Notes de premsa

Alcover inicia els tràmits per disposar d'un servei públic funerari i demana adherir-se a FuneCamp

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 3/09/2025
L'alcalde d'Alcover amb l'alcaldessa de Reus i la consellera delegada FuneCamp

L’Ajuntament d’Alcover ha iniciat els tràmits administratius per disposar d’un servei públic funerari al municipi. Des de fa mesos es mantenen converses amb Funecamp, l’empresa funerària pública supramunicipal impulsada pels ajuntaments de Reus, Constantí, Salou i Vila-seca. Fruit d’aquests contactes, la intenció és que Alcover esdevingui soci de ple dret de la mercantil pública i passi a formar part d’aquest model pioner de gestió compartida.

L’alcalde d’Alcover, Robert Figueras, ha afirmat que “en un moment especialment delicat com és el traspàs d’un familiar volem garantir un servei públic digne i proper. La millor manera de fer-ho és a través de la gestió pública, que assegura la llibertat d’elecció i posa en valor la qualitat que ofereix un operador públic. Aquesta és una aposta real per un servei supramunicipal que dona sentit a la necessària col·laboració entre comarques i municipis de l’àrea metropolitana de Tarragona.”

Per la seva banda, l’alcaldessa de Reus i presidenta de Funecamp, Sandra Guaita, ha destacat que la voluntat d’Alcover de sumar-s’hi és una bona notícia per al territori i per a la ciutadania. “El projecte de servei públic metropolita amb què els quatre ajuntaments vam impulsar Funecamp té encara més sentit quan altres municipis s’hi adhereixen: quan compartim servei públic, el fem més sòlid.” A l’acte també hi ha assistit la consellera delegada de Funecamp, Montserrat Flores.

Un model pioner de cooperació supramunicipal

Funecamp és el primer projecte funerari públic d’àmbit metropolità al Camp de Tarragona i pioner a Catalunya i a l’Estat. La societat, amb més de 35 anys d’experiència a través de Serveis Funeraris Reus i Baix Camp, ofereix un servei ètic, professional i de confiança.

Funciona en règim de concurrència amb els operadors privats, però amb una diferència clau: les tarifes són públiques, transparents i revisades anualment pels ajuntaments, fet que permet mantenir uns preus aproximadament un 30% inferiors als del mercat privat. 

Compromís amb la ciutadania i nous equipaments

Amb aquest pas, Alcover vol esdevenir el cinquè municipi membre de Funecamp i reafirma el seu compromís amb la ciutadania per garantir un servei essencial de manera propera, digna i de qualitat. L’adhesió permetrà disposar de serveis funeraris integrals els 365 dies de l’any, amb un únic interlocutor, evitant que siguin els treballadors municipals qui hagin d’assumir directament part de la gestió, i simplificant els tràmits per a les famílies.

Paral·lelament, l’Ajuntament d’Alcover ha iniciat la construcció d’una nova sala multifuncional a l’actual tanatori municipal. L’equipament permetrà celebrar cerimònies laiques o de diferents confessions religioses, adaptant-se a la diversitat cultural i espiritual dels veïns i veïnes. 

Aquesta adhesió servirà per poder prestar serveis, de manera pública, que habitualment no es podien prestar a les instal·lacions del tanatori d’Alcover, tals com l’acompanyament i atenció personalitzada durant tot el procés, les gestions administratives i assessorament, el tractament del difunt i suport psicològic al dol, la personalització de cerimònies i espais adaptats i el contacte amb les famílies també en el post-servei.

L'alcalde d'Alcover amb l'alcaldessa de Reus i la consellera delegada FuneCamp

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.