Notes de premsa

La unitat de mediació de la Guàrdia Urbana gestiona més de 200 casos el 2014

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 4/03/2015

La Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes de la Guàrdia Urbana (UMIRC) ha gestionat 202 casos el 2014, una xifra que confirma aquesta unitat com un referent de ciutat per resoldre conficltes entre la ciutadania. El 80% dels casos s’han resolt de manera positiva. La UMIRC és la unitat específica del cos municipal de policia per analitzar i identificar els àmbits de conflicte com l’incivisme o la intolerància; i per dissenyar accions preventives adreçades a fer disminuir la percepció d’inseguretat.

Els àmbits de treball dels casos en els quals ha actuat la Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes se centren en les relacions entre comunitats de veïns, conflictes al carrer i convivència comunitària, amb 162 casos. 20 tenen a veure amb situacions familiars, 13 tenen amb conflictes escolars, i 5 amb grups de joves. Els altres 2 són casos individualitzats.

El conjunt de casos gestionats el 2014 han implicat a 419 persones, la gran majoria d’entre 31 I 65 anys.

El número de casos tractats per la unitat de mediació posa de manifest que els ciutadans trien la mediació com a eina per a la resolució de problemàtiques. El 57% dels casos arriben a la UMIRC directament a través de la ciutadania; la resta a través dels diversos departaments municipals.

L’evolució del número de casos és el següent:

  • 2007: 19
  • 2008: 123
  • 2009: 120
  • 2010: 164
  • 2011: 178
  • 2012: 216
  • 2013: 164
  • 2014: 202

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma: “La convivència i el civisme són una prioriat del Govern de Reus. Per aquest motiu valorem molt positivament que la ciutadania vegi cada vegada més la Unitat de Mediació i Resolució de Conflictes de la Guàrdia Urbana com un referent per resoldre conflictes de forma amistosa i sense necessitat de presentar denúncies”.

Per a l’abordatge dels 202 casos tractats el 2014, la unitat de mediació ha realitzat un total de 4.723 actuacions, entre les que destaquen més de 1.500 tasques administratives, més de 1.000 contactes i entrevistes amb els veïns implicats, així com seguiments i anàlisis, entre altres.

La UMIRC treballa de manera coordinada amb la resta d’unitats de la Guàrdia Urbana i amb les regidories municipals de forma transversal. Porta a terme funcions d’anàlisi i identificació dels àmbits de conflicte (civisme, intolerància, mediació, racisme i xenofòbia, infància, joves, gent gran, violència de gènere i multiculturalitat); disseny i execució d’accions preventives per reduïr la percepció d’inseguretat; planificació de les intervencions correctives des d’una perspectiva interdisciplinària; i difusió de programes, projectes i accions preventives entre la ciutadania.

La Guàrdia Urbana té un paper important en la prevenció i en la resposta contra els actes incívics. Des de la UMIRC es realitza un treball tècnic i sistemàtic de contactar i conèixer tant els grups conflictius com les associacions de veïns per canalitzar les seves inquietuds i necessitats, establint una relació permanent, que els serveixi a ells de punt de referència per tractar les seves preocupacions, i a la Guàrdia Urbana per desenvolupar un seguiment, constant i actualitzat, de l’evolució, en una tasca preventiva de les situacions amb risc de conflicte social.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.