Junta de Govern Local 2016-06-10

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 07/06/2024
E.g., 07/06/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 10/06/2016

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL
ORDINÀRIA DE REUS

Núm.: 10/2016

Caràcter: ordinària
Data: 10/06/2016
Horari: 09:15h a 09:30h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Sr. Carles Pellicer Punyed, alcalde-president
Sra. Montserrat Vilella Cuadrada
Sr. Hipòlit Monseny Gavaldà
Sr. Marc Arza Nolla
Sr. Joaquim Enrech Garola
Sra. Montserrat Caelles Bertran
Sr. Jordi Cervera Martínez
Sr. Daniel Rubio Angosto
Sra. Noemi Llauradó Sans
Sra. Montserrat Flores Juanpere

Sr. Jaume Renyer Alimbau, secretari general

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l’Alcaldia

3. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica de l'Àrea 4.66 "Carrer Miami", presentat per Ovian Projectes i Assessorament Immobiliari, SL.

4. Salut. Encarregar a la Fundació Privada per a l’Atenció Social la gestió íntegra del centre d’activitats i acollida “La Illeta" i aprovar el corresponent conveni.

5. Benestar Social. Encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (FAE) la dinamització del projecte "Conviu l'Estiu 2016".

Desenvolupament de la sessió

1. Aprovació acta sessió anterior

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment l'acta del dia 27 de maig de 2016.

2. Informació de l’Alcaldia

El Sr. Pellicer informa de la seva assistència a:

- La inauguració de la VIII Fira del Vi, amb l'assistència del Cònsol d'EEUU a Barcelona, a la plaça Llibertat.

- La tercera "Irasshai Cosplay Contest", a la plaça Evarist Fàbregas.

- La inauguració de l'exposició 50 edicions "Aplec Baix Camp", al Centre de Lectura.

- La sortida XX de la "Caminada Reus-Prades-Reus", a les Piscines Municipals.

- Al dinar dels "Premis Acell Club Esportiu Alba", al Club de Natació "Reus Ploms".

- L'Audiència Pública del Consells d'Infants, al Saló de Plens.

- La signatura del conveni amb Repsol per renovar la seva col·laboració amb la Festa Major de Reus.

- Al lliurament del Premi Nacional de Cultura a l'associació cultural "Carrotxa", al Teatre Metropol de Tarragona.

- L'homenatge als docents jubilats, al Saló de Plens.

- Als "X Premis Gaudí Gresol", al Tecnoparc.

3. Gestió Urbanística. Aprovació inicial del projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica de l'Àrea 4.66 "Carrer Miami", presentat per Ovian Projectes i Assessorament Immobiliari, SL.

"Vist el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, presentat en data 5 de maig de 2016 pel senyor Carles Rull Salvadó en representació de la societat Ovian Projectes i Assessorament Immobiliari, SL, i vistos els informes emesos al respecte pels serveis tècnics i jurídics municipals.

A l’empara de l’article 119.2 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d’Urbanisme i disposicions reglamentàries concordants, i en ús de la competència delegada pel Decret d'alcaldia de data 15 de juny de 2015 (BOPT núm. 148, de 27/6/2015), s'acorda:

Primer. Aprovar inicialment el Projecte de reparcel·lació, modalitat de compensació bàsica, de l'Àrea 4.66 "Carrer Miami", presentat per Ovian Projectes i Assessorament Immobiliari, SL, condicionat a que s'esmeni el projecte d'acord amb les determinacions resultants dels informes de l'arquitecte cap de Servei d'Urbanisme de 9 de maig de 2016 i del Tècnic de Serveis Territorials de 8 d'abril de 2016, ratificat el 17 de maig de 2016, els quals s'annexen com a fonament d'aquest acord.

Segon. Sotmetre’l a informació pública per un termini d’un mes perquè s’hi puguin formular les al·legacions que s’estimin pertinents i concedir audiència a les persones interessades, amb citació personal."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

4. Salut. Encarregar a la Fundació Privada per a l’Atenció Social la gestió íntegra del centre d’activitats i acollida “La Illeta" i aprovar el corresponent conveni.

