Notes de premsa

El cicle Contradicció homenatja l’artista Marcel Pey

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 17/07/2025
Cartell «Hi sou convidats: Pey & Pey»

El Centre d’Art Cal Massó acollirà «Hi sou convidats: Pey & Pey» el dissabte 26 de juliol, a les 19 h. Es tracta d’un acte cultural i festiu amb la intervenció de diversos artistes, entre els quals hi haurà el poeta David Castillo, i que retrà homenatge al poeta i artista visual català Marcel Pey. L’esdeveniment també comptarà amb la projecció d'una videocreació de Vanessa Pey, artista visual i filla de l’homenatjat.

Marcel Pey (Cardona, 1948), autor resident a Tarragona des de fa molts anys, és un referent de la generació dels 70 i del corrent underground en la literatura catalana. Ha treballat amb el suport fotogràfic i amb la fragmentació i manipulació d’imatges pròpies o trobades, en un ambient on la foscor i els neons acosten la seva obra al llenguatge cinematogràfic. Pey tracta temes com la violència, l'erotisme, la guerra i l'abús de poder a partir d'una imatge estètica de significats oberts.

L’acte forma part de Contradicció, un cicle organitzat per la Regidoria de Cultura i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus. Amb una programació estable de poesia en català, que interactua amb altres gèneres com la dansa contemporània, la música urbana i electrònica, es pretén arribar al gran públic, amb un èmfasi especial en els segments més joves.

Contradicció 2025

Enguany Contradicció es consolida i arriba a la segona edició. Va començar el 29 de març i finalitzarà el 29 de novembre de 2025, i ofereix una programació estable de manera gratuïta gairebé cada dissabte final de mes. Meritxell Cucurella-Jorba n’és la directora artística, i hi col·laboren el celler Terra Cellars, que proporciona un vi diferent per a cadascun dels actes, i la DOP Avellana de Reus, que aporta aquesta fruita seca tan característica per als assistents.

Fins ara s’ha fet un recital de Raquel Santanera, una conferència del filòleg Josep Murgades i hi ha hagut poesia musicada amb Francesc Bombí-Vilaseca. A partir de la tardor hi haurà tres recitals de poesia: el 27 de setembre un que inclourà una degustació gastronòmica, a càrrec de l’entitat El Lligam; el 25 d’octubre un altre en què s’oferirà una visita arquitectònica de Cal Massó, amb la col·laboració d’Espais Ocults, i el punt final el posarà el poeta tarragoní Pol Guasch el 29 de novembre.

Cartell «Hi sou convidats: Pey & Pey»
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.