisos adquirits corresponents a la present anualitat.

Per Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015 es va delegar a la Junta de Govern Local la formulació dels encàrrecs i les encomanes de gestió quan pel seu import fos competent l’alcalde i excedís els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/es, límit fixat en 25.000,00 € segons decret de la mateixa data.

L’aportació municipal en el present encàrrec supera amb escreix la xifra esmentada en el paràgraf anterior, per la qual cosa l’òrgan competent per a la seva aprovació és la Junta de Govern Local.

En conseqüència, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Aprovar el projecte del Parc de Nadal edició 2015/2016 per un import total de 287.960,62 €, promogut per l’Àrea d’Esports, sobre l’Aigua.

Segon. Encarregar a REUS ESPORT I LLEURE, SA, la realització i gestió del Parc de Nadal 2015-2016 d’acord amb el projecte presentat. El Parc de Nadal es desenvoluparà sota les directrius de l’Àrea d’Esports.

Tercer. L’encàrrec que s’efectua en l’acord PRIMER anterior per un import total de 287.960,62 € serà realitzat per REUS ESPORT I LLEURE, SA, dels quals 160.880,62 € es realitzaran amb mitjans propis de la societat, que suposen més del 50% de l’encàrrec.

Quart. Del cost d’aquesta actuació, per un import total de 287.960,62 €, l’Ajuntament assumirà la quantitat màxima de 90.785,00 €, que s’imputarà a les anualitats pressupostàries de 2015 i 2016; corresponent a l’exercici 2015 la quantitat de 28.503,00 €, a càrrec de la partida pressupostària de l’Àrea d’Esports 310020-341200-44900. Aquesta actuació, pel seu caràcter específic de lleure, no està inclosa en l’encàrrec de desenvolupament de programes aprovat per la Junta de Govern Local en sessió duta a terme el 20 de març de 2015.

L’import restant, xifrat en 62.282,00 €, corresponent a l’any 2016, queda condicionat a l'existència de consignació pressupostària per a la citada anualitat, per la qual cosa s’hauran d’habilitar els crèdits corresponents.

Aquest pagament a REUS ESPORT I LLEURE, SA, es realitzarà en concepte de subvenció a l’explotació amb la finalitat de contribuir al finançament del Parc de Nadal corresponent a l’edició de 2015-2016.

L’aportació municipal es farà efectiva a REUS ESPORT I LLEURE, SA, en els següents terminis i imports:

• 28.503,00 € com a màxim el dia 31/12/2015.
• 40.000,00 € com a màxim el dia 31/01/2016 (a càrrec del pressupost del 2016).
• 22.282,00 € un cop presentada i aprovada la liquidació (a càrrec del pressupost 2016); per la qual cosa, una vegada tancat el Parc de Nadal i, en tot cas, abans del dia 30 de maig de 2016, REUS ESPORT I LLEURE, SA, presentarà la memòria de l’edició juntament amb la corresponent liquidació definitiva, l’import de la qual es farà efectiu, un cop aprovada, en el termini de 30 dies a partir de la seva presentació. La memòria haurà de contenir un detall de totes les activitats realitzades i de les entitats participants, així com de les institucions i empreses col·laboradores i del nivell d’implicació que hagin tingut.

L’Ajuntament traspassarà a REUS ESPORT I LLEURE, SA, els ingressos externs que rebi d’altres entitats públiques o privades, sempre que ho requereixi l’equilibri pressupostari de l’explotació del Parc de Nadal, d’acord amb l’oportuna liquidació econòmica, i hi quedaran reflectits.

Cinquè. L’Àrea d’Esports podrà, en tot moment, requerir de REUS ESPORT I LLEURE, SA, tota la informació i dades que consideri d’interès respecte al desenvolupament del Parc de Nadal.

Sisè. En la mesura que el present encàrrec comporti la cessió i/o tractament de dades de caràcter personal, l’Ajuntament i les entitats receptores de l’encàrrec es comprometen a donar ple compliment a les disposicions de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i la normativa vigent que la desenvolupa. Cadascuna de les entitats esmentades serà responsable del compliment d’aquesta normativa. En la mesura que esdevingui necessari, s’hauran de formalitzar els documents contractuals pertinents per regular aquesta cessió i/o tractament.”

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Esports. Aprovació de l'addenda d'ampliació del conveni entre l'Ajuntament de Reus i REUS ESPORT I LLEURE, SA, relatiu a l'encàrrec de l'actuació del camp de futbol annex al camp de futbol municipal La Pastoreta i diverses actuacions d'adequació del pavelló olímpic i de l'estadi municipal, en el marc dels Jocs del Mediterrani 2017.

