Notes de premsa

L’Ajuntament accelera l’aplicació del nou sistema de pagament de les contribucions especials

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 6/03/2009

gidor cap de l’Àrea de Recursos Genrals i Hisenda, Carles Salas, ha firmat amb data 4 de març el decret d’aplicació del nou sistema de pagament de les contribucions especials, amb el qual s’amplia el número de terminis per abonar les contribucions. El decret també inclou en aquest sistema aquells casos en què l’Ajuntament ja ha notificat als propietaris l'acord d'imposició de les contribucions, però als quals encara no ha exigit cap pagament.

El decret signat pel regidor cap de l’Àrea de Recursos Generals permet aplicar el nou sistema de pagament de contribucions especials en aquelles noves obres de reforma urbana que s’executin a la ciutat. La mesura, però, té caràcter retroactiu per aquells casos en què l’Ajuntament ja ha notificat l'acord d'imposició als propietaris beneficiats, però als quals encara no els ha exigit cap pagament.

Aquesta mesura retroactiva s’aplicarà en les següents actuacions:
- Remodelació carrer Joan Martell
- Remodelació carrers Escorredor de Sant Francesc, travessera de Palo Santo i tram Carrilet
- Remodelació carrers Sant Magí Alegre i Sant Vicenç
- Ampliació de l’enllumenat als carrers Jardí dels Poetes, Condesito, Vicaria, Escultor Sunyol i Antiquaris
- Remodelació carrer Pintor Bergadà i carrer Pàmies
- Remodelació paviment carrer Balmes
- Remodelació carrers Cristòfor Colom i Sant Ferran
- Remodelació carrer Sant Tomàs
- Remodelació carrer Sant Miquel
- Remodelació Vapor Nou, Pere Òdena i tram dels Recs.

El nou model atenuarà l'impacte que han de fer els propietaris d'immobles beneficiats per projectes de remodelació de la via pública, ja que amplia el número de terminis amb els quals hauran d'abonar les contribucions especials i redueix la quantia de les quotes a abonar en cada un dels pagaments.

Fins ara, el pagament de les contribucions especials s'ha de satisfer en dos terminis: el primer, abans de començar l'obra, per un valor equivalent al 50% del cost previst de l'actuació; i el segon, un cop finalitzada i liquidada l'obra, pel valor que resta respecte el cost definitiu que ha tingut l'actuació.

Els dos rebuts que es giraven fins ara, es podran fraccionar en un màxim de quatre pagaments, un cop entri en vigor la mesura. Així, es podran establir fins a dos pagaments intermitjos respecte el model actual, que faran reduir considerablement la quota a satisfer en cada termini, amb la conseqüent reducció de l'esforç econòmic que hauran de fer els contribuents.

Aquests dos pagaments intermitjos només seran possibles sempre que els imports previstos en el moment del càlcul (a l'inici i al final de l'obra) superin els 60 euros. Si no hi arriben, el pagament no es podrà fraccionar. D'aquesta manera, els pagaments del total de les contribucions especials es podran fer amb dos, tres o quatre rebuts.

El nou model representa, a la pràctica, que l'Ajuntament generalitza d'ofici el sistema de pagament fraccionat de les contribucions especials per a tots els propetaris beneficiats per les obres de reforma viària, ja que l'actual model només permet el fraccionament amb la garantia del pagament del deute mitjançant un aval bancari.

Una altra novetat del nou sistema és que permetrà la domiciliació en compte de les quotes de les contribucions especials. Al notificar l'acord d'imposició, l'Ajuntament oferirà al contribuent la possibilitat de domiciliar els varis pagaments de la quota.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.