"Vist l’article 25. e) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril reguladora de les bases del règim local, modificada per la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local, en virtut de la qual és competència pròpia l'avaluació i informació de situacions de necessitat social i l’atenció immediata a persones en situació o risc d’exclusió social.

Vist l'establert a l'article 7 de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de Serveis Socials, i el seu Annex, apartat 1.2.10 Persones amb Drogodependència.

Vist l'establert a la Llei 20/1985, de 25 de juliol, de prevenció i assistència en matèria de substàncies que puguin generar dependència, amb les modificacions posteriors.

Atès que l’Ajuntament de Reus, des dels inicis de l’any 1990 ha desenvolupat programes de prevenció de les drogodependències, en virtut dels quals es realitzaven campanyes de sensibilització, rehabilitació i suport a les persones drogodependents.

Atès que l’any 2005, es crea el Centre d’activitats i acollida ''La Illeta'', que en l’actualitat està destinat al servei d’acolliment diürn en el que es desenvolupen activitats d’inserció social complementàries al processos de tractament terapèutic, programes de caire ocupacional, d’ensenyament pro-laboral i laboral i adquisició d’hàbits i responsabilitats i on es potencia la reinserció a la societat de les persones amb problemes de drogodependència.

Atès que per tal de millorar l’eficiència, l'optimització i la racionalització dels recursos que destinava l’Ajuntament, en data 25 de novembre de 2011, la Junta de Govern Local va encarregar a la Fundació per l’Acció Educativa la gestió del servei del Centre de dia per a persones amb drogodependències ''La Illeta''.

Vist l'informe emès pel coordinador de Salut Pública de data 23 de maig de 2016, pel qual es proposa encarregar de nou la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta'', si bé es proposa que el nou encàrrec s'efectuï a la Fundació per a l'Atenció Social pels motius que s'exposen en l'esmentat informe i pel període comprès de l'1 de juliol de 2016 fins el 31 de desembre de 2017.

Atès que la despesa anual prevista per la gestió integra del centre d’activitats i acollida ''La Illeta'', és de 151.251 euros per tal de fer front al conjunt de despeses laborals i les corresponents al manteniment de l'edifici, les instal·lacions i la totalitat dels elements existents, a la seva reparació i reposició, i als consums de tota classe.

Atès que la despesa prevista pel període de l’1 de juliol al 31 de desembre de 2016 per la gestió integra del centre d’activitats i acollida ''La Illeta'', és de 75.625,50 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 30523 2310920 260 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2016.

Atès que de conformitat amb l’article 5 dels estatuts de la Fundació per l’Atenció Social, aquesta té per objecte, entre d’altres, ''La prestació, gestió i promoció de tota classe d’activitats, incloses les de tipus gerencial, tècnic i administratiu, referents o relacionades amb els serveis socials i sociosanitaris.....
La promoció de la salut i la prevenció de malalties, en concordança amb els diferents nivells d’assistència social i sociosanitària''.

Atès que la Fundació per l’Atenció Social de conformitat amb l’article 4 bis té la consideració de mitjà propi i servei tècnic de qualssevol dels poders adjudicadors que de manera directa o indirecta formen part de l’accionariat de l’entitat fundadora, entre els que es troben l’Ajuntament de Reus, els quals li podran fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, a l’empara del disposat als articles 4.1 n) i 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de Contractes del Sector Públic.

Vist l'esborrany de conveni, obrant en l'expedient, que regularà l'encàrrec amb la Fundació per l'Atenció Social per a la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta''.

Vist l’informe de fiscalització prèvia limitada emès per la intervenció municipal, acreditatiu de l’existència de crèdit adequat i suficient per atendre les obligacions de caràcter econòmic que resulten d’aquesta proposta de conveni.

Vist el Decret de l’Alcaldia núm. 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern local l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.
Vist el decret de l'Alcaldia núm. 2499 de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en els regidors delegats, entre d'altres, l'aprovació dels encàrrecs i encomanes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.
Considerant, doncs, que l'òrgan competent en l'aprovació del present encàrrec, de conformitat amb l'exposat, és la Junta de Govern Local.
D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer: Aprovar l'encàrrec amb la Fundació per a l'Atenció Social per a la gestió íntegra del centre d'activitats i acollida ''La Illeta'' per al període de l'1 de juliol de 2016 al 31 de desembre de 2017, i aprovar el corresponent conveni que el regula.

