Junta de Govern Local 2018-04-27

Cerca extractes dels Acords adoptats per la Junta de Govern

E.g., 20/04/2024
E.g., 20/04/2024
Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 27/04/2018

ACTA DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Núm: 7/2018

Caràcter: Ordinària
Data: 27/04/2018
Horari: 09:15h a 09:40h
Lloc: Palau Municipal

Hi assisteixen:

Carles Pellicer Punyed, alcalde-president

Noemi Llauradó Sans
Jordi Cervera Martínez
Joaquim Enrech Garola
Montserrat Caelles Bertran
Daniel Rubio Angosto

Jaume Renyer Alimbau, secretari general

S'han excusat:

Montserrat Vilella Cuadrada
Hipòlit Monseny Gavaldà
Marc Arza Nolla
Montserrat Flores Juanpere

ORDRE DEL DIA

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

2. Informació de l'Alcaldia

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

4. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l'any 2018.

DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ

Oberta la sessió, la presidència proposa, i així s'acorda per unanimitat, declarar d'urgència els següents assumptes per a ser inclosos a l'ordre del dia:

5. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la societat Reus Mobilitat i Serveis, S.A. relatiu al manteniment d'edificis i instal·lacions de centres educatius per a l'any 2018.

6. Benestar social. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió de diferents projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l'any 2018.

7. Benestar social. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió de serveis d’intervenció socioeducativa per a l'any 2018.

1. Aprovació de l'acta de la sessió anterior

S'aprova, per unanimitat, l'acta de la sessió de la Junta de Govern Local del dia 13 d'abril de 2018.

2. Informació de l'Alcaldia

El Sr. Pellicer informa que el proper Ple tindrà lloc el dia 14 de maig i també del següent:

- De la presentació de les novetats literàries dels autors locals a la Biblioteca Xavier Amoròs.

- Del concert solidari organitzat per la Fundació Bara que va tenir lloc al Teatre Fortuny.

- De l'acte de celebració del Dia Internacional del Poble Gitano a La Palma.

- Del lliurament dels diplomes de la Fira "Tastet de Ciències" a la plaça de l'Univers.

- De la 21a edició del Sopar Solidari en benefici dels camps de refugiats sirians a Jordània que va tenir lloc a la Parròquia Sant Bernat Calvó.

- De la recepció del Comitè per a l'elecció de "Reus Ciutat Europea de l'Esport" a l'Ajuntament.

- De la presentació del llibre de Francesc Olesti "Reus Desaparegut" al Centre de Lectura.

- De la inauguració de l'exposició de fotos de Bartolomé Pluma al Bravium Teatre.

- De la reunió d'alcaldes respecte les infraestructures que va tenir lloc a la Delegació del Govern.

- Del lliurament dels "Premis Amenós als que més Enganxen" a Bravium Teatre.

- Dels 15è Aniversari de la Biblioteca Xavier Amoròs i de l'homenatge a Xavier Amoròs.

- Del concert de l'Orquestra Camerata XXI dins del cicle Vermúsic que va tenir lloc al Mas Calvó.

- De la lectura de "El Quixot" al Centre Cívic del Carme.

- De la sortida de la Cursa Grup Oliva "Herois per l' Alzheimer" a la Plaça Univers.

- Dels actes de celebració de la Diada de Sant Jordi.

- Del "IV Encuentro Nacional de la Almendra y la Avellana" al Palau Bofarull.

- De la inauguració de l'exposició dels 12 finalistes del "Premi d'Art Contemporani Fundació Privada Reddis" al Museu de Reus.

3. Gestió Econòmica i Pressupostària. Donar compte de diferents decrets del regidor delegat de l'Àrea d'Hisenda i recursos Generals d'aprovació de factures, certificacions d'obres, serveis i subministraments.

