Notes de premsa

Les Comissaries Externes de Proximitat han atès més de 1.900 persones durant els set primers mesos de 2016

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 11/08/2016
Imatge exterior de la Comissaria Externa de Proximitat de l'antic Hospital de Reus

Les Comissaries Externes de Proximitat de Reus, depenents de la Guàrdia Urbana, han atès 1.904 persones fins al 31 de juliol d'enguany. Els serveis realitzats per aquestes oficines del cos policial municipal des de la seva posada en marxa l'any 2013 no han parat de créixer i tenir demanda ciutadana, en especial els punts situats a l'antic Hospital (al carrer de Sant Joan) i a l'estació d'autobusos. Des del passat mes de maig funciona també una CEP a l'aeroport, que opera durant els horaris de vols.

A aquests tres punts d'atenció policial externs a la Comissaria Central cal sumar-hi les CEP que funcionen durant l'any (fora de la temporada d'estiu) als diferents centres cívics. Són oficines externes amb les quals el cos municipal de seguretat dóna compliment a la seva estratègia de proximitat a la ciutadania amb els objectius de reforçar la prevenció i augmentar la capacitat de resposta.

Entre les 1.904 persones ateses hi ha hagut 114 demandes de servei de policia, 115 instruccions de diligències judicials, 64 confeccions d'actes administratives i 34 elaboracions d'informes.

La comissaria externa de proximitat amb més demanda de servei continua essent la de l'estació d'autobusos, que entre gener i juliol d'enguany ha atès un total de 941 persones, amb 42 demandes de servei de policia, 20 actes administratives obertes, 16 diligències judicials instruïdes i 11 informes.

Pel que fa a la comissaria externa de l'antic hospital, des de principis d'aquest any ha atès 764 persones, amb 68 demandes de servei, 96 diligències instruïdes, 34 actes administratives i 14 informes elaborats.

L'alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha recordat que les Comissaries Externes aporten una eina més per acostar els serveis de seguretat a la ciutadania i funcionen com a espais de referència a l'abast de tothom que tingui un problema, on es pot trobar assessorament professional d'un policia de manera accessible i ràpida.

  Persones ateses Demanda de servei Actes Informes Diligències
2014 785 99 74 41 100
2015 2.832 206 206 90 199
2016 (fins al 31 de juliol) 1.904 114 64 34 115

 

Les Comissaries Externes de Proximitat són punts de recollida de denúncies i d’informació per facilitar l'apropament de la policia a la ciutadania i als barris. Compten amb la presència d'agents de la Guàrdia Urbana.

Les tasques policials que realitzen les CEP són les següents:

  • Recollir denúncies penals per fets de menys rellevància social, com ara furts, delictes lleus o greus de danys o altres delictes.
  • Recollir denúncies veïnals sobre actituds que puguin generar problemes de convivència o infringeixin les ordenances municipals.
  • Recollir informació de fets que s’estiguin produint al barri, com ara ocupació de pisos, tràfic i consum de drogues, etc.
  • Realitzar xerrades amb les persones del barri amb col·lectius i de temàtica diversa: gent gran, nouvinguts, joves etc…; autoprotecció; legislació, trànsit, etc.

Contacte directe amb la ciutadania
L’estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana de Reus es fonamenta en una major presència als barris i a les zones comercials; en el reforç de la prevenció amb un major grau de visibilitat dels agents que treballen al territori; i en enfortir les relacions de la Guàrdia Urbana amb la comunitat i el teixit social de la nostra ciutat. Així mateix, busca incrementar el grau de detecció i diagnosi de les problemàtiques; eradicar des de les arrels les problemàtiques, tot augmentant la capacitat de resposta; i millorar els nivells de convivència i civisme, i incrementar la qualitat de vida dels ciutadans.

Durant el 2015, la Guàrdia Urbana va realitzar 4.438 patrulles de proximitat pels diferents barris de la ciutat, que en total van sumar 26.628 hores de patrullatge.

La política de proximitat amb la ciutadania del cos de la policia local preveu un paper destacat per a les associacions de veïns i de comercials de la ciutat, amb els quals es programen reunions periòdiques de treball. Així mateix, la Guàrdia Urbana té establert un fil directe amb la ciutadania via telèfon i correu electrònic, que permet un contacte diari i personalitzat.

Imatge exterior de la Comissaria Externa de Proximitat de l'antic Hospital de Reus

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.