Notes de premsa
El Programa Persones Grans 2026 promou l’envelliment actiu i saludable
Del 31 de maig al 10 de juny, la ciutat de Reus acollirà una nova edició del Programa Persones Grans 2026, una iniciativa emmarcada en el Pla d’Envelliment Actiu i Saludable de Reus que inclou un total de 19 activitats adreçades al col·lectiu de persones grans i obertes al conjunt de la ciutadania.
El programa té com a objectiu promoure la salut física, emocional i cognitiva de les persones grans, així com fomentar espais de relació social, cultura, aprenentatge i oci saludable. La proposta d’enguany inclou activitats diverses com xerrades, taules rodones, caminades, sortides culturals, tallers, espais de diàleg i activitats intergeneracionals i interculturals, amb la voluntat de donar resposta als interessos i inquietuds d’un col·lectiu cada vegada més nombrós i divers a la ciutat.
La programació s’ha elaborat de manera interdepartamental, posant en valor la implicació de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, així com la col·laboració d’entitats i associacions vinculades a les persones grans. En aquest sentit, destaca també la participació activa de la comissió de “Festes, Cultura i Esports” del Consell Municipal de la Gent Gran de Reus en l’organització de diferents activitats.
El tret de sortida del programa serà el diumenge 31 de maig amb la celebració de la “Festa d’Envelat +60” a La Palma, una proposta festiva amb música en directe adreçada a les persones majors de 60 anys de la ciutat. Enguany, l’activitat tindrà també un vessant solidari, ja que per accedir-hi es demanarà l’aportació d’aliments i/o productes d’higiene que es destinaran al Centre Social El Roser, amb l’objectiu de donar suport a les persones usuàries d’aquest servei municipal.
Una de les activitats centrals del programa serà l’acte commemoratiu a les persones nascudes al 1926, que tindrà lloc el dimecres 3 de juny a les 16.30h a a Llotja de la Cambra de Comerç de Reus. Aquest acte vol mostrar l’afecte de la ciutat per tota una generació que ha estat fonamental per construir la ciutat d’avui. Una generació nascuda en temps convulsos que ha viscut i lliutat per portar a terme grans transformacions socials. En definitiva, un espai que vol recordar, compartir i posar en valor l’experiència i saviesa de tota una generació. L’acte comptarà amb la participació de l’alcaldessa i representants d’altres institucions.
El programa es clourà el dimecres 10 de juny amb la “Mostra d’activitats de les persones grans”, que tindrà lloc al Teatre Bartrina, un espai per compartir i visibilitzar les diferents iniciatives i activitats que es desenvolupen al llarg de l’any amb la participació activa de les persones grans de la ciutat.
Inscripcions
Les inscripcions a les activitats ja s’han obert a través del portal municipal inscripcions.reus.cat i també mitjançant el telèfon del servei de dinamització d’envelliment actiu, 662 334 323. La programació completa es pot consultar en el díptic adjunt.
Envia
Imprimeix





977 010 010