"La Junta de Govern Local de data 24 d’abril de 2015 va encarregar a la societat Reus Esport i Lleure, S.A. les actuacions que es relacionen a continuació:

1. Actuacions d'urbanització, xarxa de sanejament per a la recollida i conducció de les aigües pluvials, condicionament i instal·lació de gespa artificial, sistema de reg i diversos elements de protecció, seguretat i mobiliari esportiu en l’espai annex al camp principal de les instal·lacions del Camp de Futbol Municipal La Pastoreta, per un import de 80.000,00 €

2. Encarregar diversos projectes i posterior direcció d’obra, així com la realització de treballs previs per identificar l’abast d’algunes actuacions relacionades amb remodelació, actualització i ampliació de les instal·lacions del Pavelló Olímpic Municipal, l’Estadi Municipal i l’execució total o parcial d’aquestes obres per als Jocs del Mediterrani 2017, essent l’abast de l’encàrrec que ara es materialitza el següent:

Megafonia Estadi Municipal 14.000,00 €
Projecte de millores terreny de joc Estadi Municipal 6.000,00 €
Treballs previs topografia 750,00 €
Treballs previs de desbrossat i obertura de cates 3.100,00 €
Projecte remodelació vestidors Pavelló Olímpic Municipal 7.800,00 €
Projecte instal·lacions remodelació vestidors 7.800,00 €
Projecte segona fase impermeabilització coberta Pavelló
Olímpic Municipal 2.655,00 €
Projecte i direcció d’obra La Pastoreta 4.895,00 €
Assessorament tècnic vídeo pantalles 3.000,00 €
TOTAL ACTUACIONS IVA NO INCLÒS 50.000,00 €

En la mateixa Junta de Govern Local es va aprovar el conveni i l’atorgament d’una subvenció de capital a REUS ESPORT I LLEURE, SA per un import màxim de 130.000 € per tal de compensar la societat de les despeses que es veurà obligada a suportar en virtut d’aquest encàrrec.

En data 28 d’abril de 2015 es va signar l’esmentat conveni entre l’Ajuntament de Reus i RELLSA.

Segons l’informe tècnic de RELLSA, emès en data 20 de novembre de 2015, s’ha encarregat el projecte bàsic d’obra per a la reforma, urbanització i obres complementàries a l’Estadi Municipal de Reus, finançat amb l’estalvi previst de 5.550 € de les actuacions inicials encarregades per import màxim de 50.000 €, amb la següent previsió de liquidació:

i que és necessari ampliar la dotació per import d’11.950,00 € (IVA no inclòs) per dur a terme pel projecte executiu d’obra per a la reforma, urbanització i obres complementàries a l’Estadi Municipal de Reus, de forma urgent, atesa la necessitat d’acometre els treballs previs de redacció del projecte, tant el bàsic com l’executiu, que han de permetre executar les obres posteriors dins el calendari establert i possibilitar que Reus aculli les competicions esportives dels Jocs del Mediterrani 2017.

És voluntat d’aquesta Corporació és voluntat d’aquesta Corporació ampliar aquestes actuacions a l’Estadi Municipal motivades per la necessitat de donar compliment als compromisos d’acollir a Reus les competicions esportives dels Jocs del Mediterrani 2017.

D’acord amb l’informe emès per la Gerència de Serveis Generals, en data 23 de novembre de 2015, en el qual posa de manifest la necessitat d’aprovar l’ampliació de l’import inicial del conveni esmentat i de la seva addenda.

Així mateix el dia 30 de novembre de 2015 la intervenció municipal ha emès el corresponent informe que acredita l’existència de consignació pressupostària en la partida del pressupost municipal d’inversions 310020-342900-74900 corresponent a l’any 2015 per import d’11.950 €.

Per tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Modificar la distribució de l’import inicial de 50.000 € i les actuacions previstes a l’encàrrec efectuat a Reus Esport i Lleure, en el conveni signat el 28 d’abril de 2015, incorporant el projecte bàsic de reforma de l’Estadi Municipal, que es finança amb l’estalvi de 5.550 €, d’acord amb la previsió de liquidació de l’import inicial, indicada en els antecedents.

