Notes de premsa

L’Ajuntament implanta la cita prèvia com a requisit en totes les oficines municipals d’atenció

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 19/03/2019
Cartell cita prèvia

L’Ajuntament de Reus implanta a partir del dilluns 25 de març la sol·licitud de cita prèvia com a requisit indispensable perquè la ciutadania pugui ser atesa al servei municipal. L’objectiu és millorar l’atenció a la ciutadania, garantint una hora prefixada d’atenció, i limitar el temps d’espera dels usuaris.

D’acord a les dades dels dos primers mesos d’enguany, les diferents oficines municipals d’atenció a la ciutadania realitzen una mitjana de 10.300 atencions mensuals, de les quals 4.250 s’han sol·licitat per cita prèvia.

L’elevat volum d’atencions i el bon funcionament de la implantació del servei recomana estendre la cita prèvia com a requisit obligatori per ser atès a totes les oficines municipals perquè ajuda a descongestionar les oficines d’atenció i donar un servei d’atenció personalitzat i de qualitat a la ciutadania.

La cita prèvia és el sistema telemàtic que la ciutadania té a la seva disposició per demanar hora per ser atès a les diferents oficines municipals sense haver de fer cua. La cita prèvia es pot demanar per internet —a www.reus.cat— o per telèfon — 010 o 97701010—, tot i que l’Ajuntament recomana la via telemàtica per ser un recurs més àgil i sense espera.

La sol·licitud de la cita prèvia per internet permet a la ciutadania descarregar un codi QR als dispositius mòbils que facilita tant la identificació com l’atenció presencial, quan l’usuari ja és a les oficines municipals sense haver d’esperar obtenir un tiquet d’atenció essent atès directament.

Una de les principals millores que s’ha introduït amb la nova tecnologia és la integració entre el servei de cita prèvia i el servei de gestió de cues. El nou sistema permet als usuaris fer el seguiment en directe de la cua d’espera, i preveure així quan podran ser atesos. Aquest seguiment es podrà fer tant dins com fora de l’oficina municipal d’atenció, a través d’una aplicació per a dispositius mòbils o via web.

Les oficines d’atenció ciutadana de l’Ajuntament amb servei de cita prèvia són les següents:

  • Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC)
  • Oficina d’Habitatge.
  • Oficina Municipal d’Escolarització (OME)
  • Oficina Tècnica Empresarial.
  • Servei d’Atenció a l’Immigrant
  • Servei d’Atenció i Informació al Contribuent (SAIC)
  • Eficiència Energètica
  • Serveis Tècnics d’Activitats
Cartell cita prèvia
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.