Notes de premsa

L’Ajuntament es prepara per a la reobertura de dependències municipals amb noves mesures de prevenció

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 7/05/2020
Dani Rubio

L’Ajuntament de Reus ha començat a fer l’adaptació de les oficines d'atenció ciutadana, amb mesures de prevenció per garantir la salut i la seguretat dels empleats municipals i la ciutadania, pensant ja en la fase de desconfinament i reobertura dels serveis municipals. Així, s'han començat a instal·lar mampares protectores de metacrilat, i s’estan reorganitzant les dependències tenint en compte que els espais i els aforaments garanteixin les distàncies de seguretat.

Entre altres mesures, es preveu la desinfecció a fons de les dependències municipals, la limitació dels aforaments a les oficines d'atenció ciutadana, es prioritzaran els tràmits telemàtics per part de la ciutadania per evitar desplaçaments, i es prioritzarà la cita prèvia en aquells serveis on ja estava configurat aquest sistema.

L’evolució de la situació i l’afectació de l’epidèmia a la ciutat marcaran la presa de decisions i les necessitats de prestació de serveis a la ciutadania en els propers dies.

La protecció de la salut i la seguretat dels empleats públics ha estat la norma des de l'inici de l'emergència sanitària. Des del primer moment ja es van prendre mesures per evitar acumulacions i garantir les distàncies mínimes de seguretat entre empleats i ciutadania a les oficines d'atenció. I el 13 de març, l'Ajuntament va decretar quins eren els empleats municipals que havien de prestar els serveis essencials de manera presencial, i ordenava el teletreball de la resta de treballadors.

En aquest sentit, l'Ajuntament ha fet un gran esforç, especialment del Serveis de Tecnologies de la Informació i les Telecomunicacions municipals per habilitar eines i recursos tecnològics per mantenir l'activitat municipal malgrat el confinament.

Des de l'inici de l'emergència sanitària, l'Ajuntament ha implantant diverses mesures de protecció dels serveis decretats com a essencials i pensant en el retorn a la normalitat.

Protocol d’actuació
En coordinació amb la resta de serveis i departaments municipals i dels organismes autònoms, el Servei de Prevenció de la regidoria de Recursos Humans ha redactat el protocol d’actuació davant l’exposició al coronavirus que defineix les actuacions a realitzar per part dels serveis i treballadors municipals per donar resposta a l’actual crisi sanitària. El document, basat en les instruccions del Ministeri de Sanitat i del Departament de Salut de la Generalitat, contempla, entre altres accions:

  • Mesures organitzatives, higièniques i de protecció per minimitzar el contacte i evitar el contagi.

  • Com actuar i fer el seguiment davant d’un possible cas d’infecció per coronavirus.

  • Definició i tractament dels treballadors especialment sensibles.

Equips de protecció
El departament de Recursos Humans de l'Ajuntament ha coordinat els esforços dels diferents serveis i departaments municipals i dels organismes autònoms per a la reorganització dels serveis als teletreball; en definir protocols i recomanacions per desenvolupar els serveis essencials amb seguretat; i en la compra i distribució d'equips de protecció individuals (EPI) per a l'ús dels treballadors de l’Ajuntament i els ens dependents.

Tot i la manca d'aquests materials en l'àmbit europeu, tots els serveis municipals han disposat dels equips necessaris per poder continuar prestant els serveis amb garanties de seguretat i salut. La bona gestió dels equips de protecció individual i les donacions que s'han rebut d'empreses i entitats ha permès als serveis municipals disposar-ne en tot moment i gaudir d'excedents, que s'han lliurat a les residències de gen gran de la ciutat. Els equips també es lliuren a les persones que presenten servei als programes de voluntariat i de distribució d’aliments de la regidoria de Benestar Social.

Testos de diagnòstic
L'Ajuntament de Reus va ser una de les primeres administracions locals en iniciar proves de detecció del Covid-19 entre els empleats municipals amb testos ràpids i testos PCR. Les proves de PCR són la tècnica de diagnosi de referència en l'actual emergència sanitària. Els testos es fan als treballadors dels serveis essencials que han hagut d'estar aïllats per haver estat en contacte amb una persona contagiat, i abans de poder retornar al lloc de treball. Fins al moment, totes les proves han donat negatives.

El ràpid diagnòstic de possibles positius de Covid-19 permetria aïllar els treballadors, evitar contagis, minimitzar l'afectació de les plantilles, i reincorporar els empleats una vegada garantit que ja no estan infectats.

Desinfecció de les dependències municipals
L'Ajuntament ha adquirit diverses màquines d'ozó, que segons la OMS és un dels mètodes més eficaços per a la desinfecció del coronavirus. Els aparells estan destinats a la desinfecció de dependències, vehicles i vestuari de la Guàrdia Urbana i de les Brigades Municipals.

La desinfecció de les dependències dels serveis essencials és una prioritats, sense desatendre la desinfecció de la resta de serveis, amb la vista posada en el retorn dels treballadors als seus llocs de treball. Fins ara s'han desinfectat a fons les oficines municipals dels Serveis Territorials, i s'ha programat la resta.

Dani Rubio
Fitxers relacionats:
Tipus de fitxer Dani Rubio 318.4 KB

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.