"Donar compte dels següents decrets del regidor delegat de l’Àrea d’Hisenda i Recursos Generals que figuren a l’expedient D-HISMUN 1489/2017 d’aprovació de factures i certificacions d’obres, serveis i subministraments:

Decret núm.
Data
Expedient
Import
2018005327
16-04-2018
2017/159
106.770,09
2018005345
16-04-2018
2017/149
58,26
2018005345
16-04-2018
2017/153
12.194,72
2018005428
17-04-2018
2017/158
467.952,85
"

Els membres de la Junta de Govern Local es donen per assabentats dels anteriors decrets.

4. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l'any 2018.

"Atès que per decret de l'Alcaldia de data 19 de gener de 2018, número 2018000480, s'encarregà a la Fundació per l'Acció Educativa (en endavant, la FAE) la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l'anualitat 2018, que inclou activitats de suport adreçades als infants i a les famílies per un import de 96.993,81 euros.

Vist l'informe tècnic emès pel Departament d'Ensenyament i Política Lingüística, amb el vist i plau del coordinador del Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions pel que fa la vessant dels recursos tecnològics, de data 6 d'abril de 2018, pel qual s'indica la necessitat que l'ens receptor de l'encàrrec es doti d'un seguit de recursos i mitjans materials que no es van sol·licitar pel departament gestor de l'activitat en el moment de tramitar i formular l'encàrrec.

Atès que l'esmentat informe expressa que la posada a disposició d'aquests majors mitjans i recursos materials i tecnològics té un major cost (xifrat en 3.676,83euros) respecte l'import originari de 96.993,81 euros, de tal manera que l'import total de l'encàrrec restaria en 100.670,64 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 309-919-32690-250 del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018.

Atès que l'ampliació de l'import en els termes expressats en el paràgraf anterior requereix la modificació de l'encàrrec.

Vist l’informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 13 de d'abril de 2018 emès en relació a la present modificació de l'encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Vist el decret de l'alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'Alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació recau en la Junta de Govern Local, per delegació d'Alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Modificar l'encàrrec a la FAE per a la gestió i/o desenvolupament dels espais del Mas Pintat per a l'anualitat 2018 que fou aprovat per decret de data 19 de gener de 2018, número 2018000480, en els termes que consten a l'informe referenciat a l'antecedent segon del present acord.

SEGON: Incrementar l'import de l'esmentat encàrrec en 3.676,83 €, de tal manera que el seu import global màxim es xifra en 100.670,64 euros, amb càrrec a l'aplicació pressupostària 30919-32310-250 del pressupost municipal de despeses de 2018.

TERCER: La resta de condicions de l'encàrrec de gestió amb la FAE per la gestió dels espais de Mas Pintat es mantenen segons el decret núm. 2018000480 de data 19 de gener de 2018.

QUART: Notificar aquest acord a la FAE, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

Assumptes sobrevinguts

A continuació, es passen a tractar els assumptes admesos al començament de la sessió i que s'han declarat d'urgència, atès que es compleix el quòrum necessari exigit per l'article 103.2 del Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya:

5. Ensenyament i Política Lingüística. Modificació de l'encàrrec a la societat Reus Mobilitat i Serveis, S.A. relatiu al manteniment d'edificis i instal·lacions de centres educatius per a l'any 2018.

"Atès que l’article 25.2.n) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local reconeix als municipis competències pròpies en la conservació, manteniment i vigilància dels edificis de titularitat local destinats a centres docents públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial.

Atès que la Disposició addicional quinzena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, atribueix als municipis competències en matèria de conservació, manteniment i vigilància dels edificis destinats a centres públics d’educació infantil, d’educació primària o d’educació especial i de forma una mica més específica als articles 159.3.d) i 164 de la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d’educació, que preveu que el manteniment dels edificis destinats a les escoles corresponen al municipi on es troben situats.

Atès que la Junta de Govern Local, en sessió duta terme el dia 15 de desembre de 2017, adoptà un acord pel qual s’encarregava a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, la realització del conjunt de tasques corresponents a:

- la conservació i manteniment d'edificis i instal.lacions
- la conservació i manteniment de patis i pistes esportives i llurs equipaments
- tasques de suport per l’adequació dels espais a les noves necessitats organitzatives del curs
- la conservació i manteniment de la jardineria i neteja de patis

Atès que el dia 19 de desembre de 2017, se signà un conveni entre la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA i l’Ajuntament de Reus de regulació de l’encàrrec de manteniment i conservació.

