Notes de premsa

La Borsa d’Habitatge troba pis de lloguer a més de 230 persones el 2007

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 11/02/2008

tal de 235 persones han trobat pis de lloguer a Reus durant el 2007 gràcies a la Borsa d’Habitatge de Lloguer de l’oficina municipal d’habitatge. Per millorar aquesta xifra, l’Ajuntament de Reus posa en marxa la campanya «Pisos llogats: avantatges per a tots» per donar a conèixer el servei. Paral·lelament, ha engegat una altra campanya, «Pisos rehabilitats: avantatges per a tots», amb la que es dóna a conèixer la línia de subvencions municipals a la rehabilitació d’habitatges.

«Pisos llogats: avantatges per a tots»
La Borsa d’Habitatge facilita l’accés a l’habitatge a la població jove i a altres col·lectius amb dificultats, a la vegada que desenvolupa una tasca de sensibilització i de dignificació de l’habitatge de lloguer. L’Oficina d’Habitatge va acceptar l’any passat 1.047 sol·licituds a la borsa, va tramitar 123 contractes de lloguer signats i va gestionar 275 habitatges. La majoria de pisos que s’han llogat estan situats a la zona centre i que són pisos que abans estaven vacants. Des de la seva creació, 1.361 persones han estat allotjades gràcies a la borsa; el 85% dels quals són joves menors de 35 anys. S’han signat 738 contractes.

Per millorar encara més aquestes xifres, l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme posa en marxa una campanya de comunicació per buscar pisos que s’integrin a la borsa. Amb el lema «Pisos llogats: avantatges per a tots», la campanya informa sobre els serveis que ofereix l’Oficina d’Habitatge de tramitació del contracte de lloguer, mediació i seguiment mensual d’incidències, així com assegurances de caució i una altra de multirisc.

L’Ajuntament de Reus va crear l’any 2001 la Borsa Jove d’Habitatge, una de les primeres de Catalunya i actualment integrada a la Xarxa de Mediació per al Lloguer social, el servei d’intermediació de lloguers en el parc privat de la Borsa d’Habitatge de Reus, així com les convocatòries d’ajuts directes al lloguer.

En aquest sentit, l’oficina municipal gestiona les següents convocatòries d’ajuts al lloguer: Ajuts al lloguer per a joves menors de 35 anys; Ajuts al lloguer per a persones de més de 65 anys titulars de contractes de lloguer amb pròrroga forçosa; Ajuts al lloguer per a persones que es trobin en condicions especials; Ajuts al lloguer per a persones arrendatàries d’habitatges administrats per operadors de parc públic; Zones de protecció oficial. al llarg del 2007, l’Oficina de l’Habitatge ha tramitat 346 ajudes al lloguer.

«Pisos rehabilitats: avantatges per a tots»
Paral·lelament a la campanya de la Borsa d’Habitatge, l’Àrea d’Arquitectura i Urbanisme posa en marxa una segona iniciativa per tal de donar a conèixer la línia de subvencions a la rehabilitació d’edificis. Amb e lema «Pisos rehabilitats: avantatges per a tots», la campanya informa dels serveis de l’Oficina d’Habitatge per a la tramitació d’ajuts per a la rehabilitació i la concessió de subvencions.

L’Ajuntament ha modificat les bases dels ajuts a la rehabilitació d’habitatges del nucli antic i els eixamples antics per tal de fomentar la recuperació de pisos per part de la iniciativa privada. La subvenció es dobla i passa del 10 al 20% del cost de l’obra. Igualment, s’amplia la quantia màxima de l’ajuda, que pot arribar als 6.000 euros, quan fins ara el límit estava en 2.000 euros. En concret, la subvenció pot ser de fins a 6.000 euros si el pis que es reforma es destina a residència habitual i permanent. En aquest cas, el sol·licitant no pot cobrar més de 6,5 vegades el salari mínim interprofessional. La subvenció serà de fins a 3.000 euros quan l’habitatge es destini a lloguer durant un mínim de cinc anys, a preus concertats. En aquest cas no es limita el nivell d’ingressos del titular de l’habitatge que sol·licita l’ajuda. Aquestes quantitats, que el que fa la rehabilitació ha de justificar, permeten cobrir les despeses de les obres (fins a un 20% del cost de rehabilitació) i també les taxes i els impostos municipals relacionats (la taxa per la prestació de serveis urbanístics i l’ICIO).

Les actuacions que poden rebre subvencions són les següents: Actuacions destinades a què els habitatges puguin assolir les condicions mínimes d’habitabilitat; l’adequació de les instal·lacions d’aigua, gas, electricitat i sanejament interior; l’adaptació interior per facilitar la mobilitat dels usuaris amb mobilitat reduïda; i la millorar de l’aïllament tècnic o acústic. Tots aquests supòsits podran ser subvencionats, fins i tot quan per si sols no impliquin que l’habitatge en qüestió assoleixi els requisits d’habitabilitat.

Balanç de l’Oficina d’Habitatge 2007
L’Oficina d’Habitatge ha atès 17.808 consultes sobre accés i ajuts a l’habitatge durant el 2007. L’oficina és l’espai on el ciutadà pot conèixer les diferents opcions que té al seu abast a l’hora de trobar un habitatge i, de manera específica, quins són els processos que cal seguir per acollir-se a qualsevol de les iniciatives públiques en aquest àmbit. Amb plantejament de finestreta única, ofereix informació relacionada amb l’habitatge a la ciutat.

L’Oficina de l’Habitatge informa sobre les promocions vigents i sobre el procés a través del qual s’hi pot accedir, ja sigui habitatge protegit de promoció pública i privada, en règim de compra o en règim de lloguer. Des de l’Oficina es poden tramitar les sol·licituds per accedir al parc d’habitatges protegits de promoció pública. En el cas de les promocions en què l’Ajuntament de Reus participa o bé en sigui promotor directe, l’Oficina de l’Habitatge en gestiona el procés d’adjudicació. En aquest sentit, durant el 2007 s’han ofertat 5 habitatges protegits en règim de compra i 34 habitatges protegits en règim de lloguer.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.