Notes de premsa

Mesures per pal·liar la pobresa energètica

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dilluns, 24/03/2014

L’àrea de Benestar Social de l’Ajuntament de Reus ha pres una sèrie de mesures per fer front a la pobresa energètica, d’acord amb el decret llei del Codi de consum de Catalunya que obliga a les companyies de gas i d’electricitat a adoptar les mesures adequades per garantir el subministrament energètic als consumidors vulnerables. Aquestes mesures se sumen a les ja existents per tal d'ajudar a les famílies a fer front al rebut de l'aigua, un altre servei bàsic.

La conjuntura econòmica general ha provocat la dificultat de moltes famílies per atendre les despeses de subministrament energètic, elèctric i de gas, especialment durant els mesos d’hivern en què, per les condicions climatològiques adverses, el seu consum es fa imprescindible.

Les persones en situació de vulnerabilitat econòmica poden acollir-se a aquesta línia de mesures que ja venia treballant l’Ajuntament de Reus especialment relatives al rebut de l’aigua, que s’han vist reforçades amb les resolucions aprovades el 13 de març pel del Parlament en el debat monogràfic sobre la situació de la pobresa i les desigualtats. Entre aquestes mesures hi ha la que amplia a tot l'any l'aplicació d'aquest decret contra la pobresa energètica perquè les companyies elèctriques no tallin el gas o la llum per impagament a les famílies amb dificultats econòmiques.

Requisits

Els requisits de les persones que poden demanar que se’ls apliqui aquesta mesura especial són els següents:

• Tenir avis d’ordre de tall del subministrament de llum i/o gas del seu domicili.
• El total d’ingressos dels membres de la unitat familiar o convivència, en cap cas, pot sobrepassar per tots els conceptes l’indicador de Renda de Suficiència (IRSC 2014 és de 569,12 euros al mes), incrementat en un 30% (793,85 euros al mes) per a cada membre de la unitat a partir del tercer.
• Que es declari que no hi ha possibilitat de reducció en la despesa relativa al consum de béns o serveis.
• Acreditar que les tarifes que tenen contractades pel servei de subministrament responen a la modalitat de tarifa social.
Tramitació:
L’Ajuntament de Reus ha establert el protocol següent per tal de facilitar que les persones que compleixin aquestes requisits es puguin beneficiar d’aquesta mesura especial:
• El titular, des de la data de recepció d’avis d’interrupció del subministrament d’electricitat i/o gas i abans que transcorrin 10 dies, ha de dirigir-se a L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i fer una instància per tal de demanar l’informe social en el model normalitzat, acompanyant la documentació que acrediti que reuneix els requisits per acollir-se al decret.
• L’informe social s’elaborà, pels professionals dels Serveis Socials de l’Ajuntament de Reus d’acord amb els criteris establerts.
• El titular ha d’adreçar-se a l’empresa subministradora d’electricitat o gas, amb la còpia de la instància presentada a l’OAC en el termini màxim de 10 dies des de la recepció de l’avís d’interrupció del subministrament d’electricitat i/o gas, i presentar una petició perquè suspenguin la interrupció del subministrament.
Per a més informació al respecte, es pot consultar a la web l’enllaç següent: http://www.reus.cat/tramit/39330

Mesures socials sobre la factura de l’aigua

L'Ajuntament de Reus, a través de la societat municipal Aigües de Reus i des de l'àrea d'Hisenda i Recursos Generals, amb la col·laboració de l'àrea de Benestar social, aplica una sèrie de mesures de caràcter social, dirigides a aquells abonats amb dificultats econòmiques i que tenen problemes a l’hora de fer front a la factura de l’aigua.

• Pagament dels rebuts de l'aigua: En alguns casos, i prèvia aprovació dels Serveis Socials municipals, Aigües de Reus assumeix el pagament de les factures de l’aigua i els recàrrecs derivats de l’impagament d’aquests rebuts.
• Bonificacions: Aigües de Reus també aplica bonificacions. Aquest és el cas, per exemple, de la «Tarifa social» destinada a famílies que tinguin tots el membres a l’atur o a aquelles persones majors de 60 anys que percebin la pensió mínima. També hi ha bonificacions per a les famílies nombroses, que estiguin integrades per un o dos progenitors i tres fills o més.
• Ajornaments o fraccionaments del deute: a través de les sol·licituds rebudes des de Serveis Socials de l’Ajuntament, es concedeixen ajornaments o fraccionaments del deute.

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.