Atès que de conformitat amb la clàusula sisena del conveni, les tasques de conversació i manteniment de la jardineria i neteja de patis s'efectuarà exclusivament pel període gener-abril 2018, pel fet que es preveu que aquestes tasques siguin l'objecte de licitació pel propi Ajuntament.

Vist l'informe emès pels serveis tècnics d'Ensenyament i Arquitectura de data 18 d'abril de 2018, pel qual es posa de manifest que en el decurs de la tramitació de la contractació del servei de jardineria i neteja de patis per l’entitat local, ha entrat en vigor la nova llei de contractes, aquest fet ens fa reformular la documentació que conté l’expedient lliurat al departament de Contractació i que, en conseqüència, la tramitació d’aquest s’endarrereixi un temps significatiu.

Atès que que l'esmentat informe remarca en la necessitat de continuar prestant el servei de manteniment de jardineria i de neteja de patis de les escoles bressol municipals, de les escoles públiques d’infantil i primària, d’educació especial i l’institut escola, durant el període comprès entre l’1 de maig i el 31 de juliol de 2018, garantint així el servei fins el final del curs escolar i de les activitats d’estiu.

Atès que el mateix informe també posa de manifest que el desenvolupament dels treballs de les anualitats precedents s'estan executant d’acord al plans de treballs presentats per Reus Mobilitat i Serveis, SA, per la qual cosa es proposa ampliar l’encàrrec a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, els diferents treballs esmentats al paràgraf anterior.

Atès que l'esmentat informe xifra el cost total màxim per l’ampliació parcial pel període i l'import d’aquest encàrrec, es preveu que serà d’un import màxim de 18.000,00€, IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32300-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2018.

Vista la proposta d’addenda al conveni (obrant a l’expedient de referència) elaborada per a la regulació de l’ampliació d’aquest encàrrec.

Vist l’informe emès per la Intervenció Municipal de data 23 d'abril de 2018 emès en relació a l’ampliació del present encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Vistos els principis d’eficàcia i eficiència previstos a l’article 129 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i el d’optimització dels recursos disponibles que han d’informar la pràctica administrativa.Vist el decret de l’alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015, pel qual es delega en la Junta de Govern Local, l’aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l’ alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l’alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l’alcaldia, la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió, quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès que l'aprovació de l'encàrrec originari per part de la Junta de Govern Local determina que els acords de modificació d'aquest encàrrec, ha de ser també adoptats per la Junta de Govern Local.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Modificar l'encàrrec que s'efectuà a la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, relatiu al manteniment d'edificis i instal·lacions de centres educatius, que s'aprovà per acord de la Junta de Govern Local de data 15 de desembre de 2017, en el sentit d'ampliar els treballs de conservació i manteniment de jardineria i neteja de patis (inicialment efectuat de gener a abril), que també s'executarà durant els mesos de maig a juliol, ambdós inclosos.

SEGON: La societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, podrà contractar, parcialment, a tercers, la realització dels treballs objecte del present encàrrec. No obstant executarà més del 50% de l’encàrrec amb mitjans propis Els contractes que hagi de realitzar l'entitat restaran subjectes a la normativa de contractes del Sector Públic.

TERCER: Aprovar la despesa inherent als treballs esmentats en el primer punt del present acord, que es fixa en un import màxim de 18.000,00 € IVA inclòs, amb càrrec a l’aplicació pressupostària 30919-32300-212 del pressupost municipal de despeses corresponent a l’exercici 2018.

QUART: Aprovar l’addenda al conveni amb la societat Reus Mobilitat i Serveis, SA, amb el contingut i en els termes que consten a l’expedient de referència, pel qual es regulen els termes de l’encàrrec realitzat amb l’esmentada societat.

