Junta de Govern Local 2016-01-22

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 30/04/2024
E.g., 30/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 22/01/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 01/2016

Caràcter: ordinària
Data: 22/01/2016
Horari: 12:00h a 12:15h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:
Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sra. Maria Dolors Sardà Lozano
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general
Sr. Josep Jaume Mateu Bea, viceinterventor

S'ha excusat:
Sr. Marc Arza Nolla

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Urbanística Acceptació de la cessió de la titularitat de la vialitat i de l'obra urbanitzadora, executada per la Junta de Compensació del sector H.11 «Bellisens Oest», corresponent a l'obra de la subfase 1A i la rotonda R3 del Projecte d'urbanització del sector H.11 «Bellisens Oest».

4. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon II del sector A.8 "Roureda", presentat en data 30 d'octubre de 2015 per la Junta de compensació.

5. Benestar Social. Aprovació de l'addenda al conveni entre l'Ajuntament de Reus, l’Associació Taller Baix Camp, la Fundació de Banc dels Aliments i els senyors Anna Puigdomènech Romero i Jordi Baldirà Martínez de Irujo per a l’establiment d’un marc de col·laboració en el desenvolupament del projecte de recuperació i distribució d’aliments frescos.

Assumptes sobrevinguts

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 4 de desembre de 2015.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa que el proper dilluns, dia 25 de gener, es farà pública la formalització d'un pacte per la incorporació del Grup Municipal d'Ara Reus al govern municipal.

3. Gestió Urbanística Acceptació de la cessió de la titularitat de la vialitat i de l'obra urbanitzadora, executada per la Junta de Compensació del sector H.11 «Bellisens Oest», corresponent a l'obra de la subfase 1A i la rotonda R3 del Projecte d'urbanització del sector H.11 «Bellisens Oest».

"Vist el Projecte d'urbanització del Pla parcial urbanístic del sector H.11 "Bellisens Oest", promogut per la Junta de Compensació de l'esmentat sector, aprovat definitivament per la Junta de Govern Local d'aquest Ajuntament en sessió de data 9 de juliol de 2010 (BOPT 2/6/2011).

Atès que el Ple de l'Ajuntament, en data 18 de desembre de 2009, va atorgar a la societat anònima municipal GESTIÓ URBANÍSTICA PUBLICA, SA (actualment absorbida per REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA) la condició per operar com administració actuant en la gestió urbanística del sector H.11 "Bellisens Oest", que s'executa pel sistema d’actuació urbanística de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica.

Vist l'escrit presentat en data 24 de novembre de 2015 pel Sr. Josep M. Adserà Vergés en representació de REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA, amb el qual s'annexa escrit relatiu a la petició de recepció de les obres d'urbanització del vial d'accés al nou Hospital, executades per la Junta de Compensació, corresponents a l'obra de la subfase 1A i la rotonda R3, i amb la qual s'acompanya la documentació següent:

• Certificat final d'obra de 15 de novembre de 2012, emès pel Director de les obres d'urbanització, Sr. Agustí Pujol Hugas, amb el qual es concreten les obres realitzades.
• Informe de Reus Serveis Municipals (Aigües de Reus) de 23 de març de 2015, sobre l'acceptació de xarxes d'abastament/sanejament.
• Informe de desembre de 2013 emès per l'empresa Biosun Consultors, SL per encàrrec de GUPSA, previ a la recepció de les obres.
• Documentació en suport informàtic de la documentació final d'obra -As Built-.

Vist l'informe emès en data 9 de desembre de 2015 per l'arquitecte cap de Servei d'Arquitectura, pel qual, a la vista de la documentació presentada per REUS DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC, SA i de la inspecció ocular realitzada, considera que les esmentades obres poden ser rebudes.

Atès que la Junta de Compensació al seu dia va atorgar autorització per a l'ocupació de les dites obres d'urbanització en la part relativa als accessos imprescindibles i necessaris per garantir la posada en funcionament del nou Hospital de Reus.

D'acord amb el que preveu l'article 169 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015),

S’ACORDA:

PRIMER. Acceptar expressament la cessió de la titularitat de la vialitat i de l'obra urbanitzadora, executada per la Junta de Compensació del sector H.11 «Bellisens Oest», corresponent a l'obra de la subfase 1A i la rotonda R3 del Projecte d'urbanització del sector H.11 «Bellisens Oest», detallada en el certificat final d'obra de 15 de novembre de 2012 emès pel Director de les obres d'urbanització.

SEGON. Facultar el regidor delegat de l'Àrea d'Urbanisme, Sr. Marc Arza Nolla, per subscriure l'acta de cessió i demés documents necessari per fer efectiu aquest acord."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon II del sector A.8 "Roureda", presentat en data 30 d'octubre de 2015 per la Junta de compensació.