Segon. Aprovar l’ampliació de l’import inicial del conveni entre l’Ajuntament de Reus i la societat municipal Reus Esport i Lleure S.A. relatiu al conveni entre l’Ajuntament de Reus i Reus Esport i Lleure, S.A. per a l’encàrrec de les actuacions al camp de futbol annex del Camp de Futbol Municipal La Pastoreta i diverses actuacions d’adequació del Pavelló Olímpic Municipal i de l’Estadi Municipal, en el marc dels Jocs del Mediterrani 2017 per import d’11.950,00 € (IVA no inclòs), en concepte de subvenció de capital per a la redacció del projecte executiu d’obra per a la reforma, urbanització i obres complementàries a l’Estadi Municipal de Reus i amb càrrec a la dotació pressupostària 310020-342900-74900 del pressupost de despeses de l’exercici 2015.

Tercer. Ampliar el termini per executar i liquidar el conveni inicial i aquesta ampliació fins al 19 de febrer de 2016.

Quart. Aprovar l’addenda del conveni entre l’Ajuntament de Reus i la societat municipal Reus Esport i Lleure S.A. per a l’encàrrec de les actuacions al camp de futbol annex del Camp de Futbol Municipal La Pastoreta i diverses actuacions d’adequació del Pavelló Olímpic Municipal i de l’Estadi Municipal, en el marc dels Jocs del Mediterrani 2017.” "

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Benestar Social. Aprovació de l'ampliació de l'encàrrec de gestió del servei d'ajuda a domicili a la Fundació SAGESSA-SALUT per a l'any 2015.

"Atès que per acord de la Junta de Govern Local en sessió de data 20 de desembre de 2013 es va d'efectuar l'encàrrec de gestió del servei d'ajuda a domicili a la Fundació SAGESSA-SALUT per al període de l'1 de gener de 2014 al 31 de desembre de 2015, ambdós inclosos.
Atès que a l'esmentat acord es van aprovar els preus unitaris dels diversos serveis prestats que es relacionen:

• Servei d’Atenció a la Llar (SALL)......15,90 euros/h
• Servei d’Auxiliar de la Llar (SAUX)....13,82 euros/h
• Servei de Seguiment Majors de 80 anys.....15,90 euros/h
Nocturns, diumenges i festius increment del 25% del preu.

Atès que en aquest any 2015 hi ha 75 altes més de servei que l’any 2014 que representa un 33% més d’usuaris i també respecte al 2014 s’ha produït un 46% d’augment d’hores. Aquest augment és a la franja de persones amb més d’edat, persones que tot i no tenir un grau de dependència reconegut o bé persones amb un grau I sí necessiten de suport i ajuda per les activitats bàsiques de la vida diària.

Atès que el Departament de Serveis Socials informa que l’augment d’hores i, per tant, d’imports es deu a la necessitat de cobrir la demanda del servei d’ajuda a domicili detectada pels professionals de l’EBAS.

Atès que en l'esmentat acord també s'aprovà la despesa màxima per al període de l'1 de gener de 2014 al 31 de desembre de 2015, que es fixà en 2.318.000'€ (exempt d’IVA), que es desglossa en un import d'1.159.000'€ per cada anualitat i que el mateix acord ja preveia que aquestes quantitats es podrien ampliar si hi havia disponibilitat pressupostària o necessitat del servei.

Atès que la facturació del servei d'ajuda a domicili presentada dels mesos de gener a setembre de 2015 és per un import de 917.636'€ i segons la previsió efectuada dels mesos d'octubre a desembre 2015 l'import total previst per l'any 2015 serà d'1.225.000,00'€, per la qual cosa s'ha d'efectuar una ampliació de l'import de l'encàrrec de gestió del servei d'ajuda a domicili de l'any 2015 de 66.000,00'€ (exempt d'IVA).

Considerant els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1, n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la citada llei “els negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que, de conformitat amb l’indicat a l’article 24.6, tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació”.

Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Atès que corresponia a la Junta de Govern Local aquells encàrrecs d’import superior a 25.000€.

Atès que l’acord inicial de l’encàrrec superava amb escreix aquesta xifra, motiu pel qual fou formulat per acord de la Junta de Govern Local i és si es té en compte que aquesta ampliació també supera amb escreix l'import esmentat de 25.000€.

Considerant que el present acord suposa una modificació de l’encàrrec inicial, per la qual cosa correspon adoptar-lo també a la Junta de Govern Local.

D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:
Primer: Ampliar l'import màxim corresponent al 2015 de l'encàrrec de gestió del servei d'ajuda a domicili a la Fundació SAGESSA-SALUT en un import màxim de 66.000,00'€ (exempt d'IVA), que passa d'1.159.000€ a 1.225.000,00€.
Segon: Aprovar la despesa necessària per a l’ampliació de l’esmentat servei amb un import màxim de 66.000'00€ (exempt d'IVA) a càrrec de la partida de l’Àrea de Benestar Social 308122-2310600-250 del pressupost municipal de despeses de l’any 2015.
Tercer: Donar trasllat d'aquest acord a la Fundació SAGESSA-SALUT, als efectes corresponents.
Quart: Atorgar els recursos legals oportuns, als efectes escaients."
Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Servei d’Aprovisionaments, Contractació i Patrimoni. Aprovació de la revisió de preus del contracte de gestió del servei públic de teleassistència domiciliària, sota la modalitat de concert.