CINQUÈ: Facultar a la regidora delegada de l’Àrea d’Ensenyament i Política Lingüística, Sra. M. Dolors Sardà Lozano, per a la formalització de l’esmentada addenda."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

6. Benestar social. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió de diferents projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l'any 2018.

"Atès que per decret d’avocació de l'Alcaldia de data de data 24 de gener de 2018 número 2018000850 s'encarregà a la Fundació per l'Acció Educativa (en endavant, la FAE), la gestió de diferents projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l'anualitat 2018, per un import de 172.029,94 euros, desglossats de la següent manera:

ÀMBIT
FITXA CONTRACTE-PROGRAMA 2017-2019
PROJECTE
CALENDARI
PRESSUPOST
DINAMITZACIÓ COMUNITÀRIA I COHESIÓ SOCIAL
/
PLIS
FITXA 8 Programa Pla d'inclusió social
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL
3 /04/18 fins 28/6/2018
2.925,54 €
FITXA 30.1 Mediador gitano
PONT ENTRE CULTURES-
08/01/2018 fins 15/06/2018 17 /9/2018 fins 19 /12 /2018
13.427,40 €
FITXA 30.3 Diagnòstic participatiu
DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO
08/01/2018 fins 15/06/2018 17 /9/2018 fins 19 /12 /2018
17.116,42 €
FITXA 29.1 Programa de Desenvolupament Comunitari
CASETA JOVE
08/01/18 fins 01/06/18
24/09/18 fins 13/12/18
6.839,78 €
ESCALES – MAS PELLICER
01/01/18 fins 31/12/18
17.710,98 €
CONVIU L'ESTIU
25/06/18 fins 30/07/18
14.472,82 €
FITXA 29.2 Acció comunitària integral
FOMENT XARXA COMUNITÀRIA RELACIONAL HORTS DE MIRÓ
01/01/18 fins 31/12/18
22.082,12 €
ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ
01/01/18 fins 31/12/18
32.415,95 €
HABITATGE
No té fitxa
SUPORT AL DIA A DIA
01/01/18 fins 31/12/18
27.327,95 €
SUPORT AL DIA A DIA-HABITATGE SEGUR
01/01/18 fins 31/12/18
17.710,98 €

TOTAL
172.029,94 €

Vist l'informe tècnic emès pel Departament de Benestar Social, amb el vist i plau del coordinador del Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions pel que fa la vessant dels recursos tecnològics, de data 11/04/2018, pel qual s'indica la necessitat que l'ens receptor de l'encàrrec es doti d'un seguit de recursos i mitjans materials que no es van sol·licitar pel departament gestor de l'activitat en el moment de tramitar i formular l'encàrrec.

Atès que l'esmentat informe expressa que la posada a disposició d'aquests majors mitjans i recursos materials i tecnològics té un major cost (xifrat en 9.044,10 euros), respecte l'import originari de 172.029,94 euros, de tal manera que l'import total de l'encàrrec restaria en 181.074,04 euros, amb càrrec de les aplicacions pressupostàries de Benestar social del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018, que seguidament s’indiquen:

FITXA CONTRACTE-PROGRAMA 2017-2019
PROJECTE
PRESSUPOST
APROVAT
NOU
PRESSUPOST
AMPLIACIÓ/
DESVIACIÓ
FITXA 8 Programa Pla d'inclusió social
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL

2.925,54€

3.744,36€

818,82€
FITXA 30.1
Mediador gitano
PONT ENTRE CULTURES

13.427,40€

14.246,23€

818,83€
FITXA 30.3 Diagnòstic participatiu
DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO
17.116,42€

17.935,25€

818,83€
FITXA 29.1 Programa de Desenvolupament Comunitari
CASETA JOVE
6.839,78€

7.658,60€

818,82€
ESCALES – MAS PELLICER
17.710,98€

18.529,81€

818,83€
CONVIU L'ESTIU
14.472,82€

15.291,64€

818,82€
FITXA 29.2 Acció comunitària integral
FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ

22.082,12€

22.900,95€

818,83€
ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ
32.415,95€

33.234,78€

818,83€
No té fitxa
SUPORT AL DIA A DIA
27.327,95€

28.574,69€

1.246,74€
SUPORT AL DIA A DIA-HABITATGE SEGUR
17.710,98€

18.957,73€

1.246,75€

TOTAL
172.029,94€
181.074,04€
9.044,10€

•RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL, PONT ENTRE CULTURES i DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO: sumen una ampliació de 2.456,48€, resultant un pressupost total de 35.925,84€ amb càrrec de la partida número 30422-23120-250.

