Notes de premsa

El primer congrés estatal sobre sexualitat de persones amb discapacitat intel·lectual, a Reus

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 3/03/2026
Imatge del I Congrés Nacional de Sexualitat i Discapacitat Intel·lectual

L'Ajuntament de Reus col·labora en l'organització del primer congrés d'àmbit estatal dedicat a la sexualitat de les persones amb discapacitat intel·lectual, organitzat per la Fundació Villablanca, amb el lema «Camins recorreguts, reptes per a compartir», i que preveu reunir unes 250 persones els dies 5 i 6 de març, a FiraReus, L’objectiu és compartir bones pràctiques i projectes de referència al voltant de la salut sexual de les persones amb discapacitat intel·lectual.

El congrés compta amb la col·laboració de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l’Ajuntament de Reus, que l’any 2019 va organitzar la primera jornada sobre «Sexualitat i Diversitat Funcional» a Reus, a càrrec de la Comissió de Sexualitat del Consell Municipal de la Discapacitat, de la qual forma part la Fundació Villablanca. Aquesta activitat ha tingut continuïtat fins a arribar a la celebració de la tercera edició l’any passat amb el títol «Cicles de Vida».

Modalitat presencial i virtual
Experts reconeguts participaran en aquest congrés. Natalia Rubio, psicòloga i sexòloga de prestigi, farà la conferència inaugural sobre com acompanyar les sexualitats des de la diversitat. Altres professionals destacats són el fisioterapeuta i sexòleg Gaspar Pablo, que abordarà els suports amb més necessitat, i la psicòloga i sexòloga clínica Gemma Deulofeu, que tractarà sobre la voluntat i els desitjos en les relacions sexoafectives.

També hi haurà taules rodones sobre la maternitat en la discapacitat intel·lectual, el paper de les famílies i l’impacte de les noves tecnologies.

A més, s’oferiran tallers pràctics sobre eines per educar en salut sexual i sobre com actuar davant indicadors i senyals d’abús.

El congrés se celebrarà de manera presencial a FiraReus i també oferirà una modalitat virtual per facilitar-ne l’accés a persones procedents d’arreu.

Per a més informació es pot consular la web del congrés: https://sassdicongres.cat/

Imatge del I Congrés Nacional de Sexualitat i Discapacitat Intel·lectual

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.