Notes de premsa
L'Ajuntament encarrega l'enderroc que ha de millorar la connexió de l'avinguda del Carrilet amb el centre
L'Ajuntament de Reus ha publicat al perfil del contractant la licitació del projecte d’enderroc de l'edifici situat al carrer de Balmes, 30-32-34, una actuació que millorarà la connexió de l'avinguda del Carrilet amb el centre.
L'enderroc permetrà donar continuïtat a l’avinguda i generar un nou espai urbà que millorarà la permeabilitat del barri i la qualitat de l’espai públic. L’actuació completarà un objectiu històric del planejament urbanístic de la ciutat: millorar la connectivitat de l’avinguda del Carrilet amb el centre de la ciutat. La prolongació de l’avinguda contribuirà a eliminar barreres urbanes i a reforçar la relació entre el barri del Carrilet i el centre de la ciutat.
Les obres d'enderroc suposen la primera fase del projecte, que és la que ara es licita. La fase 2 es licitarà posteriorment i contempla la urbanització de l'espai lliure que deixarà l'enderroc. Es preveu la instal·lació d’una piràmide de jocs, la plantació d’arbrat i la pavimentació de l’espai amb diferents textures (sauló, formigó desactivat i llamborda), així com la continuïtat del paviment de la vorera per garantir la unitat visual i funcional de l’àmbit.
El termini d'execució dels treballs d'enderroc és de dos mesos. El pressupost de licitació és de 361.630,24 euros (IVA inclòs).
En paral·lel a les obres d'enderroc, l'Ajuntament de Reus a través de l'empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis redactarà enguany el projecte d’ampliació del pàrquing del Carrilet amb la previsió d'incloure les obres al Pla d'Inversions 2027. El projecte ha de permetre ampliar l'equipament municipal amb unes 80 noves places.
Habitatge assequible
L’Ajuntament de Reus té també en fase de licitació pública el contracte per executar les obres d’enderroc de la nau situada a l’avinguda del Carrilet, 16. L’objectiu és construir habitatge assequible en el solar que quedarà alliberat. L’actuació té un pressupost de licitació de 400.495,79 euros i un termini d’execució de 2 mesos a partir de la formalització del contracte.
Segons les primeres estimacions, el solar que quedarà lliure permetrà la construcció d’una promoció d’uns 40 habitatges assequibles. L’Ajuntament té previst oferir l’espai a la Generalitat per construir HPO en el marc de la convocatòria del Pla 50.000.
Pla de barris Reus Sud
Les dues actuacions estan incloses en el pla de transformació dels barris del sud de Reus. Les obres estan cofinançada per la Unió Europea des del Fons Europeu de Desenvolupament Regional Europeu (FEDER), en el marc del Pla d’Actuació Integral de l’Estratègia de Desenvolupament Integrat Local (EDIL), d’acord amb la convocatòria del Ministerio de Hacienda. La UE en finança el 40%; i el 60% restant va a càrrec de l’Ajuntament.

Envia
Imprimeix






977 010 010