La Fundació per l'Atenció Social executarà en més del 50% l'encàrrec amb recursos propis; els contractes que hagi de realitzar l'entitat resten subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes. En el supòsit que el «la Fundació per l'Atenció Social» hagi de contractar qualsevol de les prestacions objecte d'aquest conveni, ho comunicarà a l'Ajuntament amb definició de l'adjudicatari i l'import.

Segon: Aprovar la despesa de 75.625,50 euros a càrrec de l'aplicació pressupostària 30523 2310920 260 del pressupost municipal de despeses de l'any 2016.

Habilitar crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'any 2017 per les despeses derivades de l'encàrrec per al període comprés de l'1 de gener al 31 de desembre de 2017.
Tercer: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea de Salut per la signatura del referit conveni.
Quart: Notificar aquest acord a la Fundació per a l’Atenció Social i donar-ne trasllat a la Fundació per a l'Acció Educativa, als efectes pertinents.

Cinquè: Atorgar els recursos legals oportuns, als efectes escaients.”

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

5. Benestar Social. Encarregar a la Fundació per a l’Acció Educativa (FAE) la dinamització del projecte "Conviu l'Estiu 2016".

Vista la programació d'activitats i serveis de la Regidoria de Benestar Social, entre les quals s'inclou l'estudi, definició i proposta d'estratègies, plans, projectes i directrius en matèria de serveis socials, atenció sociosanitària, atenció a la infància i l'adolescència, atenció a les persones discapacitades, immigració i plans comunitaris.

Atès que l’Ajuntament de Reus, des de la Regidoria de Benestar Social portarà a terme, durant l'estiu de 2016, el projecte Conviu l'estiu.

Atès que en el projecte es preveu la dinamització d'activitats d'estiu per a nens i nenes de 3 a 12 anys dels barris Gaudí, St. Josep Obrer, i del districte Vè (barris Fortuny, Juroca, Montserrat i Parcel·les Casas).

Atès que és voluntat de la Regidoria de Benestar Social l’execució del projecte Conviu l'estiu en el marc de les accions incloses a: Programa de Desenvolupament Comunitari, Acció Comunitària Integral i Centres Oberts del municipi.

Atès que la Regidoria de Benestar Social no disposa dels mitjans i recursos humans i materials suficients i més adients per a la seva òptima execució.

Atès que l’objecte social de la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA, el constitueixen, entre d’altres, la prestació, gestió i promoció de tota classe d’activitats referents o relacionades amb serveis educatius i d’ensenyament, i qualsevol altres serveis o activitats relacionades directament amb les necessitats de les persones al llarg del seu cicle vital, entenent aquests objectius o finalitats amb caràcter no limitatiu.

Atès que la citada entitat, de conformitat amb l’article 5è dels seus estatuts, ostenta la consideració de mitjà propi i servei tècnic, entre altres poders adjudicadors, de l’Ajuntament de Reus, el qual li podrà fer encàrrecs de gestió i/o d’execució d’obres, de serveis i d’adquisició de subministraments, així com adjudicar-li contractes, en relació a les activitats compreses dins del seu objecte social, en els termes previstos als articles 4.1.n) i 24.6 del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic.

Atès que la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA executarà en més del 50% l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat resten subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes.

Atès, a tal efecte, l’informe emès el dia 13 d'abril de 2016 per la cap de servei de Serveis Socials, en el qual es detallen elements bàsics per a la formulació de l’encàrrec i per la qual es proposa encarregar a la FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA l’execució del projecte Conviu l'estiu pel període comprès entre el 27 de juny i el 22 d'agost de 2016.

Vist que aquesta proposta ha estat consensuada amb la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA.

Atès que el cost màxim previst per a l'execució d'aquest encàrrec és de 30.160,29€ imputables al pressupost municipal de despeses corresponent a l'exercici 2016.