•CASETA JOVE, ESCALES–MAS PELLICER, CONVIU L'ESTIU, FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ i ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ: una ampliació de 4.094,13€, resultant un pressupost total de9 7.615,78€ amb càrrec de la partida número 30422-23128-250.

•SUPORT AL DIA A DIA i SUPORT AL DIA A DIA-HABITATGE SEGUR: una ampliació de 2.493,49€ resultant un pressupost total de 47.532,42€ amb càrrec de la partida número 30422-23122-250.
Atès que l'ampliació de l'import en els termes expressats en el paràgraf anterior requereix la modificació de l'encàrrec.

Vist l’informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 23/04/2018 emès en relació a la present modificació de l'encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Vist el decret de l'alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'Alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació i/o modificació recau en la Junta de Govern Local, per delegació d'Alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Modificar l'encàrrec a la FAE per a la gestió de diferents projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l'anualitat 2018 que fou aprovat per decret d’avocació de l'Alcaldia de data de data 24 de gener de 2018 número 2018000850, en els termes que consten a l'informe referenciat a l'antecedent segon del present acord.

SEGON: Incrementar l'import de l'esmentat encàrrec en 9.044,10€, de tal manera que el seu import global màxim es xifra en 181.074,04 euros, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries de Benestar social del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018, que s’indiquen:

•RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL, PONT ENTRE CULTURES i DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO: sumen una ampliació de 2.456,48€, resultant un pressupost total de 35.925,84€ amb càrrec de la partida número 30422-23120-250.

•CASETA JOVE, ESCALES–MAS PELLICER, CONVIU L'ESTIU, FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ i ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ: una ampliació de 4.094,13€, resultant un pressupost total de9 7.615,78€ amb càrrec de la partida número 30422-23128-250.

•SUPORT AL DIA A DIA i SUPORT AL DIA A DIA-HABITATGE SEGUR: una ampliació de 2.493,49€ resultant un pressupost total de 47.532,42€ amb càrrec de la partida número 30422-23122-250.
ÀMBIT
PROJECTE
PRESSUPOST ENCÀRREC ORIGINAL
AMPLIACIÓ
DIFERÈNCIA
PARTIDA
DINAMITZACIÓ COMUNITÀRIA I COHESIÓ SOCIAL/PLIS
RECERCA DE RECURSOS PER LA INCLUSIÓ SOCIAL I PER A PERSONES AMB VULNERABILITAT SOCIAL
2.925,54 €
3.744,36 €
818,82 €
partida número 30422-23120-250
PONT ENTRE CULTURES-
13.427,40 €
14.246,23 €
818,83 €
DIAGNÒSTIC PARTICIPATIU POBLE GITANO
17.116,42 €
17.935,25 €
818,83 €
SUBTOTALS
33.469,36 €
35.925,84 €
2.456,48 €
CASETA JOVE
6.839,78 €
7.658,60 €
818,82 €
partida número 30422-23128-250
ESCALES – MAS PELLICER
17.710,98 €
18.529,81 €
818,83 €
CONVIU L'ESTIU
14.472,82 €
15.291,64 €
818,82 €
FOMENT XARXA COMUNITÀRIA I RELACIONAL HORTS DE MIRÓ
22.082,12 €
22.900,95 €
818,83 €
ACCIÓ COMUNITÀRIA INTEGRAL DTE. VÈ
32.415,95 €
33.234,78 €
818,83 €

