Notes de premsa

El Mas Carandell ofereix el certificat oficial de competències digitals als usuaris de noves tecnologies

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 11/02/2010

s Carandell ha estat designat pel departament de Governació i Administracions Públiques de la Generaltat de Catalunya centre col·laborador de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació ACTIC. Les persones majors de 16 anys poden acreditar les seves competències digitals amb un estàndard de referència certificat, fàcilment avaluable per a empreses i administracions en els processos de selecció de personal.

Des de les instal·lacions del barri Gaudí, el centre ofereix informació, assessorament i orientació de com fer la prova, així com un punt de connexió per a la consulta i 8 punts d’avaluació dos dimecres cada mes, matí i tarda. Amb aquesta acció, el Mas Carandell posa a disposició desinteressadament infraestructura, recursos tècnics i equip professional expert, per potenciar l’accés a la cultura digital i oferir un recurs més de millora de la qualificació professional.

L’ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les noves tecnologies, que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència.

Les competències
Amb l’acreditació s’avaluen les competències següents: Cultura, participació i civisme digital; Tecnologia digital i ús de l’ordinador i del sistema operatiu; Navegació i comunicació en el món digital; Tractament de la informació escrita; de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment; de la informació numèrica; i de les dades; Presentació de continguts.

La prova
Per poder fer la prova, cal pagar la taxa legalment establerta. El tràmit serà preferentment telemàtic (la qual cosa ofereix un descompte). Hi ha exempcions i bonificacions per alguns casos. La prova consisteix en realitzar un seguit d’activitats que el sistema informàtic determina aleatòriament. Al finalitzar la prova el sistema mostra el resultat, que serà «apte/a» o «no apte/a». Si el resultat és no apte, el sistema li indicarà quines competències ha de reforçar.

El certificat
Un cop superada la prova, la persona «apte» pot descarregar l’acreditació en línia del nivell de competències. Hi ha tres tipus de certificat, en correspondència a cada nivell:

- Certificat bàsic: Usuari bàsic, que es pot considerar inclòs a la societat digital.
- Certificat mitjà: Usuari autònom, amb capacitat crítica efectiu i adaptable.
- Certificat avançat: Usuari capaç d’aprofitar al màxim les prestacions de les TIC, construir-ne usos alternatius i donar suport a altres persones. Per obtenir–lo cal tenir el mitjà.

Mas Carandell aposta per les TIC
L’aposta del Mas Carandell per les TIC va dirigida a l’alfabetització digital de la població com a eina per millorar la seva qualificació professional. Cada any ha incorporat nous serveis:
L’any 2002, mitjançant una experiència pilot d’oferir formació a través de la xarxa, Mas Carandell programava els primers 4 cursos de formació a distància.

A partir del 2003, Mas Carandell, via conveni amb el Ministeri d’Educació, ofereix la primera Aula Mentor de Catalunya amb un catàleg de més de 40 cursos.

Al mateix any la Fundació ofereix l’acreditació europea de l’Associació de Tècnics d’Informàtica, sobre coneixements d’ofimàtica i capacitat de treballar amb un PC.

El 2004, el servei d’Orientació introdueix eines telemàtiques per a la recerca de feina: la borsa de treball per Internet i l’Espai activa, un espai d’accés lliure dotat amb recursos documentals i equipaments informàtics per a la recerca d’ocupació.

El 2005 arriben els Tallers d’alfabetització digital, que faciliten els primers contactes d’adults amb el món de les TIC mitjançant una oferta gratuïta de tallers de curt format.

El 2006 es consolida l’edició digital de l’e-mascarandell, un butlletí electrònic d’informació empresarial que s’envia a unes 900 empreses del Camp de Tarragona.

El 2007, el Centre de formació de persones adultes Marta Mata crea l’entorn virtual Moodle per reforçar assignatures d’accés a cicles de formatius i accés a la Universitat.

Des de 2009, en el marc del programa Treball als barris, Mas Carandell treballa materials d’orientació laboral per oferir-los a través de la xarxa.

El 2010, el centre comença a oferir cursos presencials d’informàtica per a majors de 16 anys relacionats amb les competències en TIC requerides per l’acreditació.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.