Notes de premsa

Més de 2.500 reusencs podran sol·licitar els nous ajuts a joves i majors de 65 anys

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Divendres, 14/12/2007

e 2.500 reusencs es podran beneficiar de la convocatòria de subvencions per ajudar les persones en situacions socioeconòmiques desfavorides, (especialment joves i majors de 65 anys), que la Comissió de Serveis Generals i Econòmics de l’Ajuntament de Reus ha donat llum verd aquest divendres 14 de desembre i que se sotmetrà a aprovació en el ple del pròxim 21 de desembre.

La Comissió de Serveis Generals i Econòmics ha acordat avui informar favorablement sobre les bases per a la concessió, a partir de l’any que ve, de subvencions a persones en situacions socioeconòmiques desfavorides de la ciutat. Les bases regulen tres línies d’ajuts:
· Una per al foment de l’accés dels joves a un habitatge en propietat;
· Una altra relacionada amb els guals per a persones de més de 65 anys o que tinguin al seu càrrec una persona amb discapacitat física o psíquica;
· Una tercera amb subvencions sobre el consum de l’aigua i el servei de recollida d’escombraries per a unitats familiars amb uns ingressos anuals que no superin el salari mínim interprofessional.
Els pressupostos municipals per a l’any 2008, que el ple de l’Ajuntament aprovarà en la sessió del pròxim 21 de desembre, ja preveuen aquesta nova línia d’ajuts. Segons les primeres estimacions de l’Ajuntament per a aquest primer any, el cost de les subvencions per aquests conceptes superarà l’any que ve els 250.000 euros.
Una altra de les grans novetats respecte als beneficis aplicats fins ara és que l’Ajuntament notificarà i aplicarà de forma immediata els descomptes en els rebuts, en aquells casos en què disposi d’informació suficient sobre la possibilitat que el contribuent gaudeixi de l’ajut. És una millora en relació a la mecànica aplicada fins ara en què era el propi contribuent el que havia de fer una instància per gaudir del descompte.

Les sol·licituds d’ajudes s’hauran de presentar entre l’1 de juliol i el 10 de setembre de 2008 al Registre General de l’Ajuntament. Les subvencions són compatibles entre elles i, per tant, els ciutadans que compleixin els requisits establerts podran optar a més d’un ajut a la vegada.
Subvenció per al foment de l’accés dels joves a un habitatge en propietat
S’estableixen dos nivells de subvenció, en funció de l’edat dels beneficiari:
· Menors de 30 anys: subvenció del 50% de la quota de l’IBI
· Titulars d’habitatge d’entre 30 i 35 anys: subvenció del 25% en l’IBI.
En el supòsit que l’immoble pertanyi a dos cotitulars, ambdós hauran d’acreditar una edat inferior a l’establerta en els dos supòsits.
Els beneficiaris d’aquest ajut hauran de ser propietaris d’un únic immoble a la ciutat destinat a habitatge i hi hauran d’estar empadronats. La unitat familiar que sol·liciti l’a subvenció haurà de tenir uns ingressos anuals que no superin l’equivalent al salari mínim interprofessional multiplicat pel nombre de membres.
Subvenció per a les persones que concorren en una determinada situació de mobilitat
S’estableixen dos nivells de subvenció: una quantitat equivalent al 50% de la quota de la taxa per a l’entrada de vehicles a través de les voreres per a persones majors de 65 anys; i una quantitat equivalent al 80% de la taxa per a l’entrada de vehicles a través de les voreres, quan el beneficiari de la subvenció o algun dels membres de la seva unitat familiar que convisqui amb ell, acrediti una disminució física o psíquica amb un grau superior al 65 per cent.
Els beneficiaris hauran de tenir la titularitat o un dret real sobre un sol immoble, de la ciutat de Reus, destinat a ús d’habitatge. En aquest immoble s’hi haurà de residir efectivament i estar-hi empadronat. Igualment, haurà de ser propietari d’un vehicle que figuri a la matrícula de l’impost sobre vehicles de tracció mecànica amb el domicili del titular a la mateixa adreça del seu habitatge, o bé ser titular d’un dret d’arrendament o arrendament financer d’un vehicle (renting o leasing), en el qual consti, com a domicili del contractant, el del seu habitatge. La unitat familiar que sol·liciti la subvenció haurà de tenir uns ingressos anuals que no superin l’equivalent al salari mínim interprofessional multiplicat pel nombre de membres.
Subvencions per a persones amb escassos recursos econòmics
S’estableixen dues tipologies d’ajuts, una per al rebut de l’aigua i un altre per a la taxa de la brossa. Així, s’estableix una subvenció equivalent al cost del consum d’aigua per persona i mes de 3 metres cúbics d’aigua, i una altre equivalent a la quota anual de la taxa per recollida d’escombraries pagada pel beneficiari de la subvenció.
Les unitats familiars beneficiàries d’aquests ajuts, entenent com a tal tots els membres de la família que conviuen i estan empadronats en el mateix immoble, haurà de tenir uns ingressos líquids anuals que no superin l’import equivalent al salari mínim interprofessional de l’any en curs.
A més, els beneficiaris dels ajuts hauran de residir i estar empadronat, ja sigui com titular d’un dret real o arrendatari, en un immoble de la ciutat de Reus destinat a ús d’habitatge, sense ostentar la titularitat de cap altre habitatge o local.
Per accedir a qualsevol de les tres línies d’ajut, els ciutadans hauran d’estar al corrent de les seves obligacions tributàries i no tributàries (multes...) amb l’Ajuntament.
Bonificació en les herències
Al marge d’aquestes subvencions, l’Ajuntament ja va introduir en l’expedient d’Ordenances Fiscals per al 2008 un augment de la bonificació per herència en els casos en què es transmeti un habitatge a un familiar de primer grau de consanguinitat, destinat a ús propi.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.