SUBTOTALS
93.521,65 €
97.615,78 €
4.094,13 €
HABITATGE
SUPORT AL DIA A DIA
27.327,95 €
28.574,69 €
1.246,74 €
partida número 30422-23122-250
SUPORT AL DIA A DIA-HABITATGE SEGUR
17.710,98 €
18.957,73 €
1.246,75 €

SUBTOTALS
45.038,93 €
47.532,42 €
2.493,49 €

172.029,94 €
181.074,04 €
9.044,10 €

TERCER: La resta de condicions de l'encàrrec de gestió amb la FAE per a la gestió de diferents projectes grupals, comunitaris, d’intervenció educativa i cohesió social per a l'anualitat 2018, indicats, es mantenen segons el decret d’avocació de l’Alcaldia núm. 2018000850 de data 24 de gener de 2018.

QUART: Notificar aquest acord a la FAE, als efectes pertinents."

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

7. Benestar social. Modificació de l'encàrrec a la Fundació per l'Acció Educativa per a la gestió de serveis d’intervenció socioeducativa per a l'any 2018.

"Atès que per decret de d’avocació de l'Alcaldia de data 24 de gener de 2018, número 2018000853 s'encarregà a la Fundació per l'Acció Educativa (en endavant, la FAE) la gestió de Serveis d’intervenció socioeducativa (SIS) per a l'anualitat 2018, per un import de 274.346,46 euros, desglossats de la següent manera:

• Fitxa 2.1 Contracte-Programa 2016-2019, “Serveis d’intervenció socioeducativa no residencials per a infants i adolescents: servei d’atenció diürna”: com el servei diürn per a l’atenció d’infants i adolescents en situació de risc, fora de l’horari escolar en els períodes lectius; i en els períodes no lectius, aquest horari s’amplia per abastar també l’horari escolar, durant els períodes compresos entre els dies 08/01/2018 a 15/06/2018, i de l’1/10/2018 al 21/12/2018, i engloba els següents projectes:

• SIS Districte I, al Centre Cívic del Carme
• SIS Mestral, al Centre Cívic Mestral
• SIS Noves Connexions, al Centre Cívic Llevant
• SIS IV “Petitrens”, situat als baixos 2 del Cr. Mas Pellicer Bl. 33 (barri Sant Josep Obrer).
• SIS “Estel”, al Centre Cívic Migjorn, (Barri Fortuny-Juroca)

• Fitxa 2.1.1 Contracte-Programa 2016-2019,, “Serveis d’intervenció socioeducativa no residencials per a infants i adolescents: servei d’atenció diürna, programa de suport al manteniment de les activitats dels serveis d’atenció diürna durant el període de vacances escolars d’estiu i de promoció a actuacions que garanteixin la cobertura de necessitats bàsiques dels infants i adolescents atesos”, durant el període estival i contribuir d’una manera més eficaç a cobrir les necessitats socioeducatives i alimentàries dels infants i adolescents.
Aquest programa, “Conviu l’Estiu”, està previst que es porti a terme durant els períodes compresos del 25/06/2018 al 30/07/2018 i del 31/07/2018 al 17/08/2018. L’activitat es desenvoluparà de forma simultània al Barri St. Josep (a l’escola Rosa Sensat), al Barri Gaudí (a l’escola Ciutat de Reus), i al Barri Fortuny (al Centre Cívic Migjorn).

• Fitxa 2.2 Contracte-Programa 2016-2019, “Serveis d’intervenció socioeducativa no residencials per a infants i adolescents: serveis socioeducatius davant situacions de risc”: Grups de suport a persones/famílies:

• Servei de suport a les famílies amb infants de 0 a 3 anys en situació de risc
• Servei d’intervenció amb famílies amb infants i adolescents en situació de risc
• Servei d’acompanyament socioeducatiu per a adolescents en situació de risc
• Servei d’intervenció socioeducativa itinerant

Els programes, es porten a terme durant els períodes compresos entre els dies 08/01/2018 a 15/06/2018, i de l’1/10/2018 al 21/12/2018, són els següents:

