Notes de premsa

Balanç de la temporada turística 2014

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 13/10/2014
Balanç de la temporada turística 2014

Del conjunt de visitants al patrimoni que gestiona Reus Promoció, respecte a l’any passat s’observa que hi ha hagut un increment de l’11 % de visitants espanyols i un 4% del turista estranger (a excepció del turista rus, que ha baixat un 26% respecte al 2013, any en que es va registrar un rècord de turistes russos a Reus). Aquestes dades estan en la línia de les dades generals de procedències dels visitants a la Costa Daurada durant aquest estiu.

Un total de 38.636 persones han visitat el Gaudí Centre, un 16 % menys de visitants respecte el mateix període de l’any passat.

  • Gaudí Centre: Reus (2%), catalans (6%), espanyols (6%), internacionals (86%).
Pel que fa al pavelló dels Distingits de l’Institut Pere Mata, el total de visitants ha estat de 2.157, una dada que suposa un increment del 13% respecte al mateix període de l’any passat.
 
  • Institut Pere Mata: Reus (3%), catalans (33%), espanyols (23%), internacionals (41%).
L’Agència Reus Promoció i la família Blasco Font de Rubinat, propietària de la Casa Navàs, van signar el passat mes de juliol un acord de col·laboració per gestionar les visites turístiques a la Casa Navàs durant l’estiu. Fins al passat 30 de setembre s’han realitzat un total de 65 visites per 706 persones. En aquest sentit, cal destacar que hi ha hagut una ocupació del 100% de les visites. Per les especials característiques de la casa es realitzen les visites en grups de 12 persones com a màxim. Donat l’èxit d’acceptació i el seu bon funcionament, la voluntat dels propietaris de la Casa Navàs juntament amb la de l’Agència, va ser prorrogar aquest servei de moment fins el dia 21 d’octubre.
 
  • Casa Navàs: Reus (30%), catalans (31%), espanyols (15%), internacional (24%).

En els darrers anys, Reus Promoció ha realitzat un esforç important per posicionar Reus com a ciutat que combina l’experiència cultural i l’atractiu d’un comerç de qualitat, tot concentrat en un centre ciutat molt atractiu. En aquest sentit, l’objectiu de l’Agència és seguir treballant conjuntament amb els municipis de l’aliança turística de Cambrils, Salou, Vila-seca, la Pineda Platja i el Patronat de turisme de la Costa Daurada per aprofitar el màxim possible els mercats de proximitat, fidelitzar els mercats existents i buscar nous mercats emergents, com és el cas d’altres repúbliques ex-soviètiques

Nous serveis
Una de les novetats d’aquest estiu va ser la posada en marxa de les comissaries de proximitat; una ubicada a l’estació d’autobusos i l’altra a l’antic hospital, que tenien com a l’objectiu la millora de l’atenció als visitants en temes de seguretat. En aquests punts d’atenció, ubicats a les zones on es mouen més turistes a la ciutat i què estaven interconnectats amb els informadors de carrer i l’oficina de turisme, es comptava amb impressos de denúncia en diferents idiomes i en casos concrets en que ha estat necessari, fins i tot s’ha facilitat el transport de tornada a l’hotel als afectats per algun furt. La valoració d’aquest nou servei és positiva ja que ha permès incrementar la percepció de seguretat del client i en cas d’incidència, donar un molt bon servei als visitants de la ciutat.

Un altre aspecte a destacar d’aquest estiu ha estat l’arribada per primera vegada de grups organitzats de turistes japonesos, com a resultat de les accions realitzades a finals del 2013 en el mercat asiàtic de la mà de Turisme de Catalunya.

Shopping Day
Un any més es va organitzar la campanya, amb la participació de 123 etabliments comercials i 29 restaurants de la ciutat, i la col·laboració de totes les entitats comercials de la ciutat.

Tenim constància que els resultats comercials han estat menys bons que en els darrers anys, i van lligats a la davallada del turisme rus a la Costa Daurada, que és el turista de compres més important de la ciutat.

Balanç de la temporada turística 2014
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.