Notes de premsa

La Borsa d’Habitatge ha trobat pis de lloguer a 2.000 persones des de 2001

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 23/08/2010

tal de 121 persones han trobat pis de lloguer entre els mesos de gener i juny d’aquest 2010 a través de la Borsa d’Habitatge de Lloguer de l’Oficina d’Habitatge de l’Ajuntament de Reus. Durant el primer semestre de l’any, s’han signat 62 contractes, amb un preu mitjà del lloguer de 394,06 euros. Des que la Borsa es va posar en marxa l’any 2001, un total de 1.953 persones han estat allotjades gràcies a aquest servei municipal. Actualment, la Borsa té vigents 294 contractes de lloguer.

L’activitat de la Borsa confirma la demanda d’habitatge de lloguer, detectada en el Pla Local d’Habitatge. Durant el primer semestre d’enguany, el 86% de les persones ateses a la Borsa han estat sol·licitants (el 51,16% menors de 35 anys i el 48,83% majors); mentre que el 14% han estat propietaris (el 85,71% antics propietaris i el 14,28% nous).

Durant el primer semestre de l’any, 243 persones s’han inscrit a la Borsa d’Habitatge, 62 de les quals han aconseguit signar un contracte de lloguer.

D’acord amb aquesta demanda d’habitatge de lloguer, l’Oficina d’Habitatge fa una important tasca de cerca per nodrir la Borsa de nous pisos per poder oferir. Dels 62 habitatges llogats des de gener, 32 són de rotació (ja havien estat llogats a través de la Borsa) i 30 són nous (llogats per primera vegada a través de la Borsa). Durant el primer semestre d’enguany, s’han localitzat 98 pisos, 70 dels quals han entrat a formar part de la Borsa.

El perfil de les pesones allotjades durant el primer semestre de l’any pertany majoritàriament a la franja d’edat dels 27 als 32 anys.

La Borsa de Lloguer facilita l’accés a l’habitatge a la població jove i a altres col·lectius amb dificultats, a la vegada que desenvolupa una tasca de sensibilització i de dignificació de l’habitatge de lloguer. La Borsa facilita l’entesa entre arrendatari i arrendador, ofereix avantatges econòmics, jurídics i tècnics als llogaters i garanties pel que fa al cobrament i al bon ús de l’habitatge als propietaris mitjançant la subscripció d’assegurances de caució i multirisc.

La Borsa d’Habitatge de Lloguer inclou dos serveis: la Borsa Jove d’Habitatge, dirigida específicament a joves de 18 a 35 anys; i la Borsa d’Habitatge, integrada a la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social, dirigida a la població en general. Els dos programes es desenvolupen en conveni amb la Generalitat de Catalunya a través de la Direcció General d’Habitatge del Departament de Medi Ambient i Habitatge, la Secretaria General de Joventut del Departament de Presidència i l’empresa pública ADIGSA.

Des d’aquest mes d’agost, l’Ajuntament ha encarregat la gestió i administració de la Borsa d’Habitatges de Lloguer Social i la Borsa Jove d’Habitatge, que fins ara relitzava l’Associació Prohabitatge, a la societat GUPSA. Amb aquest encàrrec, la societat municipal farà les tasques de mediació entre propietaris d’habitatges i possibles llogaters, amb l’objectiu d’incrementar el nombre d’habitatges de lloguer a preus assequibles i facilitar-ne l’accés a unitat de convivència i a joves entre els 18 i els 35 anys que compleixin els requisits d’accés. Igualment, farà la tramitació dels contractes de lloguer i dels ajuts al lloguer. L’encàrrec té una durada de dos anys i un cost de 114.364,32 euros per l’Ajuntament.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.