Notes de premsa

L’Agència Reus Promoció coordinarà la promoció integral de tota la ciutat

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 11/05/2012

vern de Reus crearà l’Agència Reus Promoció per transformar el Patronat Municipal de Turisme i Comerç en un instrument de promoció integral de ciutat, obert a la participació de la ciutadania i capaç de crear i impulsar sinergies entre les iniciatives comercials, turístiques, culturals, esportives, gastronòmiques i firals que se celebrin a la ciutat. El nou ens, del qual ara en començarà la tramitació administrativa per a la seva constitució, fomentarà el treball conjunt amb tots els agents de la ciutat per una promoció estratègica, comuna i coordinada de la marca Reus.

Un dels objectius més ambiciosos de l’agència és posicionar la ciutat de Reus a Catalunya i a la resta d’Espanya, i donar a conèixer més enllà de l’àmbit territorial d’influència més directe l’enorme atractiu que té la ciutat.

Les principals característiques que defineixen l’Agència Reus Promoció són:

  • S’amplien els objectius, de la promoció del turisme i del comerç, a la promoció general de la ciutat.
  • Fomenta la representació i la participació, amb més presència del sector privat, i obert a la ciutadania i entitats amb idees, projectes i iniciatives per reforçar la marca Reus.
  • Permet la coordinació global i efectiva de les activitats i dels recursos relacionats amb la promoció de la ciutat, tant públics com privats.
  • S’incorporen les funcions de l’Agència del Paisatge Urbà.

La nova agència de promoció treballarà per aglutinar i coordinar les activitats que ja es realitzen o es pugui plantejar des de la ciutadania, les entitats i organitzacions com la Cambra de Comerç, la Unió de Botiguers, el Tomb de Reus o l’Associació d’Hosteleria. L’execució dels projectes correspon a cadascuna de les associacions, sempre amb el suport de l’agència.

La participació i la col·laboració amb la societat civil estan definides en la mateixa organització interna de l’agència, ja que es preveu treballar a partir de taules de treball periòdiques sobre els diferents temes que es puguin plantejar. L’agència estarà presidida per l’alcalde, que la delegarà a la regidora de Promoció Econòmica, Alícia Alegret.

L’àgència donarà suport a iniciatives ja consolidades a la ciutat com el Ganxet Pinxo, la Campanya de Nadal, o el Reus Viu el Vi; així com activitats pròpies de l’Ajuntament, com les festes majors, o festivals com el Cos o el Trapezi, etc. Però també ha de ser un canalitzador de tot allò que a nivell ciutadà pugui servir per complementar i enriquir aquestes activitats

Un dels reptes de l’agència és també aconseguir crear sinergies i fluxes més directes entre els visitants de FiraReus i la ciutat

Un dels projectes que presentarà l’agència és un «calendari de ciutat», amb una planificació racional, ordenada i coordinada dels esdeveniments que es programin a la ciutat.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.