Notes de premsa

Les queixes per transport aeri escalen posicions per les cendres del volcà islandès, els controladors francesos i el tancament d’Air Comet

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimarts, 10/08/2010

que portem de 2010, l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, l’OMIC, ha detectat un augment de les reclamacions relatives al transport aeri per la coincidència de diverses circumstàncies: el núvol de cendres del volcà islandès, la vaga de controladors aeris a França i la suspensió de pagaments de la companyia aèria Air Comet.

Per aquests motius, en poc més de mig any l’OMIC ha atès 49 consultes i 21 reclamacions, davant de les 43 consultes i les 24 reclamacions de tot l’any anterior. Això fa que aquest sector hagi escalat cinc posicions en el rànquing, passant de la desena plaça a la cinquena.

El tancament i la posterior declaració de suspensió de pagament de les agències de viatges Marsans i Crisol explica l’augment de queixes en el sector de les agències de viatges. De fet, les 38 consultes i les 14 reclamacions generades han estat únicament i exclusiva en relació a aquestes dues empreses.

Tot i la coincidències d’aquestes circumstàncies excepcionals, les telecomunicacions continuen estant al capdavant de la llista de consultes i reclamacions.

Així, la suma de les reclamacions de telefonia fixa i mòbil, connexions a internet, i Tv per cable dóna un total de 112 reclamacions, la qual cosa suposa el 43,24% del total i de 458 consultes que representen el 40,60% del total. L’habitatge de lloguer genera moltes consultes 89, però tan sols s’ha formalitzat una reclamació i en cinquena posició, se situen les consultes i reclamacions esmentades relatives al transport aeri.

Entre l’1 de gener de 2010 i el 5 d’agost de 2010, l’OMIC ha tramitat 259 reclamacions i ha atès 1.128 consultes, davant de les 231 reclamacions i les 1.248 consultes del mateix període de 2009.

Adjuntem el llistat de consultes i reclamacions per sectors.
SECTOR CONSULTES RECLAMACIONS TOTALS
TELEFONIA MOBIL: 212 101 313
TELEFONIA FIXA-INTERNET: 233 11 244
ALTRES: 72 32 104
HABITATGE LLOGUER: 89 1 90
TRANSPORT AERI: 49 21 70
ELECTRICITAT: SUMINISTR I INST: 53 5 58
ASSEGURANCES: 54 2 56
ELECTRODOMÈSTICS: 38 18 56
BANCS I CAIXES: 51 1 52
GAS: SUBMINISTRE I INSTAL·LA: 41 11 52
AGÈNCIES DE VIATGES: 38 14 52
VEHICLES: 32 7 39
INFORMÀTICA: 16 3 19
ARTICLES TÈXTILS: 13 4 17
SANITAT: 13 2 15
ESCOLES PRIVADES ACADÈMIES: 12 3 15
ART. CUIR PELL I CALÇATS: 11 4 15
MOBLES, DECORACIÓ, REGALS: 11 4 15
GRANS SUPERFÍCIES: 9 6 15
HABITATGE COMUNITATS: 13 0 13
TELECOMUNICACIONS: 13 0 13
HABITATGE COMPRAVENDA: 12 0 12
TALLERS: 6 4 10
ALIMENTACIÓ: 7 2 9
AIGUA: SUBMINISTRAMENT/INSTAL· 7 2 9
HABITATGE CONSTRUCCIÓ: 8 1 9
REPARACIO VEHICLES: 8 0 8
VENDES FORA ESTABLIMENT: 7 0 7

TOTALS: 1128 259 1387

L’OMIC
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) està en funcionament des del 1986, i dóna un servei gratuït que té per objectiu informar els consumidors i usuaris dels seus drets, i defensar aquests drets per contribuir a la millora de la qualitat de vida.
Les actuacions que es duen a terme tenen dos vessants: la d’orientar per trobar la solució dels problemes derivats del consum i la de prevenir per tal que aquests problemes no sorgeixin.
Què ofereix?
L’OMIC ofereix solucions a problemes derivats del consum. L’activitat preventiva té per objectiu que el conflicte no tingui lloc, i la millor manera de fer-ho és posant a l’abast dels consumidors tota la informació i el servei d’assessorament abans que se signi el contracte o s’efectuï la compra. El servei facilita informació sobre els drets i deures com a consumidor; assessorament en tota mena de qüestions relacionades amb habitatges, serveis, assegurances, comerç, etc; mediació per trobar solució a una queixa concreta, tramitació de la denúncia corresponent si no és possible arribar a un acord entre les parts afectades a través de la mediació i del sistema arbitral, arxiu bibliogràfic sobre temes i sectors concrets, una base de dades sobre legislació i productes, per tal que els consumidors puguin assessorar-se, comparar productes i saber quins són els passos que han de donar abans d’efectuar la compra.

On és?
Al carrer de Sant Carles i Sant Josep número 9 de Reus, amb el telèfon 977 010 050. La seva adreça electrònica és [email protected]. L’oficina és oberta de dilluns a divendres de 9 del matí a 2 del migdia.

El regidor cap de l’Àrea de Recursos Generals atendrà els mitjans de comunicació interessats, a les 11:00 h a l’Ajuntament de Reus.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.