"Vist l'acord adoptat per la Junta de Govern Local d’aquest Ajuntament, en sessió de data 27 de setembre de 2013, mitjançant el qual es va aprovar inicialment, amb condicions, el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon II del sector A.8 "Roureda", presentat per la Junta de compensació.

Atès que l'esmentat projecte es va sotmetre a informació pública, i es va concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal.

Vistos els nous exemplars del projecte de reparcel·lació presentats en data 30 d'octubre de 2015 per a la seva aprovació definitiva, i vistos els informes emesos al respecte pels serveis tècnics i jurídics municipals.

Atès que el nou document presentat incorpora canvis notables en la superfície i l’adjudicació de les finques resultants entre els diversos adjudicataris respecte del projecte aprovat inicialment, canvis que revesteixen un caràcter substancial, ja que afecten la gran majoria de les finques resultants, entre les quals totes les que tenen aprofitament urbanístic. Per tant cal procedir no a l’aprovació definitiva que se sol·licita, sinó a una nova aprovació inicial del projecte que donés lloc a un nou període d’informació pública amb audiència a les persones interessades mitjançant citació personal, reiniciant així tota la seva tramitació.

Atès així mateix que aquest Ajuntament ha de participar en les despeses d'urbanització que li corresponen com a titular de terrenys que se li adjudiquin com a propietari de la finca aportada "J".

Per tot l'exposat, a l’empara de l’article 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme, i disposicions reglamentàries concordants, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015),

S’ACORDA:

PRIMER. Aprovar inicialment de nou el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, del polígon II del sector A.8 «Roureda», d'acord amb la documentació presentada en data 30 d'octubre de 2015 per la Junta de Compensació, condicionat a que s'esmeni el projecte de conformitat amb les determinacions resultants dels informes de l'Arquitecte dels Serveis Tècnics d'Urbanisme de 2 de desembre de 2015 i del Tècnic de Serveis Territorials de 4 de desembre de 2015, els quals s'adjunten com a fonament d'aquest acord.

SEGON. Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Benestar Social. Aprovació de l'addenda al conveni entre l'Ajuntament de Reus, l’Associació Taller Baix Camp, la Fundació de Banc dels Aliments i els senyors Anna Puigdomènech Romero i Jordi Baldirà Martínez de Irujo per a l’establiment d’un marc de col·laboració en el desenvolupament del projecte de recuperació i distribució d’aliments frescos.

"Atès que el dia 18 de juliol de 2012, l'Ajuntament de Reus, l’Associació de familiars de persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament TBC (en endavant, Taller Baix Camp), la Fundació Banc d’Aliments i els Senyors Anna Puigdomènech Romero i Jordi Baldirà Martínez de Irujo van subscriure un conveni de col·laboració per al desenvolupament del projecte de recuperació i distribució d’aliments Frescos a Reus.
Atès que en virtut del conveni expressant en l’antecedent anterior, l’Ajuntament de Reus col·labora en prestar el suport i la col·laboració tècnica en la implantació d’aquest projecte i atorga una subvenció al Taller Baix Camp per un import màxim anual de 60.150,00€, per al desenvolupament del projecte de recuperació i distribució d’aliments frescos del municipi de Reus.
Atès que el projecte es basa en la recuperació d’aliments frescos provinents del Mercat del Camp i de diferents supermercats i altres establiments alimentaris de la ciutat, per la seva posterior distribució a persones sense recursos econòmics de la ciutat.
Atès que analitzant els aliments que reben aquestes famílies amb pocs recursos econòmics i tenint en compte el que seria “la cistella bàsica”, que són tots aquells aliments que comprenen els nutrients mínims bàsics per una

alimentació adequada i suficient, respecte al que realment reben, es va denotar una manca de proteïnes en general i de farina i sucre en particular.
Vist que amb data 30 de desembre de 2015 el Taller Baix Camp va demanar una subvenció addicional presentada al Registre d'Entrada de l'Ajuntament de Reus amb el núm. 20150054122 per un import de 12.500€ per la compra d'aquests aliments.
Considerant que l’Ajuntament de Reus té la voluntat de col·laborar-hi.
Atès que per donar resposta a les necessitats esmentades, les entitats citades han consensuat el present document, que esdevé un annex al conveni formalitzat el dia 18 de juliol de 2012, per tal de donar resposta a les noves necessitats sorgides.
Vista la proposta d'addenda al conveni formalitzat el passat dia 18 de juliol de 2012, per tal d’establir l’increment de la quantia màxima que aquest Ajuntament aporta al Taller Baix Camp durant l’any 2015, en el qual es determina que l’aportació municipal màxima s’eleva en 12.500,00€, fins a un import de 72.650.00€.
Atès que la Sra. Anna Puigdomènech Romero i el Sr. Jordi Baldirà Martínez no procediran a signar l’addenda doncs l’ampliació de l’objecte no afecta a la col·laboració que porten a terme en el projecte de Recuperació d’aliments frescos.
Vist l’informe emès per la intervenció municipal, acreditatiu de l’existència de crèdit suficient per atendre les obligacions de caràcter econòmic que resulten d’aquesta proposta d’addenda.

