Notes de premsa

Donació dels fons comercial de Vidres Sanromà i del fons familiar Sanromà a l'Arxiu Municipal de Reus

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 5/12/2019
Donació fons Sanromà
Donació fons Sanromà

La regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores, i la família Sanromà, propietària d’una de les empreses de Reus amb més de 100 anys, coneguda avui com a Vidres Sanromà, ha fet donació aquest dijous 5 de desembre a l’Arxiu Municipal de Reus de documentació empresarial i de documentació familiar. La documentació ingressada comprèn en període de 1856 a 1959 i el volum és d’uns 4,4 metres lineals. L'acte de signatura de la donació també ha comptat amb la presència de la directora de l’Arxiu, Elisenda Cristià i la restauradora-conservadora Anna Ferran.

El conjunt documental té un gran interès informatiu, cultural i històric en la mesura que, el fons comercial és testimoni de l’activitat mercantil d’una empresa nascuda a Reus i que va ser la primera empresa agremiada de Catalunya en dedicar-se a la fabricació de vidres plans; mentre que el fons familiar testimonia els afers privats –administracions de béns- i les activitats personals i publiques d’una família reusenca –de mitjans del segle XIX fins a mitjans del segle XX— vinculada al comerç.

Pel que fa a l’estat de conservació, la documentació requerirà d’una neteja mecànica general per aspiració i d’un tractament puntual específic preventiu.

El fons de Vidres Sanromà està integrat per documentació comercial, i mostra l’activitat d’una empresa nascuda a la segona meitat del segle XIX, que és testimoni de l’activitat comercial i mercantil de la ciutat de Reus durant tota una centúria (1856-1859).

S'hi troba documentació que evidencia la gestió dels recursos econòmics de l’empresa, la comptabilitat en general (Llibres de Diari, Llibres Majors, inventaris i balanços) i la comptabilitat auxiliar (llibres d’operacions diverses). També destaca la part relacionada amb la tresoreria (els llibres auxiliars de Caixa), la facturació (registres de factures, correspondència), llibres de proveïdors, registres... Cal esmentar també, la documentació relativa a la gestió dels recursos humans i a les condicions del treball i al moviment de personal.

L’altre gran grup de documentació, la pertanyent al fons familiar, fa referència a la documentació més personal dels propietaris (d’eminent caràcter familiar), integrada per escriptures de vendes, capítols matrimonials, certificacions de naixement, testaments, factures de caire domèstic...

La importància de mantenir la integritat dels fons dels comerços i empreses de la ciutat i el fet que es puguin tractar i conservar en condicions idònies és un factor determinant a l’hora de poder preservar la memòria per a generacions futures.

Donació fons Sanromà
Donació fons Sanromà
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.