• PARENTALITAT POSITIVA: a nivell de ciutat
• TREBALL AMB JOVES, a nivell de ciutat
• EQUIP ESTUDI EXPEDIENTS DE RISC, a nivell de ciutat
• ARRELS, al Centre Cívic Ponent
• PETITS DEL BARRI SJO, al Mas Pellicer
• PETITS DEL BARRI MIGJORN, al Centre Cívic Migjorn

Vist l'informe tècnic emès pel Departament de Benestar Social, amb el vist i plau del coordinador del Servei de Tecnologies de la Informació i Telecomunicacions pel que fa la vessant dels recursos tecnològics, de data 11/04/2018, pel qual s'indica la necessitat que l'ens receptor de l'encàrrec es doti d'un seguit de recursos i mitjans materials que no es van sol·licitar pel departament gestor de l'activitat en el moment de tramitar i formular l'encàrrec.

Atès que l'esmentat informe expressa que la posada a disposició d'aquests majors mitjans i recursos materials i tecnològics té un major cost (xifrat en 10.480,92 euros), respecte l'import originari de 274.346,46 euros, de tal manera que l'import total de l'encàrrec restaria en 284.827,38 euros, amb càrrec a les aplicacions pressupostàries de Benestar social del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018, que s’indiquen:

FITXA CONTRACTE PROGRAMA
PROJECTE
PRESSUPOST
APROVAT
NOU
PRESSUPOST
AMPLIACIÓ/
DESVIACIÓ
FITXA 2.1 Servei d'atenció diürna
SIS I DEL CARME
31.412,33€
32.722,44€
1.310,11€
SIS III MESTRAL
41.184,24€
42.494,36€
1.310,12€
SIS IV CC NC LLEVANT
29.344,05€
30.654,17€
1.310,12€
SIS IV SJO MAS PELLICER
16.093,32€
17.403,43€
1.310,11€
SIS V CC MIGJORN
31.412,33€
32.722,44€
1.310,11€
SUBTOTAL
149.446,27€
155.966,84€
6.550,57€

FITXA 2.2 SIS Serveis socioeducatius davant de situacions de risc
EQUIP ESTUDI EXP. RISC
24.115,70€

24.770,75€

655,05€
ARRELS
22.769,22€

23.424,27€

655,05€
PETITS BARRI St. JOSEP OBRER
14.600,09€
15.255,15€
655,05€
PETITS BARRI
MIGJORN
14.600,09€
15.255,15€
655,05€
PARENTALITAT
POSITIVA
10.115,86€
10.770,90€
655,05€
TREBALL AMB
JOVES
12.057,84€
12.712,90€
655,06€
SUBTOTAL
98.258,80€
102.189,12€
3.930,32€

TOTAL SIS
274.346,46€
284.827,38€
10.480,92€

•Servei d'atenció diürna: SIS I DEL CARME, SIS III MESTRAL, SIS IV CC NC LLEVANT, SIS IV SJO MAS PELLICER, SIS V CC MIGJORN: una ampliació de 6.550,57€, resultant un pressupost total de 155.966,84€ amb càrrec de la partida número 30422-23109-250
•SIS, Serveis socioeducatius davant de situacions de risc: EQUIP ESTUDI EXP. RISC, ARRELS, PETITS BARRI St. JOSEP OBRER, PETITS BARRI MIGJORN, PARENTALITAT POSITIVA, TREBALL AMB JOVES: una ampliació de 3.930,32€, essent l’import total de 102.189,12€ amb càrrec de la partida número 30422-23133-250
Atès que l'ampliació de l'import en els termes expressats en el paràgraf anterior requereix la modificació de l'encàrrec.

Vist l’informe de la intervenció general de fiscalització prèvia de data 23/04/2018 emès en relació a la present modificació de l'encàrrec, vers el qual s’informa favorablement.

Vist el decret de l'alcaldia número 7032 de data 15 de juny de 2015 pel qual es delega en la Junta de Govern Local l'aprovació dels encàrrecs, les encomanes de gestió i els convenis de cooperació i col·laboració quan per raó del seu import sigui competent l'alcalde i la seva quantia excedeixi els límits atribuïts als/les regidors/es delegats/des.

