Notes de premsa
Balanç de la temporada turística 2014
Del conjunt de visitants al patrimoni que gestiona Reus Promoció, respecte a l’any passat s’observa que hi ha hagut un increment de l’11 % de visitants espanyols i un 4% del turista estranger (a excepció del turista rus, que ha baixat un 26% respecte al 2013, any en que es va registrar un rècord de turistes russos a Reus). Aquestes dades estan en la línia de les dades generals de procedències dels visitants a la Costa Daurada durant aquest estiu.
Un total de 38.636 persones han visitat el Gaudí Centre, un 16 % menys de visitants respecte el mateix període de l’any passat.
- Gaudí Centre: Reus (2%), catalans (6%), espanyols (6%), internacionals (86%).
- Institut Pere Mata: Reus (3%), catalans (33%), espanyols (23%), internacionals (41%).
- Casa Navàs: Reus (30%), catalans (31%), espanyols (15%), internacional (24%).
En els darrers anys, Reus Promoció ha realitzat un esforç important per posicionar Reus com a ciutat que combina l’experiència cultural i l’atractiu d’un comerç de qualitat, tot concentrat en un centre ciutat molt atractiu. En aquest sentit, l’objectiu de l’Agència és seguir treballant conjuntament amb els municipis de l’aliança turística de Cambrils, Salou, Vila-seca, la Pineda Platja i el Patronat de turisme de la Costa Daurada per aprofitar el màxim possible els mercats de proximitat, fidelitzar els mercats existents i buscar nous mercats emergents, com és el cas d’altres repúbliques ex-soviètiques
Nous serveis
Una de les novetats d’aquest estiu va ser la posada en marxa de les comissaries de proximitat; una ubicada a l’estació d’autobusos i l’altra a l’antic hospital, que tenien com a l’objectiu la millora de l’atenció als visitants en temes de seguretat. En aquests punts d’atenció, ubicats a les zones on es mouen més turistes a la ciutat i què estaven interconnectats amb els informadors de carrer i l’oficina de turisme, es comptava amb impressos de denúncia en diferents idiomes i en casos concrets en que ha estat necessari, fins i tot s’ha facilitat el transport de tornada a l’hotel als afectats per algun furt. La valoració d’aquest nou servei és positiva ja que ha permès incrementar la percepció de seguretat del client i en cas d’incidència, donar un molt bon servei als visitants de la ciutat.
Un altre aspecte a destacar d’aquest estiu ha estat l’arribada per primera vegada de grups organitzats de turistes japonesos, com a resultat de les accions realitzades a finals del 2013 en el mercat asiàtic de la mà de Turisme de Catalunya.
Shopping Day
Un any més es va organitzar la campanya, amb la participació de 123 etabliments comercials i 29 restaurants de la ciutat, i la col·laboració de totes les entitats comercials de la ciutat.
Tenim constància que els resultats comercials han estat menys bons que en els darrers anys, i van lligats a la davallada del turisme rus a la Costa Daurada, que és el turista de compres més important de la ciutat.