Notes de premsa

L'Ajuntament de Reus impulsa una nova convocatòria de les subvencions a empreses i persones emprenedores

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 29/04/2025
Roda de premsa ajuts empreses 2025
Cartell Ajuts empresa

La Regidoria d’Empresa, Formació i Ocupació ha presentat avui en roda de premsa les novetats de la convocatòria de 2025 de les subvencions a les empreses i als nous emprenedors per afavorir la creació de noves empreses a la ciutat.

La convocatòria dels ajuts per al 2025 està dotada amb 85.000 euros. Es plantegen les següents línies de subvencions:

  • Foment a la creació i establiment d’empreses a Reus. Destinada a les empreses de recent creació amb un establiment a Reus i que realitzin una inversió mínima de 5.000 euros per la seva posada en funcionament. Aquesta línia està dotada amb 60.000 euros, ampliables en funció de les sol·licituds rebudes i de les disponibilitats pressupostàries.
  • Foment al manteniment d’un establiment o negoci a través d’un traspàs. Per a les empreses establertes a Reus, que adquireixen un negoci ja en funcionament, que continuïn la seva activitat econòmica en el mateix establiment i que hagin realitzat una inversió mínima de 5.000 euros en despeses subvencionables. Aquesta línia està dotada amb 25.000 euros, ampliables en funció de les sol·licituds rebudes i de les disponibilitats pressupostàries.

Podran ser beneficiaris de les subvencions les persones que compleixin els requisits generals i específics fixats a les bases i que hagin iniciat l'activitat econòmica o el realitzat el canvi de titularitat del negoci a través d’un traspàs entre el dia entre el dia 1 d’octubre de 2023 i el dia 31 d’agost de 2025. Com a novetat, es tindrà en compte la data de sol·licitud de la llicència d’activitat presentada a l’Ajuntament com a inici de l’activitat econòmica.

En les dues línies, la quantia màxima de la subvenció serà de 2.500 euros i les despeses subvencionables inclouen projectes tècnics d’enginyeria, interiorisme, decoració o d’arquitectura, obres, instal·lacions, mobiliari o equipament tècnic, entre altres.

El regidor d'Empresa, Formació i Ocupació, Òscar Subirats, ha explicat que després d’un any de pausa, es recuperen aquests ajuts amb una clara voluntat de continuar donant suport a l’emprenedoria local i a la dinamització de l’economia reusenca. I es reprenen en el mateix punt en què es van deixar. 

El termini per presentar les sol·licituds finalitzarà el dia 31 d’agost de 2025. El tràmit es pot realitzar de forma telemàtica a través del següent enllaç: Subvencions a empreses i noves persones emprenedores per a afavorir l’impuls i la dinamització econòmica 2025 pel següent: https://reus.cat/ajuts

Sessions d’assessorament per Emprendre amb futur. Reus 2030

 

La regidoria d’Empresa, Formació i Ocupació oferirà una sèrie de sessions d’assessorament sobre com incorporar criteris d’impacte social, econòmic i mediambiental a la creació de nous negocis. La participació en alguna d’aquestes xerrades serà requisit indispensable per optar als ajuts de 2.500 euros.

Les sessions comptaran amb la intervenció de persones emprenedores i es realitzaran a l’Antic Hospital. Caldrà fer inscripció prèvia a través del portal inscripcions.reus.cat.

Les dates de les  sessions són les següents:

Maig

7, 14, 21, 28 de maig a les 11:00 h

Juny

4, 11, 18 i 25 de juny a les 11:00 h

Juliol

2,9, 16 i 23 de juliol a les 11:00 h

Agost

6,12, 20, 27 d'agost a les 11:00 h

 

 

 

Roda de premsa ajuts empreses 2025
Cartell Ajuts empresa
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.