Notes de premsa

Nova senyalització de les comissaries externes de proximitat per acostar el servei a la ciutadania

Envia per emailEnvia     ImprimirImprimeix     Comparteix : Twitter

Dijous, 7/05/2015
Foto de la nova senyalització a la CEP

L’Ajuntament de Reus instal·la aquesta setmana nova senyalització viària per visibilitzar acostar encara més a la ciutadania les Comissaries Externes de Proximitat (CEP) i millorar els serveis que presten. Les CEP són set punts de recollida de denúncies i d’informació per facilitar l'apropament de la policia a la ciutadania i als barris. Compten amb la presència d'agents de la Guàrdia Urbana.

L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, afirma que «la instal·lació de la nova senyalització és un pas més en la política de proximitat de la Guàrdia Urbana per tal d’acostar els serveis de seguretat a la ciutadania en el context de la via diària dels barris. Són punts de referència on la gent, quan se li plantegi un problema o dubte, hi pot recórrer per trobar l’assessorament d’un professional de la policia de manera més accessible i ràpida que en una comissaria convencional».

Serveis
El coneixement de les CEP ha incrementat considerablement la seva activitat. Estrenades a finals de 2013, l’any 2014 van atendre un total de 785 persones. Durant els quatre primers mesos de 2015 ja n’han atès 612.

Pel que fa als serveis realitzats (demandes de servei, actes, informes i diligències), les CEP en van registrar 314 durant tot el 2014. Durant els quatre primers mesos de 2015 en porten realitzats 161.

Les tasques policials que es realitzen a les CEP són les següents:

  • Recollir denúncies penals per fets de menys rellevància social, com ara furts, faltes de danys, faltes que no requereixin d’una investigació, etc.
  • Recollir denúncies veïnals sobre actituds que puguin generar problemes de convivència o infringeixin les ordenances municipals.
  • Recollir informació de fets que s’estiguin produint al barri, com ara ocupació de pisos, tràfic i consum de drogues, etc.
  • Realitzar xerrades amb les persones del barri amb col·lectius i de temàtica diversa: gent gran, nouvinguts, joves etc…; autoprotecció; legislació, trànsit, etc.
  • Recollida d’objectes perduts.
  • Iniciar una mediació per un conflicte veïnal.
  • Atendre les urgències i els serveis que requereixin una actuació immediata.

Horaris i adreces
Les CEP s’obren de manera itinerant en set espais de la ciutat:

De dilluns a dissabte, de 8:00 a 21:30h, a l'estació d'autobusos, a l'avinguda de Salou, 2; i a la planta baixa de l'antic Hospital, al carrer de Sant Joan, 34 B.

Les altres cinc les trobareu, de manera itinerant, als centres cívics de la ciutat. Funcionen de 17:30 a 21:30h, coincidint amb l’horari de més activitat dels centres cívics. Els cinc emplaçaments són els següents:

  • Dilluns: Centre Cívic Mas Abelló, al carrer del Mas Carpa, 4; dóna cobertura als barris Sant Josep Obrer i Mas Abelló.
  • Dimarts: Centre Cívic Migjorn, a la Riera de l’Escorial s/n, que dóna cobertura a la zona sud de la ciutat, els barris Fortuny, Montserrat, l’avinguda de Salou, el parc dels Lledoners, etc.
  • Dimecres: Centre Cívic Ponent, a l’avinguda dels Països Catalans, 106; dóna cobertura a la zona del passeig de Misericòrdia, l’avinguda dels Països Catalans, el barri Immaculada etc.
  • Dijous: Centre Cívic Llevant, al carrer de Cel Gomis Mestre, 10, al barri Horts de Miró i amb el Camí de Valls i els Jardins de Reus a la seva àrea d'influència.
  • Divendres: Centre Cívic Mestral, a l’avinguda de Barcelona, 6; cobreix el barri Gaudí i la zona nord de Reus.
Foto de la nova senyalització a la CEP
Fitxers relacionats:

D'acord amb la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, us informem que les vostres dades seran incorporades a un fitxer informatitzat per al seu tractament i per facilitar la comunicació i/o per a la gestió específica de la seva sol·licitud. El responsable del fitxer és l'Ajuntament de Reus, qui garanteix la confidencialitat en el tractament de les dades de caràcter personal que es recullen, així com la implementació de les mesures d'ordre tècnic i organitzatiu que garanteixin la seguretat d'aquestes. A més l'Ajuntament es compromet a no cedir-les a tercers sense consentiment explícit de l'usuari excepte quan sigui necessari per a dur a terme la gestió que se sol·liciti o quan la llei així ho obligui. Podeu dirigir-vos a l'Oficina d'Atenció Ciutadana per exercir els vostres drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició de les vostres dades personals.