Notes de premsa
Les obres de l'estació de trens de Bellissens avancen a bon ritme
L'alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, i el president d'ADIF, Pedro Marco, han visitat aquest dimarts, 25 de novembre les obres de construcció de l'estació de Bellissens i el pas de ciutat. Actualment, el grau d'execució de les obres ronda el 40%.
L'estació Reus-Bellissens s'aixeca al sud-est de la ciutat, entre les estacions de Reus i Vila-seca, i reforçarà la multimodalitat de Reus, connectant-la amb Rodalies del Camp de Tarragona i els serveis regionals de Catalunya. Amb una inversió total d'uns 10 milions d'euros, la nova estació serà estratègica per a la mobilitat sostenible de proximitat a la província de Tarragona.
Un cop en funcionament, atendrà les demandes actuals i futures de la mobilitat de viatgers, atès que se situa al costat d'una zona de recent construcció, on s'ubiquen el Campus Universitari de Bellissens de la Universitat Rovira i Virgili (URV), l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus, el Tecnoparc i l'institut Roseta Mauri, entre d'altres.
L'estació serà plenament accessible i s'ha configurat com a terminal moderna, integrada per mòduls arquitectònics diferenciats que sumaran un total de 340 m2 de superfície. Comptarà amb dues andanes laterals de 220 m de longitud connectades per un pas inferior exclusiu de l'estació amb ascensors, dotats d'espais d'espera i recorreguts accessibles coberts per marquesines.
Inclou un nou pas urbà que connectarà l'eix central del Campus Universitari de Bellissens amb el carrer Jaume Vidal i Alcover cap al centre de la ciutat, potenciant així la permeabilitat i centralitat de la nova estació ferroviària a la trama urbana.
Principals magnituds
- Més de 400 t d'acer
- 3.172 m3 de formigó
- Gairebé 400 m2 de revestiment de façanes
- Prop de 340 m2 de cobertes
- 1.103 m2 de marquesines
- Més de 5.300 m2 de paviment d'andanes i urbanització
- 470 m per tancament andanes i urbanització
Estat actual dels treballs
Fins ara, s'han executat, entre d'altres, els treballs següents:
- Demolició d'obres de fàbrica i fonamentacions
- Reposició telecomunicacions
- Execució de pantalles de pilons
- Clava de dos passos inferiors sota vies
- Col·locació de mur interior prefabricat de vora d'andana
- Execució murs exteriors d'andana i sortides d'emergència
- Execució canalitzacions sota andana
- Execució d'embocadures d'accessos a pas inferior urbà i pas inferior andanes
- Execució de soleres d'andanes
- Execució de lloses de fonamentació d'edificis modulars i edifici tècnic
- Col·locació de vora d'andana a la via 1 i en execució la de la via 2
- Moviment de terres a la plaça exterior d'accés a pas urbà.
- Inici de la pavimentació de l'andana 1
- Inici d'execució d'elements de la línia aèria de contacte
Entre les actuacions que actualment s'estan realitzant i les previstes properament, destaquen les següents:
- Completar la substitució dels actuals pals de catenària per nous pòrtics i semipòrtics
- Continuar amb l'execució del paviment d'andanes incloent vora d'andana
- Muntatge de marquesines d'andanes
- Inici del muntatge de l'estructura de la marquesina envoltant
- Muntatge d'estructures i tancaments de mòduls de viatgers
- Inici del muntatge de les instal·lacions a andanes
Envia
Imprimeix









977 010 010