Notes de premsa

Benestar Social facilita l’accés al servei d’alimentació del Centre Social El Roser a 2.450 persones durant el primer any de funcionament

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 14/02/2023
Centre Social El Roser
Centre Social El Roser

La Regidoria de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus va facilitar l’accés al servei d’alimentació del Centre Social El Roser a 2.450 persones durant el primer any de funcionament. En concret, 1.913 persones van ser prescrites al rebost social i 537, al menjador social, que ofereix diverses modalitats: 89 persones van ser prescrites a l’àpat a domicili, 235 per emportar-se i 286 presencialment. En total, el menjador social va prescriure 59.939 àpats. Pel que fa al rebost social s’ha consolidat com un dels grans centres de distribució d’aliments de la ciutat, representant el 38% de l’atenció total que ofereix la xarxa de distribució d'aliments.

Carles Pellicer, alcalde de Reus, afirma que “la posada en funcionament del Centre Social El Roser està complint amb el seu objectiu de donar una atenció social més intensiva i, per tant, més eficaç i eficient. És un equipament de referència, pioner a tot Catalunya i que ofereix un servei integrador, inclusiu i innovador a les persones en situació de vulnerabilitat”

Des de la direcció del Centre Social El Roser també es fa una valoració molt positiva del primer any de funcionament del servei d'alimentació, ja que s’ha guanyat en espai, en qualitat dels àpats i l'atenció social ara és més pròxima. Així doncs, aquest nou espai permet unes instal·lacions de menjador i de la cuina millors que les que hi havia abans: més grans i millor equipades. Per tant, es poden rebre més donacions de menjar, que es poden emmagatzemar, cuinar o entregar en moments de major demanda. Així, per exemple, aquest any s'han rebut donacions de pollastre congelat, que s'ha cuinat i s'ha envasat al buit per donar-lo a les famílies. Un procés que no s'hauria pogut fer en les instal·lacions de l'antic Menjador social. Ara també es pot fer front amb més rapidesa i eficiència a moments puntuals de major demanda o a una situació d’emergència, com la que es va viure durant el confinament.

Tot això ha fet millorar la qualitat i quantitat dels àpats, ja que sempre es pot oferir un primer i un segon plat i postres. A banda dels àpats que s'entreguen per sopar i per tot el cap de setmana i festius, també es donen altres aliments extres recuperats pel programa de gestió alimentària.

Pel que fa al rebost social, la creació d’aquest nou punt d'entrega d'aliments de la xarxa de distribució d'aliments ha contribuït a reduir la pressió d'atenció i suport de la resta d'entitats que formen part de la xarxa.

L'entrega d'aliments al Rebost social funciona per punts, de manera que cada família pot escollir els aliments de la cistella bàsica que més necessita

Totes les persones que recullen aliments al rebost social i a la resta d'entitats de la xarxa de distribució d'aliments estan derivades per una professional de l'àmbit social, d'aquesta manera es valora la necessitat i idoneïtat del recurs que s’ofereix a cada família i a la vegada s'eviten duplicitats de recollida d'aliments en diverses entitats.

Dades sobre el servei d'alimentació de l'any 2022
Rebost Social

- Nombre de famílies prescrites al Rebost Social: 715
- Nombre de persones prescrites al Rebost Social: 1.913
- Percentatge d'assistència al Rebost Social: 79%
- Atenció del Rebost Social respecte a la Xarxa de distribució d'aliments: 38%

Persones ateses al Menjador Social
Nombre de persones ateses al Menjador social segons tipus d'atenció
 
Prescripcions de Benestar Social: 537
- Àpat a domicili: 89
- Per emportar-se: 235
- Presencialment: 286
 
Amb assistència: 470
- Àpat a domicili: 81
- Per emportar-se: 208
- Presencialment: 230
 
Àpats prescrits al Menjdor Social
- Total nombre d'àpats prescrits al Menjador social: 59.939
- Nombre d'àpats prescrits presencialment: 21.141
- Nombre d'àpats prescrits en carmanyola: 22.966
- Nombre d'àpats prescrits a domicili: 15.832
 
- Percentatge d'assistència total d'àpats prescrits al Menjador social: 61%
- Percentatge d'assistència àpats prescrits presencialment 46%
- Percentatge d'assistència àpats prescrits en carmanyola: 58%
- Percentatge d'assistència àpats prescrits a domicili: 83%

El Centre Social El Roser

El Centre Social El Roser, que es va inaugurar el 2 de febrer del 2022, és un equipament municipal, integrador, inclusiu i innovador que vertebra un pla d'atenció i empoderament de les persones en situació de vulnerabilitat. Un dels dos serveis que el configuren, el d'alimentació, va començar a funcionar a principis de gener de l'any 2022 i l'altre servei, el d'allotjament temporal, a principis de novembre del mateix any.

Tots dos serveis són també una oportunitat d'inserció laboral per a persones que tenen molta dificultat per trobar feina en el mercat laboral.

En conjunt, aquest centre, que depèn de la Regidoria de Benestar Social, té com a objectiu impulsar les polítiques d'atenció a les persones amb nous serveis i una nova aposta per programes ja existents, com el de gestió alimentària i l'allotjament de persones en situació de vulnerabilitat social.

A més, l'equipament està concebut per potenciar la integració. Per això, acull també una cafeteria oberta a tothom i una sala a disposició de l'Associació de Veïns de la Urbanització Xalets Quintana.

Per a més informació sobre aquest equipament es pot consultar la pàgina web elroser.reus.cat

Centre Social El Roser
Centre Social El Roser
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.