Notes de premsa
El president Illa es compromet amb la nova estació d’autobusos, l’estació intermodal de Vila-seca i el TramCamp a Reus
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha pronunciat aquest matí a Reus la conferència Catalunya lidera. Un model econòmic de prosperitat compartida, en la qual ha refermat el compromís del Govern amb el Camp de Tarragona i ha afirmat “Catalunya necessita, vol i té el deure de comptar amb tota la força del Camp de Tarragona”.
El cap de l’Executiu s’ha referit a la futura nova estació d’autobusos de Reus, fruit de l’acord entre l’Ajuntament de Reus, la Generalitat i entitats veïnals, i ha subratllat que, durant el 2026 es durà a terme la redacció del projecte que “transformarà urbanísticament la zona del Carrilet”. En aquesta línia, Illa ha celebrat la constitució de l’Associació per a l’impuls de l’Àrea Metropolitana del Camp de Tarragona, amb l’acord dels alcaldes i alcaldesses de Salou, Reus, Tarragona, Constantí, La Canonja, Cambrils i Valls, que permet “posar per davant l’interès general en benefici del territori i del conjunt del país”.
“Catalunya lidera és sinònim del Camp de Tarragona”, ha afirmat el president, qui ha posat de relleu que les comarques tarragonines “representen un dels motors de prosperitat de Catalunya” i per tant, per Illa “és necessari que la seva mobilitat i connectivitat amb la resta del país estigui a l’alçada”. En aquest sentit, ha mencionat la nova estació d’autobusos de Reus i l’inici de les obres del TramCamp, així com les reformes dels parcs de Bombers de Tarragona amb la dotació de més efectius i el compliment del Pla de Resposta Urgent contra la Sequera al Priorat. Pel que fa a l'estació intermodal Vila-seca/Aeroport de Reus ha recordat que ja té l'estudi informatiu, que estarà connectada al Tramcamp i que “no ens podem permetre aturar-la”.
En relació amb l’habitatge, el president ha afirmat que a “les comarques del Camp de Tarragona hem rebut 66 solars per a construir prop de 2.000 habitatges públics i complir amb el Pla de 50.000 habitatges públics protegits”. Tot i això, el cap del Govern ha reconegut que “cal un veritable canvi de paradigma si ho volem resoldre de veritat. No és suficient amb fer les coses com fins ara”.
Durant la seva intervenció, Salvador Illa ha posat de relleu la importància de garantir estabilitat i preservar les institucions. Ha assenyalat que “l’estabilitat és el primer element per garantir el funcionament del país i la generació de prosperitat” i ha subratllat que “farem tot per preservar aquesta estabilitat: complir els pactes, governar amb responsabilitat i posar l’interès general per damunt de tot”. Illa creu que aquest és el “camí i el mètode, que ens permetrà aconseguir el nou finançament per a Catalunya” i permetrà “dotar el país del pressupost que necessita per donar resposta a Tarragona, Lleida, Girona i Barcelona”.
El president Illa ha tingut també unes paraules per la figura de l’arquitecte Antoni Gaudí, quan avui comencen els actes inaugurals de l’Any Gaudí, del qui ha dit que “el seu llegat s’estén arreu de Catalunya i, cent anys després de la seva mort, genera identitat i prosperitat arreu del país”. “La Catalunya que tria esperança, que tria optimisme, és la que se sent orgullosa de la seva història i la que representa Antoni Gaudí”.
Envia
Imprimeix





977 010 010