Notes de premsa
L'Arxiu acull una conferència sobre la figura del mestre reusenc Isidre Fontana i el seu compromís amb la renovació pedagògica
Aquest dimecres 28 d’octubre, a les 19 h, l’Arxiu Municipal de Reus acollirà la conferència "Isidre Fontana, mestre i conseller municipal pel POUM", a càrrec de Salvador Palomar. L'acte s'emmarca dins el cicle "A peu de carrer. Revolució i guerra el 1936", organitzat per Carrutxa, l’Arxiu Municipal de Reus i l’Arxiu Comarcal del Baix Camp.
Palomar repassarà la trajectòria d'Isidre Fontana Ivern (1913-1938), mestre reusenc compromès amb la renovació pedagògica, interessat en el desenvolupament dels infants a partir de l’estudi dels seus dibuixos, divulgador dels nous corrents educatius i defensor de la qualitat de l’escola rural. Fontana va exercir la docència en diverses poblacions, entre les quals Falset.
Militant del Partit Obrer d’Unificació Marxista (POUM), el 1936 va formar part del Consell Municipal de Reus, on va assumir responsabilitats en els àmbits de l’educació, la cultura i l’esport, i va dirigir el grup escolar Joaquim Maurín. El 1937 va marxar al front com a integrant de les Milícies de la Cultura. Va morir el novembre de 1938, en circumstàncies que encara avui no han estat del tot aclarides.
La xerrada permetrà recuperar la memòria d’un mestre compromès amb la transformació de l’escola i de la societat, i aprofundir en la seva trajectòria en el context revolucionari i bèl·lic de 1936.
El cicle "A peu de carrer. Revolució i guerra al 1936" és una proposta que vol apropar la ciutadania a aquell període històric a partir de les experiències personals i de les vivències quotidianes dels seus protagonistes, i es clourà el dia 4 d'octubre amb la conferència "Els primers mesos de la guerra als pobles del Camp", a càrrec d'Axel Baiget.
Envia
Imprimeix






977 010 010