Notes de premsa

Creu Roja col·labora amb el Pla de Xoc Alimentari de Reus amb l'atenció a més de 200 noves famílies i amb diverses donacions

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 9/07/2020
Creu Roja col·labora amb el Pla de Xoc alimentari
Creu Roja espigolada

Amb motiu de l'emergència social generada per la Covid-19, la col·laboració existent entre Creu Roja i el Programa de Gestió Alimentària Responsable de Reus, liderat per la Regidoria de Benestar Social, s'ha intensificat, amb la participació activa en el Pla de Xoc Alimentari. Des del primer dia l'entitat forma part del reforç de la Xarxa de Distribució d'Aliments impulsat pel Pla de Xoc Alimentari, que va començar a funcionar el 29 d'abril, i està atenent 225 famílies més de les habituals al punt de distribució d'aliments que tenen a la ciutat. En concret, s’atenen 75 famílies tres dies a la setmana. Aquestes famílies, que se sumen a les que de forma habitual atén Creu Roja, reben la Cistella Covid que subministra el Programa de Gestió Alimentària de Reus a través del Pla de Xoc Alimentari. Aquesta col·laboració ha estat clau per poder fer front a la demanda de 731 nous lots d'aliments que ha rebut la Regidoria de Benestar Social entre el 16 de març i el 21 de juny. Un fet que ha suposat un creixement constant d'aquest servei en els darrers mesos fins a arribar a representar un augment del 70% en el punt més àlgid de l'emergència alimentària, tot i que ara, a mesura que la feina s'activa o arriben les ajudes, es detecta una tendència lleugerament a la baixa.

A més, d'ençà que va començar l'estat d'alarma fins ara, Creu Roja ha posat a disposició del Pla de Xoc Alimentari 100 moneders electrònics amb 100 euros per comprar productes de primera necessitat als supermercats BonÀrea,150 lots d'aliments valorats en uns 3.000 euros, 100 moneders electrònics amb 100 euros per poder comprar productes de primera necessitat als supermercats Bonpreu, lots d'higiene i 6 tones d'aliments procedents de la recollida solidària d'aliments que va organitzar a Reus, junt amb la Fundació Carrefour, entre el 25 i el 28 de juny. També ha aportat persones voluntàries a les espigolades que la Fundació Espigoladors ha organitzat amb l'objectiu de recollir al camp fruita i verdura per al Programa de Gestió Alimentària.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, agraeix la col·laboració de Creu Roja durant la pandèmia: "La bona coordinació existent entre Serveis Socials i Creu Roja, una de les entitats socials que actua a la ciutat que compta amb un equip de persones voluntàries estable més gran i que fa molts anys que realitza accions socials en diversos àmbits, ha estat clau per tal de poder afrontar la nova pobresa generada arran de la situació d'emergència sanitària i social. El nombre de persones i famílies de la ciutat que necessiten ajuda alimentària ha crescut de manera exponencial en els darrers mesos i les persones voluntàries de Creu Roja han estat cada dia, també en els moments més difícils, al seu costat. Per això, vull agrair públicament la seva tasca".

La col·laboració entre la Regidoria de Benestar Social i Creu Roja fa anys que es regula a través d'un conveni anual en què es delega a aquesta organització diversos serveis d'atenció a les persones grans i amb discapacitat: Àpats a Domicili, Localitzador Personal (LOPE), un sistema intel·ligent de monitoratge d'alertes personals que permet de manera permanent la localització de la persona que el porta i la detecció de situacions potencialment perilloses, i Transport Adaptat. 

Àpats a domicili
Àpats a Domicili és un programa, gestionat per Creu Roja en el marc del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Reus i l'Obra Social "la Caixa", a través del qual les persones grans reben al seu domicili una alimentació adequada al seu estat de salut. D'aquesta manera, es facilita que puguin continuar vivint a casa el màxim de temps possible i amb les millors condicions. Durant l'estat d'alarma, del 16 de març al 21 de juny, s'han activat 74 nous serveis d'Àpats a Domicili, 10 dels quals han estat assumits per Creu Roja. Per poder fer front a aquest augment sobtat de la demanda en molt poc temps, la Regidoria de Benestar Social ha reforçat aquest servei amb el suport del Taller Baix Camp i del Menjador Social, gestionat per Càritas, que han assumit més de 60 nous serveis.

La resposta integral i coordinada de la Creu Roja
Des de l'inici de la crisi, a mitjans de març, i fins a finals de juny, un equip de 6.382 persones voluntàries i tècniques de la Creu Roja ha distribuït més d'1,5 milions de quilos d'aliments i realitzat 144.395 entregues de productes de primera necessitat com medicaments, lots higiènics o roba a les 222.042 persones en risc d'exclusió social ateses en més de 150 municipis de Catalunya.

A més, Creu Roja ha rebut 4.500 demandes noves d'incorporació com a voluntariat, en especial de persones estudiants, aturades o afectades per ERTO en aquest període de la pandèmia, 3.200 de les quals ja s'han fet efectives.

En aquest moment econòmic i social excepcional, Creu Roja també està reforçant les aliances publicoprivades per donar resposta a l'increment notable de la demanda de productes de primera necessitat respecte a la situació anterior a la pandèmia.

Creu Roja col·labora amb el Pla de Xoc alimentari
Creu Roja espigolada

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.