Notes de premsa
L’Ajuntament reforça el servei de neteja amb més control i nova uniformitat per als inspectors
L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Via Pública, continua introduïnt canvis per millorar el servei de neteja viària i recollida de residus de la ciutat. La darrera novetat és la posada en marxa d'un innovador programa informàtic que permetrà fer un seguiment en temps real de les tasques que porta a terme l'empresa adjudicatària del servei. L'objectiu és guanyar en eficàcia i eficiència i, per tant, aconeguir un millor servei i una ciutat més neta.
Els canvis en el servei d'inspecció del servei de neteja i recollida se sumen a altres millores que la regidoria ha introduït en els darrers anys com l'ampliació del contracte; la reorganització del servei amb el desplegament de plans de neteja com el Pla de fulles i Pla de flors, el Pla de xoc de neteja d'estiu als barris, els plans de neteja dels parcs infantils i de les àrees d'higiene i esbarjo per a gossos, o el Pla Barri a barri, entre altres. Millores també amb l'ampliació de serveis, com la recollida de residus porta a porta, el desplegament de noves illes emergents o la compra de nova maquinaria per a la neteja viària.
Ara, el servei d’inspecció del contracte de neteja i recollida de residus es reforça i ha posat en marxa un innovador software que permetrà fer un seguiment en temps real de les tasques que porta a terme Reus Net, l'empresa adjudicatària del servei per tal de confirmar que els treballs s'addiuen al pla de treball contractat.
Aquest nou sistema tecnològic té com a objectius aportar dades fiables i immediates sobre el desenvolupament del servei; optimitzar els recursos i millorar l’eficiència operativa; i verificar el compliment dels estàndards de qualitat establerts en el contracte de servei.
Amb aquesta eina, els inspectors municipals podran registrar incidències, comprovar la correcta execució de les rutes i generar informes automàtics que facilitaran la presa de decisions. El sistema també permetrà identificar àrees de millora i reforçar la transparència en la gestió del servei de neteja i recollida.
Daniel Marcos, regidor de Via Pública, afirma que “aquesta millora tecnològica suposa un nou pas endavant en la modernització del servei i en la voluntat de l’Ajuntament de garantir una ciutat més neta, eficient i sostenible”.
La posada en marxa de l'aplicatiu coincideix amb l'estrena de la uniformitat dels inspectors municipals del servei, que fins ara treballaven amb roba de carrer. La nova roba corporativa els farà fàcilment identificables per part de la ciutadania i, per tant assolir un major grau de proximitat i transparència del servei.
Envia
Imprimeix





977 010 010