Notes de premsa

Nous criteris de poda: tots els arbres de la ciutat un mínim d’un cop cada 4 anys i branques a més de 0,5m de les façanes

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dimecres, 10/04/2024
Daniel Marcos

La regidoria de Via Pública ha publicat aquest dimecres, 10 d'abril al perfil del contractant la licitació del nou contracte del serveis de poda de l’arbrat de la ciutat que incorpora com a criteris que tots els arbres de la ciutat es podaran un mínim d’una vegada cada quatre anys; que la distància de les branques dels arbres un cop podades respecte de les façanes dels edificis serà d’un mínim de 0,5m; i que l’alçada mínima serà de 4,5m per no interferir amb el trànsit rodat i de 2,25 a les voreres amb trànsit de persones.

El nou contracte de poda té un pressupost de licitació de 388.159,62 euros i preveu el manteniment de 18.439 arbres plantats (17.208 exemplars viaris i 1.231 en altres espais). No en formen part els arbres de zones verdes i parcs, que són objecte d’un altre contracte.

Freqüència
Per la poda de l’arbrat s’estableix una roda, de manera que en 4 anys s’actuï a tots els arbres de la ciutat, com a mínim una vegada. Per això, i segons criteris tècnics de necessitat d’actuació, es classifiquen els arbres en quatre freqüències de poda: anual, biennal, triennal i quadriennal. Es preveu que l’arbrat esporgat anualment sigui d’un mitjana de 8.308 l’any.

La poda es farà seguint criteris i objectius concrets. Els arbres s’hauran de podar si existeixen motius sanitaris, de situació, de seguretat o de funcionalitat, seguint les recomanacions establertes en l'Estàndard Europeu d’Esporga.

Distàncies
Els criteris fixats per a la poda preveu procurar que els arbres presentin el màxim volum de capçada en relació a les característiques de cada espècie i l’edat dels arbres i també d’acord a les característiques dels carrers (amplada de carrer, amplada de vorera i senyalització viària).

Així, es procurarà que un cop podat l’arbre, cap element seu no quedi a menys d’0,5m d’elements del carrer com façanes, balcons, semàfors o senyals de trànsit.

Igualment, es procurarà mantenir el gàlib a 4,5m en els arbres que puguin interferir amb el trànsit rodat. Es vetllarà per mantenir la servitud amb la senyalització viària i enllumenat de manera que es minimitzin les interferències. A les voreres amb trànsit de persones es podrà reduir l’alçada a 2,25m, excepte els espais amb ocupació de terrasses que haurà de ser d’entre 2,5 i 3m. El gàlib als carril bici es mantindrà entre 2,5 i 3m per permetre la circulació dels usuaris sense interferències.

Altres treballs
Els treballs previstos en el contracte són:

  • Esporgues seguint indicacions de l’ Estàndard Europeu.
  • Tales d’arbres, previ informe justificatiu.
  • Lluita integrada: Tractaments fitosanitaris, tractaments nebulitzats, lluita biològica, soltes, correcció de carències, entre d’altres.
  • Manteniment, substitució i retirada si cal d’elements de sosteniment de l’arbrat.
  • Avaluació de l’estat de l’arbrat.
  • Actualització de inventari.
  • Treballs d’urgència: tala i retirada d’arbres, poda de branques, etc. quan sigui per causes de grans pluges, tempestes o altres factors meteorològics o desastres naturals, accidents i vandalisme.
  • Poda d’adequació en esdeveniments programats (cavalcada de Reis, Carnaval, Professons de Setmana Santa, Festes Major, o altres).

Vigència
El període de vigència del contracte serà de dos anys, a comptar des de la data de la seva formalització. Es podrà prorrogar fins a un màxim de dos anys més.

Daniel Marcos
Fitxers relacionats:
Tipus de fitxer Daniel Marcos 416.6 KB

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.