Notes de premsa

Baixa l’accidentalitat al volant i també la gravetat dels sinistres

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 16/10/2009

mbre d’accidents de trànsit a Reus està disminuïnt durant aquest any 2009 i també la gravetat dels sinistres. En el que portem d’any no s’ha registrat cap accident mortal davant de les tres víctimes del 2008 i els casos greus s’han reduït a cinc, quan els dos anys anteriors havien sobrepassat la vintena. A manca d’un trimestre per tancar l’exercici, es confirma la tendència a la baixa en la sinistralitat al volant, que ja es va iniciar l’any passat.

La principal víctima dels accidents de trànsit registrats ha estat el conductor (118 conductors ferits fins al setembre de 2009, tres dels quals de caràcter greu), seguida dels vianants (64, amb dos ferits greus) i dels passatgers del vehicle (46, tots de caràcter lleu).

Mitjans de locomoció implicats
El turisme és el mitjà de locomoció que pateix la gran majoria dels accidents, 212.Cal tenir en compte que també representa el gruix del parc viari. Els vianants i els vehicles de dues rodes tenen un pes similar en l’estadística (64 accidents i 67 respectivament), mentre que els vehicles pesats s’han vist involucrats en 9 sinistres.
La Guàrdia Urbana atribueix la tendència a la reducció de la sinistralitat a dos motius principals: d’una banda les actuacions a la via pública per millorar la seguretat viària i en segon terme, la conscienciació ciutadana acompanyada de les campanyes de seguretat viària realitzades inclosos els controls de velocitat amb ràdar.

Actuacions per millorar la seguretat viària
La construcció de dues rotondes a l’avinguda de Sant Bernat Calvó i la instal·lació de semàfors amb leds (més visibles) per regular-hi el pas de vianants, ha contribuït a minorar la velocitat dels vehicles i evitar els encreuaments.
D’altra banda s’han instal·lat mitjanes a diversos carrers (Dom Bosco, Rocamoral, Alcalde Joan Beltran). L’objectiu és el d’evitar les dobles fileres i els canvis de carrils.
S’han col·locat pilones de plàstic al barri Montserrat per evitar els estacionaments insegurs que fins i tot alteraven la circulació de les línies d’autobús.

Controls i conscienciació
La Guàrdia Urbana ha realitzat 112 controls d’alcoholèmia, documentació i seguretat passiva (casc, cinturó...), amb 1.259 vehicles controlats. Les principals causes de denúncia o obertura de diligències penals han estat per donar positiu en el control d’alcoholèmia (84) i no haver passat la ITV (48).
Els 147 controls de ràdar realitzats han permès controlar 79.283 vehicles i s’han tancat amb 5.096 denúncies administratives (és a dir, el 6,4% dels vehicles controlats) i 6 de penals. Més de la meitat dels conductors denunciats, en concret, 2.952, provenen d’altres poblacions. El ràdar es va posar en funcionament el febrer de 2008 amb l’objectiu de reduir la velocitat dins del casc urbà i reduir així la sinistralitat. Justament, es partia d’una situació en que les estadístiques d’accidents a la ciutat lluny de baixar, s’incrementaven. De 2006 a 2007, el nombre d’accidents de trànsit va passar dels 985 al 1.112 i la instal·lació del ràdar va portar a un canvi de tendència.
Finalment, s’han dut a terme 18 controls en el marc del projecte europeu DRUID, que permeten detectar si el conductor condueix sota la influència de drogues. Dels 102 conductors controlats, 21 van ser positius.
Part d’aquestes campanyes s’han realitzat conjuntament amb el Servei Català de Trànsit.

Reus, 15 d’octubre de 2009

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.