Notes de premsa

L’Ajuntament aprova les bases per a la cessió d’equips informàtics per impulsar l’autonomia digital a la ciutat

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 3/08/2020
Montserrat Flores

L’Ajuntament de Reus, a través de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, convocarà properament les subvencions per a la concessió d’equipaments informàtics per impulsar l’autonomia digital a la ciutat. La Junta de Govern Local va aprovar les bases el passat 31 de juliol, que regulen la concessió de subvencions destinades a les unitats de convivència que es trobin en situació de necessitat socioeconòmica, per proporcionar connexió a Internet i la cessió d’equipament informàtic reutilitzat amb programari lliure.

La previsió és obrir la convocatòria el pròxim mes de setembre. L’Ajuntament convoca les ajudes enguany per primera vegada, amb voluntat de continuïtat en els propers exercicis. La primera convocatòria preveu arribar a unes 200 unitats de convivència i donar servei a unes 500 persones.

La mesura, inclosa en el Pla de Reactivació Econòmica i Social i al Pla d’Acció Municipal Reus 2019-2023 com accions per “potenciar la transformació digital amb l’acció d’inclusió i capacitació digital” i “combatre l’escletxa digital i afavorir la transformació digital de la societat” s’alinea també amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’OMS, en tant que vincula l’accés a la connectivitat a l’índex de desenvolupament de la societat; i fomenta la reutilització, la sostenibilitat, l’economia circular, i els avantatges del programari lliure, amb ordinadors reciclats que ja no usen les empreses però es poden continuar usant amb programari lliure.

La convocatòria de la subvenció inclourà el següents beneficis:

  • Una connexió mòbil a internet amb dades per un període de 6 mesos que es pagarà directament a l’operador de telecomunicacions contractat per l’Ajuntament, amb un màxim de 10 GB al mes i els elements tecnològics necessaris per la connexió a internet.
  • La cessió d’un equipament informàtic amb programari lliure sempre i quan no s’hagi cedit un equip en altres convocatòries.

La concessió de les ajudes tindrà en compte criteris econòmics i es valorarà que la unitat de convivència tingui membres en escolarització obligatòria o en formacions reglades no obligatòries com mòduls de formació, escola d’adults o escola d’idiomes, que cursi graus universitaris, que tingui més de 65 anys i visqui sola, que siguin famílies monoparentals o tinguin un grau discapacitat d’entre el 25 i el 74%.

La convocatòria de la subvenció inclourà, entre altres, les següents condicions i obligacions a les persones beneficiàries de la unitat de convivència majors d’edat:

  • L’assistència obligada a dos cursos d’alfabetització digital de l’IMFE Mas Carandell que no acrediti cap certificació ACTIC ja que amb la subvenció s’acompanyarà una formació de les persones beneficiàries en capacitacions bàsiques digitals.
  • L’obligació d’obtenir el Idcatmòbil per facilitar la relació amb l’administració pública. Aquest requisit es realitzarà amb l’acompanyament que es farà en els cursos d’alfabetització del IMFE Mas Carandell
  • L’obligació, durant l’assistència als cursos, a inscriure’s en la borsa de treball del IMFE Mas Carandell en la recerca de feina en el cas que aquesta no acrediti que treballa i la seva situació li permet treballar.
  • Serà obligatori realitzar la prova d’avaluació ACTIC nivell bàsic si no es disposa d’aquesta; si el beneficiari està en situació de desocupació, el cost de la prova per aquestes persones en aquesta situació és gratuïta. El IMFE Mas Carandell assessorarà i acompanyarà al beneficiari a fer aquesta prova dins els cursos d’alfabetització digital i la realitzarà una vegada fets aquests cursos per tal que pugui acreditar la seva capacitació digital.

Accions d'inclusió per passar de la bretxa digital a l'Autonomia Digital Ciutadana
Les subvencions s’emmarquen en el projecte municipal Autonomia Digital Ciutadana, que impulsa una línia d'actuacions d'inclusió social per fomentar l'ús de les noves tecnologies i eliminar la bretxa digital a la ciutat, tant en l’àmbit dels equipaments com de la capacitació de la ciutadania.

  • Aplicació per compartir wifi.
  • Ampliació de la cobertura de wifi públic.
  • Cessió d’equips informàtics a entitats.
  • Cursos de capacitació digital.
  • Espai d’Aprenentatge Digital en els edificis municipals.
  • Voluntariat TIC d’acompanyament

Autonomia Digital Ciutadania tindrà continuïtat en el temps, i desenvoluparà projectes en funció de les necessitats i realitats que detecti i proposi la Taula Tècnica transversal, liderada per Tecnologies de la Informació, i amb la participació de les diferents àrees municipals: Educació, IMFE Mas Carandell, Joventut, Gent Gran, Igualtat, Atenció Ciutadana, Participació, Relacions Cíviques i Benestar Social.

A mig i llarg termini, Autonomia Digital Ciutadana ha de contribuir a millorar la igualtat d’oportunitats entre la ciutadania i treballar per la cohesió social, la intensificació de la participació individual, l’ús de l’espai públic com a element vertebrador, el desenvolupament social i l’accés de la ciutadania a l’administració electrònica.

Montserrat Flores
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.