Notes de premsa

La nova convocatòria d’ajuts a persones amb situacions econòmiques desafavorides ampliarà el número de beneficiaris

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 7/05/2010

ntament de Reus ha modificat les bases per a la concessió de subvencions a persones amb situacions econòmiques desafavorides (des les quals enguany obrirà la tercera convocatòria) per tal d’agilitzar-ne tant la tramitació de la sol·licitud com el pagament, així com i ampliar-ne el número de beneficiaris. Les bases preveuen tres línies d’ajuts: subvencions per al foment de l’accés dels joves a un habitatge en propietat; subvencions per a les persones que concorren en una determinada situació de mobilitat; i subvencions per a persones amb escassos recursos econòmics (escombraries i aigua).

L’Ajuntament de Reus ha resolt favorablement aquest 2009 un miler de sol·licituds de subvenció de rebuts municipals a persones en situacions econòmiques desafavorides. En concret, l’Ajuntament ha concedit 1.005 ajuts de la convocatòria de 2009, amb un import total de les subvencions de 108.089,04 euros. D’aquestes ajudes, 88 són per fomentar l’accés dels joves a un habitatge en propietat, amb una subvenció al rebut de l’IBI; 10 per a les persones que concorren en una determinada situació de mobilitat, a través de la subvenció de la taxa de guals; i 912 per a persones amb escassos recursos econòmics, a través d’un ajut a la taxa d’escombraries (497) i de la d’aigua (415).

Les noves bases aprovades pel Ple de l’Ajuntament d’aquest divendres 7 de maig introdueixen tres modificacions destacades:

Redueixen el volum de documentació que han de presentar els sol·licitants, amb la qual cosa es facilita la sol·licitud de l’ajuda; s’augmenta el llindar d’ingressos econòmics dels sol·licitants, amb el que es podrà incrementar el nombre de beneficiaris; i, finalment, es calculen els ingressos dels sol·licitants en base a l’exercici de dos anys enrere, amb la qual cosa es disposa de dades d’un exercici tancat i es permet avançar el pagament (amb una bestreta de l’ajut a mitjans any i la resta a finals d’any) i no amb un sol pagament a finals d’any com obligaven les bases anteriors.

La relació de subvencions que inclou la convocatòria és la següent:

Subvenció per al foment de l’accés dels joves a un habitatge en propietat
S’estableixen dos nivells de subvenció, en funció de l’edat dels beneficiari:
- Menors de 30 anys: subvenció del 50% de la quota de l’IBI
- Titulars d’habitatge d’entre 30 i 35 anys: subvenció del 25% en l’IBI.

Els beneficiaris d’aquest ajut hauran de ser propietaris d’un únic immoble a la ciutat destinat a habitatge i hi hauran d’estar empadronats. La unitat familiar que sol·liciti l’a subvenció haurà de tenir uns ingressos anuals que no superin l’equivalent 2 vegades l’Indicador Públic de Renda d’Efectes Múltiples (IPREM) fixat anualment en els Pressupostos Generals de l’Estat, multiplicat pel nombre de membres empadronats a l’immoble (en les anteriors bases estava fixat en 1,5 vegades l’IPREM).

Subvenció per a les persones que concorren en una determinada situació de mobilitat
S’estableixen dos nivells de subvenció:
- El 50% de la quota de la taxa per a l’entrada de vehicles a través de les voreres per a persones majors de 65 anys;
- El 80% de la taxa per a l’entrada de vehicles a través de les voreres, quan el beneficiari de la subvenció o algun dels membres de la seva unitat familiar que convisqui amb ell, acrediti una disminució física o psíquica amb un grau superior al 65 per cent.

Els beneficiaris hauran de tenir la titularitat o un dret real sobre un sol immoble, de la ciutat de Reus, destinat a ús d’habitatge. En aquest immoble s’hi haurà de residir efectivament i estar-hi empadronat. Igualment, haurà de ser propietari d’un vehicle que figuri a la matrícula de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica amb el domicili del titular a la mateixa adreça del seu habitatge, o bé ser titular d’un dret d’arrendament o arrendament financer d’un vehicle (renting o leasing), en el qual consti, com a domicili del contractant, el del seu habitatge. La unitat familiar que sol·liciti la subvenció haurà de tenir uns ingressos anuals que no superin l’equivalent al salari mínim interprofessional multiplicat pel nombre de membres.

Subvencions per a persones amb escassos recursos econòmics
Aquesta línia d’ajuts vol garantir l’accés al servei públic de proveïment i sanejament d’aigua potable, així com al servei de recollida domiciliària d’escombraries i residus sòlids urbans.

Pel que fa al rebut de l’aigua, s’estableixen tres tipologies d’ajuts:
- Per a unitats familiars d’un sol membre: 90 euros anuals
- Per a unitats familiars de dos membres: 120 euros anuals
- Per a unitats familiars superiors a dos membres: 150 euros anuals.

Mentre que, pel que fa al rebut de la brossa, s’estableix una sola tipologia d’ajuda:
- La quota anual de la taxa per recollida d’escombraries.

Les unitats familiars beneficiàries d’aquests ajuts hauran de tenir uns ingressos líquids anuals que no superin 1,3 vegades l’import equivalent al salari mínim interprofessional de l’any en curs (1 vegada, segons les bases anteriors). A més, els beneficiaris dels ajuts hauran de residir i estar empadronats, ja sigui com titular d’un dret real o arrendatari, en un immoble de la ciutat de Reus destinat a ús d’habitatge, sense ostentar la titularitat de cap altre habitatge o local.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.