"Atès que per Acord de la Junta de Govern Local, de data 06.09.2013, es va adjudicar a l’empresa TELEVIDA SERVICIOS SOCIOSANITARIOS SLU la contractació de la gestió del servei públic de teleassistència domiciliària, sota la modalitat de concert, per la quantitat total anual de 235.440,00 euros (més l'IVA que li correspongui) i pels preus unitaris que es relacionen a continuació, i que resulten de la seva proposició econòmica de data 27.06.2013:

Base imposable IVA 4% TOTAL
Preu aparell (mensual) 15,00€ 0,60€ 15,60€

Estimació inicial 1308 unitats x preu aparell 15,00€ + IVA 4% = 20.404,80€

Nombre d’unitats gratuïtes: 100

Atès que el contracte administratiu es va formalitzar en data 30 de setembre de 2013.

Atès que d’acord amb la clàusula sisena d’aquest contracte administratiu, a partir de la segona anualitat, i/o en cas de pròrroga, els preus s’actualitzaran aplicant el 85% del percentatge de variació anual de l’IPC (Índex de Preus al Consum) estatal, que publica l’INE (Institut Nacional d’Estadística) referit al mes de signatura del contracte.

Atès que per decret de l’Alcaldia de data 22.05.2015 es va aprovar la revisió de preus del contracte de gestió del servei públic de teleassistència domiciliària, sota la modalitat de concert, signat amb l'empresa TELEVIDA SERVICIOS SOCIOSANITARIOS SLU, amb data valor 21 d’octubre de 2014, d’acord amb el següent detall:

Preu mensual inicial per aparell (BI) = 15,00 €
Percentatge de variació: 85% de -0,2% = -0,17%
Variació del preu per aparell = -0,02 €
Preu mensual actualitzat per aparell (BI) = 14,98 €

Atès que segons l’Institut Nacional d’Estadística, la variació percentual de l’IPC de setembre de 2014 a setembre de 2015 va ser del -0,9%.

Vist l’informe emès per la Coordinadora de Serveis Socials de data 11.11.2015, d’acord amb el qual l’import del contracte és el resultant de l’aplicació de la clàusula anterior sobre el darrer preu revisat per Decret d’Alcaldia en data 22.05.2015, d’acord amb el següent detall:

Preu mensual anterior per aparell (BI) = 14,98 €
Percentatge de variació: 85% de -0,9% = -0,77%
Variació del preu per aparell = -0,12 €
Preu mensual actualitzat per aparell (BI) = 14,86 €

Vist l’informe de l’Interventor de data 23 de novembre de 2015.

Vist el que disposa l’article 51, en relació a la disposició addicional segona apartat primer del RDL 3/2011 del 14 de novembre, pel qual s’aprova el Text Refós de la Llei de Contractes de Sector Públic (en endavant TRLCSP), i en virtut de les competències delegades en aquest òrgan de govern, que resulten de Decret de l’Alcaldia de data 15 de juny de 2015, S’ACORDA:

Primer. Aprovar la revisió de preus del contracte de gestió del servei públic de teleassistència domiciliària, sota la modalitat de concert, signat amb l'empresa TELEVIDA SERVICIOS SOCIOSANITARIOS SLU, amb data valor 21 d’octubre de 2015, d’acord amb el següent detall:

Preu mensual actualitzat per aparell (BI) = 14,86 €

Segon. Atorgar els recursos legals oportuns."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

8. Gestió Urbanística. Aprovació definitiva del Projecte d'urbanització del carrer entre el c/ d'Oliver Oliva, 11 i el c/ del Pintor Jaume Segarra, 12-14 (Mas Carpa), en terrenys classificats com a sòl urbà no consolidat.

"Vist l’acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, en sessió de data 18 de setembre de 2015, mitjançant el qual es va aprovar inicialment el Projecte d'urbanització del carrer entre el c/ d'Oliver Oliva, 11 i el c/ del Pintor Jaume Segarra, 12-14 (Mas Carpa), en terrenys classificats com a sòl urbà no consolidat, presentat per la Sra. Leonor Bartolí Santana.