Vist el decret de l'alcaldia de data 3 de març de 2016, pel qual es delega en les regidories delegades i en les adjuntes a l'Alcaldia la formulació dels encàrrecs i les encomandes de gestió quan el seu import no superi els 25.000 euros.

Atès, doncs, que la quantia de l'encàrrec determina que la seva aprovació i/o modificació recau en la Junta de Govern Local, per delegació d'Alcaldia.

En conseqüència es proposa l'adopció dels acords següents:

PRIMER: Modificar l'encàrrec a la FAE per a la gestió de Serveis d’intervenció socioeducativa (SIS), per a l'anualitat 2018 que fou aprovat per decret d’avocació de l’Alcaldia de data 24 de gener de 2018, número 2018000853, en els termes que consten a l'informe referenciat a l'antecedent segon del present acord.

SEGON: Incrementar l'import de l'esmentat encàrrec en 10.480,92€, de tal manera que el seu import global màxim es xifra en 284.827,38 euros, amb càrrec les aplicacions pressupostàries de Benestar social del pressupost municipal de despeses per a l'any 2018 següents:

• Servei d'atenció diürna: SIS I DEL CARME, SIS III MESTRAL, SIS IV CC NC LLEVANT, SIS IV SJO MAS PELLICER, SIS V CC MIGJORN: una ampliació de 6.550,57€, resultant un pressupost total de 155.966,84€ amb càrrec de la partida número 30422-23109-250
• SIS, Serveis socioeducatius davant de situacions de risc: EQUIP ESTUDI EXP. RISC, ARRELS, PETITS BARRI St. JOSEP OBRER, PETITS BARRI MIGJORN, PARENTALITAT POSITIVA, TREBALL AMB JOVES: una ampliació de 3.930,32€, essent l’import total de 102.189,12€ amb càrrec de la partida número 30422-23133-250
FITXA CONTRACTE PROGRAMA
PROJECTE
PRESSUPOST
APROVAT
NOU
PRESSUPOST
AMPLIACIÓ/
DESVIACIÓ
FITXA 2.1 Servei d'atenció diürna
SIS I DEL CARME
31.412,33€
32.722,44€
1.310,11€
SIS III MESTRAL
41.184,24€
42.494,36€
1.310,12€
SIS IV CC NC LLEVANT
29.344,05€
30.654,17€
1.310,12€
SIS IV SJO MAS PELLICER
16.093,32€
17.403,43€
1.310,11€
SIS V CC MIGJORN
31.412,33€
32.722,44€
1.310,11€
SUBTOTAL
149.446,27€
155.966,84€
6.550,57€
FITXA 2.2 SIS Serveis socioeducatius davant de situacions de risc
EQUIP ESTUDI EXP. RISC
24.115,70€

24.770,75€

655,05€
ARRELS
22.769,22€

23.424,27€

655,05€
PETITS BARRI St. JOSEP OBRER
14.600,09€
15.255,15€
655,05€
PETITS BARRI
MIGJORN
14.600,09€
15.255,15€
655,05€
PARENTALITAT
POSITIVA
10.115,86€
10.770,90€
655,05€
TREBALL AMB
JOVES
12.057,84€
12.712,90€
655,06€
SUBTOTAL
98.258,80€
102.189,12€
3.930,32€

TOTAL SIS
274.346,46€
284.827,38€
10.480,92€

TERCER: La resta de condicions de l'encàrrec de gestió amb la FAE per a la gestió de Serveis d’intervenció socioeducativa (SIS) es mantenen segons el decret d’avocació de l’Alcaldia núm. 2018000853 de data 24 de gener de 2018.

QUART: Notificar aquest acord a la FAE, als efectes pertinents"

Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per assentiment.

I, sense més assumptes a tractar s'aixeca la sessióde la qual, com a secretari general, estenc aquesta acta, amb el vistiplau del Molt Il·lustre Sr. Alcalde.

L'alcalde El secretari general

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.