Vist l’informe de fiscalització prèvia de data 26 de maig de 2016, emès per la Intervenció Municipal, on s’indica l’existència de consignació pressupostària dins el pressupost de l’any 2016 per assumir el compromís econòmic inherent a l'encàrrec que es pretén efectuar, amb càrrec a les partides:

Serveis Socials: 30422-2310300 -250: 16.650,29 €
Convivència: 30422 -2311650 - 250: 13.510,00 €

Considerant els principis d’eficàcia i d’eficiència previstos a l’article 3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (en endavant LRJPAC), i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.

Atès que, de conformitat amb el que preveu l’article 4, apartat 1 n) del Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, resten fora de l’àmbit de la llei “les negocis jurídics en virtut dels quals s’encarregui a una entitat que (...) tingui atribuïda la condició de mitjà propi i servei tècnic del mateix, la realització d’una determinada prestació“.

Vist l'establert a l'apartat setzè.c) del Decret de l'Alcaldia número 2016002499, de data 3 de març de 2016, on s'estableix que la competència es limitarà a les regidories delegades als encàrrecs quan aquests no superin els 25.000 euros, i atès que el present encàrrec els supera, l'òrgan competent per aprovar-lo és la Junta de Govern Local.

D’acord amb tot l’exposat, es proposa a la Junta de Govern Local l’adopció dels següents acords:

Primer. Encarregar a la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA la dinamització del projecte Conviu l'estiu adreçat a infants als barris Gaudí, St. Josep Obrer i districte Vè, en els termes que seguidament s’indiquen i, en el no previst en la present resolució, en la proposta d’encàrrec efectuada, que consta a l’expedient:

Aquest encàrrec s’efectua per al període comprès entre els dies 27 de juny i el 22 d'agost de 2016 ambdós inclosos.

La FUNDACIÓ PER A L'ACCIÓ EDUCATIVA executarà en més del 50% l'encàrrec amb mitjans propis. Els contractes que hagi de realitzar l'entitat resten subjectes al Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, pel que s'aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic en els termes que siguin procedents d'acord amb la naturalesa de l'entitat, així com pels tipus i la quantia dels contractes.

Segon. Aprovar la despesa màxima prevista per a l’execució del present encàrrec que ascendeix a l’import de TRENTA MIL CENT SEIXANTA EUROS AMB VINT-I-NOU CÈNTIMS (30.160,29€), IVA inclòs, a càrrec del pressupost municipal de despeses de 2016.

La despesa s’imputarà a les partides de despesa del pressupost de 2016 dels respectius departaments que es relacionen a continuació:

Serveis Socials: 30422-2310300 -250: 16.650,29 €
Convivència: 30422 -2311650 - 250: 13.510,00 €

Tercer. El pagament d’aquest encàrrec es realitzarà prèvia presentació de les corresponents factures, amb el topall màxim de la xifra indicada al segon punt d’aquesta resolució. Aquestes factures, que hauran d’ésser conformades per la Regidoria de Benestar Social, es farà efectiva en el termini màxim de 30 dies a comptar des de la data de la seva presentació per part de FAE, a les quals s’adjuntarà justificants dels costos suportats.

Quart. La FUNDACIO PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA té, en relació a les dades recollides i tractades a conseqüència del present encàrrec, la condició de tercer encarregat del tractament de dades de caràcter personal i, per tant, aquestes actuacions s’efectuaran de conformitat amb les previsions de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i amb el contracte específic que formalitzaran ambdues parts.

Cinquè. Correspondrà a l’Ajuntament la superior direcció, control i supervisió de l’encàrrec efectuat.

Sisè. Formalitzar els documents que esdevinguin necessaris per fer possible el desenvolupament d’aquest projecte.

Setè. Aprovar el contracte d’encarregat de tractament de dades entre aquest Ajuntament i la FUNDACIÓ PER A L’ACCIÓ EDUCATIVA per al tractament de les dades de caràcter personal inherents a les accions de col·laboració derivades de l’encàrrec aprovat en el primer punt d’aquesta resolució, i facultar a la regidora delegada de l'Àrea de Benestar Social, Sra. Montserrat Vilella Cuadrada, per tal que formalitzi l’esmentat contracte."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

No n'hi ha.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessió de la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L’ alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.