Notes de premsa

L’Ajuntament envia 80.000 missatges a la ciutadania per actualitzar el sistema de notificacions electròniques

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 26/02/2020
Per actualitzar les dades cal entrar a la seu electrònica

L’Ajuntament de Reus inicia aquest dijous, 27 de febrer l’enviament massiu de 80.000 correus electrònics i SMS a la ciutadania per demanar que actualitzi les dades de contacte on vol rebre les comunicacions oficials de l’administració municipal. La mesura s’emmarca en l’estratègia de Transformació Digital de l’Ajuntament, per tal d’actualitzar el sistema de notificacions a la ciutadania i apostar per les comunicacions electròniques.  Els objectius són mediambientals (deixar enrere el paper), econòmic (reduir la despesa en enviaments postals); i operatius (guanyar en agilitat).

Entre el 27 de febrer i el 20 de març, es faran un total de 80.626 enviaments, dels quals 39.105 seran correus electrònics i 41.521 per SMS.

El missatge s’enviarà a les persones físiques, jurídiques i entitats de les quals l’Ajuntament disposa d’un contacte digital. Se’ls demana que actualitzin el correu electrònic o número de telèfon mòbil, i que triïn per quin dels dos canals prefereix rebre les comunicacions de l’Ajuntament. En el moment d’actualitzar les dades, la ciutadania autoritzarà l’Ajuntament a fer les notificacions pel canal escollit.

El text que s’enviarà dona instruccions de com actualitzar les dades:

  1. Accediu a la seu electrònica municipal https://seu.reus.cat
  2. Seleccioneu «Carpeta Ciutadana» i identifiqueu-vos amb amb idCAT mòbil, Cl@ve PIN o certificat digital.
  3. Accediu a Dades contacte i Canvi dades contacte.

L’actualització del sistema de notificacions a la ciutadania i l’aposta per les comunicacions electròniques s’emmarca en l’estratègia municipal per la transformació digital, entesa com una eina d’innovació per fer un salt qualitatiu en la millora permanent tant del funcionament dels serveis com de l’optimització dels recursos.

Per fer-ho, avança en la implantació de solucions innovadores en dues direccions: la manera de relacionar-se amb la ciutadania i la presa de decisions. I es fixa com a objectiu el lideratge de la ciutat a partir de l’escolta activa, el bon govern i l’aprofitament de la intel·ligència col·lectiva.

Per actualitzar les dades cal entrar a la seu electrònica

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.