Atès que la clàusula tercera de l’addenda estableix que el pagament de la subvenció regulada en la clàusula primera s’efectuarà de la següent manera:

• Un pagament anticipat del 90%, és a dir 11.250,00€, a la signatura de la present addenda i s'efectuarà en qualitat de pagament anticipat com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per executar l’acció que és objecte de subvenció. Per tal de fer efectiu aquest pagament.

• El 10% restant, és a dir, 1.250,00€, prèvia presentació, per part del beneficiari de la subvenció, de la pertinent justificació de l'activitat subvencionada, abans del dia 30 de gener del 2016 i en els termes previstos a la clàusula novena del conveni marc esmentat.

Atès que aquests pagaments s'efectuen d’acord amb la base 40 de les Bases d’Execució del Pressupost Reus.
Vist l'establert a la clàusula segona de l'addenda.
Vist l’informe favorable emès per la Cap de Servei de Serveis Socials.

Atès que la Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus actualment no té cap convocatòria oberta de subvencions per aquest concepte.
Vista la proposta d'addenda, obrant a l’expedient, i d’acord amb els articles 22.2.c) i 28 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (RLGS) que possibiliten, d’una banda, la concessió de subvencions en règim de concessió directa si concorren accions d’interès econòmic, públic, social i humanitari i disposen, de l’altra, a que els convenis seran l’instrument habitual per canalitzar aquests tipus de subvencions, les disposicions aplicables del Reial Decret 887/2006 de 21 de juliol pel qual s’aprova el reglament que la desenvolupa l’article 4.1.d) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, de l’article 25 apartat c), l’article 26 de l’Ordenança general de subvencions de l’Ajuntament de Reus i les Bases d’execució del Pressupost per a l’exercici pressupostari 2015.
En el supòsit que la normativa esmentada fos modificada o substituïda, la referència als preceptes transcrits s'ha d'entendre efectuada als que els modifiquin o substitueixin.

Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Atès doncs que així doncs, correspon a la Junta de Govern Local l’aprovació d’aquells convenis d’import superior a 50.000€, per delegació de l’alcaldia.

Atès que l’esmentada addenda esdevé un annex al conveni formalitzat el dia 18 de juliol de 2012 entre les entitats esmentades a dalt, per la qual cosa seran d’aplicació aquelles clàusules del conveni esmentat que no resultin contradictores amb el previst en el document d’addenda.

Atès que l’entitat està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents ACORDS:

PRIMER: APROVAR la concessió d’una subvenció directa, en els termes descrits a la part expositiva i la clàusula primera de l’Addenda esmentada, al Taller Baix Camp, amb CIF G43036185, per un import de 12.500€, a càrrec de la partida pressupostària 308122-2310110-489, essent els efectes econòmics amb data 30 desembre de 2015.

El pagament d’aquesta subvenció per part de l’Ajuntament s’abonarà, d’acord amb la clàusula tercera de l’Addenda, de la següent manera:
• Un pagament anticipat del 90%, és a dir 11.250,00€, a la signatura de la present addenda i s'efectuarà en qualitat de pagament anticipat com a lliurament de fons amb caràcter previ a la justificació, com a finançament necessari per executar l’acció que és objecte de subvenció. Per tal de fer efectiu aquest pagament.

• El 10% restant, és a dir, 1.250,00€, prèvia presentació, per part del beneficiari de la subvenció, de la pertinent justificació de l'activitat subvencionada, abans del dia 30 de gener del 2016 i en els termes previstos a la clàusula novena del conveni marc esmentat.

SEGON: APROVAR l'Addenda del conveni de col·laboració per l’any 2015, entre l’Ajuntament de Reus, el Taller Baix Camp, la Fundació Banc d’Aliments i els Senyors Anna Puigdomènech Romero i Jordi Baldirà Martínez de Irujo per al desenvolupament del projecte de recuperació i distribució d’aliments Frescos a Reus per la qual es produeix un increment en l’aportació màxima municipal al Taller Baix Camp en 12.500€, fins a un import màxim de 72.650,00€.

TERCER: APROVAR el reconeixement de l’obligació i procedir al pagament de la quantitat del 90%, és a dir 11.250,00€, al Taller Baix Camp, amb CIF G43036185 a càrrec a la partida de Serveis Socials de l’Àrea de Benestar Social 308122-2310110-489 del pressupost de despeses de l’exercici 2015, d’acord amb l’establert a la clàusula tercera de l’addenda.

QUART: FACULTAR a la regidora delegada de l'Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, per tal que formalitzi l’esmentada Addenda i els documents necessaris per tal de fer efectius els acords anteriors.

CINQUÈ: Notificar aquest acord al Taller Baix Camp i la Fundació Banc d’Aliments.

SISÈ: Atorgar els recursos legals oportuns, als efectes escaients."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.