Vistos els informes emesos al respecte per les companyies de subministrament i pels organismes públics afectats, dels quals se n'ha donat trasllat a la promotora de les obres d'urbanització perquè els tingui en consideració en el moment de la seva execució.

Atès que durant el període d'informació pública del projecte no s'han formulat al·legacions.

D'acord amb el que disposa l'article 89.6 en relació al 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

Primer. Aprovar definitivament el Projecte d'urbanització del carrer entre el c/ d'Oliver Oliva, 11 i el c/ del Pintor Jaume Segarra, 12-14 (Mas Carpa), en terrenys classificats com a sòl urbà no consolidat, promogut per la Sra. Leonor Bartolí Santana.

Segon. Manifestar a la Sra. Leonor Bartolí Santana que, d'acord amb el que estableixen els articles 106.3 i 107.3 del Text refós de la Llei d’urbanisme, disposen del termini d'un any a comptar des del dia següent al de la notificació d’aquest acord, per assegurar l’obligació d’urbanitzar mitjançant la constitució de la garantia corresponent, per l’import del 12% del valor de les obres d’urbanització, amb l'advertiment que la seva formalització és requisit previ per a la publicació de l’acord d’aprovació definitiva al Butlletí Oficial de la Província i condició d’eficàcia de la seva executivitat. Així mateix, per poder procedir a la seva publicació, caldrà que abans s'aporti el full del tècnic que assumirà la direcció de les obres d'urbanització."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

9.Gestió Urbanística. Aprovació inicial de la modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA que afecta a l'illa E del polígon 1, presentada per GESDIP, SAU.

"Vist l’acord adoptat per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Tarragona en la seva sessió de data 6 de febrer de 2002, mitjançant el qual es va aprovar definitivament la modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA (DOGC núm. 3646, de 30.05.2002).

Atès que el Ple d'aquest Ajuntament, en sessió de 26 de gener de 2007, va aprovar definitivament una modificació puntual de l'esmentat Pla parcial que afecta a les illes C i D del polígon 1, a l'objecte de traspassar a l'illa C part de l'edificabilitat assignada a l'illa D (BOPT núm. 59, de 12.03.2007).

Vista la proposta de modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA que afecta a l'illa E del polígon 1 presentada en data 5 de novembre de 2015 pel Sr. Josep Font Fabregó en representació de GESDIP, SAU, l'objecte de la qual, segons resulta de la memòria del projecte, és el de canviar la ubicació del sòl que el Pla parcial i el projecte de reparcel·lació identificaven com a deixalleria, en l'illa delimitada pels carrers Argentina, Uruguai, Nicaragua i Xile (actualment av. de la Cambra de Comerç) i amb front a aquest últim carrer. La nova ubicació d'aquest espai de sòl es realitzaria, tot mantenint les dimensions i funcionalitat d'aquesta, de manera que el seu front de façana i accés es produís per la part central del carrer Nicaragua.

Vistos els informes tècnics i jurídics emesos al respecte; a l’empara de l’establert als articles 73, 74, 85, 96 i concordants del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei d’urbanisme; i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual del Pla parcial del sector A.8 que afecta a l'illa E del polígon 1, presentada per GESDIP, SAU, condicionat a que es detalli la resolució de la gestió subsegüent.

Segon. Sotmetre-ho a informació pública durant el termini d'un mes, perquè s'hi puguin formular les al·legacions que s'estimin pertinents.

Tercer. Sol·licitar informe als organismes afectats per raó de llurs competències sectorials.

Quart. Suspendre durant el termini de dos anys l'atorgament de llicències previstes a l'article 73 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, a l'àmbit afectat per la present modificació puntual, que es concreta en:

- Parcel·la E1-2.2 de l'illa E del polígon 1 del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA: C/ Nicaragua, núm. 5, referència cadastral 2966601CF4526F0001ZX.

- Parcel·la E2 de l'illa E del polígon 1 del Pla parcial del sector A.8 ROUREDA: Av. de la Cambra del Comerç, núm. 23, referència cadastral 2966602CF4526F0001UX.

No obstant es preveu la possibilitat d’atorgar les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat, en el cas que, per la naturalesa dels canvis proposats, no es posi en risc l’aplicació del nou planejament una vegada definitivament aprovat.

Aquesta suspensió s'extingirà en tot cas amb l'entrada en vigor de la present modificació puntual de Pla parcial, per raó de la seva aprovació definitiva."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari en funcions, estenc aquesta acta amb el vistiplau de la Molt Il·lustre Sra. alcaldessa accidental.

L’ alcaldessa accidental El secretari en funcions

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.