Notes de premsa
Crida a les famílies del Camp de Tarragona per acollir un infant sahrauí a través del projecte «Vacances en pau 2026»
L’Ajuntament de Reus, a través de l’Àmbit de Solidaritat i Cooperació de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, dona suport a la crida de l’Associació Hammada, Amics i Amigues del Poble Sahrauí perquè les famílies del Camp de Tarragona participin en el projecte d’acollida d’infants sahrauís «Vacances en pau 2026». L'entitat és membre del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació Internacional.
Aquest programa, organitzat per la Delegació Sahrauí a Catalunya conjuntament amb el moviment solidari amb el poble sahrauí, fa possible que infants sahrauís d’entre 9 i 11 anys surtin durant els mesos de juliol i agost dels campaments de població refugiada de Tindouf (Algèria) i siguin acollits temporalment per famílies catalanes.
L’organització del programa cerca persones amb voluntat de contribuir a millorar la qualitat de vida dels infants participants i afavorir l’educació intercultural. Una iniciativa que requereix entusiasme, solidaritat, temps i compromís.
Dades de contacte per a les famílies
Les famílies interessades poden posar-se en contacte amb l’Associació Hammada, Amics i Amigues del Poble Sahrauí a través del telèfon / WhatsApp 635 908 782 o del correu electrònic hammadassociacio@gmail.com.
L’Associació Hammada s’encarrega, entre altres gestions, de:
-
Sufragar les despeses del viatge dels infants.
-
Tramitar la documentació de l’acollida temporal.
-
Fer l’acompanyament de les famílies acollidores durant l’estada dels infants sahrauís.
-
Tramitar la targeta sanitària que permet l’accés al sistema sanitari del CatSalut.
-
Organitzar activitats lúdiques i visites institucionals.
Per la seva banda, la família acollidora es responsabilitza de l’infant, vetlla pel seu benestar i ha d’assistir amb ell a les activitats programades.
Envia
Imprimeix



977 010 010