Notes de premsa

Dispositiu de seguretat ciutadana i inspecció de locals al barri Horts de Simó

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 14/04/2008

àrdia Urbana de Reus ha donat continuïtat durant els dies 10, 11 i 12 d’abril al seu protocol de campanyes d’inspecció de locals i seguretat ciutadana amb la posada en marxa de la primera fase d’un nou dispositiu de control al barri d’Horts de Simó. L’operatiu, que permet verificar la situació administrativa i les condicions de tots els comerços d’aquesta zona de la ciutat, tindrà continuïtat fins a finals d’abril.

Els agents de la Guàrdia Urbana han comptat en aquesta ocasió amb la col·laboració de membres de la patrulla fiscal territorial de la Guàrdia Civil, amb base a Cambrils, els quals han controlat els aspectes de la seva competència exclusiva relatius a alcohol i màquines de tabac. Aquesta col·laboració ha comportat el precinte de tres màquines expenedores de tabac per manca de l’autorització administrativa.

Els agents de les unitats especials de policia administrativa i de seguretat ciutadana de la Guàrdia Urbana han aixecat diferents actes administratives que han elevat als diferents organismes per infraccions de rellevància.

Entre les infraccions sanitàries observades, destaquen algunes com la manca de la certificació acreditativa en manipulació d’aliments de varis treballadors, la realització d’obres als establiments sense els permisos corresponents i amb l’establiment obert al públic, la barreja de productes tòxics amb productes alimentaris, així com el deficient estat de salubritat d’algunes cuines i lavabos ubicats a bars i bars - restaurants.

Pel que fa a les condicions generals i de seguretat, s’han sancionat diferents establiments per situacions que podrien provocar perill pels consumidors i usuaris, com ara extintors que no eren accessibles o bé que es trobaven inutilitzats, cablejat elèctric o quadres de llum penjant de sostres o parets sense protecció, manca de senyalització d’esglaons, l’amuntegament de capses i estris als passadissos i zones de pas dels clients i, per últim, l’ocupació de la via pública amb mercaderies, cartells o màquines recreatives sense la llicència municipal.

Les inspeccions dels agents de la unitat de policia administrativa han permès descobrir que determinats locals de concurrència pública comptaven amb treballadors en situació irregular i sense contracte laboral, fets que seran posats en coneixement de la Inspecció Provincial de Treball i de la Seguretat Social per tal de complementar les mesures inicials adoptades per la Guàrdia Urbana.

Els agents han informat els comerciants i hostalers inspeccionats que, només davant supòsits de manca de documentació que no es trobés al local en el moment de les inspeccions, aquesta podrà ser aportada a l’àrea administrativa de la Guàrdia Urbana en els cinc dies hàbils posteriors a la confecció de l’acta, de manera que els expedients sancionadors no seguirien curs si aquesta salvetat és corregida en el termini establert.

Per últim, els controls policials de seguretat ciutadana intensificats al barri han servit per denunciar alguns individus per tinença de substàncies estupefaents, consum d’alcohol o activitats incíviques a la via pública.

La traducció de l’operatiu en xifres és el següent: La Guàrdia Urbana ha inspeccionat un total de 43 locals i ha aixecat 46 actes administratives a establiments; ha registrat 5 vehicles, 3 dels quals han estat immobilitzats; i ha identificat 49 persones, 5 de les quals van ser denunciades per possessió de drogues i/o tinença d'armes i 1 per infringir les ordenances de circulació i la normativa en matèria de trànsit. També un individu que no havia entrat legalment al l'estat espanyol va ser denunciat al Cos Nacional de Policia per iniciar el seu procediment d'expulsió.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.